Gå til innhold

Hater sykepleiere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- Eventuelt går i østblokk, og prøver å sverte UiO for å føle seg mindre uglesett

UiO kom inn i denne diskusjonen på grunn av en avsporing av anonym bruker, som hevdet at norske studenter blir behandlet som likeverdige. Det blir de ikke. UiO studenter blomstrer på en krakk i et hjørne i akuttmottaket på Ullevål. De er på ingen måter likeverdige. Det er ingen som er likeverdige i et sånt hierarki som medisinverdenen er. Men sykepleiere kan tillate seg å leke mer like enn resten av oss kan. De nedsettende vendingene om østblokkstudenter, og bruken av østblokk som forsøk på å ta personen ikke ballen er bare tullete og trolling. Jeg har allerede svart at jeg ikke har studert i et østblokkland, men mer enn det får du ikke vite.

Anonymous poster hash: cc445...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk, kjære sykepleiere!

Dere gjør en fantastisk jobb. Dere hører på meg, veileder, vidreformidler spørsmål og ønsker. Så sent som i går fikk jeg 3 varme klemmer av en sykepleier med ønske om god bedring og velkommen tilbake når jeg trenger det. Dere gjør livet mitt enklere.

Anonymous poster hash: a2dc4...870

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de innleggene som ble skrevet i universitas omhandlet hvordan et fakultetsmedlem hadde et forhold til denne damen som resulterte i en kraftig uoverenstemmelse, hvor fakultetet forsøker alle skitne knep for å få henne vekk fra studiet. Om det ikke var abort, så var det foreldrerett. Det er vanskelig å si nøyaktig, etter at universitas gikk inn (ble presset?) til å fjerne innlegg som omhandlet fakultetsmedlemmet. Jeg er også enig i at det er påfallende hvordan spekulasjonen rundt studenten fikk blomstre, mens med en gang pikant informasjon om fak.med kom inn i bildet, så ble det fort sensurhelvete.

Hva du har og ikke har fått med deg fra medfak sier ingen verdens ting. Det har vært mange historier brettet ut i universitas om syke studenter, og du kan jo også lese i kommentarfeltene historier fra folk som har fått høre at de må tilbake igjen, selv om de er inneliggende med akapp.

Spm er da, er du fakultetsansatt og bedriver propaganda, eller er du bare en klyse?

Anonymous poster hash: cc445...f56

Er ikke ansatt der, nei. Har du flere svaralternativer?

Problemer syke studenter opplever finner man overalt.

UiO kom inn i denne diskusjonen på grunn av en avsporing av anonym bruker, som hevdet at norske studenter blir behandlet som likeverdige. Det blir de ikke. UiO studenter blomstrer på en krakk i et hjørne i akuttmottaket på Ullevål. De er på ingen måter likeverdige. Det er ingen som er likeverdige i et sånt hierarki som medisinverdenen er. Men sykepleiere kan tillate seg å leke mer like enn resten av oss kan. De nedsettende vendingene om østblokkstudenter, og bruken av østblokk som forsøk på å ta personen ikke ballen er bare tullete og trolling. Jeg har allerede svart at jeg ikke har studert i et østblokkland, men mer enn det får du ikke vite.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Jeg merker at du under dine forskjellige nick stadig vender tilbake til dette med "en krakk i et hjørne" på Ullevål.

Vi vet alle at sykehusverden er et hierarki og at man må bite seg i mye, men her er det tydeligvis mer enn bare frustrasjon over systemet. Jeg spør igjen: Hva er det som plager deg, egentlig? Du skjønner selv med din (påståtte?) kompetanse at din adferd på forskjellige fora indikerer mer enn bare vanlig student/turnus/ass.lege-frustrasjon. Hvem er du egentlig sint på?

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet alle at sykehusverden er et hierarki og at man må bite seg i mye, men her er det tydeligvis mer enn bare frustrasjon over systemet. Jeg spør igjen: Hva er det som plager deg, egentlig? Du skjønner selv med din (påståtte?) kompetanse at din adferd på forskjellige fora indikerer mer enn bare vanlig student/turnus/ass.lege-frustrasjon. Hvem er du egentlig sint på?

Det har blitt tydeliggjort ganske bra her, både hva jeg (og et par andre) misliker med sykepleiere, undergrupper av sykepleiere, maktposisjonen sykepleiere får som konsekvens av måten hierarkiet er satt sammen på, og måten det lønner seg å lede på, blant annet.

