Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Ikke for å være frekk, men du vet veldig lite om graviditet til at du har gått gjennom IVF.. Feks at du tror at embryoet som er like stort som et frø kan gi fra seg "liv" og at du ikke har snøring på hvor langt du er på vei når du har hatt IVF. Det finnes vel ingen sikrere terminfastslåelse enn ved IVF.

Beklager, måtte bare kommentere det.

Anonymous poster hash: c727f...da1

Nei, du MÅ ikke kommentere det. Hva er egentlig poenger med å terpe sånn på dette? La henne nå være i fred med graviditeten. Og hun har skrevet at hun vet at det ikke er liv hun kjenner, men hun kjenner nok absolutt at det skjer noe det nede. Jeg kjente masse selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På det "ultralyd" bildet jeg fikk, står det 13. November :) Haha, jeg husket det ikke helt selv, så jeg måtte på facebook for å se hvor jeg var da :P

Jeg tok jo blodprøvene på mandag, også ringte legen meg i går og sa at den var positiv :) Tok to tester på fredag som var, og de viste begge positivt :)

Hvis uttak var 13. november er du 5 uker på vei i morgen :) Du kan jo notere det i en kalender, så blir det lettere å holde oversikten fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi deg med å misforstå meg a :P Ja, jeg vet svært lite om ivf, da jeg ikke har blitt godt nok informert. Og med at jeg sier jeg kjenner "liv", mener jeg at jeg kjenner at det skjer noe, ikke at det er embryoet. Jeg vet faktisk svært lite om ivf behandlingen, da jeg og behandlingsstedet var i en liten konflikt, og jeg måtte da lese meg opp. Og på nett finner man mye rart. Betyr det da at jeg ikke har lov til å spørre? Det er jo ikke vits i å være "frekk" mot meg fordi jeg vet så lite? Ja, jeg kjenner liv, men jeg vet jo ikke hva jeg kjenner. Men nå vet jeg i allefall at det ikke kan være embryoet(som jeg faktisk ikke vet hva er, da jeg er lite informert, men vil da tror det er det som blir barnet), det er da ikke vits i å prøve å skyte meg fordi jeg ikke vet? :) Men da takker jeg uansett for at du/dere slang ut kommentarer, nå vet jeg hvertfall :) Det her gidder jeg ikke diskutere noe mer!

Hele poenget med denne tråden er vel at man skal kunne dele erfaringer og spørre hverandre om ting man lurer på? Spør i vei du CMHuser, og ikke skam deg - jeg svarer gjerne, og det gjelder nok de fleste bortsett fra den lille anonyme musa som ikke en gang tør kritisere deg under eget brukernavn.

Du har for øvrig helt rett i at embryoet er det som etter hvert utvikler seg til å bli foster og baby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du MÅ ikke kommentere det. Hva er egentlig poenger med å terpe sånn på dette? La henne nå være i fred med graviditeten. Og hun har skrevet at hun vet at det ikke er liv hun kjenner, men hun kjenner nok absolutt at det skjer noe det nede. Jeg kjente masse selv.

Takk! :) Man skal tydeligvis være veldig forsiktig med hva en skriver på nett, alt blir jo misforstått..

Hvis uttak var 13. november er du 5 uker på vei i morgen :) Du kan jo notere det i en kalender, så blir det lettere å holde oversikten fremover!

Takk! :laugh: Det var vel den 13. November det var innsett, da jeg har ett bilde av at den ligger i magen min, og det fikk jeg den dagen jeg satt det inn :) Så da var uttaket den 10. :)

Hele poenget med denne tråden er vel at man skal kunne dele erfaringer og spørre hverandre om ting man lurer på? Spør i vei du CMHuser, og ikke skam deg - jeg svarer gjerne, og det gjelder nok de fleste bortsett fra den lille anonyme musa som ikke en gang tør kritisere deg under eget brukernavn.

Du har for øvrig helt rett i at embryoet er det som etter hvert utvikler seg til å bli foster og baby :)

Tusen takk :) Ja, det kommer kanskje ett par dumme, uvitende spørsmål, men som jeg sier, jeg ble lite informert. Og da spør jeg jo der jeg kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan takler mennene deres alt dette rundt prøverørsforsøk? Sliter det på forholdet og hvordan klarer dere å i vareta hverandre når alt føles vanskelig?

Anonymous poster hash: 6a414...d40

Det er veldig tøft for begge og forholdet, men føler vi kom styrket ut av det. Det som var mest vanskelig var at jeg måtte gjennom alt mens mannen bare var observatør og ikke så ut til å forstå hvor tøft det var, men ved første forsøket så ble det avbrudd pga ingen befruktede egg og mannen brøt helt sammen. Da forsto jeg hvor mye det betydde for han og det gjorde det lettere.

