AnonymBruker Skrevet 19. februar 2014 #361 Skrevet 19. februar 2014 Jeg har inntrykk av at de fleste av mine sykepleierkollegaer oppfører seg rimelig likt meg. Så får jeg bare håpe at legene ikke hater meg bak ryggen min da De fleste oppfører seg omtrent som du beskriver der, eller litt dårligere, men innenfor det samme. Dessverre spiller ikke det noen rolle, når det a) er giftslanger med mye erfaring i systemet som har makt, og som b) dere støtter, hvis det skulle være noe, fordi de er sykepleiere og en av dere og c) det er slik at makten disse giftslangene har kommer i veien for at legen får gjort jobben så 1. folk oppover i systemet er fornøyd, 2. fylkeslege er fornøyd, 3. andre kollegaer er fornøyd, 4. pasientene akkurat er fornøyd nok til å ikke søke pasientskadeerstatning. Anonymous poster hash: cc445...f56 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #362 Skrevet 21. februar 2014 Da er det flott at man kan regne med dere leger da, når uhellet er ute og en akutt situasjon oppstår...... www.tv2.no/2014/02/21/nyheter/innenriks/5341547#.UweocbK9KSM Nei, da vil jeg heller ha en sykepleier som kommer med forslag, enn en lege som er redd for møkk på skoen!Anonymous poster hash: 6ad08...5e2 1
Gjest SummerJudith Skrevet 21. februar 2014 #363 Skrevet 21. februar 2014 Somatiske sykepleiere er veldig hyggelige, psykiatriske sykepleiere kan gå å legge seg 1
TooHawt Skrevet 21. februar 2014 #364 Skrevet 21. februar 2014 Snufs. Som vordende sykepleier ble jeg faktisk ganske såret nå. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #365 Skrevet 21. februar 2014 Snufs. Som vordende sykepleier ble jeg faktisk ganske såret nå. Ingen grunn til det. Ts er ikke lege, og dette reflekterer ikke virkeligheten. Leger og sykepleiere har forskjellig utdannelse, arbeidsoppgaver og ansvarsområde. Det finnes idioter i begge yrkesgrupper. Jeg tar ikke denne tråden alvorlig, og er nokså sikker på at ts ikke er noe annet enn en som er bitter for at han ikke kom inn på medisin.Anonymous poster hash: 8f144...59d 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #366 Skrevet 22. februar 2014 På KG har vi enda et eksempel på at det er forskjell på hvor snille og gode sykepleiere ser på seg selv, og hvor onde og uetiske de er i virkeligheten. De tar seg til rette, de driter i lovverk, de ljuger om anonymitet på besvarelser, og så avgjør de hvem som skal få og ikke få komme igjennom studiet basert på synsing om egnethet ut ifra meninger. Dette er ikke et enkelttilfelle, fordi det var sutrete sykepleiere som ville innføre totalitære kafka-tilstander på studiet i Bergen også. Anonymous poster hash: cc445...f56
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #367 Skrevet 22. februar 2014 Ingen grunn til det. Ts er ikke lege, og dette reflekterer ikke virkeligheten. Leger og sykepleiere har forskjellig utdannelse, arbeidsoppgaver og ansvarsområde. Det finnes idioter i begge yrkesgrupper. Jeg tar ikke denne tråden alvorlig, og er nokså sikker på at ts ikke er noe annet enn en som er bitter for at han ikke kom inn på medisin.Anonymous poster hash: 8f144...59d Snåsamannen? Anonymous poster hash: cc445...f56
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #368 Skrevet 22. februar 2014 På KG har vi enda et eksempel på at det er forskjell på hvor snille og gode sykepleiere ser på seg selv, og hvor onde og uetiske de er i virkeligheten. De tar seg til rette, de driter i lovverk, de ljuger om anonymitet på besvarelser, og så avgjør de hvem som skal få og ikke få komme igjennom studiet basert på synsing om egnethet ut ifra meninger. Dette er ikke et enkelttilfelle, fordi det var sutrete sykepleiere som ville innføre totalitære kafka-tilstander på studiet i Bergen også. Anonymous poster hash: cc445...f56 Du linket til samme tråd i begge linjene dine...Anonymous poster hash: 6ad08...5e2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #369 Skrevet 6. mars 2014 Ingen grunn til det. Ts er ikke lege, og dette reflekterer ikke virkeligheten. Jeg tar ikke denne tråden alvorlig, og er nokså sikker på at ts ikke er noe annet enn en som er bitter for at han ikke kom inn på medisin.Anonymous poster hash: 8f144...59d Får håpe du har rett i det. Mye agressivitet fra vedkommende både her og i den andre tråden han har startet. Anonymous poster hash: a52a8...322 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #370 Skrevet 6. mars 2014 Får håpe du har rett i det. Mye agressivitet fra vedkommende både her og i den andre tråden han har startet. Anonymous poster hash: a52a8...322 I den andre tråden så er det mye aggresjon ja. Men utelukkende fra sykepleiere. Anonymous poster hash: cc445...f56
