Gå til innhold

Anbefalinger: Koreasminke


Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

Høres oppløftende ut. Jeg har også veldig pigmenterte lepper så har gitt opp nudelooken. Prøvde den der leppe concealeren under en gang men da flasset leppene mine av. Så da skal jeg prøve denne :)

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Da har du ikke funnet rett leppestift, rett og slett :) Jeg har ikke noen problemer med å finne dekkende nude leppestifter :) Lykke til med denne ihvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke sovemasker (sleep pack) påføres oppå hudkremen, det siste steget i hudpleierutinen, som et ekstra lag med fukt og pleie? Har prøvd den fra tony moly noen ganger (LINK), men er ikke så overbevist da mange av sovemaskene jeg har sett på har mye silikoner i seg.

Hm, det kan hende! Mente jeg leste at den var før kremen, men skal prøve det omvendt!:) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe koreansk sminke, men jeg kjøper somregel ikke fra eBay, men herfra: http://beautynetkorea.com/
gratis frakt, de legger ved prøver på andre produkter når du bestiller, og jeg har bare gode erfaringer med dem. HEr er noen av produktene jeg bruker/har prøvd:

BB Creams:

Missha M perfet Cover #21
Dette er "jeg har en skikkelig dritt hud-dag" BB-creamen min. Den dekker veldid godt, men man kan se litt grå ut etter en stund, men det løses med pudder/litt farge i ansiktet. Dette er en stayer i sminkepungen min!


Missha M Vita Moisture

Dette er den jeg bruker til vanlig. Den har en lett dekkevne, men gjør akkuratt nok til at jeg ikke ser rød/blek/grå ut. Jeg elsker den!


Missha M Sgnature Real Complete #13

Det å kjøpe den i #13 var et bomkjøp da den er alt for lys .Jeg bruker den som highligther, men vurdere å kjøpe meg en i #21. Jeg kjøpte den i utgangspunktet fordi den er uten parbener. Den dekker godt og jeg synes den kjennes lettere ut enn de andre to i konsistens og på huden.


Blushers:

Sheer Fluid Blusher - no.2 Morning rose

Denne fikk jeg først med som en produktprøve i en annen pakke, og jeg elsket den. Den er lett og god i konsistens, og er veldig drøy i bruk. Fargen er fin og frisk, og den er lett å spre utover og duse etter behov. Den holder godt!


Pink Cushion Blusher

Denne ble litt for baby-rosa for meg.. Vet ikke helt hvorfor jeg kjøpte den. Det hender seg jeg bruker den når jeg er spesielt bleik, men den er relativt ubrukt hos meg.

Skincare:


Mizon - Let me out bye bye blackhead
Denne funker litt vil jeg si. Jeg ble først kjempefascinert av den kremen som skal varme opp området, for det blir faktisk ganske varmt. Det gjelder å ikke være for sjenerøs når du tar på step 2, som er selve masken, for da tar det år og dag før den tørker, og den er vanskelig å få av. JEg opplevde også at masken stivnet på kanten av tuben, sånn at jeg måtte stikke noe inn for å løsne opp når jeg skulle bruke den, og det er jo et minus.


Holika Holika Good Crea Super Dream

Denne lover 72 timer med fukt, og det tror jeg nesten den holder. Jeg har ikke prøvd den så mye enda, men den er god i konsistensen, deilig å ta på og den holder huden hydrert. Jeg kan ikke si så mye om langtidsvirkningene, men jeg har lyst til å prøve å bruke den fast.


Skin Food - Black Egg Pore Gel Base
Produktet lover mindre synlige porer om man bruker denne som primer, og det holder den pinadø også. Jeg liker produktet godt og har heller ikke opplevd at jeg har fått kviser eller irritert hud av å bruke det under sminke.


Er på vei i posten:


Missha M Vita BB Cream - Matte
Missha - Prodcure Damadge Hair Essence - lover hjelp for slitte tupper
Etude House - Maskara-fjerner
Innisfree - Skal hjelpe mot porer, satser på at det kan erstatte 3trinns systemet
Etude House - Sweet Recipe Baby Choux Base - Mint
Concealer jeg har hørt lovord om her :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke funnet rett leppestift, rett og slett :) Jeg har ikke noen problemer med å finne dekkende nude leppestifter :) Lykke til med denne ihvertfall! :)

Hvilke andre har du kjøpt da?

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke andre har du kjøpt da?

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Jeg har en fra the Balm jeg er veldig fornøyd med, men den er jo ikke koreansk, det var den eneste jeg kom på nå i farta :) Det hjelper uansett å ha lipliner under, som blokker ut pigmenteringen din i leppene enda mer.

