Gå til innhold

Rare ting naboene dine gjør.


Gjest linneawarp

Anbefalte innlegg

Gjest linneawarp

Jeg har fått hørt mange rare historier med naboer, jeg begynner..........

1. En nabo slo bilen med balltre pga feilparkering!

2. En sint nabo tømte all sneiper på dørmatta pga samboeren til en røykte ulovlig på loftet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Jeg har fått hørt mange rare historier med naboer, jeg begynner..........

1. En nabo slo bilen med balltre pga feilparkering!

2. En sint nabo tømte all sneiper på dørmatta pga samboeren til en røykte ulovlig på loftet.

Naboben min kjører snøen sin inn på min gårdsplass (fra sin egen).

Dette mens jeg er på jobb...

Han mener at jeg skal stoppe motoren på sykkelen før jeg kjører inn i gata jeg bor....( han kjører selv en caravell 90 modell som bråker mere enn toget)

Han sjekker søpla si for "hundebæsj", da noen miljø vennlige mennesker pleier med hund å gå forbi her...og finner han det så legger han det i hagen til de med hunder i området.

Han har egene regler på det meste..ikke klippe plenen før kl 13.00(hverdag og helligdag)

Hvis postkassen min er litt full, så kommer han og ringer på og sier at jeg må ta posten fordi det ser så stygt ut når lokket ikke ligger på...

(dette gjelder da dagens post;jeg henter hver dag)

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

I borettslaget jeg bodde før hadde vi også en sånn overengasjert nabo. Hun skrev lange klagebrev til styret om ungenes trehjulssykler som lå på plenen utenfor blokka mens de lekte. Det som var ekstra teit med dette var at det skjedde ikke i den blokka der hun bodde, det skjedde noen oppganger bortenfor.

Ingen av de som faktisk bodde der syns det var plagsomt, men denne damen måtte klage likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chosa

Naboen stengte av gaten for biltrafikk pga barna hennes skulle leke og hoppe paradis der..

Endret av Chosa
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nabo der jeg vokste opp som barn kastet poteter etter folk som kom i nærheten av porten hennes.

Skal si vi ungene utfordret dette både titt og ofte :fnise:

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen i etg over oss i blokka, står alltid å titter ut på parkeringen. Vi bor i 1. og hun i 2 i en lav blokk, og like fullt stod hun en dag og tittet på meg med kikkert midt i vinduet sitt. Når vi kom inn i oppgangen gikk hun og låste opp døren for å følge med på oss i gangen. Utrolig!

Samme damen skrur gjerne radioen med trekkspillmusikk på fullt rundt kl. 06.00 hver morgen på rommet over soverommet våres. Nytter ikke å sove lenge på en fridag her nei.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bor i en enebolig som nå er delt inn i to leiligheter = dårlig lydisolering. Naboen nede har ADHD og diverse andre diagnoser. Han kjeftet slik på katta si at den nektet å komme hjem mere. Han sto på trappa og skrek etter den hvert 15. minutt hver kveld. Veldig innbydende for en ung katt. Katta har nå flyttet til en annen nabo, og vår nabo har skaffet kattunge som er innekatt... Noen ganger snakker han til den med verdens søøøøteste pusestemme og andre ganger kjefter og smeller han til den som bare det...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kråkaa
Naboen stengte av gaten for biltrafikk pga barna hennes skulle leke og hoppe paradis der..

Har opplevd nesten likedan. De stengte av veien med bom. Mente de eide veien og ville ikke ha trafikk der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Lurer på hva som får folk til å tro at de kan oppfører seg sånn?

Har heldigvis ingen naboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
2. En sint nabo tømte all sneiper på dørmatta pga samboeren til en røykte ulovlig på loftet.

Røyking på loftet er særdeles dumt, da ville jeg heller gått til styret.

Særeste jeg har opplevd er vel en nabo som likte musikk med helt hinsides tekster av typen "jeg skal s*** morra di". Dette med allsang på verandaen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.
Damen i etg over oss i blokka, står alltid å titter ut på parkeringen. Vi bor i 1. og hun i 2 i en lav blokk, og like fullt stod hun en dag og tittet på meg med kikkert midt i vinduet sitt. Når vi kom inn i oppgangen gikk hun og låste opp døren for å følge med på oss i gangen. Utrolig!

