Gå til innhold

Rare ting naboene dine gjør.


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naboen min har fått dilla på grillmat og er sulten rundt midnatt. Her vi bor er det ekstrem skogbrannfare for øyeblikket og det er ikke betryggende å våkne av røyklukt flere ganger i uka.

Anonymkode: 29f6d...439

Muslim kanskje? 

Anonymkode: 26b8b...119

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, smalls skrev:

Tenk om noe av håret fløy ned i maten til gjestene? :sjokk:

Ja, det var mine tanker også! Softis med armhulehår, digg :sjokkbla:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muslim kanskje? 

Anonymkode: 26b8b...119

Det er ramadan nå, ja.

Anonymkode: c841a...ede

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, bippo skrev:

Ja, det var mine tanker også! Softis med armhulehår, digg :sjokkbla:

Nå ble jeg kvalm  :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muslim kanskje? 

Anonymkode: 26b8b...119

Han er ikke muslim, han har bare veldig rar døgnrytme. Og følger ikke med på nyhetene.

Anonymkode: 29f6d...439

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor i et boligfelt hvor de aller fleste er kjempetrivelige. Vi slår an en prat over gjerdet, låner en kopp sukker eller et egg på søndagene, tar en kaffe på hverandres veranda og hjelper til med diverse om det trengs. Men vi har så klart den ene som ingen liker noe særlig. De virker hyggelige nok, men bak smil og spørsmål er det en ekstrem nysgjerrighet. De følger med på hva alle gjør, spør og graver om alt mulig. De har også valgt seg selv som boligfeltets voktere og lovholdere. Om du Gud forby skulle finne på å gjøre noe stille hagearbeid(luke, vaske veranda o.l.) på en søndag, truer de omtrent med politi. 

Det komiske er at nå som det er så fryktelig tørt så har kommunen gått ut med advarsel om vanning. Vi har ikke fått restriksjoner enda, men de anbefaler at vi kun vanner på kveld/morgen slik at ikke mesteparten bare fordamper i solsteika. Og hvem er det som har på sprederen fra klokka 11 til 20? Joda, herr sheriff!  

Anonymkode: db676...52f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der jeg bodde før var det bilfritt gatetun, stengt med bom. Det var helt greit at folk av og til kjørte inn, dersom de hadde storhandlet, men det var vedtatt og enighet om at det bare skulle skje ved spesielle behov. 

Ett par som bodde i feltet brydde seg heller lite om dette, og kjørte inn og parkerte daglig. Han hadde dessuten en svær arbeidsbil, og den sto han og gasset opp hver morgen kl 06. Det var knappe 25 meter å gå til parkeringsplassen, og begge disse to løp maraton, men å gå 25 meter klarte de altså ikke. Ingen god oppskrift til å bli likt av naboer! 

Her jeg nå bor er det litt hippie takter. Jeg vil bygge en bod, og siden den skal stå nærmere nabogrense enn man kan bygge uten søknad tok jeg det opp med naboene. "Søke???" var svaret jeg fikk. Nei, det var da bare å bygge! Det gjorde de alle! Noe jeg fikk bekreftet da jeg tok et eiendomssøk. Her er det boder eller garasjer i alle hager, og alle bygget slik at det skulle være søkt om det, men på planen for området er det tegnet inn en enslig bod. Så jeg syntes ikke det var så rart da jeg fikk elkontroll i boligen like etter oppussing, og inspektørene sa "Ja, vi må alltid sjekke her i området, for her foregår det mye rart!" Jeg har forstått det! :)

Synes egentlig det er litt artig jeg da, at et svært boligområde er kollektivt enige om å blåse i alt av regler og lover, men var glad for at jeg hadde gjort det lovlig da det kom kontroll. :)

Anonymkode: 74952...54b

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mamma og pappa sin nabo. En enslig mann i 50 åra som har stor hage og mye plass. Har en del rot og skrap på utsiden. 3 biler i hagen som han ikke får startet.

I går var jeg, min bror og kone på grilling hos de. Dennen mannen mekket på den ene bilen og kom noen saftige gloser da han holdt på. "Men faen da! Møkka bil, satan, høl, helvetes bil!" Så vi spiste mens han bannet og offet seg over bilen. Så sparket han i bildekket og da fikk han se vi på verandaen.  Vinker og roper "hallooo" vi vinket tilbake. Så spylte han på fronten på bilen i minst 15 minutter og gikk. Pappa har spurt om han ikke bare skal kvitte seg med bilene (de er jo bare vrak) men neeei, han skal nok få de til å funke, ikke noe problem, men han har jo holdt på med bilene i flere måneder 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort gjort å gå på en smell når man skal fikse på en gammel bil, med dertil ræva resultat. Vil ikke kalle det der "rare ting naboen gjør", heller sunne og friske følelsesutbrudd fra han kødden på hjørnet.