Jeg følte meg likevel alene om mye og hadde større utbytte av forum og en jeg kjenner som har gått gjennom det. Mannen syns det har vært veldig tøft å se hvor mye plager jeg har hatt samt alle nedturene. Jeg føler vi ble veldig godt kjent gjennom prosessen og lagde oss til tredje forsøket en taktikk for å takle det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, takk! :) Vil det da si at jeg er over ei måned på vei? Hørte fra legen at jeg fortsatt kan miste de 4/5 første ukene(mulig jeg blander med noe annet jeg har hørt, og at han sa 8 uker), så hvis jeg da ikke blander, er jeg vel på vei inn i en sikker sone? :) Ikke det at jeg har tenkt noe annet heller, men merker at jeg stiller litt mer spørsmål rundt det nå, det er så spennendes!

Usikkerhet er helt til 12 uker, men de første 2 ukene av disse 12 ukene er før egguttaket. Usikkerheten blir mindre de siste ukene av 12-ukersperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over og ut for vår del i 2014, mensen meldte sin ankomst i går.

Så kjipt Pebbles :(

Uff, den følelsen når man oppdager mensen er helt forferdelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikkerhet er helt til 12 uker, men de første 2 ukene av disse 12 ukene er før egguttaket. Usikkerheten blir mindre de siste ukene av 12-ukersperioden.

Har allerede fått termindato! 3. August 2015 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil påstå at det er ingen dumme spørsmål.når man får vite så utrolig mye på info møtet var det mye som ramlet utav mitt hode.måtte spørre ei jeg kjente som hadde gjort det tidligere for å få kjapt svar.på mitt sykehus har de bare telefontid noen timer om dagen.å da er slike forum smart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Jeg er hjemme igjen nå. Helt utslått av medisinene jeg fikk. Føler meg brisen :P Selve uttaket gikk bedre enn fryktet. Ja, det var veldig ubehagelig, men ikke så vondt.

Fikk ut 10 eller 11 egg. Så er det bare å vente på telefon i morgen.

Nå skal jeg SOVE :P

Så spennende.håper formen din bedrer seg utover dagen.😌kjenner jeg har litt sommerfugler i magen til min tur.samboeren min sa i går at jeg måtte ikke bli for skuffet hvis det ikke gikk.han er stakkars så redd jeg skal gå i bakken hvis det ikke går denne gangen😉 til spørsmålet hvordan samboer har tatt det har han vært verdens beste støtte.han har stukket sprøyte i meg hver ettermiddag og passet på meg hvis jeg har hatt smerter.synes vi har kommet nærmere hverandre når vi har hatt felles mål😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere si at det lønner seg å holde seg i ro? :)

Vil si jeg blir litt nervøs av hele greia, da tankene virkelig spinner! Når jeg sitter i ro kjenner jeg veldig lite men med litt kvalme, mens når jeg er oppe å går, kjenner jeg mye.

Vil det lønne seg å holde seg i ro for å sikre det litt bedre? Har som nevnt ovenfor en time hos legen når jeg er 7 uker, den 17. Oktober :) Tiden frem dit blir fæl! Men ettersom jeg jo beholdt frem til 5 uker, vil det da liksom si at jeg er litt mer sikker nå enn før disse 5? Like før jeg tar en graviditetstest hver dag her :fnise: Og så er det enda mer sikkert i uke 12..?

Tror vel jeg har nevnt dette før, men jeg har ikke fått så mye informasjon fra klinikken, så det er ganske mye nytt jeg har lært her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere si at det lønner seg å holde seg i ro? :)

Vil si jeg blir litt nervøs av hele greia, da tankene virkelig spinner! Når jeg sitter i ro kjenner jeg veldig lite men med litt kvalme, mens når jeg er oppe å går, kjenner jeg mye.

Vil det lønne seg å holde seg i ro for å sikre det litt bedre? Har som nevnt ovenfor en time hos legen når jeg er 7 uker, den 17. Oktober :) Tiden frem dit blir fæl! Men ettersom jeg jo beholdt frem til 5 uker, vil det da liksom si at jeg er litt mer sikker nå enn før disse 5? Like før jeg tar en graviditetstest hver dag her :fnise: Og så er det enda mer sikkert i uke 12..?

Tror vel jeg har nevnt dette før, men jeg har ikke fått så mye informasjon fra klinikken, så det er ganske mye nytt jeg har lært her inne!

Det er ikke tryggere å ligge på sofaen for å forebygge abort.

Du kan leve som andre gravide. Kanskje få deg en bok om svangerskap og hva som skjer underveis?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil dere si at det lønner seg å holde seg i ro? :)

Vil si jeg blir litt nervøs av hele greia, da tankene virkelig spinner! Når jeg sitter i ro kjenner jeg veldig lite men med litt kvalme, mens når jeg er oppe å går, kjenner jeg mye.