Samme damen skrur gjerne radioen med trekkspillmusikk på fullt rundt kl. 06.00 hver morgen på rommet over soverommet våres. Nytter ikke å sove lenge på en fridag her nei.

:hoho: Høres ut som naboen min, dette!

:roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen (huseieren) min er helt umulig å blir kvitt hvis du først begynner å snakke med han! En gang kom samboeren min for sent på jobb fordi mannen plapra sånn, og bare fortsatte å snakke når han sa han måtte gå..

I tillegg så drikker han seg full og krangler med tenåringsnaboene over gaten..(dette er en mann på 60 +)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Tanja_*

Vi har nettopp flyttet fra det gamle nabolaget, hvor vi hadde svært snille og gode naboer, med ett par unntak, selvfølgelig.

Ett av dem bodde i etasjen over oss. En vakker søndagsmorgen vi åpnet stuegardinene var det oppkast nedover hele vinduet. Vi gikk opp og snakket med ham, hvorpå han kunne forklare at, jo, han hadde hatt nachspiel(alle naboene hørte "Ut mot havet" i vakker allsang hele natten), men det var nok ikke noen der som hadde kastet opp. Det var den 10 år gamle gutten på andre siden av gaten, som var tre, fire meter bred, og som vi aldri hadde sett, hverken før eller etter dette.

Jeg ser fortsatt for meg en 10 år gammel gutt kaste opp tre meter og treffe vårt vindu med en vannvittig styrke. Barna nå til dags.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Naboen vår kom å fortalte oss når vi flyttet hit, at det var ikke lov å klippe plen eller bruke noe motorisert verktøy på søndagene. Det er helt greit (ikke hadde vi gjort det heller), men han gjør det selv. En regel for han og en for de andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc

Har en jævla rare naboer.

Hun ene er en nyskjerrig dame. Hun hogde ned treet hun hadde i hagen for å kunne spionere på oss. Hun gjemmer seg bak gardinene til huset sitt og titter på oss. Sitter med en stol forran vinduet og ser på oss i flere timer. Hun har forøvrig nesten sluttet med dette nå.

En annen nabo er det litt værre med. Vi har 5 katter, og han syntes de er kule. Han er veldig rar, og om kattene står utenfor oppkjørselen hans, går han bort, plukker opp et par av kattene og tar de med inn i huset sitt. Han har også stoppet bilen om han skal ut å kjøre for å gå ut av bilen og plukke opp kattene. Spreller de for å komme seg bort, tviholder han på de, og kommer de seg unna, løper han etter dem for å holde dem med.

Bikkja mi liker ikke han fordi han er så rar, og han har aldri fått hilst på hunden ordentlig fordi han nekter å gå bort til naboen. Alikavel står han på terassen sin i 2. etage når jeg går forbi og hvisker navnet til bikkja. Har også ved flere anledninger sett at han har løpt igjenom stua for å gå ut på terrasen og "rope" på han der.

Har også en nabo som måker snø midt på svarte natta, mens det snør. Han vanner også blomstene sine i regnet, og klipper plenen klokken tolv om natta. Han er hjemmeværende og bor alene, så har ikke noe med at han jobber at han gjør ting så sent.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest white tiger

Bor i ei blokk med nesten bare gamlinger. Er med andre ord under konstant overvåkning :fnise:

Gamlingene skjønner ikke at mitt liv er litt mer innholdsrikt enn deres (jobb/skole, lekser, jenta mi, trening og venner/familie) og kan finne på å ringe på med beskjeden "Om et par timer skal alle hjelpe til å male utenfor". Takk for den. To timer på å avlyse alle planer og skaffe barnevakt. Perfect.. De skjønner heller ikke at det kan være litt kinkig å ta med min snart to år gamle datter på slike ting..

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc

Og noen lengre ned i gaten her hadde lagd en fotoboks og setti den opp + hengt en kjetting i lufta så bilister senka farten..

De fikk en kraftig bot for å si det fint. En lastebil holdt på å få den i frontruta, men klarte heldigvis å stoppe før den traff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...