:Hehe:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aule skrev:

Fort gjort å gå på en smell når man skal fikse på en gammel bil, med dertil ræva resultat. Vil ikke kalle det der "rare ting naboen gjør", heller sunne og friske følelsesutbrudd fra han kødden på hjørnet.

:Hehe:

Hun synes det var rart. Blir teit å skulle pirke og si det ikke var rart. Folk er forskjellige og selv om du synes det er helt normalt, så trenger du ikke å pirke. Skulle hun lat hver å fortelle historien fordi det ikke er rart nok? Folk forteller ting i tråden som ikke jeg ikke mener er rart, men gidder ikke å pirke på det 🙂 synes det er underholdene å lese her

Anonymkode: 73730...6bd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har naboen kjøpt seg Alexa tydeligvis 😂😂 spørsmålene kommer på løpende bånd 😂😁

Anonymkode: 14bde...91f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabolaget her er fylt med raringer, og jeg tviler ikke på at de syns jeg også er rar. 

Ene nabodama napper gress i hagen hele dagen, med pinsett. Egentlig rart det er gress igjen i hagen hennes med alle timene hun har brukt på gressnapping. Kunne skjønt om hun luket for ugress liksom, men nappe gress? 

De siste ukene har nærmeste nabo irritert hele nabolaget med å stå og ruse motoren på motorsykkelen sin dagen lang. Bare sitter på den og ruser den i timer i strekk. Når det endelig blir stille og man tenker «Gudskjelov..!» går det to sekunder så er det på’n igjen.. De er veldig viktige på at alle barn ( så vel som dems egne) skal være stille om de leker ute, men selv skal han lage leven for hele nabolaget. Heller barn som roper og skriker enn den motor-rusingen ass.. 

 

Anonymkode: a6412...731

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

8 minutter siden, Kvist skrev:
 

 

 

Det har kommet planker på gjerdet!! Drøyt ti år inn i prosessen.

Riktignok bare på en tredjedel, men planker er det. Gubben og en annen nabo brukte en kveld i månedsskiftet september-oktober på å få dem opp. Vatersnor for et godt stykke gjerde til er også spent opp.

Dette er rett og slett en skikkelig thriller!  Vil det kommer flere planker på plass i høst? Vil vatersnoren blåse ned? Og kanskje det største spørsmålet av alle... hvor lang tid går det egentlig an å bruke på å sette opp 20 meter gjerde?  Stay tuned!

Tusen takk for oppdateringen, har ventet spent på fortsettelsen! 😄  Håper du deler fremover også.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Husverten min (vi deler en svær enebolig) støvsugde taket her en dag. Han er rar fra før av, men...

Han gjør så masse annet rart, jeg burde skrive alt ned. Han er jo på en måte nabo.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, MalloryK skrev:

Husverten min (vi deler en svær enebolig) støvsugde taket her en dag. Han er rar fra før av, men...

Han gjør så masse annet rart, jeg burde skrive alt ned. Han er jo på en måte nabo.

Mer, mer! 

Dette er ikke egentlig rart, men jeg forstår ikke greia. Naboene i hele gata har en (tilsynelatende?) skjult konkurranse om å julepynte mest mulig, og i år går det virkelig over alle støvleskaft! Blitt en nasjonalskatt tydeligvis siden gjennomgangstrafikken er sånn ca tidoblet. 

Ikke misforstå, pynter som en amerikaner blottet for smak selv, men naboene er.. nei. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal komme med mer i morgen, men en annen ting han gjorde var å måle størrelsen på soppene vi hadde i hagen. De kunne visst ikke fjernes før de var så og så mm høye. Han lå her ute med linjal!

Men jeg tror han har noe syndrom på gang, asberger? Så jeg vet ikke om jeg burde skrive mer

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nabo som bor i leiligheta under meg, og hun har en liten hageflekk.

Her en dag tegnet hun noe rart mønster i snøen og tente ett par lys som hun plasserte i det rare mønsteret. Dette sto hun og tok bilder av i 3-5 minutter. Etterpå la hun en kosebamse sammen med de tente lysne og fortsatte fotoshooten. Deretter står hun og filmer/tar bilder av seg selv i alle slags mulige posisjoner. Etterpå tok hun med seg lysene og bamsen og tok bilder på et annet sted i Hagen. Dette holdt hun på med i nesten 1 time. 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange morsomme historier 😂 Da søstera mi var lita stod naboen vår og spylte noe på gårdsplassen. Hun lurte sikkert på hva han holdt på med, og så spurte hun om hun også kunne få holde i høytrykkspyleren. Plutselig begynte hun å spyle på naboen 😂 Og han bare «hva er det du gjør?!» 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...