Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Spiren sitter :hjerte:

Og jeg synes ikke det er noe behagelig! Var to netter jeg ikke fikk sove noe, da det er ganske ubehagelig og til tider vondt. Men nå sitter den hvertfall! :) Håper dette ubehaget gir seg snart, men samtidig ikke, da det å kjenne at det skjer noe gir meg en bekreftelse på at det snart er en liten en i livet mitt :hjerte:

Skruf, vi gjorde det hos Stork Klinik i Danmark, kostet oss 45 000 :) Da har man 3 forsøk! Måtte dog betale litt ekstra for å få det andre egget fryst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var trist :(

:blomst:

Takk :)

Har vært noen kjipe dager.. Skal ta test på mandag etter planen, men sånn som jeg blør så vil det overraske meg stort hvis den er positiv.

Men, nå skal jeg prøve å legge skuffelsen bak meg, kose meg i adventstiden og nyte julehøytiden :)

Og idag skal jeg til frisøren og dalle meg opp på håret. Litt trøst må ei dame ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiren sitter :hjerte:

Og jeg synes ikke det er noe behagelig! Var to netter jeg ikke fikk sove noe, da det er ganske ubehagelig og til tider vondt. Men nå sitter den hvertfall! :) Håper dette ubehaget gir seg snart, men samtidig ikke, da det å kjenne at det skjer noe gir meg en bekreftelse på at det snart er en liten en i livet mitt :hjerte:

Skruf, vi gjorde det hos Stork Klinik i Danmark, kostet oss 45 000 :) Da har man 3 forsøk! Måtte dog betale litt ekstra for å få det andre egget fryst :)

Gratulerer så mye:-):-)

Etter 3 tellende forsøk må man også betale fullt ut for alle medisiner og reiser ifbm videre forsøk.

Jeg elsker småmurringen, og er litt usikker på om jeg burde hatt mer plager nå, som jeg fikk ved hcg-sprøyten. Mange egganlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiren sitter :hjerte:

Og jeg synes ikke det er noe behagelig! Var to netter jeg ikke fikk sove noe, da det er ganske ubehagelig og til tider vondt. Men nå sitter den hvertfall! :) Håper dette ubehaget gir seg snart, men samtidig ikke, da det å kjenne at det skjer noe gir meg en bekreftelse på at det snart er en liten en i livet mitt :hjerte:

Skruf, vi gjorde det hos Stork Klinik i Danmark, kostet oss 45 000 :) Da har man 3 forsøk! Måtte dog betale litt ekstra for å få det andre egget fryst :)

Gratulerer :blomst:

Hvorfor valgte dere Danmark istedet for Norge? Ser det er mye billigere, men har de bedre resultater å henvise til enn norske klinikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye:-):-)

Etter 3 tellende forsøk må man også betale fullt ut for alle medisiner og reiser ifbm videre forsøk.

Jeg elsker småmurringen, og er litt usikker på om jeg burde hatt mer plager nå, som jeg fikk ved hcg-sprøyten. Mange egganlegg...

Takk :)

Jeg for min del kjenner mye, kjenner liv hele tiden! Blir nesten litt redd, da jeg kjenner ganske mye, og tenker jo automatisk at kroppen kanskje motarbeider det, prøver å fjerne det etc :P Dramarama!

Gratulerer :blomst:

Hvorfor valgte dere Danmark istedet for Norge? Ser det er mye billigere, men har de bedre resultater å henvise til enn norske klinikker?

Takk :)

Det gjorde jeg rett og slett fordi jeg har ett litt annet utgangspunkt i livet enn hva dere har. Ble påkjørt når jeg var 17, det endte med hjerneslag og hjerneblødning. Det har da satt preg på kroppen og talen min. Også har det seg slik at mammaen min døde i fjor, og da var jeg langt nede ganske lenge. Og når jeg da oppsøkte en klinikk her i Norge, en privat, var rett og slett behandleren veldig slem mot meg. Han sa han ikke visste om kroppen min var sterk nok, at han ikke forsto hva jeg sa, og at han ikke ville ringe legen min, da han ikke syntes noe om det. Det var jo som å sparke en som allerede ligger nede, så da samlet jeg sammen legeerklæringer, uttalelse fra fysio, forklarte hva en logoped var, også dro jeg til Danmark :) De i Danmark var først litt skeptiske de og, tvilte faktisk på legeerklæringen min, og da ble jeg fly forbanna og sa at dette finner jeg meg ikke i! Og da løste det seg :) Prøvde meg en gang til her i Norge da de i Danmark måtte ha noen tester fra gynekolog, og da møtte jeg på enda en idiot. Så da forsto jeg at Danmark var rett valg :) Herregud, er du annerledes, er man virkelig ikke velkommen i Norge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Jeg for min del kjenner mye, kjenner liv hele tiden! Blir nesten litt redd, da jeg kjenner ganske mye, og tenker jo automatisk at kroppen kanskje motarbeider det, prøver å fjerne det etc :P Dramarama!

