Gå til innhold

Hater sykepleiere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sykepleierempati: drite ut dumme mennesker med manglende refleksjonsevne. :tommelopp:

Anonymous poster hash: cc445...f56

Ikke er jeg sykepleier og ikke har jeg driti ut noen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er godt å høre! Jeg skal bli sykepleier, og kjenner meg absolutt ikke igjen i det TS skriver..

Quelle surprise....

Anonymous poster hash: cc445...f56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jobber du på et lite drittsykehus og sitter og bestiller pizza i mottaket.

Men, du har rett. Dessverre hjelper det så lite at en stor prosent sykepleiere er hyggeligere enn gjennomsnittet, når de har altfor mye å si, og det er de ondskapsfulle av dem som har makt.

Kom tilbake om du overlever turnus du, lille venn.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Nåja... Jeg jobber faktisk på et av de største sykehusene i landet og er høygravid i tillegg. Det hjelper faktisk på å være hyggelig selv ;)

Anonymous poster hash: 32c1d...2a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen har hatt en dårlig dag i dag virker det som....



Anonymous poster hash: 703cf...ca9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig! Sykepleiere er teite! Og følelseskalde...

Anonymous poster hash: 521fc...3b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja... Jeg jobber faktisk på et av de største sykehusene i landet og er høygravid i tillegg. Det hjelper faktisk på å være hyggelig selv ;)

Anonymous poster hash: 32c1d...2a1

Åja, turnus på et universitetssykehus. Da lærer du jo masse.... NOT.

Klart det å skulle bli mamma er stas. Det er jo mye lettere for høner å snakke med høner.

Anonymous poster hash: cc445...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken operasjonssal er det du har vært på, hvor sykepleieren bestemmer sutur??? :ler:

Joa, jeg skønner at "visse kvinnelige kirurger på 30 som er så usikre på seg selv at de vil være hevet over andre" nærer et hat til andre kvinner som faktisk kan mer enn dem (noe operasjonssykepleiere med 40 års ansiennitet på mange måter gjør), men det handler nok mer om personligheten til disse unge kirurgene - noe som ofte gjenspeiler seg i hvordan de behandler andre.

De gamle sykepleierne er alltid hyggelige mot meg, fordi jeg behandler dem med respekt. Noen biter fra seg, ja, men sånn er de mot alle.

De verste er mange av de nyutdannede sykepleierne, som tror de vet best og som tror det er "dem mot legene", og at de vet mer enn vi gjør. Men det finnes også mange dyktige unge sykepleiere som er ydmyke.



Anonymous poster hash: 32be3...0bf
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, turnus på et universitetssykehus. Da lærer du jo masse.... NOT.

Klart det å skulle bli mamma er stas. Det er jo mye lettere for høner å snakke med høner.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Nå vet jeg ikke hva du er for noe. Får bare håpe du ikke det er lege :P

Anonymous poster hash: 32c1d...2a1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, turnus på et universitetssykehus. Da lærer du jo masse.... NOT.

Klart det å skulle bli mamma er stas. Det er jo mye lettere for høner å snakke med høner.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Ja enten et lite drittsykehus eller et stort universitetssykehus der man ikke lærer noe. Du må være på det perfekte sykehuset da tenker jeg :)

Anonymous poster hash: 32c1d...2a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enten et lite drittsykehus eller et stort universitetssykehus der man ikke lærer noe. Du må være på det perfekte sykehuset da tenker jeg :)

Anonymous poster hash: 32c1d...2a1

Hun er tydeligvis ikke fornøyd med sitt eget, heller ;)

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Sykepleiere er den eneste gruppen på sykehuset som starter med lønnskampen etter 2 mnd ut i utdanningen. De er hjernevasket av lærerne om at de skal syyte seg til høyere lønninger så fort de er ferdigutdanna.

En sykepleier klager fryktelig over de tunge løftene hver vår når de skal ha lønnsøkning :grine: . Men når man skal gjøre de tunge løftene roper de på hjelpeppleiere, portører og vektere. De er da aaaltfor utdannet til å gjøre slike ting på jobb må du vite :opplyser:



Anonymous poster hash: 43230...415
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig. Sykepleiere er den eneste gruppen på sykehuset som starter med lønnskampen etter 2 mnd ut i utdanningen. De er hjernevasket av lærerne om at de skal syyte seg til høyere lønninger så fort de er ferdigutdanna.

En sykepleier klager fryktelig over de tunge løftene hver vår når de skal ha lønnsøkning :grine: . Men når man skal gjøre de tunge løftene roper de på hjelpeppleiere, portører og vektere. De er da aaaltfor utdannet til å gjøre slike ting på jobb må du vite :opplyser:

Anonymous poster hash: 43230...415

Skjønner ikke helt hvorfor folk gidder å gå inn i yrker de vet har dårlig lønn og tunge løft, bare for så å klage og være misfornøyde...