Du har jo allerede "funnet ut"/"bevist" at jeg er en lesbisk, psykotisk eks-østblokkstudent, med grandiose vrangforestillinger, storhetskomplekser, og mindreverdighetskomplekser som lever i en fantasiverden, klarer altså ikke krystallkulen din å si nøyaktig hva jeg er sint på??

Kom tilbake når du kan diskutere sak, du.

Anonymous poster hash: cc445...f56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å være så jævlig intolerant, konservativ og trang i den jævla pappen din?

Vet du hva språklige virkemidler og overdrivelse er? Vet du hva internett er? Vet du hva det vil si å formidle sinne? Vet du hva kreativitet er for noe? Har du sett Pulp Fiction? Har du sett Sin City? Har du sett bilder fra en operasjon?

Du er alt som er galt med helsevesenet. Jeg blir kvalm av kjerringer som deg. Det eneste du viser, er at du ikke har peiling. Hva faen vet du om korrelasjonen mellom det du siterer, og den utmerkede servicen pasienter får av meg hver jævla dag?

For ikke så lenge siden, så fikk ikke sykepleiere lov til å gifte seg, fordi de ikke kunne la personlige forpliktelser gå utover sitt kall. Alltid fins det sånne syke folk i systemet som har sære og snodige ideer for hva som er og ikke er sømmelig. Av en eller annen merkelig grunn, så kan gifte sykepleiere allikevel helt fint både legge kjepper i hjulene for leger, OG gi god behandling i like stor grad som tidligere. Om ikke mer.

Er så oppgitt over at synsingen fra idioter som deg, kan overstyre empiri. Dra til helvete med deg.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Trenger du et pussbekken?

:laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du savner kort og godt det gamle hierarkiet.

Hadde vært interessant å se undersøkelser på hva reformene med helseforetak osv har gjort for arbeidsmiljøet på sykehusene. Det er jo ikke akkurat et miljø som er kjent for flat struktur, må være nesten som å si at man skal innføre flat struktur i forsvaret.

Nei.

Jeg syns det er flott at det har blitt flatere hierarki mellom sykepleier og lege. Det er mye bedre på jobben når ting ikke er så latterlig millitært.

Jeg syns det skulle bli flatt hierarki for leger også.

Deretter syns jeg hierarki skulle erstattes med meritrokrati og delegering av oppgaver. Det er ikke alt som er samarbeid. Det er ikke alltid det må være konsensus.

Jeg syns ikke det er noe ålreit når en assistentlege må gå rundt og være redd for sykepleiere.

Jeg syns ikke det er noe ålreit når det første man tenker er "hva vil sykepleieren mene om dette" og ikke "hva er bleeding edge innenfor smertelindring av postoperativ xy"

Anonymous poster hash: cc445...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykepleiere har det gått infalsjon i, takket være Norsk Sykepleierforbund.

Ekstra morsomt er det da når man kommer på somatisk post hvor 90 % av de ansatte er spesialutdannet. Hva utgjør størstedelen av jobben når 9/10 pasienter er over 70 år? Pleie. Dere må vaske rumper, skifte bleier og løfte pasienter. Altså en jobb hvem som helst kan gjøre, og som hjelpepleiere, helsefagarbeide, studenter og pleieassistenter kan gjøre.

Kom gjerne med forslag ja, jeg sier ifra om jeg er usikker på ting. Men det er en vesentlig forskjell når man skal markere bare for å markere fremfor å faktisk sammen komme til et godt løsningsforslag.

Og til alle som måtte misforstå; det er minst like mange idioter blant legestanden, og de har ikke sjeldent et overgrodd ego.

Helt ærlig så mener jeg bare at de fleste norske sykepleiere ligger langt under pari faglig og fremstår som en gjeng klagehøner.

Hvem er dere? Jeg skal bli jordmor jeg :)

Anonymous poster hash: 56b3c...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tiden hvor sykepleierne måtte bukke og neie når legene kom på jobb er heldigvis over.

Det virker litt som om T.S gjerne ville hatt litt av denne fordums tid, den gang da sykepleiere bare snakket når de ble snakket til. Jeg på den annen side er glad for at jeg har dyktige og kunnskapsrike sykepleiere ved min side, og ja T.S, jeg sier ved min side fordi de er kollegaer og gode arbeidskamerater jeg ikke ville vært foruten.

