Gå til innhold

Hater sykepleiere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg utstråler def ikke varme, her er det bare kynisme og kulde i igloen. Prøver å fokusere på å ha det hyggelig, være litt raus - men jeg synes seriøst det er et ganske råttent opplegg, når alt ansvaret ligger på meg for å si mhm, godt poeng, men... kunne vi ikke gjort sånn? deres høyhet?

Rett skal være rett, at sykepleierklaging irriterer, er fordi det er svak ledelse som ikke skyter ned urimelig og tåpelig sutring.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Men sånt er alltid et problem i arbeidslivet, og noe man må lære seg å håndtere. Ellers i livet er det også en del vanskelige mennesker. Folk vil snakke ned til en, og en må lære seg noen triks som gjør at man både overlever og slipper å føle seg dårlig av det. Som en bonus kanskje man utvikler seg av det og samarbeider bedre med dem, så permafrosten kan slippe taket litt.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere er hyggelige mennesker. Folk som deg, TS, not so much.

Hvis du har trippet og lest deg opp i HÅP om å få lov å gjøre noe av mesteren din, så hadde du kanskje også blitt litt furtete om noen forsøkte å spenne ben på deg?? Da ville du kanskje revurdert å kategorisk kategorisere ALLE sykepleiere som hyggelige? For meg, så er de ofte et problem. For ofte. Og jeg har aldri sagt noe arrogant piss til sykepleiere, aldri sagt at jeg er viktigere, aldri hevdet at posisjon skal trumfe kunnskap. Bare at jeg, i min jobb, skal stå ansvarlig ovenfor sjefen MIN, og ikke ovenfor enhver av de 100 andre sykepleierene som ikke er ansatt for å være sjefen min, selv om det av og til virker sånn.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har trippet og lest deg opp i HÅP om å få lov å gjøre noe av mesteren din, så hadde du kanskje også blitt litt furtete om noen forsøkte å spenne ben på deg?? Da ville du kanskje revurdert å kategorisk kategorisere ALLE sykepleiere som hyggelige? For meg, så er de ofte et problem. For ofte. Og jeg har aldri sagt noe arrogant piss til sykepleiere, aldri sagt at jeg er viktigere, aldri hevdet at posisjon skal trumfe kunnskap. Bare at jeg, i min jobb, skal stå ansvarlig ovenfor sjefen MIN, og ikke ovenfor enhver av de 100 andre sykepleierene som ikke er ansatt for å være sjefen min, selv om det av og til virker sånn.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Så du skal få lov til å kategorisere ALLE sykepleiere som helt jævlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har trippet og lest deg opp i HÅP om å få lov å gjøre noe av mesteren din, så hadde du kanskje også blitt litt furtete om noen forsøkte å spenne ben på deg?? Da ville du kanskje revurdert å kategorisk kategorisere ALLE sykepleiere som hyggelige? For meg, så er de ofte et problem. For ofte. Og jeg har aldri sagt noe arrogant piss til sykepleiere, aldri sagt at jeg er viktigere, aldri hevdet at posisjon skal trumfe kunnskap. Bare at jeg, i min jobb, skal stå ansvarlig ovenfor sjefen MIN, og ikke ovenfor enhver av de 100 andre sykepleierene som ikke er ansatt for å være sjefen min, selv om det av og til virker sånn.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Så si at sykepleiere ikke kan avbestille operasjoner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal få lov til å kategorisere ALLE sykepleiere som helt jævlig?

Nei, politianmeld meg. Gudd løkk.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, politianmeld meg. Gudd løkk.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Du har en helt fantastisk personlighet. Jeg forstår meg godt på sykepleierne altså..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du... På det lille sykehuset (med pizza i mottak) jeg jobbet før, var det særlig en bitchete operasjonssykepleier. Hver bidige operasjon stod hun med de trill runde øynene sine og nesten bare ventet på å lire av seg en krass kommentar. Jeg følte meg ydmyket på daglig basis, og ble innesluttet hver gang jeg skulle inn i det rommet.

Så fikk jeg gjennom andre vite litt om bakgrunnen hennes. Den forferdelige, alt for sterke, krasse bitchen hadde hatt en helt ræva oppvekst, ikke hatt gode foreldre, og blitt trykket ned av alle sine søstre som er kjent for å være like krasse som henne. Hver gang jeg så henne prøvde jeg å ha dette i bakhodet, og det ble mye lettere å bære over med henne. Da utstrålte jeg også en ro som ga meg mer respekt.



