Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Ikke noe på frys nei..... kom brev i posten igår der det sto 0 på frys :(

For en timing... Sender en god klem. Det skal bli barn, og før det skal det bli jul og kos og pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en timing... Sender en god klem. Det skal bli barn, og før det skal det bli jul og kos og pause.

Takk :hug:

Sitter og tenker litt på gangen videre nå.... tre uttak er unnagjort, så da får vi ikke igjen mere etter oppnådd egenandel. Så, skal vi gå privat neste gang, eller fortsette i den offentlige sektoren... tenke, tenke, tenke...

Men, nå skal jeg kose meg i jula. Med masse marsipan, muggoster og rødvin :) Og spekemat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :hug:

Sitter og tenker litt på gangen videre nå.... tre uttak er unnagjort, så da får vi ikke igjen mere etter oppnådd egenandel. Så, skal vi gå privat neste gang, eller fortsette i den offentlige sektoren... tenke, tenke, tenke...

Men, nå skal jeg kose meg i jula. Med masse marsipan, muggoster og rødvin :) Og spekemat!

Så trist å høre Skruf! Godklem til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :hug:

Sitter og tenker litt på gangen videre nå.... tre uttak er unnagjort, så da får vi ikke igjen mere etter oppnådd egenandel. Så, skal vi gå privat neste gang, eller fortsette i den offentlige sektoren... tenke, tenke, tenke...

Men, nå skal jeg kose meg i jula. Med masse marsipan, muggoster og rødvin :) Og spekemat!

Vi gikk privat fra start siden jeg er gammel og ble hysterisk;-) Det koster skjorta, så det spørs jo om du er fornøyd med behandlingen der du er. Ett forsøk der vi går koster 26500 + 1900 for første konsultasjon + medisiner. Egenbetalt forsøk på sykehus er vel vesentlig billigere. Så kommer det vel litt an på diagnose og om man har spesielle behandlingsbehov også, tror de private er litt mer eksperimentelle. Skal dere ha gjennomgang med behandler offentlig om forsøkene, resultatene og hva som kan være verdt å prøve videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk privat fra start siden jeg er gammel og ble hysterisk;-) Det koster skjorta, så det spørs jo om du er fornøyd med behandlingen der du er. Ett forsøk der vi går koster 26500 + 1900 for første konsultasjon + medisiner. Egenbetalt forsøk på sykehus er vel vesentlig billigere. Så kommer det vel litt an på diagnose og om man har spesielle behandlingsbehov også, tror de private er litt mer eksperimentelle. Skal dere ha gjennomgang med behandler offentlig om forsøkene, resultatene og hva som kan være verdt å prøve videre?

Har ikke hørt noe om gjennomgang med behandler nei...

Det er jo såklart dyrere privat, men absolutt verdt hver ei krone hvis det klaffer. Nå har vi gitt det offentlige en real sjanse synes jeg, så kanskje på tide å gå en annen vei.

Har ingen diagnose, hverken mannen eller meg. Alt er, bortsett fra en manglende eggleder, helt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hørt noe om gjennomgang med behandler nei...

Det er jo såklart dyrere privat, men absolutt verdt hver ei krone hvis det klaffer. Nå har vi gitt det offentlige en real sjanse synes jeg, så kanskje på tide å gå en annen vei.

Har ingen diagnose, hverken mannen eller meg. Alt er, bortsett fra en manglende eggleder, helt i orden.

Dere kan be om å få snakke med legen, vet flere har fått det etter negativ behandlingsserie. Hvis dere vil bytte behandlingssted er det viktig at dere får med all informasjon fra utredning og behandling, protokoller og resultater. Med 3 negative forsøk er det verdt å gjøre research på hva de ulike klinikkene tilbyr av ekstratiltak for å hjelpe med festingen. De kan ofte kontaktes på mail først, før dere velger om dere vil bestille forsamtale. Har dere hatt standardbehandling, eller har dere forsøkt tilleggstjenester som blastocystdyrkning eller endometriosescratching?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan be om å få snakke med legen, vet flere har fått det etter negativ behandlingsserie. Hvis dere vil bytte behandlingssted er det viktig at dere får med all informasjon fra utredning og behandling, protokoller og resultater. Med 3 negative forsøk er det verdt å gjøre research på hva de ulike klinikkene tilbyr av ekstratiltak for å hjelpe med festingen. De kan ofte kontaktes på mail først, før dere velger om dere vil bestille forsamtale. Har dere hatt standardbehandling, eller har dere forsøkt tilleggstjenester som blastocystdyrkning eller endometriosescratching?

