Gå til innhold

Ny syrepeeling tråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Starter en ny tråd om syrepeeling eller TCA peeling.

Alle dere som bruker syrepeeling og TCA-peel, har dere begynt igjen etter sommeren?

Hva bruker dere, og hvilken hudtype har dere?

Hvor sterk må peelen være for å oppnå like god effekt som Obagi bluepeel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er alle som bruker syrepeeling og sterkere saker. Var mange i den forrige syretråden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 30% glycolsyre og en sterk mix av glycol/lactid syre stående. Tok en runde med sistnevnte igår. :) gleder meg til neste gang allerede, innbiller meg at porene mine ser mindre ut for hver gang jeg gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg begynner med en serie TCA eller glykolsyre neste uke. Planlegger en tur til varmere strøk i høsten, så da kan det være greit å være ferdig og at huden får noen ukers pause før jeg drar! :)

Men lurer på om jeg skal bestille meg en dyprens time hos hudpleier også, så da tror jeg egentlig at jeg vil gjøre det først. Jeg har for 2 mnd. siden begynt med Exuviance produkter, huden virker klarere, men har fremdeles en del innkapslede talg rundt kjeve\ hals området. De må "snittes" og bli klemt ut for å forsvinne føler jeg. Jeg har dessverre en tendens til å irritere meg sånn over de og da begynner jeg å klemme på egen hånd- resultatet blir da at de utvikler seg til å bli kviser og iverstefall buller. Hud er vanskelig! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Starter en ny tråd om syrepeeling eller TCA peeling.

Alle dere som bruker syrepeeling og TCA-peel, har dere begynt igjen etter sommeren?

Hva bruker dere, og hvilken hudtype har dere?

Hvor sterk må peelen være for å oppnå like god effekt som Obagi bluepeel?

Jeg har en TCA peeling på 8% som jeg brukte forrige gang. Jeg turde ikke ha noe sterkere. Men en TCA kan legges i flere lag, for å oppnå sterkere effekt. Så om jeg husker riktig, la jeg 3 lag den siste gangen. Da tror jeg det skulle være en effekt på ca. 25%. Nå er jeg ikke helt sikker (jeg orker ikke å hente info. arket), men tror det var noe sånt.

Jeg har brukt salisyl syre før. Nå har jeg glykol 35% og TCA 8%. Jeg har en fet hudtype, sliter med urenheter mest på kjeve, hake og litt kinn. Jeg tror ikke peelingene alene hjelper på problem hud, men sammen med gode produkter kan resultatet bli bra! :jepp: så jeg er spent på hvordan peelingene er sammen med Exuviance produktene.

Obagi Blue Peel er vel en veldig sterk TCA, vet ikke hvilken prosent. Mener jeg har lest at en kan oppnå samme resultater med svakere prosent, bare man gjentar det. Bruker man en veldig sterk TCA, så trenger en kanskje bare 1-2 peel. Så til hjemmepeeling synst jeg det er "tryggere" med svakere prosent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ikveld la jeg en 35 % glykol syre! Ok, for å si det sånn- så merket jeg den veldig godt! :gjeiper: Det er virkelig lenge siden sist, men hadde en liten rest stående og tenkte å bare få brukt det opp. Huden min er på sitt beste nå, elsker Exuviance hudpleie serien! :rodmer: Så får håpe denne peelingen "finpusser" huden.

Ellers, er det noen andre som holder på syre peelinger?

Endret av Lilandry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nettopp byrja på Glycolic-kur (50%), torsdagane og sundagane i seks veker. Lar syra liggje på huda i åtte minuttar, penslar fyrst t-sona sidan kinna mine er veldig sensitive og at eg ikkje plaga med kviser der. Har prövd TCA-peeling (15%) fleire gongar men såg ikkje noke forbetring av hud, gjorde berre til at det var heilt forj%&/%# å byrje på salicylic og glycolic igjen.