Anonymous poster hash: 32be3...0bf
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du... På det lille sykehuset (med pizza i mottak) jeg jobbet før, var det særlig en bitchete operasjonssykepleier. Hver bidige operasjon stod hun med de trill runde øynene sine og nesten bare ventet på å lire av seg en krass kommentar. Jeg følte meg ydmyket på daglig basis, og ble innesluttet hver gang jeg skulle inn i det rommet.

Så fikk jeg gjennom andre vite litt om bakgrunnen hennes. Den forferdelige, alt for sterke, krasse bitchen hadde hatt en helt ræva oppvekst, ikke hatt gode foreldre, og blitt trykket ned av alle sine søstre som er kjent for å være like krasse som henne. Hver gang jeg så henne prøvde jeg å ha dette i bakhodet, og det ble mye lettere å bære over med henne. Da utstrålte jeg også en ro som ga meg mer respekt.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

Vet om en annen giftig slange som ble mobbet under oppveksten.

Hjelper da ikke resten av oss, det vel? Alle blir vel som de er grunnet fysikkens lover, kaos i universet, whatever, og ingen kan vel noe for noe som helst, men de er like fullt jævlige å ha med å gjøre.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har redda ræva til så mange leger at det er skremmende! Og de fleste har vært ytterst takknemmelige i etterkant. Mulig denne passiv-aggresiviteten går begge veier, gitt! Jeg HATER selvhøytidelige leger som ikke skjønner at: Nei - du er ikke Gud, og NEI, alle vil ikke bli lege! Og neineiNEI - legefrakken din er ikke gratisbillett inn til f***a mi!

Bah.

Anonymous poster hash: aeb19...11c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en annen giftig slange som ble mobbet under oppveksten.

Hjelper da ikke resten av oss, det vel? Alle blir vel som de er grunnet fysikkens lover, kaos i universet, whatever, og ingen kan vel noe for noe som helst, men de er like fullt jævlige å ha med å gjøre.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Men du har da vel lært å håndtere vanskelige pasienter på skolen? Empati!

...og sørg for å være et bedre menneske selv, ikke bare være en av de som tror de er det men som mange har hatt dårlige erfaringer med.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har redda ræva til så mange leger at det er skremmende! Og de fleste har vært ytterst takknemmelige i etterkant. Mulig denne passiv-aggresiviteten går begge veier, gitt! Jeg HATER selvhøytidelige leger som ikke skjønner at: Nei - du er ikke Gud, og NEI, alle vil ikke bli lege! Og neineiNEI - legefrakken din er ikke gratisbillett inn til f***a mi!

Bah.

Anonymous poster hash: aeb19...11c

Jeg skjønner også godt at sykepleiere følger litt ekstra nøye med og vil ha et ord med i laget. Det er flere leger som er for sløve, uvitne og/eller arrogante, som er prisgitt årvåkne sykepleiere som tør si fra. Særlig arrogansen hos en del, særlig kirurger av begge kjønn, er veldig skummel.

Heldigvis kan samarbeidet bli riktig godt.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Oi, her er det en som er litt hårsår, og mulighens har opplevd noe vondt? Jobber du som renholder/assistent på sykehus tro?

Anonymous poster hash: 3387a...fa8

Her er det nok en fersk lege som har blitt satt på plass av en erfaren sykepleier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg HATER selvhøytidelige leger som ikke skjønner at: Nei - du er ikke Gud, og NEI, alle vil ikke bli lege! Og neineiNEI - legefrakken din er ikke gratisbillett inn til f***a mi!

Hvis det er noen trøst, så hater resten av oss dem, også.

- TS.

Anonymous poster hash: cc445...f56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje du overdriver litt, men er enig med deg i en del. Utrolig irriterende med sykepleiere som klager over lønn, arbeidstider o.l., når de ser stygt på deg om du ber om at de skal gjøre en liten ting, fordi de da har LUNSJ, og de driter i at du har jobbet så lenge at du har vært gjennom 3 vaktskift med sykepleiere på den vakten du har jobbet, og at det å skulle vente til sykepleieren er ferdig med LUNSJEN sin kanskje gjør at ting hoper seg opp og du må jobbe overtid i tillegg. Ingen på et sykehus har så gode arbeidsforhold som sykepleierne, likevel er det de som klager høyest.

Jeg merker også at det skal mer til at en kvinnelig sykepleier liker/respekterer en kvinnelig lege enn en mannlig. En autoritær mannlig lege har stort sett ingen problemer med sykepleierne, de tør i hvert fall ikke si imot. Er du kvinnelig og autoritær (og enda verre: pen å se på!) legger sykepleierne deg litt for hat, du må bevise at du fortjener respekt og helst stryke de lenge med hårene for at de skal være hyggelige mot deg.