Hadde ikke sykepleierne, hjelpepleierne ( ja, T:S det finnes mange dyktige hjelpepleiere også) møtt på jobb, så kunne vi i frakk pakket sakene våre og tatt turen hjem vi også. Ikke for å glemme renholdsarbeiderne som gjør det mulig å i det hele tatt starte dagen, og oprettholde den daglige driften av et sykehus.

Hvis over hode du kjære T.S noen gang har jobbet/ kommer til å jobbe på et sykehus eller i en helseinstutisjon i det hele tatt, så må du legge fra deg det enorme store egoet ditt.

Har faktisk fra og med i dag en drøm om å møte deg på min arbeidsplass, men det ville vel gjort liten nytte fordi du er en av disse som sleiker de overordnede oppover ryggen og aldri er uenig i det dalige.

Du går heller hjemj og sparker i veggen fordi ingen beundrer deg på jobben.

For å bli beundret som lege, så skal du inneha sosial inteligens, empati, ydmykhet og et tonn med kunnskap som du bruker med ydmykhet, forståelse og profesjonalitet som det er utelukket at du noen gang vil inneha med den dårlige innstillingen du har.

Det er trist hvis du i det hele tatt har blitt vurdert som passende for et legestudie. Du er ignorant og ikke så rent lite latterlig.

Jeg tror du troller deg i vei på denne tråden, mens du har en våt drøm å i det hele tatt nå en sykepleier opp til anklene. :danse:



Anonymous poster hash: 3c0b0...df8
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i beundring. Jeg skal ikke vinne noen nobelpriser eller beste medarbeiderkonkurranser. Jeg er happy hvis jeg kan få gjøre jobben min uten å måtte gå rundt å tenke machiavelli hele tiden. Sykepleiere gjør arbeidsmiljøet råttent.



Anonymous poster hash: cc445...f56
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert ved medfak UiO og kjenner så visst igjen misnøyen...mye grov feilbehandling av legestudenter der. Kjenner til flere tilfeller. Studieadministrasjonen sjalter og valter som de vil der ja!

Anonymous poster hash: 6f258...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja sykepleiere er virkelig en egen rase..TS har rett der. Er det en sykepleier i rommet enten på jobb eller privat vil vedkommende raskt komme med det på banen..ingen slipper unna å vite at "siden jeg er sykepleier jeg så.."

Anonymous poster hash: 6f258...47f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt tydeliggjort ganske bra her, både hva jeg (og et par andre) misliker med sykepleiere, undergrupper av sykepleiere, maktposisjonen sykepleiere får som konsekvens av måten hierarkiet er satt sammen på, og måten det lønner seg å lede på, blant annet.

Du har jo allerede "funnet ut"/"bevist" at jeg er en lesbisk, psykotisk eks-østblokkstudent, med grandiose vrangforestillinger, storhetskomplekser, og mindreverdighetskomplekser som lever i en fantasiverden, klarer altså ikke krystallkulen din å si nøyaktig hva jeg er sint på??

Kom tilbake når du kan diskutere sak, du.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Har ikke funnet ut noe jeg, bare tipper. Hvis du blir SÅ sint på en hel yrkesgrupper og "systemet som helhet", over så lang tid, - og at dette farger din debatt-teknikk så til de grader, og til og med gjorde at du fikk sparken - uten at du forstår hvorfor = noe er ikke som det skal være, og like greit at det påpekes så det ikke går alt for langt.

Vet ikke hvor inngående du leste psykiatripensum, men det er ganske elementært at når man er så sint på noe utenforliggende, er det egentlig konflikter med seg selv man styrer med. Ganske pinlig å blåse opp saken ytterligere, mao. Du viser jo bare omverdenen at du har problemer med deg selv.

Jeg kan også være engasjert og sint, men det preger ikke min hverdag, og jeg sabler ikke ned mine debattanter med å kalle dem dumme, idioter, etc.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i beundring. Jeg skal ikke vinne noen nobelpriser eller beste medarbeiderkonkurranser. Jeg er happy hvis jeg kan få gjøre jobben min uten å måtte gå rundt å tenke machiavelli hele tiden. Sykepleiere gjør arbeidsmiljøet råttent.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Alle liker å bli beundret til en viss grad, og ofte er de som hevder de driter i beundring de som er helt desperate etter det, og som er rasende fordi de ikke får det.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du går heller hjemj og sparker i veggen fordi ingen beundrer deg på jobben.

