Gå til innhold

Rare ting naboene dine gjør.


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kunne godt skrevet under brukernavn, - er bare det at jeg ikke har noen historikk eller utfyllende profil. Ville vært like anonym da, - skriver under merkelappen AnonymBruker av vane.

Og da fant du løsningen selv: Da kan du jo legge deg tidligere? :)

Anonymkode: be45a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne godt skrevet under brukernavn, - er bare det at jeg ikke har noen historikk eller utfyllende profil. Ville vært like anonym da, - skriver under merkelappen AnonymBruker av vane.

Og da fant du løsningen selv: Da kan du jo legge deg tidligere? :)

Anonymkode: be45a...6bf

Det som er deilig med å ha frihet er å kunne legge opp dagen slik man ønsker selv. Det tror jeg de fleste mennesker setter pris på, særlig når man ellers har en hverdag med mange forpliktelser som i stor grad styrer dagene. 

Men jeg regner med at du er en tøffel som lar deg tråkke på av alle merkelige påfunn. Noen berusede personer som trykker inn ringeklokken din kl 4 på natten? Jaja, jeg kan jo like så godt stå opp selv om jeg la meg for 5 timer siden. Noen som bestemmer seg for å ha fest til langt på natt og du ikke klarer å sove? Jaja, jeg kan jo bare stå opp og legge meg kl 3 selv om jeg skal opp kl 7. Ikke noe problem. 

Anonymkode: ed16a...f30

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2017 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Eh, foreldrene mine er på samme alder og danseband var ikke in da de var unge. 

Anonymkode: b036b...4fa

JEG er på samme alder, og det var overhodet ikke in med danseband. I hvertfall ikke i byen der jeg bodde. På den tiden var det in med Led Zeppelin, Janis Joplin, Deep Purple og masse annet. Men ikke danseband. Tar imidlertid høyde for at det kan ha vært annerledes på bygda... Jeg vokste opp i en drabantby utenfor en av Norges største byer, 

Abba kom vel også med første låtene på den tiden. 1974? Men jeg husker at det var mest foreldrene mine som likte Abba. De var den gangen ca. 30 år. 

Anonymkode: 7c3d2...c49

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Og da fant du løsningen selv: Da kan du jo legge deg tidligere? :)

Anonymkode: be45a...6bf

Altså, det er det som er digg å fri fra jobb neste dag, at jeg faktisk kan være oppe lengere og sove lengere. Jeg legger meg alltid tidlig når jeg skal på jobb. Så derfor er det irriterende når jeg blir vekket halv 8 fordi nabohunden står å bjeffer og gnelder. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.3.2018 den 13.47, AnonymBruker skrev:

Mine naboer sitter nå på terrassen sin og nyter et glass rødvin. De er godt innpakket i pledd og saueskinn, sola skinner, men det er bare 1 grad ute. Skikkelig påskestemning ute i dag. 

Anonymkode: 29139...32b

Tror du har sett meg og min mann. Dette gjør vi ofte. Sommer, høst, vinter, vår. Er det kaldt, er det bare å kle på seg litt. 

Anonymkode: 7c3d2...c49

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars deg... du får altså flere timer disponibelt til fritid på en fridag, nå som du først er våken. Uff...

Anonymkode: be45a...6bf

Ja, for det er jo fantastisk å ha mange ekstra timer en dag, når man hele dagen er trøtt fordi man ble vekket flere timer før man hadde planlagt å stå opp. Og det er bare sååå hyggelig å høre konstant bjeffing, det er liksom den hyggeligste lyden i hele verden (nest etter måkeskrik, kanskje).

Anonymkode: d83a4...b07

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Det som er deilig med å ha frihet er å kunne legge opp dagen slik man ønsker selv. Det tror jeg de fleste mennesker setter pris på, særlig når man ellers har en hverdag med mange forpliktelser som i stor grad styrer dagene. 