Takk :)

Det gjorde jeg rett og slett fordi jeg har ett litt annet utgangspunkt i livet enn hva dere har. Ble påkjørt når jeg var 17, det endte med hjerneslag og hjerneblødning. Det har da satt preg på kroppen og talen min. Også har det seg slik at mammaen min døde i fjor, og da var jeg langt nede ganske lenge. Og når jeg da oppsøkte en klinikk her i Norge, en privat, var rett og slett behandleren veldig slem mot meg. Han sa han ikke visste om kroppen min var sterk nok, at han ikke forsto hva jeg sa, og at han ikke ville ringe legen min, da han ikke syntes noe om det. Det var jo som å sparke en som allerede ligger nede, så da samlet jeg sammen legeerklæringer, uttalelse fra fysio, forklarte hva en logoped var, også dro jeg til Danmark :) De i Danmark var først litt skeptiske de og, tvilte faktisk på legeerklæringen min, og da ble jeg fly forbanna og sa at dette finner jeg meg ikke i! Og da løste det seg :) Prøvde meg en gang til her i Norge da de i Danmark måtte ha noen tester fra gynekolog, og da møtte jeg på enda en idiot. Så da forsto jeg at Danmark var rett valg :) Herregud, er du annerledes, er man virkelig ikke velkommen i Norge..

Da skjønner jeg godt du valgte Danmark! Herlighet for noen opplevelser du fikk her i heimlandet! Skulle ikke vært lov å oppføre seg sånn.. Greit nok at du har hatt ditt å stri med, men man må jo se helhetsbildet oppi det. Kjenner jeg blir provosert på din vegne.

Jeg har hatt "skjemme-meg-selv-bort"-dag idag jeg :) Vært til frisøren og svidd av sykt mange kroner der. Bedre så dyrt det er med frisør! Klippet tupper og la inn noen striper.....2000kr takk! Bra jeg går bare 2 ganger i året. Men det gjorde godt med litt egenpleie.

Blør ganske mye idag også, har kommet ut i klumper, så tydeligvis at livmoren holder på å renske seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp.. Jeg klarer jo alt i hverdagen selv, trenger ikke hjelp med noe, så jeg ble litt satt tilbake. I tillegg hører en når man prater med meg at jeg jo er tilstede, så da la jeg et hat for Norge. Og når jeg da var hos den siste gynekologen her, ble jeg virkelig satt ut. Han spurte om økonomien vår, om kanskje ikke jeg heller bare burde prioritere å få meg jobb, han trodde først også jeg hadde cp, og da ble jeg helt... ja. Begynte å hylgråte i bilen på veien hjem. På det tidspunktet der, hadde jeg planer om å flytte til Danmark. Du blir rett og slett dømt nord og ned i dette landet, er man annerledes. Men men, shit happens, nå sitter hvertfall spiren :) Har SÅ lyst å bare gni det inn i trynet på de som har nedvurdert meg og dømt meg, men det holder jeg meg for god for :)

Oh, hørtes deilig ut! :) Jeg er egentlig rødhåra, og håret mitt vokser så sykt fort, så jeg må jo farge hår, bryn og vipper en gang i måneden :P Men 2000 hørtes dyrt ut, betaler vel rundt 1000 for det jeg gjør. Nå er det bare ettervekst da :)

Jeg har ikke blødd noe under denne prosessen, jeg o.O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Jeg for min del kjenner mye, kjenner liv hele tiden! Blir nesten litt redd, da jeg kjenner ganske mye, og tenker jo automatisk at kroppen kanskje motarbeider det, prøver å fjerne det etc :P Dramarama!

Du kjenner liv? Hvor langt er du på vei?

Anonymous poster hash: 6a414...d40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner liv? Hvor langt er du på vei?

Anonymous poster hash: 6a414...d40

Hun har nettopp fått positiv test, så det er nok livmorens opprustning som kjennes, og ikke den lille prikken inni. Sånn er det her også, koselig:-)

Anonymous poster hash: 5807f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjenner liv? Hvor langt er du på vei?

Anonymous poster hash: 6a414...d40

Æh, det vet jeg ikke! Telles dagen man setter inn som dag en? Da er jeg vel bare to/tre uker på vei, i så tilfelle :P Tok testen på fredag, og begge to viste positivt :) Får vite det litt mer sikkert i morgen, da jeg skal ta blodprøve for å sjekke hsg(eller hva det nå var de kalte det :P) og bekrefte det litt bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag var jeg på UL. Hadde mange follikler, men de var ikke så store. Så jeg fikk ny UL i dag. Mange av folliklene er nå store nok, så på onsdag blir det uttak!!

Seinere i dag får jeg vite hvor mye Ovitrelle jeg skal ta, evt om jeg må ta en annen sprøyte i stedet. Det er fortsatt stor fare for overstimulering. Jeg har 15 follikler på venstre side, og opp mot 20 stk på høyre side. Ikke rart jeg føler meg sprengt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som sliter/har slitt med matlysten etter innsett?