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De verste er mange av de nyutdannede sykepleierne, som tror de vet best og som tror det er "dem mot legene", og at de vet mer enn vi gjør. Men det finnes også mange dyktige unge sykepleiere som er ydmyke.

Å, fy faen, jeg har møtt denne holdningen hos studenter. Hvor får de det fra? Jeg fatter ikke?

Syns ikke respekt er noe bra ord. Respekt er en floskel. Jeg hadde ingen jeg-er-bedre-enn holdning da jeg var utdannet, men nå har jeg utviklet en skikkelig råtten sykepleiere-er-jævlig og ledelse-er-svak-uansett holdning.

Jeg passer selvfølgelig på at jeg spør sykepleierene hva de syns, legger forslag av og til i munnen på dem, eller hører stort sett først på hva de har å si, spesielt på post, og utover det så ber jeg alltid om tillatelse, er totalt underdanig, underkaster meg, og lar de få inntrykk av at de bestemmer alt. Det er så mye greiere sånn. Slipper så mye passiv-aggressiv motstand og piss.

Sier jo selvfølgelig ikke hvor jeg jobber, halloooo. Da kan jeg like godt skyte meg selv. Det spiller mindre rolle hva du gjør, mer rolle hva du sier. Derfor sier ikke gode leger så mye. De holder kjeft. Men det syns jeg sykepleierene skulle. Man skulle teipet igjen kjeften deres, og bare åpnet når de skulle bestille taxi eller korttidsopphold.

Anonymous poster hash: cc445...f56

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, fy faen, jeg har møtt denne holdningen hos studenter. Hvor får de det fra? Jeg fatter ikke?

Syns ikke respekt er noe bra ord. Respekt er en floskel. Jeg hadde ingen jeg-er-bedre-enn holdning da jeg var utdannet, men nå har jeg utviklet en skikkelig råtten sykepleiere-er-jævlig og ledelse-er-svak-uansett holdning.

Jeg passer selvfølgelig på at jeg spør sykepleierene hva de syns, legger forslag av og til i munnen på dem, eller hører stort sett først på hva de har å si, spesielt på post, og utover det så ber jeg alltid om tillatelse, er totalt underdanig, underkaster meg, og lar de få inntrykk av at de bestemmer alt. Det er så mye greiere sånn. Slipper så mye passiv-aggressiv motstand og piss.

Sier jo selvfølgelig ikke hvor jeg jobber, halloooo. Da kan jeg like godt skyte meg selv. Det spiller mindre rolle hva du gjør, mer rolle hva du sier. Derfor sier ikke gode leger så mye. De holder kjeft. Men det syns jeg sykepleierene skulle. Man skulle teipet igjen kjeften deres, og bare åpnet når de skulle bestille taxi eller korttidsopphold.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Herlig utblåsning da, det skal du ha :) Tror nesten jeg har jobbet på samme sykehus en periode.

De unge tror jeg nesten får det hjemmefra, hvor de har fått egoet sitt pumpet opp. Typisk glassurgenerasjon-holdning, og så er de ikke smarte nok til å se sine egne begrensninger. Dessverre kan man se litt tendensene hos legestudenter fra østblokk også, men man får håpe det går over.

En del av jobben er dessverre å være veldig jaha og mhm og være åpne for sykepleiere som skal klage. Man må bare lære seg å håndtere det effektivt, og praktisere noen form for yoga så ikke raseriet tar helt overhånd hver dag.

Jeg skjønner hva du mener altså, jeg bare håper ikke du er en av de utrivelige kollegene som bitcher og stadig skal demonstrere hierarki, men at du deler kunnskap og varme med kolleger på alle nivåer.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor det, når jeg kan være lege? :ler:

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

Norsklærere må ikke slite med sykepleiere! :ler:

Anonymous poster hash: cc445...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener altså, jeg bare håper ikke du er en av de utrivelige kollegene som bitcher og stadig skal demonstrere hierarki, men at du deler kunnskap og varme med kolleger på alle nivåer.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

Jeg utstråler def ikke varme, her er det bare kynisme og kulde i igloen. Prøver å fokusere på å ha det hyggelig, være litt raus - men jeg synes seriøst det er et ganske råttent opplegg, når alt ansvaret ligger på meg for å si mhm, godt poeng, men... kunne vi ikke gjort sånn? deres høyhet?

Rett skal være rett, at sykepleierklaging irriterer, er fordi det er svak ledelse som ikke skyter ned urimelig og tåpelig sutring.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsklærere må ikke slite med sykepleiere! :ler:

Anonymous poster hash: cc445...f56

De må slite med barna til bitchesykepleierne, OG barna til curling-legene som forventer at Preben-Alexander, Stine-Nikoline og Nikolai-Erik bare skal ha de beste karakterene så de kommer inn på medisiiiiiiin... :ler:

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...