Vil det lønne seg å holde seg i ro for å sikre det litt bedre? Har som nevnt ovenfor en time hos legen når jeg er 7 uker, den 17. Oktober :) Tiden frem dit blir fæl! Men ettersom jeg jo beholdt frem til 5 uker, vil det da liksom si at jeg er litt mer sikker nå enn før disse 5? Like før jeg tar en graviditetstest hver dag her :fnise: Og så er det enda mer sikkert i uke 12..?

Tror vel jeg har nevnt dette før, men jeg har ikke fått så mye informasjon fra klinikken, så det er ganske mye nytt jeg har lært her inne!

Alle rådene nå til dags sier at gravide bør holde seg i aktivitet så sant det ikke er spesielle forhold som tilsier at du bør ta det med ro. Hvis du ikke har kjente risikofaktorer som gjør at det kan være skadelig å trene, er det best for både deg og barnet om du klarer å bevege litt på deg :) Det trenger ikke å være hard-core trening dersom du ikke orker det eller er vant til det, noen gåturer er flott det også!

Edit: Og selv om man ikke er "trygg" før uke 12 (jeg sier "trygg" fordi man aldri kan være 100 % sikker på at det går bra), er det de første ukene det er aller mest sannsynlig at det går galt, så desto lengre du er gravid, desto tryggere blir du :)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tryggere å ligge på sofaen for å forebygge abort.

Du kan leve som andre gravide. Kanskje få deg en bok om svangerskap og hva som skjer underveis?:-)

Me får sjå :) Tror ikke det er så lurt av meg å lese i ei bok hvis det står om risikofaktorer, feil og slikt, da tror jeg fort jeg blir litt lurt av kroppen :P

Alle rådene nå til dags sier at gravide bør holde seg i aktivitet så sant det ikke er spesielle forhold som tilsier at du bør ta det med ro. Hvis du ikke har kjente risikofaktorer som gjør at det kan være skadelig å trene, er det best for både deg og barnet om du klarer å bevege litt på deg :) Det trenger ikke å være hard-core trening dersom du ikke orker det eller er vant til det, noen gåturer er flott det også!

Edit: Og selv om man ikke er "trygg" før uke 12 (jeg sier "trygg" fordi man aldri kan være 100 % sikker på at det går bra), er det de første ukene det er aller mest sannsynlig at det går galt, så desto lengre du er gravid, desto tryggere blir du :)

Jeg er faktisk litt usikker, da kroppen min er ganske annerledes enn hva normalen er. Den er jo spent til alle døgnets tider, og blir enda mer spent når jeg beveger på meg, noe som gjør at jeg blir stiv, får også vondt. Jeg har enda ikke funnet hva som er riktig mengde bevegelse, da jeg synes kroppen forandrer seg så hele tiden. Det da etter hjerneslaget samt blødning. Bor heller ikke på ett sted som er så bra egnet for kroppen min i dag, men jeg skal flytte og overtar ett nytt hus i april :)

Men er det slik at hvis jeg da mister, vil det komme en blødning eller noe? Jeg har ingen planer om å miste, men tenker det er greit å vite hva jeg skal se etter :) Jeg kjenner jo liv, men samtidig begynner jeg å bli vant til det, så da tror jeg fort jeg kjenner mindre, og det er ikke en kul karusell å være med på :wow: Først sikker, så usikker. Sikker. Usikker. Sikker. Usikker. Ja, the list continues :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laben ringte nå. Kun 3 egg ble befruktet. Det blir innsett i morgen med mindre de ringer og sier eggene ikke var bra nok. Kjenner jeg er riktig så nervøs nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Laben ringte nå. Kun 3 egg ble befruktet. Det blir innsett i morgen med mindre de ringer og sier eggene ikke var bra nok. Kjenner jeg er riktig så nervøs nå :(

Krysser fingrene for at det er gode egg som deler seg perfekt:-) Lykke til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det er gode egg som deler seg perfekt:-) Lykke til i morgen!

Takk! :)

Jeg har veldig vondt i magen i dag.. altså i tillegg til i underlivet.. Er det normalt? Kjenner det godt når jeg trekker inn magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :)

Jeg har veldig vondt i magen i dag.. altså i tillegg til i underlivet.. Er det normalt? Kjenner det godt når jeg trekker inn magen.

Jeg hadde vondt som ved kraftig gangsperre i lyskene, pluss var så oppblåst at det i seg selv gjorde litt vondt. Men var på jobb første forsøk, andre forsøk hadde jeg fri etter arbeidsplanen og slappet av hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vondt som ved kraftig gangsperre i lyskene, pluss var så oppblåst at det i seg selv gjorde litt vondt. Men var på jobb første forsøk, andre forsøk hadde jeg fri etter arbeidsplanen og slappet av hjemme.

Jeg er glad jeg fikk sykemelding, for jeg klarer ikke stort annet enn å ligge på sofaen. Helt opp til brystet er jeg øm når jeg trykker. Det bør være gode egg i morgen, jeg bare sier det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...