Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Åååå spennende å følge med på dere! :-) selv fikk jeg beskjed om å inn på tirsdag for å punktere en cyste jeg har hatt i omtrentlig halvannet år. Gruer meg jo litt, men samtidig glad de tar den på alvor og vil ta den vekk før vi setter igang med sprøyter og videre behandling! Gynekologen min har bare blåst av den og sagt nei, denne ksn vel bare ligge der? Helt uskyldig ser den ut, og blabla bla ;-)

Jeg føler meg heldig som har ingen bivirkninger av synarelaen, med ett uttak: intens kløe konstant fra you know where! Føler meg som en mann som går og krafser meg mellom bena, klarer selvsagt holde fingra fra fatet på jobb og blandt folk men da går jeg omtrent fra vettet... Så her hjemme har jeg ingen hemninger- huff og huff!!! Prøvd med canesten men da svir det bare i tillegg, får krype med halen mellom bena til apoteket idag og skamfull si det som det er og be om råd...

Men som sagt glad jeg slipper hetetokter og hodepine :-)

Noen her som har punktert cyste? Vil følelsen være omtrent som ved uttak- bare kortere prosess siden det er ett stikk og ikke flere? :-)

Heier på dere alle sammen!!!

Endret av kluski
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjort det , men det var ved et uhell! Da jeg var til uttak "sugde de ut" en cyste i samme slengen, en fylt med gammelt blod. Jeg merket ikke noe forskjell fra da de tok de faktiske eggposene, men de hadde jo allerede stukket seg inn, og formålet var ikke å ta cysten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som nærmer seg testdag? Jeg tenker å teste mandag, så jeg rekker det før TR. Kroppen kjennes svikefullt normal ut.

Jeg skal teste den 28., og jeg holder på å bli sprø! Jeg tenker liksom slik at jeg vel ville ha merket hvis jeg mistet eller noe, eventuelt fått en blødning, noen som "vet"? Jeg kjenner liv der nede hele tiden, og blir gal av å ikke vite noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal teste den 28., og jeg holder på å bli sprø! Jeg tenker liksom slik at jeg vel ville ha merket hvis jeg mistet eller noe, eventuelt fått en blødning, noen som "vet"? Jeg kjenner liv der nede hele tiden, og blir gal av å ikke vite noe :P

Om du ikke tester positivt den 28 så har du ikke "mistet", men egget har aldri festet seg......og det merker du ingenting av.

Hadde et sånt innsett selv for ei stund siden der det ikke festet seg, og fikk mens/blødning 2 dager før testdato. Testet for sikkerhets skyld likevel på testdato, og den var da negativ..

Ei ei lita stund siden, men jeg synes å huske at jeg hadde vanlige før-mens symptomer med murring i mage og rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal teste den 28., og jeg holder på å bli sprø! Jeg tenker liksom slik at jeg vel ville ha merket hvis jeg mistet eller noe, eventuelt fått en blødning, noen som "vet"? Jeg kjenner liv der nede hele tiden, og blir gal av å ikke vite noe :P

Som skruf sier, du merker ingenting om embryoet ikke fester seg. Noen merker at livmoren begynner å forandre seg hvis de blir gravide, som murringer og stikninger. For min del ville det være ventet en del ubehag fra mage/eggstokker, fordi jeg har så mange eggposer som vil hisse seg opp som etter eggløsningssprøyten.

Hvis du kjenner så mye er det kanskje noe på gang:-) Men Lutinus lager også litt uro i systemet, så ingenting er sikkert før test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stikker og styrer på der nede til meg også, men det er nok bare etterdønninger av uttak og lutinus. Dag 6 etter innsett her nå...

Heldigvis har smertene som følge av væske og blod i buken begynt å avta nå :) Kjenner det bare litt hvis jeg er for aktiv, og magen er ikke så innmari oppblåst lengre. Buksene mine er ikke så ubehagelige, så nå er joggebuksa parkert :) (eller ikke helt da, fortsatt digg å hoppe i den om kveldene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner stikninger, ja :)

Har dere opplevd mye utflod? Det har gått greit med meg, men jeg har hatt på bind, da det jo har kommet. Men i natt kom det ganske mye, det gikk utenfor bind og alt som var!

