Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk svar på blodprøvene, de var positive :hjerte: Så da er jeg gravid da! :)

Har min første sjekk den 17. ^^ Nå gjelder det bare å ikke tenke det i hjel, heller bare nyte det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for dere begge :)

Blæ, dette er egentlig ganske nervepirrendes! Jeg kjenner jo liv hele tida, egentlig, men nå har jeg jo blitt så vant til det, at det jeg kjenner ikke er noe jeg kjenner like godt lenger. Og det blir jeg sprø av! Jeg tror det ene og det andre, men heldigvis beroliger magen meg hver gang jeg er usikker, ved å gjøre ett par akrobatiske øvelser :) Men jeg er der at jeg egentlig ikke tør å ringe ut for å få svar på blodprøvene :P

Du er klar over at det umulig er embryoet du kjenner? Det er mange uker til du kan regne med å kjenne liv.

Anonymous poster hash: 6a414...d40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det umulig er embryoet du kjenner? Det er mange uker til du kan regne med å kjenne liv.

Anonymous poster hash: 6a414...d40

Plager det deg om hun så tror det? ;-)

Lykke til med egghøstingen, Nepenthe og Tingelling! Viktigste skattejakten vi får vært med på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager det deg om hun så tror det? ;-)

Det er bare rimelig spesielt, men selvfølgelig plager det meg ikke.

Anonymous poster hash: 6a414...d40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det umulig er embryoet du kjenner? Det er mange uker til du kan regne med å kjenne liv.

Anonymous poster hash: 6a414...d40

Jeg tror nok jeg kjenner ting ganske annerledes enn normalen :) Jeg fikk hjerneslag og hjerneblødning for 6 år siden, så jeg kjenner denne kroppen GODT. Og når det kommer "noe nytt" inn i kroppen min, kjenner jeg det med en gang :) Det er jo opp til hver og en hva de selv mener og føler, men jeg kjenner hvertfall at det er noe nytt på gang som skjer "der nede"! Har ny legetime den 17. Desember, så da får jeg sikkert vite litt mer :)

Inntil videre har jeg hvertfall mistet matlyst, jeg kjenner at det skjer noe, så noe er hvertfall på gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulere så mye CMHuser! :D har ikke fulgt med i tråden, er det klaff på første forsøk?

Jepp, første forsøk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok jeg kjenner ting ganske annerledes enn normalen :) Jeg fikk hjerneslag og hjerneblødning for 6 år siden, så jeg kjenner denne kroppen GODT. Og når det kommer "noe nytt" inn i kroppen min, kjenner jeg det med en gang :) Det er jo opp til hver og en hva de selv mener og føler, men jeg kjenner hvertfall at det er noe nytt på gang som skjer "der nede"! Har ny legetime den 17. Desember, så da får jeg sikkert vite litt mer :)

Inntil videre har jeg hvertfall mistet matlyst, jeg kjenner at det skjer noe, så noe er hvertfall på gang!

At noe kjennes anderledes er helt normalt, men det er ikke LIV du kjenner. Embryoet er altfor lite til at du kan kjenne det. Det kan ikke bevege seg engang på dette stadiet..

Anonymous poster hash: f2442...e31

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CMHuser:så deilig å høre at det for noen funker på første.jeg hører stort sett bare de som sliter lenge.😁 ser med skrekk hvis jeg må gjennom en ny hormonkur.jeg har ikke vært 100% disse to ukene.krysser fingrene for at alt holder seg på plass hos deg👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CMHuser:så deilig å høre at det for noen funker på første.jeg hører stort sett bare de som sliter lenge. ser med skrekk hvis jeg må gjennom en ny hormonkur.jeg har ikke vært 100% disse to ukene.krysser fingrene for at alt holder seg på plass hos deg

Det funker på første forsøk for mellom 25 og 30 % :) Ca 30 % blir gravide, og ca 25 % av forsøkene ender med et barn.