Så min bønn til kvinnelige sykepleiere må være: ha litt omtanke om respekt for deres kvinnelige kolleger, selv om de er leger! Vi prøver ikke å trykke dere ned, men vi er faktisk et hakk høyere opp enn dere i hierarkiet når det gjelder medisinske avgjørelser, i kraft av våre profesjoner. Det skal ikke være nødvendig å måtte velge mellom å være bestemt og effektiv eller godt likt...



Anonymous poster hash: a06ea...980
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det er noen trøst, så hater resten av oss dem, også.

- TS.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Skriver under på dette :) Vi kan bare ikke si noe, fordi vi må være lojale mot kolleger.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kanskje du overdriver litt, men er enig med deg i en del. Utrolig irriterende med sykepleiere som klager over lønn, arbeidstider o.l., når de ser stygt på deg om du ber om at de skal gjøre en liten ting, fordi de da har LUNSJ, og de driter i at du har jobbet så lenge at du har vært gjennom 3 vaktskift med sykepleiere på den vakten du har jobbet, og at det å skulle vente til sykepleieren er ferdig med LUNSJEN sin kanskje gjør at ting hoper seg opp og du må jobbe overtid i tillegg. Ingen på et sykehus har så gode arbeidsforhold som sykepleierne, likevel er det de som klager høyest.

Jeg merker også at det skal mer til at en kvinnelig sykepleier liker/respekterer en kvinnelig lege enn en mannlig. En autoritær mannlig lege har stort sett ingen problemer med sykepleierne, de tør i hvert fall ikke si imot. Er du kvinnelig og autoritær (og enda verre: pen å se på!) legger sykepleierne deg litt for hat, du må bevise at du fortjener respekt og helst stryke de lenge med hårene for at de skal være hyggelige mot deg.

Så min bønn til kvinnelige sykepleiere må være: ha litt omtanke om respekt for deres kvinnelige kolleger, selv om de er leger! Vi prøver ikke å trykke dere ned, men vi er faktisk et hakk høyere opp enn dere i hierarkiet når det gjelder medisinske avgjørelser, i kraft av våre profesjoner. Det skal ikke være nødvendig å måtte velge mellom å være bestemt og effektiv eller godt likt...

Anonymous poster hash: a06ea...980

Liker!

Kjipt at unge mannlige leger ofte blir små kjeledegger, mens de kvinnelige for gjennomgå. Både de søte, de normale, de autoritære og de mer føyelige.

Sykepleierne må lære seg å tåle at vi er bestemte og effektive, og det er ikke tid til å henge seg opp i maktkamp.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei T.S.

Tviler sterkt på at du er ass.lege/ turnus lege/ eller lege generelt....

I så fall så er det på tide at du tråkker ut av egoet ditt og gror deg en halv meter ryggrad.

Pisspreik og trolling :danse:

Anonymous poster hash: 3c0b0...df8

Da er du enten mannlig lege, ikke lege, eller har ikke vært på et sykehus hvor slikt kan være et problem for de som ikke vet å håndtere det.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Liker!

Kjipt at unge mannlige leger ofte blir små kjeledegger, mens de kvinnelige for gjennomgå. Både de søte, de normale, de autoritære og de mer føyelige.

Sykepleierne må lære seg å tåle at vi er bestemte og effektive, og det er ikke tid til å henge seg opp i maktkamp.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

Og legene bør vite at vi faktisk har våre arbeidsoppgaver og tidsfrister, og er lite interisert i at de er forsinket når vi står klare med pasientene og venter, bare fordi de skal diskutere helgens fjelltur med kollegaene.

Heldvis jobber jeg på en poliklinikk hvor legene ( både de kvinnelige og de mannlige) vikrelig verdsetter den kunskapen, spesialiteten og kapasiteten vi sykepleierene har. Unner oss lunsj gjør de også ;)

Vi spiser faktisk lunsj sammen, og tar en kopp kaffe sammen, og vi er på fornavn. Vi er likeverdige kollegaer som setter pris på hverandres jobb, og som er fullstendig klar over at vi faktisk ikke kommer gjennom dagen om en av yrkesgruppene plutselig hadde blitt borte over natten. Vi er avhengig av hverandre for å gjøre en god jobb. Og vi er heldigvis flinke til å fortelle hverandre at man syns de andre gjør en god jobb, igjen uavhenhgig av yrkestittel.

Ja, også får jeg helt fnatt av de nyutdannede legene som må presisere at det er DR.Nilsen, ikke Ola.

Endret av Magdalene
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...