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #371 Skrevet 6. mars 2014 I den andre tråden så er det mye aggresjon ja. Men utelukkende fra sykepleiere. Anonymous poster hash: cc445...f56 Det er nok en selektiv sannhet.Anonymous poster hash: 8f144...59d 2
Skygge Skrevet 6. mars 2014 #372 Skrevet 6. mars 2014 Lurer på hvor generaliseringen kommer fra jeg.. Sykepleiere er like ulike som alle andre mennesker i samfunnet. TS synes å ha et hat mot sykepleieledelsen. Det pekes på de som "har noe å si". Dette gjelder svært få. Jeg kjenner ikke igjen dette forholdet mellom leger og sykepleiere, og lurer derfor på hvor mye erfaring de som utaler seg har fra forskjellige avdelinger eller arbeidsplasser? Jeg har vært innom steder der sykepleierne knapt har våget å spørre legene om ting som pasientene har hatt behov for av frykt for å få en skyllebøtte. Et sted sto sykepleierne igjen og gråt på bakrommet pga enkelte leger... Jeg har derimot aldri vært på en avdeling hvor sykepleierne har hatt noe overtak på legene. Vi passer oss selv på min avdeling, legene på seg. Alle har ikke en super personkjemi, men vi snakker til hverandre på en hyggelig måte. Heldigvis kan vi spøke og le sammen over alle de ulike arbeidsgruppene. Vi er alle opptatt av pasientens beste. Jeg møter alle med et smil, og prøver ikke å herske over noen. Prøv å forstå at vi er ulike vi også. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #373 Skrevet 6. mars 2014 Lurer på hvor generaliseringen kommer fra jeg.. Sykepleiere er like ulike som alle andre mennesker i samfunnet. TS synes å ha et hat mot sykepleieledelsen. Det pekes på de som "har noe å si". Dette gjelder svært få. Jeg kjenner ikke igjen dette forholdet mellom leger og sykepleiere, og lurer derfor på hvor mye erfaring de som utaler seg har fra forskjellige avdelinger eller arbeidsplasser? Jeg har vært innom steder der sykepleierne knapt har våget å spørre legene om ting som pasientene har hatt behov for av frykt for å få en skyllebøtte. Et sted sto sykepleierne igjen og gråt på bakrommet pga enkelte leger... Jeg har derimot aldri vært på en avdeling hvor sykepleierne har hatt noe overtak på legene. Vi passer oss selv på min avdeling, legene på seg. Alle har ikke en super personkjemi, men vi snakker til hverandre på en hyggelig måte. Heldigvis kan vi spøke og le sammen over alle de ulike arbeidsgruppene. Vi er alle opptatt av pasientens beste. Jeg møter alle med et smil, og prøver ikke å herske over noen. Prøv å forstå at vi er ulike vi også. Jeg har veldig likt inntrykk som deg. Har aldri hørt en kollega overkjøre en lege på jobb. Sykepleierne rundt meg er heller veldig forsiktig og tilbakeholden når det er en lege tilstede. Tror de aller felste er ydmyke for at en lege har mye lenger og vanskeligere utdannelse enn seg selv. Har vell omtrent aldri hørt en sykepleier si sin mening til en lege angående behandlingen til en pasient hvis hun ikke har blitt spurt. Det er legen som bestemmer og så retter man seg etter det. Veldig hierakisk med andre ord. Når jeg har jobbet på sykehus så var vi alle på posten sykepleiere med unntak av en veldig erfaren hjelpepleier som gikk av med pensjon. Når jeg spurte legen om medisinske spørsmål var jeg heller litt forsiktig, legene var såpass autoriatære at man ikke bare kunne spørre om hva som helst. Derfor brukte vi ofte hverandre først og så gikk vi til legen, men hadde alltid stor ydmykhet og tok aldri egne beslutninger som kunne få medisinske konsekvenser for pasienter eller la oss opp i den medisinske behandlingen. Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i det TS skriver. Anonymous poster hash: 5e0b6...ff5 2