Men jeg regner med at du er en tøffel som lar deg tråkke på av alle merkelige påfunn. Noen berusede personer som trykker inn ringeklokken din kl 4 på natten? Jaja, jeg kan jo like så godt stå opp selv om jeg la meg for 5 timer siden. Noen som bestemmer seg for å ha fest til langt på natt og du ikke klarer å sove? Jaja, jeg kan jo bare stå opp og legge meg kl 3 selv om jeg skal opp kl 7. Ikke noe problem. 

Anonymkode: ed16a...f30

Høøø?

Hvordan er dette svar til mitt innlegg?

Anonymkode: be45a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, for det er jo fantastisk å ha mange ekstra timer en dag, når man hele dagen er trøtt fordi man ble vekket flere timer før man hadde planlagt å stå opp. Og det er bare sååå hyggelig å høre konstant bjeffing, det er liksom den hyggeligste lyden i hele verden (nest etter måkeskrik, kanskje).

Anonymkode: d83a4...b07

Jeg prøver å tenke positivt type: ''Så bra! Da har jeg god samvittighet til å ta masse kaffe!''.

Anonymkode: be45a...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vinter opplevde vi flere ganger at naboen lagde seg akebakke rett utenfor huset vårt. Midt i frokosten for våre barn må vi prøve å holde roen fordi naboens barn driver å leker høylytt (med foreldre) i vår hage. De krasjet til og med inn i husveggen ved en anledning.

Disse naboene er ikke snakkendes til. De tror de eier hele verden. Det hører med til historien at de må krysse andre naboers hage for å komme seg inn i vår... Må få oss et alvorlig høyt gjerde snart...

Anonymkode: 5a33f...5d6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

I vinter opplevde vi flere ganger at naboen lagde seg akebakke rett utenfor huset vårt. Midt i frokosten for våre barn må vi prøve å holde roen fordi naboens barn driver å leker høylytt (med foreldre) i vår hage. De krasjet til og med inn i husveggen ved en anledning.

Disse naboene er ikke snakkendes til. De tror de eier hele verden. Det hører med til historien at de må krysse andre naboers hage for å komme seg inn i vår... Må få oss et alvorlig høyt gjerde snart...

Anonymkode: 5a33f...5d6

Tells ikke juridisk sett dette som pågåenhet på privat eiendom se?

Anonymkode: be45a...6bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke bor i leilighet etter å ha lest denne tråden. Rare ting mine naboer gjør? Jeg har bodd her i ti år. I villastrøk. Min ene nabo går i 2XU tights med hvite nikesokker dratt godt opp over og svart treningsjakke eller grå collegegenser. Slik går hun 365 dager i året. Om det er 25 minus eller 25 plussgrader, så går hun slik. Alltid. Julaften og 17. mai også. Gjort det i ti år. Jeg tipper hun er i slutten av førtiårene. Mannen hennes som alltid må gjøre noe, man ser ham ikke uten verktøy i hånda går i svart adidas joggedress med hvite striper og hvite nikesokker dratt over buksa. 365 dager i året, ja samme historien. Det hender han går i en grå joggedress også. Og han skrur på noe støtt. Og hun luker alltid. 

En annen nabo sniker seg ut i garasjen for å hente øl en fire-fem ganger hver eneste kveld. En siste nabo, en eldre mann, kommanderer alle barnebarn på dugnad omtrent hver tredje uke. Da er det ørten unger der fra rundt ti til tyve års alder som klipper plen, måker snø, feier, raker, maler hus eller gjerder, alt etter årstid. Han har jaggu kustus på barnebarna. Også er det datra til øldrikkeren som prater i handsfree telefon i bilen sin på så høyt volum at alle naboene hører alt hun snakker om inn i våre hus. Jeg vet mer om henne enn jeg trenger for å si det slik. 

Anonymkode: 883da...c08

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2018 den 10.15, smalls skrev:

At nabohunden har stått ute å bjeffet fra kl halv 8 i dag!!! Seriøst, det klikker for meg snart! Forbanna hundeeierer som bare setter ut hunden og hunden vekker hele nabolaget!! :bond::kjefte: 

Finnes ikke noe verre. Hadde naboer som hadde  hunden bundet ute konstant, og den bjeffet i timesvis. Jeg sluttet å være i hagen og måtte ha på musikk eller tv inne hele tiden for å ikke klikke.... det var så irriterende at jeg etterhvert fikk en unormal stressreaksjon hver gang jeg hørte det første bjeffet fra den, kjente pulsen stige og humøret gå rett i kjelleren, har aldri hatt det sånn utenom med den hunden, hverken før eller siden. 