Jeg fikk også klaff på første forsøk, og er 9 uker på vei nå! Venninna mi fikk først klaff på første forsøk, en drøss av egg på frys, og klaff på første søskenforsøk også - uten å trenge ny stimuleringsperiode :) Så du kan betrygge deg med at det skjer!

Jeg fikk ingen egg på frys, så når vi skal prøve oss på å lage søsken må jeg stimuleres på nytt. Stimuleringsperioden er kjip - jeg har fremdeles masse væskefylte eggposer på eggstokkene pga stimuleringen, og ser myye mer gravid ut enn jeg er - men er jo verdt det når det funker.

Jeg føler meg fremdeles ikke sikker på at det skal gå bra, er vettskremt ettersom jeg har mistet tidligere. Så jeg går egentlig bare rundt og venter på den magiske uke 12 om dagen!

Lykke til med uttak på torsdag - krysser fingrene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager det deg om hun så tror det? ;-)

Lykke til med egghøstingen, Nepenthe og Tingelling! Viktigste skattejakten vi får vært med på:-)

Tusen takk :)

Jeg er hjemme igjen nå. Helt utslått av medisinene jeg fikk. Føler meg brisen :P Selve uttaket gikk bedre enn fryktet. Ja, det var veldig ubehagelig, men ikke så vondt.

Fikk ut 10 eller 11 egg. Så er det bare å vente på telefon i morgen.

Nå skal jeg SOVE :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noe kjennes anderledes er helt normalt, men det er ikke LIV du kjenner. Embryoet er altfor lite til at du kan kjenne det. Det kan ikke bevege seg engang på dette stadiet..

Anonymous poster hash: f2442...e31

Har jeg sagt det er embryoet jeg kjenner? Nei, det er noe du innbiller deg. Jeg har bare sagt at jeg kjenner at noe skjer, ikke nevnt at jeg kjenner "liv". Vet da selvfølgelig at det er for lite til å kjenne nå :) Men jeg kjenner hvertfall at det skjer noe!

CMHuser:så deilig å høre at det for noen funker på første.jeg hører stort sett bare de som sliter lenge. ser med skrekk hvis jeg må gjennom en ny hormonkur.jeg har ikke vært 100% disse to ukene.krysser fingrene for at alt holder seg på plass hos deg

Du må gå inn i det med rett innstilling, det er det eneste jeg kan anbefale :) Ikke tenk "Det kan gå, men det kan også ikke gå, da de har mange som viser at det ikke går første gang." Jeg har hele tida hatt innstillingen "Dette skal jeg klare på første forsøk!", og da forteller en jo kroppen det samme. Jeg har ikke en gang tenkt at det ikke skal gå, har jeg vært i nærheten av å tenke slik, har jeg avledet tankene :) Så jeg har rett og slett vært hellig overbevist om at det skal gå, og fortalt denne ødelagte kroppen at det får den bare finne seg i :) Selvfølgelig, jeg tror ikke tankene kontrollerer alt, men jeg tror nok man har ett bedre psykisk utgangspunkt hvis en er positiv :)

Det funker på første forsøk for mellom 25 og 30 % :) Ca 30 % blir gravide, og ca 25 % av forsøkene ender med et barn.

Jeg fikk også klaff på første forsøk, og er 9 uker på vei nå! Venninna mi fikk først klaff på første forsøk, en drøss av egg på frys, og klaff på første søskenforsøk også - uten å trenge ny stimuleringsperiode :) Så du kan betrygge deg med at det skjer!

Jeg fikk ingen egg på frys, så når vi skal prøve oss på å lage søsken må jeg stimuleres på nytt. Stimuleringsperioden er kjip - jeg har fremdeles masse væskefylte eggposer på eggstokkene pga stimuleringen, og ser myye mer gravid ut enn jeg er - men er jo verdt det når det funker.

Jeg føler meg fremdeles ikke sikker på at det skal gå bra, er vettskremt ettersom jeg har mistet tidligere. Så jeg går egentlig bare rundt og venter på den magiske uke 12 om dagen!