Jeg satser hvertfall på at det jeg kjenner er et liv som er på vei til å danne seg, og at ikke denne lutinusen er en bitch :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utrolig mye utflod til tider, men jeg tror det er lutinusen. Av og til er det nesten ikke noe, men så kan det plutselig komme vellende ut så både truse og bukse blir klissvåt.... Opplevde det igår da jeg var ute på et arrangement, heldigvis hadde jeg sort bukse på meg..(for jeg hadde selvfølgelig glemt å ta på truseinnlegg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på stimuleringsdag 5 i dag. Har ingen bivirkninger eller symptomer på at noe skjer down under. Er det normalt? Er så redd for at jeg har fått for lav dose (125 puregon) :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare 116 IE puregon, og jeg er gravid nå :)

Edit: Klinikken tilpasser dosen din vekt og dine hormonnivåer, så dosen blir så riktig de får til. De justerer den ved andre forsøk dersom det viste seg å være suboptimalt ved første forsøk. Ved UL-undersøkelsene du har underveis kan de også finne ut om det modnes nok follikler, og eventuelt justere dosen underveis om det ser ut til å være nødvendig.

De vil ikke gjøre dosen _for_ stor, fordi det kan være fare for at forsøket må avbrytes dersom du overstimuleres.

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare 116 IE puregon, og jeg er gravid nå :)

Edit: Klinikken tilpasser dosen din vekt og dine hormonnivåer, så dosen blir så riktig de får til. De justerer den ved andre forsøk dersom det viste seg å være suboptimalt ved første forsøk. Ved UL-undersøkelsene du har underveis kan de også finne ut om det modnes nok follikler, og eventuelt justere dosen underveis om det ser ut til å være nødvendig.

De vil ikke gjøre dosen _for_ stor, fordi det kan være fare for at forsøket må avbrytes dersom du overstimuleres.

Takk for svar :) de sa til meg på forundersøkelsen at jeg hadde mange egganlegg så de måtte være forsiktige så jeg ikke overstimuleres. Så det er vel derfor. Jeg skal ha UL på torsdag, håper at alt er bra da! Kjipt om jeg må oppjusteres. Uansett er det vel bedre å bli understimulert enn overstimulert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på stimuleringsdag 5 i dag. Har ingen bivirkninger eller symptomer på at noe skjer down under. Er det normalt? Er så redd for at jeg har fått for lav dose (125 puregon) :-/

Merket bare begynnende eggløsningsslim på samme tidspunkt på kort protokoll. Kjente litt ubehag i bekkenet før første UL, så lite at jeg lurte på om det var innbilning. Men det var 27 follikler som hadde vokst, det ble 19 egg, de små ble ikke tatt. Jeg har ikke de mest følsomme eggstokkene tydeligvis ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også på dag 5,125 ie.har hodepine og kjenner meg oppblåst.fiser og har smerter i eggstokkene.skal til ul i morgen,så får får se om dosen må økes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen her som har opplevd problemer med å stikke inn lutinusen? Har hatt problemer med dette noen ganger, den går liksom ikke langt nok inn! Samme hvilken måte jeg prøver på. Har prøvd å bytte stilling, løfte på rumpa, men det er akkurat som om noe stenger veien videre. Jeg må liksom virkelig rote inni der :P

Det har noen ganger hjulpet på å tisse, men andre ganger går det bare ikke :S Får det alltid til da, men det tar tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å bruke den hylsten til å sette inn lutinusen med, synes det er greiest og dytte den inn med langfingeren. Men kan være kronglete å få til av og til ja....... Gleder meg til å bli ferdig med lutinus, fredag er vel siste dagen min siden jeg hadde uttak på en fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen er da noe større enn Lutinuspinnen, så det skal være plass;-) Jeg synes det er lettest å føre den langs bakveggen, og at ikke får tabletten så dypt med fingrene. Da kommer det mer tablettrester ut.

Jeg har ringt inn positiv test i dag...:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...