Anonymkode: 0286c...ac3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Finnes ikke noe verre. Hadde naboer som hadde  hunden bundet ute konstant, og den bjeffet i timesvis. Jeg sluttet å være i hagen og måtte ha på musikk eller tv inne hele tiden for å ikke klikke.... det var så irriterende at jeg etterhvert fikk en unormal stressreaksjon hver gang jeg hørte det første bjeffet fra den, kjente pulsen stige og humøret gå rett i kjelleren, har aldri hatt det sånn utenom med den hunden, hverken før eller siden. 

Anonymkode: 0286c...ac3

Snakket du til naboene om det...?

Anonymkode: 77bbe...19a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygget meg dobbel garasje, slik jeg har plass til 2 biler og andre bilrelaterte ting, naboen kom bort å sier: blir god plass til mye her. Han kjøper verktøy å alt mulig som er på tilbud, men bruker det ikke, skal bare ha og ha,han har selv dobbel garasje men ikke plass til bil, her om dagen kom han drassene med en bordsag han hadde kjøpt som han ikke hadde plass til, å spurte om å få lagre den hos meg, greit sa jeg da jeg hadde plass å hadde bruk for det da, det sa jeg ikke til ham... har brukt saga endel, nå kom han å ville ha konspensasjon for jeg hadde brukt den, det fikk han ikke, da den tok sin plass i garasjen min.

Er det meg eller naboen som er rar ?

 

Anonymkode: 7fb74...ace

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bygget meg dobbel garasje, slik jeg har plass til 2 biler og andre bilrelaterte ting, naboen kom bort å sier: blir god plass til mye her. Han kjøper verktøy å alt mulig som er på tilbud, men bruker det ikke, skal bare ha og ha,han har selv dobbel garasje men ikke plass til bil, her om dagen kom han drassene med en bordsag han hadde kjøpt som han ikke hadde plass til, å spurte om å få lagre den hos meg, greit sa jeg da jeg hadde plass å hadde bruk for det da, det sa jeg ikke til ham... har brukt saga endel, nå kom han å ville ha konspensasjon for jeg hadde brukt den, det fikk han ikke, da den tok sin plass i garasjen min.

Er det meg eller naboen som er rar ?

 

Anonymkode: 7fb74...ace

Jeg syntes faktisk du er rar her. Han spurte om han kunne lagre den hos deg og du sa ja. Det betyr ikke at du står fritt til å bruke den. Det du skulle sagt er "ja du kan få lagre den hos meg imot at jeg får bruke den ved behov". Avtalen var at han skulle lagre den hos deg. Her har du i mine øyne tatt deg urettmessig til rette. Det fornuftige her hadde vært å spørre "Den sagen som står hos meg. Er det ok om jeg låner den?". Det hadde ikke kostet deg mange kaloriene å spørre før du tok deg til rette.  

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klokka 00:02 17. mai ble JA VI ELSKER spilt på kjempehøyt volum fra et av nabohusene. Er vanligvis stille derfra. Var tydeligvis ivrig etter å feire nasjonaldagen :fnise:

Anonymkode: a87ef...9e3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i blokk og leieboere under bruker vinduer(!) som ut og inngangsdører! Det rister i bygget hver gang de hopper ut og inn og slenger vinduet igjen etter seg.

 

Anonymkode: 26b8b...119

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene mine har fest nå. De bor i etg over meg (jeg bor 1, uten veranda). De som sitter på verandaen over meg griller og kaster poteter til de som ikke fikk plass oppe (de sitter på en benk rett utenfor vinduet mitt så jeg ser av og til en potet fly opp og ned). 

Det er mye lyd i dem og de roper og hoier. Men de gir seg om et par timer så det går bra. Er også litt gøy å høre på de merkelige diskusjonene de har. :)

Anonymkode: 07a5d...990

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...