Hatt standardbehandling.

Eller, siste forsøket var ICSI.

Har ikke endometriose..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt standardbehandling.

Eller, siste forsøket var ICSI.

Har ikke endometriose..

Icsi? Var det dårlig befruktning selv om mannen har normal kvalitet? Tror jeg ville lagt ut de ekstra pengene hvis dere har mulighet, fremfor å gjøre mer av det som ikke har virket for dere. Vi har 3-pk hos Hausken, og fikk byttet hele protokollen fra første til andre forsøk pga mye dårlig embryokvalitet, vi har spart fryseeggene våre, på dette forsøket hadde vi embryoglue og det ekstra egget som kanskje kunne fryses ble lagt til blastocystdyrkning for å være sikker på om det kunne bli noe eller ikke. Vi fikk telefonsamtale med legen etter negativt første innsett for å legge videre plan for andre forsøk. Jeg får også svar på mail hvis jeg har spørsmål utenom. Har en flere negative innsett anbefaler de scratching av livmorslimhinnen for å øke sjansen for at det fester seg. De prøver også blodfortynnende, betennelsesdempende mm hos noen. Jeg ville ha bedt om papirene fra sykehuset og sendt forespørsel til flere klinikker med stikkord om historikken deres og hørt hva de kan anbefale. Noen trenger også behandlingsmuligheter som ikke er tilgjengelig i Norge under norsk bioteknologilov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icsi? Var det dårlig befruktning selv om mannen har normal kvalitet? Tror jeg ville lagt ut de ekstra pengene hvis dere har mulighet, fremfor å gjøre mer av det som ikke har virket for dere. Vi har 3-pk hos Hausken, og fikk byttet hele protokollen fra første til andre forsøk pga mye dårlig embryokvalitet, vi har spart fryseeggene våre, på dette forsøket hadde vi embryoglue og det ekstra egget som kanskje kunne fryses ble lagt til blastocystdyrkning for å være sikker på om det kunne bli noe eller ikke. Vi fikk telefonsamtale med legen etter negativt første innsett for å legge videre plan for andre forsøk. Jeg får også svar på mail hvis jeg har spørsmål utenom. Har en flere negative innsett anbefaler de scratching av livmorslimhinnen for å øke sjansen for at det fester seg. De prøver også blodfortynnende, betennelsesdempende mm hos noen. Jeg ville ha bedt om papirene fra sykehuset og sendt forespørsel til flere klinikker med stikkord om historikken deres og hørt hva de kan anbefale. Noen trenger også behandlingsmuligheter som ikke er tilgjengelig i Norge under norsk bioteknologilov.

Ja, jeg skjønte ikke helt den med ICSI, ikke noe galt med svømmerene til mannen.

Tror det blir å sjekke ut private klinikker over helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønte ikke helt den med ICSI, ikke noe galt med svømmerene til mannen.

Tror det blir å sjekke ut private klinikker over helga.

Gjør det, når dere har fått samlet dere litt:) Tror det er lettere å se fremover når dere har konkrete forslag å forholde dere til og ikke alt surrer i løse luften. Alle gode ønsker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :hug:

Sitter og tenker litt på gangen videre nå.... tre uttak er unnagjort, så da får vi ikke igjen mere etter oppnådd egenandel. Så, skal vi gå privat neste gang, eller fortsette i den offentlige sektoren... tenke, tenke, tenke...

Men, nå skal jeg kose meg i jula. Med masse marsipan, muggoster og rødvin :) Og spekemat!

:hug: til deg - trist med dårlig nytt :(

Som Biloba har jeg veldig god erfaring med privat klinikk (jeg gikk i Oslo). De forklarte hele veien hva de gjorde og hvorfor, og de endrer prosedyre dersom det første de prøver ikke ser ut til å fungere. Dyrt, men - etter min mening - verdt det! Man kan jo også dra på forsamtale til en eller flere klinikker før man har bestemmt seg for å faktisk slå til, og høre litt om hva de mener om historien deres og hvilke forslag de har til veien fremover, og få en følelse for hvilken klinikk man føler passer en best (i alle fall om man hører til i Oslo-området, hvor det er mer enn en privatklinikk).

Lykke til videre, uansett hva dere måtte velge!

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen er da noe større enn Lutinuspinnen, så det skal være plass;-) Jeg synes det er lettest å føre den langs bakveggen, og at ikke får tabletten så dypt med fingrene. Da kommer det mer tablettrester ut.