Her er The Balm leppestiften:

http://lillytealover.blogspot.no/2013/01/review-balm-girls-lipstick-mai.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke akkurat sminke, men jeg føler den hører hjemme her uansett.

Jeg sverger til denne sminebørstesåpa! Etter to runder med litt gnikking med denne såpa så er vannet helt rent etterpå :) Anbefales

Endret av AloeVera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.

Lakseconcealeren var for mørk og for oransje for meg. Synes ikke den var rennende heller, snarere litt tørr.

Har jeg fått feil tro?

Min laksevariant høres helt lik ut. Umulig å bruke. Så nå står den pent i hyllen på badet og tar opp plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min laksevariant høres helt lik ut. Umulig å bruke. Så nå står den pent i hyllen på badet og tar opp plass.

Da kaster du den, eller gir den til en venn :)

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koreansk sminke har blitt veldig hypa opp i det siste. Fakta er at de ikke produserer bedre sminke enn andre land eller kontinenter, de har heller ikke kommet lenger i forskningen enn andre, det finnes bra og dårlig kosmetikk overalt. Det har med trender å gjøre. For noen år siden het det seg at den beste kosmetikken kom fra Frankrike (Chanel, Dior, Lancôme), så var det Sveits (La Prairie, Juvena), Ungarn (Ernest Laslo, Omorovicza), Marokko (aranolje), Afrika (shea), Japan (Kanebo, Shiseido), og nå Korea.

Hvis dere synes Koreanerne har fin hud, er det mye fordi de bruker solkrem hver eneste dag, uansett vær, de går rundt med parasoller og unngår i det hele tatt solen så mye som mulig og blir aldri brune/solbrent. (Det ville forresten vært gøy om det ble moderne med parasoller her hos oss også, de beskytter mot solen, og fine er de også.)

parasolkorea_zps36237f62.jpg



Anonymous poster hash: 25bdb...5e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Koreansk sminke har blitt veldig hypa opp i det siste. Fakta er at de ikke produserer bedre sminke enn andre land eller kontinenter, de har heller ikke kommet lenger i forskningen enn andre, det finnes bra og dårlig kosmetikk overalt. Det har med trender å gjøre. For noen år siden het det seg at den beste kosmetikken kom fra Frankrike (Chanel, Dior, Lancôme), så var det Sveits (La Prairie, Juvena), Ungarn (Ernest Laslo, Omorovicza), Marokko (aranolje), Afrika (shea), Japan (Kanebo, Shiseido), og nå Korea.

Hvis dere synes Koreanerne har fin hud, er det mye fordi de bruker solkrem hver eneste dag, uansett vær, de går rundt med parasoller og unngår i det hele tatt solen så mye som mulig og blir aldri brune/solbrent. (Det ville forresten vært gøy om det ble moderne med parasoller her hos oss også, de beskytter mot solen, og fine er de også.)

parasolkorea_zps36237f62.jpg

Anonymous poster hash: 25bdb...5e6

Men så er vel også fordelen med koreasminke at den selges til en brøkdel av prisen av mange disse merkene du nevner, sånn at man faktisk har en sjanse til å prøve litt å finne sine favoritter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også mottatt lakse-concealeren, og jeg er litt skuffet! Hadde kanskje for høye forventninger? Den dekker ikke særlig blå ringer hos meg, og er alt for klissete i konsistensen, ser svett ut under øynene. Det kan godt være at jeg er for vant til å ha noe i en lysere fargetone under øynene og denne ble for mørk. Synes det er penere med når det lysner opp under øynene, mens denne går mer i ett med hudtonen uten å skjule ringene.. Vel, vel! Alt kan ikke passe til alle!



Anonymous poster hash: d3dc9...05e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg også mottatt lakse-concealeren, og jeg er litt skuffet! Hadde kanskje for høye forventninger? Den dekker ikke særlig blå ringer hos meg, og er alt for klissete i konsistensen, ser svett ut under øynene. Det kan godt være at jeg er for vant til å ha noe i en lysere fargetone under øynene og denne ble for mørk. Synes det er penere med når det lysner opp under øynene, mens denne går mer i ett med hudtonen uten å skjule ringene.. Vel, vel! Alt kan ikke passe til alle!