Jeg har spist noen klementiner og drukket litt i dag, alt annet byr meg litt i mot. Har også perioder hvor jeg føler meg kvalm og bare må sitte helt i ro, da det føles som om innsiden "skjelver" :P

Vet jo at det ikke er bra å ikke spise eller drikke så mye, men det er så vanskelig å fortelle kroppen at det må den gjøre, når den sier så tydelig at den ikke vil :klo: Er også ganske trøtt, men det regnet jeg nesten med at jeg ville bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som sliter/har slitt med matlysten etter innsett?

Jeg har spist noen klementiner og drukket litt i dag, alt annet byr meg litt i mot. Har også perioder hvor jeg føler meg kvalm og bare må sitte helt i ro, da det føles som om innsiden "skjelver" :P

Vet jo at det ikke er bra å ikke spise eller drikke så mye, men det er så vanskelig å fortelle kroppen at det må den gjøre, når den sier så tydelig at den ikke vil :klo: Er også ganske trøtt, men det regnet jeg nesten med at jeg ville bli :)

Det er helt normalt :) Jeg sliter fortsatt med matlysten og er 16 uker + noen dager. Har slitt med matlysten hele veien.

Gratulerer så masse med spiren! Og lykke til fremover :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt normalt :) Jeg sliter fortsatt med matlysten og er 16 uker + noen dager. Har slitt med matlysten hele veien.

Gratulerer så masse med spiren! Og lykke til fremover :hjerte:

Takk det samme! :hjerte:

Var på ett punkt redd det var noe galt, men ser jo nå da at det er normalt :) Håper dog matlysten kommer snart, da energinivået mitt er lavt nok fra før av, så trenger det lille ekstra jeg kan få!

Når er det man pleier å "undersøke litt mer"? Tok testen på fredag, blodprøve i dag, og da vet jeg liksom ikke hva mer jeg skal gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme! :hjerte:

Var på ett punkt redd det var noe galt, men ser jo nå da at det er normalt :) Håper dog matlysten kommer snart, da energinivået mitt er lavt nok fra før av, så trenger det lille ekstra jeg kan få!

Når er det man pleier å "undersøke litt mer"? Tok testen på fredag, blodprøve i dag, og da vet jeg liksom ikke hva mer jeg skal gjøre :P

Du bør bestille ultralyd til 7 uker, altså 3 uker etter IKM. Det skal sjekkes om det er mer enn 1 foster, og at det befinner seg i livmor. Det er litt større sjanse for svangerskap utenfor livmor ved ivf, og det skal oppdages i tide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme! :hjerte:

Var på ett punkt redd det var noe galt, men ser jo nå da at det er normalt :) Håper dog matlysten kommer snart, da energinivået mitt er lavt nok fra før av, så trenger det lille ekstra jeg kan få!

Når er det man pleier å "undersøke litt mer"? Tok testen på fredag, blodprøve i dag, og da vet jeg liksom ikke hva mer jeg skal gjøre :P

Det skjønner jeg. Man må tvinge seg selv til å spise litt.

Som Biloba sier: bestille ultralyd uke 7.

Og svangerskapskontroll kan du bestille hos lege. Jeg hadde min i uke 12, men det varierer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bør bestille ultralyd til 7 uker, altså 3 uker etter IKM. Det skal sjekkes om det er mer enn 1 foster, og at det befinner seg i livmor. Det er litt større sjanse for svangerskap utenfor livmor ved ivf, og det skal oppdages i tide.

Det skjønner jeg. Man må tvinge seg selv til å spise litt.

Som Biloba sier: bestille ultralyd uke 7.

Og svangerskapskontroll kan du bestille hos lege. Jeg hadde min i uke 12, men det varierer.

Jeg tenker jeg venter med å bestille gynekolog time, til jeg har svaret på blodprøvene jeg tok i dag :) Ikke husker jeg når jeg satt inn heller, så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O lord😳 egguttak på torsdag,så siste dag med puregon.har så ømme pupper at jeg begynner å griner når bh tas av,stinn i magen,trøtt og glemsk.kan glemme en tanke jeg hadde i hode,og det er ikke meg.håpe på masse bra egg og embyoer👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene, Tingelling!

Jeg har uttak i morgen. Satte Ovitrelle i går kveld. Bivirkning: hodepine. Men det klarer jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere begge :)

Blæ, dette er egentlig ganske nervepirrendes! Jeg kjenner jo liv hele tida, egentlig, men nå har jeg jo blitt så vant til det, at det jeg kjenner ikke er noe jeg kjenner like godt lenger. Og det blir jeg sprø av! Jeg tror det ene og det andre, men heldigvis beroliger magen meg hver gang jeg er usikker, ved å gjøre ett par akrobatiske øvelser :) Men jeg er der at jeg egentlig ikke tør å ringe ut for å få svar på blodprøvene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...