Etter kuren kjem eg til å bruke glycolic acid kvar 2. veke, og salicylic acid(20%) ein gong i veka, fram til mai/juni. Salicylicen tykkjer eg svir MYKJE meir enn glycolicen på 50%, så bruker den berre i t-sona.

Endret av hekta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nettopp byrja på Glycolic-kur (50%), torsdagane og sundagane i seks veker. Lar syra liggje på huda i åtte minuttar, penslar fyrst t-sona sidan kinna mine er veldig sensitive og at eg ikkje plaga med kviser der. Har prövd TCA-peeling (15%) fleire gongar men såg ikkje noke forbetring av hud, gjorde berre til at det var heilt forj%&/%# å byrje på salicylic og glycolic igjen.

Etter kuren kjem eg til å bruke glycolic acid kvar 2. veke, og salicylic acid(20%) ein gong i veka, fram til mai/juni. Salicylicen tykkjer eg svir MYKJE meir enn glycolicen på 50%, så bruker den berre i t-sona.

Jeg synst også at salisyl svir mye mer! Men gårsdagen peeling slo alle! :sjenert: Det kan ikke være noen annen grunn enn hudpleieproduktene mine som har gjort huden min slik. Idag har jeg tørre flekker, der huden kjennes ruglete ut (regner med det er hud som snart skal falle av). Håper fuktighetsmasken min kommer i posten idag! :gjeiper:

Lykke til med peelingene dine! Jeg selv tror det holder med den ene peelingen nå iallefall. Kanskje, kanskje jeg tar den siste rest med TCA om et par uker. Bare for å tømme flaska. Men er litt redd for hvordan huden reagerer på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full fres her.

Tok en 20% tca peeling for ca en mnd siden, den fikk røsket skikkelig opp i tette porer med svarte og hvite prikker samt at den fjernet endel pigmenter.

Tar salisylpeeling to ganger pr uke akkurat nå, den fjerner effektivt urenheter som jeg av en eller annen grunn har hett endel av i det siste..

Jeg har som vanlig brukt aberela og facial lotion fra MD en stund før peelingene for å forberede huden.

Det svir no helt for jlig, men er verdt det!

Hmmm, hva bruker du fra Exuviance Lilandry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full fres her.

Tok en 20% tca peeling for ca en mnd siden, den fikk røsket skikkelig opp i tette porer med svarte og hvite prikker samt at den fjernet endel pigmenter.

Tar salisylpeeling to ganger pr uke akkurat nå, den fjerner effektivt urenheter som jeg av en eller annen grunn har hett endel av i det siste..

Jeg har som vanlig brukt aberela og facial lotion fra MD en stund før peelingene for å forberede huden.

Det svir no helt for jlig, men er verdt det!

Hmmm, hva bruker du fra Exuviance Lilandry?

Jeg bruker;

Purifying Cleansing Gel\ Clarifying Facial Cleanser (har kjøpt annenhver gang, jeg klarer ikke bestemme meg).

Clarifying Solution

Essential Daily Defence Cream SPF15

Evening Restorative Complex

Blemish Treatment Gel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.

Hvor får en tak i slike syrer til privatbruk egentlig? Står mulig i den andre tråden ?

Endret av fjærestein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg har ikke prøvd syrepeeling før. Huden min er nylig blitt endel "renere" etter at jeg har begynt med hormonprevensjon. Men etter å ha hatt kviser i 10 år sitter jeg igjen med ujevn hud med merker/milde arr etter kvisene. Har også mye komedoner/black-heads på nesa. Huden er også fuktfattig og sensitiv. Jeg er 24 år.

Har bestilt Glycolic/35 og Lactic/35. Kan dette fungere for min hud? Noen som har noen forslag til hvordan jeg skal gjøre dette? Altså hvor ofte? Hvor mange ganger? Kan de brukes samtidig, dvs én syre en dag, og den andre syren dagen/noen dager etter?

Mye spørsmål, men hadde blitt veldig glad om noen tok seg tid til å svare på noen av dem :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...