For å bli beundret som lege, så skal du inneha sosial inteligens, empati, ydmykhet og et tonn med kunnskap som du bruker med ydmykhet, forståelse og profesjonalitet som det er utelukket at du noen gang vil inneha med den dårlige innstillingen du har.

Det er trist hvis du i det hele tatt har blitt vurdert som passende for et legestudie. Du er ignorant og ikke så rent lite latterlig.

Jeg tror du troller deg i vei på denne tråden, mens du har en våt drøm å i det hele tatt nå en sykepleier opp til anklene. :danse:

Anonymous poster hash: 3c0b0...df8

Nettopp det tyder jo på at han har studert i utlandet. Hvis man studerer i Norge og oppfører seg på den måten som TS (med alle sine anonyme brukere og ulike nick både her og på andre forumer) oppfører seg, som det ser ut fra det han skriver, så er jeg rimelig sikker på at han ville fått problemer med å bestå skikkethetsvurderingen. Noe sånt har de vel ikke i østblokken...

(+ det at han har skrevet et annet sted at han var student i en "europeisk storby"... Han har null grunnlag for å angripe UiO kun ut fra det han leser i kommentarfeltene hos Universitas. Men som du sa, føler man seg mindreverdig etter å ha studert i øst-europa er det selvsagt en grei "løsning" å prøve å sverte de norske universitetene i stedet. Jeg har studert både ved UiT og UiO og spesielt ved førstnevnte er studentene på fornavn med både professorer og overleger, type "døren står alltid åpen" og ingen krakk i noe som helst hjørne)

Om TS er seriøs med alle disse nettskriveriene sine så synes jeg rett og slett synd på han. For et trist liv det må være å ha det sånn med seg selv!

Anonymous poster hash: 2e115...0fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

Alle liker å bli beundret til en viss grad, og ofte er de som hevder de driter i beundring de som er helt desperate etter det, og som er rasende fordi de ikke får det.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

For enkelte holder det faktisk at pasientene setter legen høyt. Hvorfor i helvete skal vi bry oss om hva sykepleierne tenker om oss?

Vet dere hva jeg vil

- Jeg vil at dere skal holde kjeft så fort hodet begynner å kverne om å komme med alt. forslag

- Jeg vil at dere skal rapportere klart, objektivt og så grundig som mulig. Har du noen gang lest en journal? Klarer du å fatte deg like kort og konsist som den er jeg fornøyd.

- Jeg ønsker IKKE å høre om hvor fæl og dårlige andre leger er

- Jeg ønsker IKKE å bli din personlige venninne

- Og nei; demente pasienter skal ikke automatisk ha beroligende m.m bare fordi du synes det er slitsomt på jobb.

Sykepleiere er viktig, akkurat som hjelpepleierne og leger er viktige. Men funfact er jo at vi hadde overlevd med en skrelling på 80 %.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier på et universitetssykehus, har jobbet som sykepleier i 4 år. Samt at jeg har også jobbet på et lokalsykehus i 1 år.

1. Denne problemstillingen som dere diskuterer har jeg aldri vært bort i. Og når jeg leser tråden her (giddet ikke lese hele) får jeg bare inntrykk av at mange mangler kunnskap og innsikt. Jeg har bare hatt god tone med ALLE yrkesgruppene jeg har jobbet med, det være seg leger, hjelpepleiere, fysioterapeuter, farmasøyter, ergoterapeuter, sykepleiere, vaskere og portører. Man har alle viktige roller i sykehuset, og at dere ikke ser det skremmer meg.