Jeg har ringt inn positiv test i dag...:-)

Gratulerer så mye, Biloba! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :hug:

Sitter og tenker litt på gangen videre nå.... tre uttak er unnagjort, så da får vi ikke igjen mere etter oppnådd egenandel. Så, skal vi gå privat neste gang, eller fortsette i den offentlige sektoren... tenke, tenke, tenke...

Men, nå skal jeg kose meg i jula. Med masse marsipan, muggoster og rødvin :) Og spekemat!

Det var trist å høre. Har dere fortsatt forsøk igjen i det offentlige? Hvis dere har det og du ikke er så altfor gammel, ville jeg "brukt opp det" før dere ev. går privat. Da koster det lite per forsøk, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen husker meg, så hadde vi altså et mislykket forsøk i august fordi man ikke fant sædceller igjen hos mannen. Helt tomt var det :( I forrige måned tok mannen en ny test som viste veldig små mengder med sæd. Kan ikke noe for at håpet tennes litt, det er jo mer enn null! Han skal ta en ny test før jul og se hvordan ståa er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist å høre. Har dere fortsatt forsøk igjen i det offentlige? Hvis dere har det og du ikke er så altfor gammel, ville jeg "brukt opp det" før dere ev. går privat. Da koster det lite per forsøk, i alle fall.

Altså, vi har brukt opp de 3 uttakene som vi får igjen på. Men har fortsatt mulighet for offentlig forsøk bare vi betaler selv tror jeg......forsto det sånn da jeg snakket med de igår iallefall.

Blir iallefall ikke nytt forsøk i januar, kroppen trenger en pause kjenner jeg.

Skal nyte advenstida og julehøytida, så regner jeg med at jeg er fit for fight igjen på nyåret en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis noen husker meg, så hadde vi altså et mislykket forsøk i august fordi man ikke fant sædceller igjen hos mannen. Helt tomt var det :( I forrige måned tok mannen en ny test som viste veldig små mengder med sæd. Kan ikke noe for at håpet tennes litt, det er jo mer enn null! Han skal ta en ny test før jul og se hvordan ståa er da.

Så kjipt da.... men, kanskje et lite håp siden det var mere liv forrige måned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, vi har brukt opp de 3 uttakene som vi får igjen på. Men har fortsatt mulighet for offentlig forsøk bare vi betaler selv tror jeg......forsto det sånn da jeg snakket med de igår iallefall.

Blir iallefall ikke nytt forsøk i januar, kroppen trenger en pause kjenner jeg.

Skal nyte advenstida og julehøytida, så regner jeg med at jeg er fit for fight igjen på nyåret en gang :)

Men har dere hatt 3 innsett også? Det regnes ikke som fullstendig forsøk før man har hatt 3 innsett.

Uansett er det sikkert lurt å gå litt i tenkeboksen og ha hode og kropp få litt fred for dere bestemmer dere for noe.

Så kjipt da.... men, kanskje et lite håp siden det var mere liv forrige måned?

Jeg vet egentlig ikke. Da vi hadde oppfølgingssamtale, virket det som legene mente at det var veldig usannsynlig at vi kom til å kunne få et barn til, men de visste lite om årsakene til at dette hadde skjedd (ok, ingenting).

Men jeg håper jo, problemet er jo at jeg nærmer meg 36 og tiden går fort i dette gamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen husker meg, så hadde vi altså et mislykket forsøk i august fordi man ikke fant sædceller igjen hos mannen. Helt tomt var det :( I forrige måned tok mannen en ny test som viste veldig små mengder med sæd. Kan ikke noe for at håpet tennes litt, det er jo mer enn null! Han skal ta en ny test før jul og se hvordan ståa er da.

Det er noen som skryter av Ken Purvis som er androlog, når det gjelder å få bedre produksjon. Kanskje verdt å undersøke litt hvis dere ikke er kjent med tilbudet fra før. Her er det jeg som er problemet, så vi har ikke erfaring med ham selv. Dere har jo fått det til før, og prøven nå var jo fra null til noe, kanskje det går an å få til det nødvendige oppsvinget?

Takk for gratulasjon:-) Jeg teller nå 6 dager siden positiv test og ingen TR. Tenk om det kan gå bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mørkt ut her nå :( 3 dager til testdato, men jeg blør friskt og har menstrasjonsmerter.

Skikkelig kjipt og har kommet noen tårer idag :(

Det var trist :(

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...