Lykke til med uttak på torsdag - krysser fingrene :)

Hvor gammel er du? :) Jeg har verre hukommelse enn gullfisken, men gratulerer! Jeg er 23 år, og derfor var klinikken veldig positive til at det skulle gå på første forsøk, og det gjorde det :)

Tusen takk :)

Jeg er hjemme igjen nå. Helt utslått av medisinene jeg fikk. Føler meg brisen :P Selve uttaket gikk bedre enn fryktet. Ja, det var veldig ubehagelig, men ikke så vondt.

Fikk ut 10 eller 11 egg. Så er det bare å vente på telefon i morgen.

Nå skal jeg SOVE :P

Uttaket var FÆLT! Håper jeg aldri gjør det igjen :P Fikk ut 4 egg, jeg :) Men lykke til videre! Denne veien er spennendes :) Og ja, sov mens du kan, lad opp! Jeg sliter fryktelig med søvna nå, nå er det straks en måned siden jeg satt inn :)

Noen som vet om innsett dagen telles som første dag i graviditeten? Jeg har egentlig blitt veldig lite informert, så jeg vet liksom ikke hva jeg skal tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du? :) Jeg har verre hukommelse enn gullfisken, men gratulerer! Jeg er 23 år, og derfor var klinikken veldig positive til at det skulle gå på første forsøk, og det gjorde det :)

---

Noen som vet om innsett dagen telles som første dag i graviditeten? Jeg har egentlig blitt veldig lite informert, så jeg vet liksom ikke hva jeg skal tro..

Jeg er 30, så en del eldre enn deg, men ikke så gammel at det skal påvirke fruktbarheten i særlig grad enda!

1. dag i forrige mens regnes som første dagen av svangerskapet, basert på en gjennomsnittlig 28-dagers syklus. Det betyr at de to første ukene av de drøye 40 ukene man regner som et fullgått svangerskap er man egentlig ikke gravid, forvirrende nok.

Du kan regne datoen for uttak + to uker. Med andre ord, hvis det er ca 3 uker siden du hadde uttak, betyr det at du er ca 5 uker gravid, selv om embryoet bare er 3 uker gammelt :)

Tusen takk :)

Jeg er hjemme igjen nå. Helt utslått av medisinene jeg fikk. Føler meg brisen :P Selve uttaket gikk bedre enn fryktet. Ja, det var veldig ubehagelig, men ikke så vondt.

Fikk ut 10 eller 11 egg. Så er det bare å vente på telefon i morgen.

Nå skal jeg SOVE :P

10-11 egg høres jo kjempebra ut! Får krysse fingrene for at alle blir befruktet og utvikler seg fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30, så en del eldre enn deg, men ikke så gammel at det skal påvirke fruktbarheten i særlig grad enda!

1. dag i forrige mens regnes som første dagen av svangerskapet, basert på en gjennomsnittlig 28-dagers syklus. Det betyr at de to første ukene av de drøye 40 ukene man regner som et fullgått svangerskap er man egentlig ikke gravid, forvirrende nok.

Du kan regne datoen for uttak + to uker. Med andre ord, hvis det er ca 3 uker siden du hadde uttak, betyr det at du er ca 5 uker gravid, selv om embryoet bare er 3 uker gammelt :)

10-11 egg høres jo kjempebra ut! Får krysse fingrene for at alle blir befruktet og utvikler seg fint :)

Ah, takk! :) Vil det da si at jeg er over ei måned på vei? Hørte fra legen at jeg fortsatt kan miste de 4/5 første ukene(mulig jeg blander med noe annet jeg har hørt, og at han sa 8 uker), så hvis jeg da ikke blander, er jeg vel på vei inn i en sikker sone? :) Ikke det at jeg har tenkt noe annet heller, men merker at jeg stiller litt mer spørsmål rundt det nå, det er så spennendes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, takk! :) Vil det da si at jeg er over ei måned på vei? Hørte fra legen at jeg fortsatt kan miste de 4/5 første ukene(mulig jeg blander med noe annet jeg har hørt, og at han sa 8 uker), så hvis jeg da ikke blander, er jeg vel på vei inn i en sikker sone? :) Ikke det at jeg har tenkt noe annet heller, men merker at jeg stiller litt mer spørsmål rundt det nå, det er så spennendes!