Gjest BettyBoop Skrevet 6. mars 2014 #374 Skrevet 6. mars 2014 Jeg har veldig likt inntrykk som deg. Har aldri hørt en kollega overkjøre en lege på jobb. Sykepleierne rundt meg er heller veldig forsiktig og tilbakeholden når det er en lege tilstede. Tror de aller felste er ydmyke for at en lege har mye lenger og vanskeligere utdannelse enn seg selv. Har vell omtrent aldri hørt en sykepleier si sin mening til en lege angående behandlingen til en pasient hvis hun ikke har blitt spurt. Det er legen som bestemmer og så retter man seg etter det. Veldig hierakisk med andre ord. Når jeg har jobbet på sykehus så var vi alle på posten sykepleiere med unntak av en veldig erfaren hjelpepleier som gikk av med pensjon. Når jeg spurte legen om medisinske spørsmål var jeg heller litt forsiktig, legene var såpass autoriatære at man ikke bare kunne spørre om hva som helst. Derfor brukte vi ofte hverandre først og så gikk vi til legen, men hadde alltid stor ydmykhet og tok aldri egne beslutninger som kunne få medisinske konsekvenser for pasienter eller la oss opp i den medisinske behandlingen. Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i det TS skriver. Anonymous poster hash: 5e0b6...ff5 men da er det jo legene som er fæle. De skal ikke være slik 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #375 Skrevet 6. mars 2014 Lurer på hvor generaliseringen kommer fra jeg.. Sykepleiere er like ulike som alle andre mennesker i samfunnet. TS synes å ha et hat mot sykepleieledelsen. Det pekes på de som "har noe å si". Dette gjelder svært få. Jeg kjenner ikke igjen dette forholdet mellom leger og sykepleiere, og lurer derfor på hvor mye erfaring de som utaler seg har fra forskjellige avdelinger eller arbeidsplasser? Jeg har vært innom steder der sykepleierne knapt har våget å spørre legene om ting som pasientene har hatt behov for av frykt for å få en skyllebøtte. Et sted sto sykepleierne igjen og gråt på bakrommet pga enkelte leger... Jeg har derimot aldri vært på en avdeling hvor sykepleierne har hatt noe overtak på legene. Vi passer oss selv på min avdeling, legene på seg. Alle har ikke en super personkjemi, men vi snakker til hverandre på en hyggelig måte. Heldigvis kan vi spøke og le sammen over alle de ulike arbeidsgruppene. Vi er alle opptatt av pasientens beste. Jeg møter alle med et smil, og prøver ikke å herske over noen. Prøv å forstå at vi er ulike vi også. Jeg har veldig likt inntrykk som deg. Har aldri hørt en kollega overkjøre en lege på jobb. Sykepleierne rundt meg er heller veldig forsiktig og tilbakeholden når det er en lege tilstede. Tror de aller felste er ydmyke for at en lege har mye lenger og vanskeligere utdannelse enn seg selv. Har vell omtrent aldri hørt en sykepleier si sin mening til en lege angående behandlingen til en pasient hvis hun ikke har blitt spurt. Det er legen som bestemmer og så retter man seg etter det. Veldig hierakisk med andre ord. Når jeg har jobbet på sykehus så var vi alle på posten sykepleiere med unntak av en veldig erfaren hjelpepleier som gikk av med pensjon. Når jeg spurte legen om medisinske spørsmål var jeg heller litt forsiktig, legene var såpass autoriatære at man ikke bare kunne spørre om hva som helst. Derfor brukte vi ofte hverandre først og så gikk vi til legen, men hadde alltid stor ydmykhet og tok aldri egne beslutninger som kunne få medisinske konsekvenser for pasienter eller la oss opp i den medisinske behandlingen. Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i det TS skriver. Anonymous poster hash: 5e0b6...ff5 Dette er vel omtrent de eneste innleggene her som har kontakt med virkeligheten.Anonymous poster hash: 8f144...59d 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 #376 Skrevet 7. mars 2014 Jeg håper virkerlig ts at det innlegget bare var trolling fra din side Om ikke. Så burde du søke hjelp fort for slik fu er nå pet dags dato burde du ikke jobbe som lege. Jeg ville aldri blitt operert av deg når du oppfører deg slik. Kanskje det eg du som skal gå ned i lønn...Anonymous poster hash: 04a92...155 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå