Gå til innhold

Rare ting naboene dine gjør.


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en nabo som hver vinter, når isen kommer til syne står i timesvis og hakker isen vekk i innkjørselen med tuppen på spaden, cm for cm.  Dette pågår nesten hver lørdag og søndags morgen. Begynner gjerne i 08.30 - 08.00 tiden. 

Anonymkode: c1ab9...779

07.30 *

Anonymkode: c1ab9...779

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en som kjører med LED bar på taket av bilen. Lyser opp hele nabolaget, ikke bare gata men rommene blir helt opplyst. I tillegg liker han å stå å svive med LED lyset på leeenge før de slås av. Alltid etter 23 på kvelden. Tilsnakk? Da ypper han tilbake så det har vi gitt opp. 

Anonymkode: 77476...6ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fy f.... er det mulig å være så ekkel og uten folkeskikk!?! Blir helt satt ut av idiotiske folk! 

Anonymkode: c841a...ede

I know. Jeg har også hund og er derfor redd andre naboer skal tro det er jeg som ikke plukker opp bæsjen. Men jeg gidder sv prinsipp ikke rydde opp etter sånne folk. Har fristet å plukke den opp i en pose og sette den på trappa hans.

Anonymkode: 7debd...706

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Har en nabo som bor under meg, han er nok en einstøing. Sitter innimellom å hører på svensk danseband på repeat, drikker og sitter å skriker/hyler.. Sånn rett opp å ned skrik (uæææææa) korte med jevne mellomrom.

Har ofte lurt på hva som feiler mannen, men han er nok bare en sær einstøing! :klo:

Anonymkode: 6fa10...a9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et gammelt kontor bygg med masse hybler. Men er jo noen av nobene mine som virkelig ikke liker meg 😂 

Ene naboen har hele familien sin her de er da 4 stk i en bite liten hybel. 2 voksne og 2 barn. Men det er kommunikasjons problemer mellom meg og henne da hun ikke forstår hva jeg sier og jeg ikke forstår henne da hun har et annet språk. Men en ting slår aldri feil når jeg skal vaske klær mine så er som regel vaskemaskinen og trommelen slått av når det gjenstår noen få minutter igjen.

Ja vi har eget vaske system siden det er felles vaskeri her. Men det slår aldri feil at det er hu som gjør dette hver eneste gang jeg vasker. 

Jeg har faktisk begynt å sitte i felles gangen å passe på at ingen av maskinene blir slått av når jeg har satt meg opp på lista 😂 har tatt henne på fersken tidligere og da ble hun skremt uten at jeg mente det. 

 

En av de andre bor jeg vegg i vegg med og det er ingen form for lyddemping i veggene her, så med andre ord man hører mer eller mindre alt som skjer der inne (skulle helt seriøst ønske at den veggen var tykkere😂) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2018 den 0.03, AnonymBruker skrev:

Har en som kjører med LED bar på taket av bilen. Lyser opp hele nabolaget, ikke bare gata men rommene blir helt opplyst. I tillegg liker han å stå å svive med LED lyset på leeenge før de slås av. Alltid etter 23 på kvelden. Tilsnakk? Da ypper han tilbake så det har vi gitt opp. 

Anonymkode: 77476...6ef

Er han ung? Ser for meg en 19 åring med en harry bil som skal tøffe seg med LED lys. Men irriterende at det lyser opp hele nabolaget og han ikke bryr seg

Endret av Christy89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det passer inn, men kom på en historie fra tiden vi bodde i blokk:

Naboen rett under oss til min kjære: "Holdt dere på med ommøblering i går?" og han stilte seg uforstående til dette. Måtte  innrømme til ham at jeg hadde danset til musikk:laugh:

Så traff jeg henne i heisen dagen etter. "Er det lytt mellom oss? Hører du mye fra oss?" spør jeg. "Åh nei, det er så rolig" svarer hun.:laugh:

Anonymkode: 509fc...7c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2018 den 0.25, AnonymBruker skrev:

I know. Jeg har også hund og er derfor redd andre naboer skal tro det er jeg som ikke plukker opp bæsjen. Men jeg gidder sv prinsipp ikke rydde opp etter sånne folk. Har fristet å plukke den opp i en pose og sette den på trappa hans.

Anonymkode: 7debd...706

Ikke putt det i en pose. Bare legg det på trappa hans. Du får det vel ikke servert i pose?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

- Brølt på folk at de parkerer på hans eiendom

- Imiterte moren til en annen nabo mens han pekte på moren

- stikker hodet ut vinduet hver gang JEG får besøk fordi han tror at personen skal parkere på hans eiendom

- skjelte meg ut på gata fordi jeg hadde glemt å lukke vinduet i min egen bil mens det regnet

- truet med å ta hunden min til en kennel siden den tissa ved huset hans

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ner irriterende enn rart

Jeg har fri fra jobb i dag og da er det digg å sove litt lengere. Men det var jo helt håpløst, da hun begynte med støvsuging og hamring allerede kvart på 7! 🙈 Ikke bare det. Satt meg ut i solen. Så begynte hun plutselig å spyle verandaen sin, som er rett over min. Dryppet vann mellom sprekkene og ned på meg. Så begynte hun riste teppe over kanten, så alt støv og bøss datt ned til meg :angry: Gikk heller å satt meg med inngangsparti.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2018 den 5.24, RedHead92 skrev:

Jeg bor i et gammelt kontor bygg med masse hybler. Men er jo noen av nobene mine som virkelig ikke liker meg 😂 

Ene naboen har hele familien sin her de er da 4 stk i en bite liten hybel. 2 voksne og 2 barn. Men det er kommunikasjons problemer mellom meg og henne da hun ikke forstår hva jeg sier og jeg ikke forstår henne da hun har et annet språk. Men en ting slår aldri feil når jeg skal vaske klær mine så er som regel vaskemaskinen og trommelen slått av når det gjenstår noen få minutter igjen.

Ja vi har eget vaske system siden det er felles vaskeri her. Men det slår aldri feil at det er hu som gjør dette hver eneste gang jeg vasker. 

Jeg har faktisk begynt å sitte i felles gangen å passe på at ingen av maskinene blir slått av når jeg har satt meg opp på lista 😂 har tatt henne på fersken tidligere og da ble hun skremt uten at jeg mente det. 

 

En av de andre bor jeg vegg i vegg med og det er ingen form for lyddemping i veggene her, så med andre ord man hører mer eller mindre alt som skjer der inne (skulle helt seriøst ønske at den veggen var tykkere😂) 

Eier eller leier du? Få tak i den spesielle lyddempende tapeten og klin den opp på alle vegger mot naboer. Det skal jeg. Den ene naboen min støyer som om han er inne hos meg og kan jeg få det dempa av slik tapet jo bedre. Kan bare håpe på at samtlige eiere limer opp denne tapeten.

Jeg har en nabo som vet at jeg ikke alltid kan være tilgjengelig når han banker på døren min. Han har nummeret mitt og kunne glatt sendt en melding om det var noe spesielt. Men tror du han gjør det selv om jeg har sagt ifra? Nei. Enten er det helt stille fra han eller han banker på døren nesten helt umerkelig. Sitter jeg og gamer er det ikke sjanse i havet for at jeg hører den puslete kakkinga på døra. Jeg er begynt å konsekvent nekte å åpne døren heretter. Han får sende  melding som alle andre normale mennesker gjør i 2018.

Anonymkode: 26b8b...119

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

(...) Få tak i den spesielle lyddempende tapeten og klin den opp på alle vegger mot naboer. Det skal jeg. Den ene naboen min støyer som om han er inne hos meg og kan jeg få det dempa av slik tapet jo bedre. Kan bare håpe på at samtlige eiere limer opp denne tapeten.

(...)

Anonymkode: 26b8b...119

Oi.

Så du tar på deg kostnad og ansvar for noen andres skyld?

Jeg ville tenkt slik: ''Her har jeg faktisk de juridiske rettighetene på min side, så er det er jo absolutt ikke opp til meg å ta på meg ansvaret når andre bryter loven; jeg ser derav 2 valg: bråkete nabo betaler for lyddempere eller bråkete nabo kjøper lyddempere selv for egen regning''.

Les reglement for boenheter.

Du har fler rettigheter enn du tror.

Det er selvfølgelig ikke opp til din kostnad når det ikke er din skyld!?

Anonymkode: be45a...6bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eier eller leier du? Få tak i den spesielle lyddempende tapeten og klin den opp på alle vegger mot naboer. Det skal jeg. Den ene naboen min støyer som om han er inne hos meg og kan jeg få det dempa av slik tapet jo bedre. Kan bare håpe på at samtlige eiere limer opp denne tapeten.

Jeg har en nabo som vet at jeg ikke alltid kan være tilgjengelig når han banker på døren min. Han har nummeret mitt og kunne glatt sendt en melding om det var noe spesielt. Men tror du han gjør det selv om jeg har sagt ifra? Nei. Enten er det helt stille fra han eller han banker på døren nesten helt umerkelig. Sitter jeg og gamer er det ikke sjanse i havet for at jeg hører den puslete kakkinga på døra. Jeg er begynt å konsekvent nekte å åpne døren heretter. Han får sende  melding som alle andre normale mennesker gjør i 2018.

Anonymkode: 26b8b...119

Hva slags tapet er det snakk om her? Har du navn eller link?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen min (han som stod og ba høyt midt på natta om noen leste den tråden) har fortsatt julelys ute, og noe av denne "pynten" er formet som et kors. Sent en kveld gikk jeg tur med hunden forbi kjøkkenvinduet deres, og da stod han og så ned på kjøkkenbenken mens han lente seg på hendene som om han leste i en bok. Da jeg gikk forbi på tilbakeveien stod han på nøyaktig samme måte. Tipper han ber igjen men har sluttet å gaule utenfor huset da hunden min bjeffet slik på han sist.

Anonymkode: 693d3...210

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter flere år har jeg hatt en del rare naboer

ene nabolaget vi bodde i, hadde vi en sånn typisk som bryr seg om alt og alle. Klagde på bråk, puttet lap på bilen vår for den bråkte litt mye. men han kunne godt stå fra huset å rope etter ungene sine, som var langt vekk hele jævlig tida.

Så flyttet vi, å da fikk vi møte "Speedo Kongen"
Dette var da en mann godt oppi årene som sto hver dag nesten, å plukket blader fra hagen i speedo :spy:ingen hekk ikke et gjerdet en gang, fult innsyn til tomta hans.

Neste gang jeg flyttet, fikk vi oppleve den verste naboen vi har hatt hittil. hun døpte vi bare Kattedama, det er det peneste vi kom på. hun så 90 år gammel ut, men hadde så vidt bikka 60 tydeligvis. vertfall hun må være noe av det mest spika gærne menneske jeg har møtt. hun sleit vist veldig med å ha kontroll på denne katta si og hvor den var hele tiden. hun leitet i bilene våres, garasjen kikket inn vinduene våres for å finne den katta. hver gang vi møtte på hun lurte hun om vi hadde sett pus, men det gjordet vi nesten aldri. og vis vi sa nei, startet hun som oftest å beskylde hos for å stjelt katten. også hadde hun sånn et temperament klikka i vinkel for hver minste ting som lagde lyd, banna og slo (tror hun var nordlending) litt vanskelig å skjønne hva hun sa siden hun kun hadde 2 tenner igjen i kjeften. hadde terrasse dør på det ene rommet, tror broren min nesten fikk hjerteinfarkt når han våknet til at hun sto utenfor der kl 08 på morgenen å banka.

jeg jobbet en periode som utryknings vekter (Boligalarmer) så naturligvis hadde jeg ofte firmabil i gårdsplassen. så en dag fikk jeg beskjed av huseier, at hun trodde noen spionerte på henne og i tillegg hadde stjålet katten :fnise: enden på visa er at hun pent fikk beskjed om å flytte. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi.

Så du tar på deg kostnad og ansvar for noen andres skyld?

Jeg ville tenkt slik: ''Her har jeg faktisk de juridiske rettighetene på min side, så er det er jo absolutt ikke opp til meg å ta på meg ansvaret når andre bryter loven; jeg ser derav 2 valg: bråkete nabo betaler for lyddempere eller bråkete nabo kjøper lyddempere selv for egen regning''.

Les reglement for boenheter.

Du har fler rettigheter enn du tror.

Det er selvfølgelig ikke opp til din kostnad når det ikke er din skyld!?

Anonymkode: be45a...6bf

Han er leietager så jeg tror ikke han er pliktet til å betale noe som helst. At eier selvfølgelig kunne blitt pålagt å utføre tiltak inne hos seg selv er nok mer riktig enn å forvente at eier skulle dekke mine kostnader for lyddemping.

10 timer siden, Alice123 skrev:

Hva slags tapet er det snakk om her? Har du navn eller link?

Det heter vist Leco Isodemp.

Anonymkode: 26b8b...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Breakout skrev:

også hadde hun sånn et temperament klikka i vinkel for hver minste ting som lagde lyd, banna og slo (tror hun var nordlending)...

:klappe:

Anonymkode: 8b278...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At nabohunden har stått ute å bjeffet fra kl halv 8 i dag!!! Seriøst, det klikker for meg snart! Forbanna hundeeierer som bare setter ut hunden og hunden vekker hele nabolaget!! :bond::kjefte: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.4.2018 den 16.01, AnonymBruker skrev:

:klappe:

Anonymkode: 8b278...d97

Hva er det du klapper for egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, smalls said:

At nabohunden har stått ute å bjeffet fra kl halv 8 i dag!!! Seriøst, det klikker for meg snart! Forbanna hundeeierer som bare setter ut hunden og hunden vekker hele nabolaget!! :bond::kjefte: 

Stakkars deg... du får altså flere timer disponibelt til fritid på en fridag, nå som du først er våken. Uff...

Anonymkode: be45a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...