2. Lege vs. sykepleier. KØDDER DERE??! Skremmende at så mange har et 1900-talls holdning til dette... Man spiller en viktig rolle i hverdagen til hverandre, både leger og sykepleiere. Klart det finnes mange med mangel på ydmykhet og empati og sosial intelligens (?), da særlig hos enkelte LIS-leger som tror det hele og fulle ansvaret står på de. HAHA, latterlig! :D Men jeg jobber heldigvis på en avdeling der det er gjensidig respekt hos alle parter, og vi er alle på fornavn med hverandre på avdelingen. Klart kan man diskutere med en lege hvis man føler de valgene de tenker å ta ikke er riktige. For min del snakker jeg for pasienten, og har alltid pasienten i fokus. Føler ofte at jeg må korrigere enkelte leger på visitten, da de har glemt det ene og det andre. Forksjellen er at vi tar visitten med et smil, og det er aldri lege vs. sykepleier. Man prater og diskuterer SAMMEN.

3. Jeg er så lei av å høre at vi sykepleiere klager, sutrer, og er grinete på grunn av lønning, turnus, ubekvem arbeidstid osv osv osv. Vi prøver da bare å forhandle oss frem til de rettighetene vi har jamfør resten av samfunnet!!! At vi bare skal være nikkedokker og ta til takke med alt og ingenting er banalt. Selvfølgelig prøver vi å kjempe, og det gjør du også!! Uansett yrke eller profesjon.

En hverdag på et sykehus kan være travel. Jeg foreslår at dere bruker den energien og irritasjonen på å gjøre hverdangen DIN bedre. Med å samarbeide til tross for profesjon, og ikke tenk MEG og DE. Jeg kan med sikkerhet si at du ikke jobber på min avdeling TS (pluss mange andre her....), og jeg håper jeg slipper og gjøre det også! :)



Anonymous poster hash: 42e42...974
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle liker å bli beundret til en viss grad, og ofte er de som hevder de driter i beundring de som er helt desperate etter det, og som er rasende fordi de ikke får det.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

Jeg nøyer meg med å si meg fornøyd om jeg kan få det mer komfortabelt, og mer selvråderett i hverdagen.

Ellers tror jeg flesteparten i befolkningen ikke går rundt og er daglig misfornøyde fordi de ikke er popstjerner, selv om de sikkert setter pris på ros og hyggelig omtale.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Lege vs. sykepleier. KØDDER DERE??! Skremmende at så mange har et 1900-talls holdning til dette... Man spiller en viktig rolle i hverdagen til hverandre, både leger og sykepleiere. Klart det finnes mange med mangel på ydmykhet og empati og sosial intelligens (?), da særlig hos enkelte LIS-leger som tror det hele og fulle ansvaret står på de. HAHA, latterlig! :D Men jeg jobber heldigvis på en avdeling der det er gjensidig respekt hos alle parter

Mhmm. ... høres ut som om du har mye respekt for LiS, ja.

En hverdag på et sykehus kan være travel. Jeg foreslår at dere bruker den energien og irritasjonen på å gjøre hverdangen DIN bedre. Med å samarbeide til tross for profesjon, og ikke tenk MEG og DE.

På de fleste avdelinger er det faktisk lege mot sykepleier. Det bruker å være færre leger, flere sykepleiere, de rotter seg sammen, hvisketiske, baksnakker LiSene, og må dulles med mer, fordi de er fast inventar.

Anonymous poster hash: cc445...f56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

3. Jeg er så lei av å høre at vi sykepleiere klager, sutrer, og er grinete på grunn av lønning, turnus, ubekvem arbeidstid osv osv osv. Vi prøver da bare å forhandle oss frem til de rettighetene vi har jamfør resten av samfunnet!!! At vi bare skal være nikkedokker og ta til takke med alt og ingenting er banalt. Selvfølgelig prøver vi å kjempe, og det gjør du også!! Uansett yrke eller profesjon.

Anonymous poster hash: 42e42...974

Den dagen man velger å ta en helsefaglig utdanning så går man automatisk med på ubekvem arbeidstid. Sykdom eksisterer dessverre døgnet rundt, men likevel skal dere altså kun jobbe på dag og aldri i helger?

Dere tjener altfor bra, og det er faktum. En lege som ikke tar døgnvakter, ekstravakter og overtid kan skrape sammen 600-650 000 på et år på sykehus. Når spl begynner å kreve at man skal ligge godt over snittet for landet med en utdannelse som strengt tatt ikke er faglig krevende og som profesjon er dere ikke spesielt fåtallige. I tillegg kan hjelpepleiere også gjøre svært mange sykepleieroppgaver, men gud forby... Dette er de også mye flinkere på i andre nordiske land.

Dere er bortskjemte, utakknemlige og sutrete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...