Jeg må innrømme at jeg ikke husker helt når du hadde uttak, stemmer det at det er ca 3 uker siden? I så fall er du over 1 måned på vei, ja :)

Det er aller størst sjanse for å miste bønna helt i starten, og sjansen for at det går galt faller ganske raskt de første ukene. Hvis man ser hjerteslag (vanligvis mulig fra uke 6, så du kan vurdere en privat ultralyd dersom det ikke er dekket av klinikken din) er sannsynligheten for at det skal gå galt veldig mye mindre. Når man er 12 uker gravid (altså når det er 10 uker siden uttak) regner man med at sjansen for at det skal gå galt er veldig liten, da er man stort sett "trygg".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, takk! :) Vil det da si at jeg er over ei måned på vei? Hørte fra legen at jeg fortsatt kan miste de 4/5 første ukene(mulig jeg blander med noe annet jeg har hørt, og at han sa 8 uker), så hvis jeg da ikke blander, er jeg vel på vei inn i en sikker sone? :) Ikke det at jeg har tenkt noe annet heller, men merker at jeg stiller litt mer spørsmål rundt det nå, det er så spennendes!

Ikke for å være frekk, men du vet veldig lite om graviditet til at du har gått gjennom IVF.. Feks at du tror at embryoet som er like stort som et frø kan gi fra seg "liv" og at du ikke har snøring på hvor langt du er på vei når du har hatt IVF. Det finnes vel ingen sikrere terminfastslåelse enn ved IVF.

Beklager, måtte bare kommentere det.

Anonymous poster hash: c727f...da1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det "ultralyd" bildet jeg fikk, står det 13. November :) Haha, jeg husket det ikke helt selv, så jeg måtte på facebook for å se hvor jeg var da :P

Jeg tok jo blodprøvene på mandag, også ringte legen meg i går og sa at den var positiv :) Tok to tester på fredag som var, og de viste begge positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan takler mennene deres alt dette rundt prøverørsforsøk? Sliter det på forholdet og hvordan klarer dere å i vareta hverandre når alt føles vanskelig?



Anonymous poster hash: 6a414...d40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men du vet veldig lite om graviditet til at du har gått gjennom IVF.. Feks at du tror at embryoet som er like stort som et frø kan gi fra seg "liv" og at du ikke har snøring på hvor langt du er på vei når du har hatt IVF. Det finnes vel ingen sikrere terminfastslåelse enn ved IVF.

Beklager, måtte bare kommentere det.

Anonymous poster hash: c727f...da1

Gi deg med å misforstå meg a :P Ja, jeg vet svært lite om ivf, da jeg ikke har blitt godt nok informert. Og med at jeg sier jeg kjenner "liv", mener jeg at jeg kjenner at det skjer noe, ikke at det er embryoet. Jeg vet faktisk svært lite om ivf behandlingen, da jeg og behandlingsstedet var i en liten konflikt, og jeg måtte da lese meg opp. Og på nett finner man mye rart. Betyr det da at jeg ikke har lov til å spørre? Det er jo ikke vits i å være "frekk" mot meg fordi jeg vet så lite? Ja, jeg kjenner liv, men jeg vet jo ikke hva jeg kjenner. Men nå vet jeg i allefall at det ikke kan være embryoet(som jeg faktisk ikke vet hva er, da jeg er lite informert, men vil da tror det er det som blir barnet), det er da ikke vits i å prøve å skyte meg fordi jeg ikke vet? :) Men da takker jeg uansett for at du/dere slang ut kommentarer, nå vet jeg hvertfall :) Det her gidder jeg ikke diskutere noe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...