Anonymous poster hash: d3dc9...05e

Har du prøvd å sette den med pudder? Det må jeg, ellers ser jeg svett og glinsende ut under øynene. Ikke særlig lekkert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å sette den med pudder? Det må jeg, ellers ser jeg svett og glinsende ut under øynene. Ikke særlig lekkert. :P

Ja! :) Prøvde å ha et transparent pudder over. Da så jeg ikke svett ut, men føler jeg like godt bare kunne hatt foundation under øynene for å se slik ut, i stedet for den concealeren + pudder. Tror fargen ikke er helt rett for meg :)

Anonymous poster hash: d3dc9...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale meg en annsiktskrem? :)

Har normal hud, altså ingen problemer. Derfor ønsker jeg en krem som kan gi litt glød. Huden min er snart 25 år om det skulle ha noe å si :)

Synes kremer med kaviar, snegleslim osv virker spennende! Men er jo en jungel der ute av produkter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Går ut fra at TS mener sminke fra Korea. Hva ellers? Type merker som ikke er så kjent her osv...

Anonymous poster hash: 32f55...1bb

hvilke merker er det snakk om?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvilke merker er det snakk om?

Alt som har blitt nevnt i tråden..?

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fra the Balm jeg er veldig fornøyd med, men den er jo ikke koreansk, det var den eneste jeg kom på nå i farta :) Det hjelper uansett å ha lipliner under, som blokker ut pigmenteringen din i leppene enda mer.

Her er The Balm leppestiften:

http://lillytealover.blogspot.no/2013/01/review-balm-girls-lipstick-mai.html

Gjør ikke noe at det ikke er Koreasminke :) Jeg leter sånn etter den perfekte nude leppestiften. Desverre kan jeg ikke bruke lipliner eller lip concealer under, da skaller leppene mine rett av. Uansett hvor mye jeg prøver å preppe og bruke alt av skrubber og leppepomader. Den fra The Balm såg veldig mørk ut?

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Da har jeg bestilt meg noen av Holika Holika sine Jewel Light eyelinere. Jeg har hatt øynene mine på de ganske lenge nå, men det var ikke før jeg så en bloggpost med masse swatches av de at jeg bestemte meg :lol:

Bestilte nylig fargene Black Crystal, Pink Topaz, Black Plum og Burgundy Garnet. Om de faller i smak kjøper jeg noen andre farger også, de får skryt for å sitte lenge og skal liksom være dupe av Urban Decay sine 24/7 linere. Noe som betyr at de har store sko å fylle ut, menne... vi får se.

Bestilte også en øyenskygge av Etude House jeg så en swatch av på et korean haul på youtube - fargen så ganske pigmentert ut, så da falt den også ned i handlekurven. Har egentlig ikke noe som ligner.

For dere som er i tvil om hva dere skal kjøpe - søk opp merker på google, da finner du fort bloggposter, eller så finner dere såkalte "hauls" på youtube hvor det blir delt innkjøp og genrelle meninger og tanker om diverse merker og produkter. I tillegg er det også mye å lese på makeupalley. Og der kan du i tillegg få med deg hudtypen og hudfargen på de som skriver om produkter, og det er jo alltid greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bestilt meg noen av Holika Holika sine Jewel Light eyelinere. Jeg har hatt øynene mine på de ganske lenge nå, men det var ikke før jeg så en bloggpost med masse swatches av de at jeg bestemte meg :lol:

Bestilte nylig fargene Black Crystal, Pink Topaz, Black Plum og Burgundy Garnet. Om de faller i smak kjøper jeg noen andre farger også, de får skryt for å sitte lenge og skal liksom være dupe av Urban Decay sine 24/7 linere. Noe som betyr at de har store sko å fylle ut, menne... vi får se.

Bestilte også en øyenskygge av Etude House jeg så en swatch av på et korean haul på youtube - fargen så ganske pigmentert ut, så da falt den også ned i handlekurven. Har egentlig ikke noe som ligner.

For dere som er i tvil om hva dere skal kjøpe - søk opp merker på google, da finner du fort bloggposter, eller så finner dere såkalte "hauls" på youtube hvor det blir delt innkjøp og genrelle meninger og tanker om diverse merker og produkter. I tillegg er det også mye å lese på makeupalley. Og der kan du i tillegg få med deg hudtypen og hudfargen på de som skriver om produkter, og det er jo alltid greit.

Du, jeg ville spørre deg om noe: Har du lagt merke til at ofte når de store stjernene har blitt sminket med mørk øyenskygge så ser det ut som at de har en litt rødlig base under øyenskyggen? Jeg har også sett det en gang på en sminkevideo med de britiske søstrene på youtube, der brukte hun en base som var litt sånn rødbrun før hun la sotet sminke. Det fikk et helt annet uttykk enn når man bare legger mørk øyenskygge rett på. Har du noe mening/tanker om dette?

Anonymous poster hash: 5e5c4...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...