AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #61 Skrevet 11. februar 2014 Da er du enten mannlig lege, ikke lege, eller har ikke vært på et sykehus hvor slikt kan være et problem for de som ikke vet å håndtere det. Anonymous poster hash: 32be3...0bf Ja,/ jo,da/ og det har jeg.... Bare litt patetisk å klage over sykepleierne fordi man har så dårlig selvtilitt at man blir usikker i sitt eget fag fordi noen "ser ned på" deg. Det er som regel unge leger med stort ego som opplever sykepleiere på den måten. Og...tror en del unge leger må styre egoet sitt. Det finnes tusen ting en erfaren sykepleier kan som det vil ta en lege mange år for lege å innhente kunnskapen på. Ingen medlidenhet å hente her gitt. Som sagt: Gro en halv meter ryggrad. Anonymous poster hash: 3c0b0...df8 5
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #62 Skrevet 11. februar 2014 Da er du enten mannlig lege, ikke lege, eller har ikke vært på et sykehus hvor slikt kan være et problem for de som ikke vet å håndtere det. Anonymous poster hash: 32be3...0bf Hadde vært yderst morsomt om jeg fikk vite hvilket sykehus du snakker om, men skjønner din "taushet" Anonymous poster hash: 3c0b0...df8
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #63 Skrevet 11. februar 2014 Jeg synes rett og slett synd i TS og de andre som er som henne i denne tråden jeg, for de kan ikke ha det så godt med seg selv at det gjør noe. Og når de får problemer på jobb så sitter de her og klager fordi de er for pinglete til å si fra om ting på jobb. Grow some tits TS Anonymous poster hash: 56b3c...710 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #64 Skrevet 11. februar 2014 Og legene bør vite at vi faktisk har våre arbeidsoppgaver og tidsfrister, og er lite interisert i at de er forsinket når vi står klare med pasientene og venter, bare fordi de skal diskutere helgens fjelltur med kollegaene. Heldvis jobber jeg på en poliklinikk hvor legene ( både de kvinnelige og de mannlige) vikrelig verdsetter den kunskapen, spesialiteten og kapasiteten vi sykepleierene har. Unner oss lunsj gjør de også Vi spiser faktisk lunsj sammen, og tar en kopp kaffe sammen, og vi er på fornavn. Vi er likeverdige kollegaer som setter pris på hverandres jobb, og som er fullstendig klar over at vi faktisk ikke kommer gjennom dagen om en av yrkesgruppene plutselig hadde blitt borte over natten. Vi er avhengig av hverandre for å gjøre en god jobb. Og vi er heldigvis flinke til å fortelle hverandre at man syns de andre gjør en god jobb, igjen uavhenhgig av yrkestittel. Ja, også får jeg helt fnatt av de nyutdannede legene som må presisere at det er DR.Nilsen, ikke Ola. Selvfølgelig! Jeg foretrekker riktignok sykepleiere som ikke tviholder på lunchen sin når vi har det travelt, akkurat som jeg ikke diskuterer fjellturen når de har det travelt. Anonymous poster hash: 32be3...0bf
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #65 Skrevet 11. februar 2014 Ja,/ jo,da/ og det har jeg.... Bare litt patetisk å klage over sykepleierne fordi man har så dårlig selvtilitt at man blir usikker i sitt eget fag fordi noen "ser ned på" deg. Det er som regel unge leger med stort ego som opplever sykepleiere på den måten. Og...tror en del unge leger må styre egoet sitt. Det finnes tusen ting en erfaren sykepleier kan som det vil ta en lege mange år for lege å innhente kunnskapen på. Ingen medlidenhet å hente her gitt. Som sagt: Gro en halv meter ryggrad. Anonymous poster hash: 3c0b0...df8 Da vet du ihvertfall at det kan være et problem Helt enig i at noen må styre egoet sitt, og at noen må bli tryggere på egen kompetanse. Litt medlidenhet får TS likevel, for å takle store sterke erfarne mennesker som bjeffer kan være tøft i alle bransjer. Det er ikke alle som reagerer fordi egoet er for stort. Anonymous poster hash: 32be3...0bf
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #66 Skrevet 11. februar 2014 Jeg synes rett og slett synd i TS og de andre som er som henne i denne tråden jeg, for de kan ikke ha det så godt med seg selv at det gjør noe. Og når de får problemer på jobb så sitter de her og klager fordi de er for pinglete til å si fra om ting på jobb. Grow some tits TS Anonymous poster hash: 56b3c...710 I sykehusverdenen er det ikke alltid bare-bare å si fra om ting på jobb, dessverre. Anonymous poster hash: 32be3...0bf
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #67 Skrevet 11. februar 2014 I sykehusverdenen er det ikke alltid bare-bare å si fra om ting på jobb, dessverre. Anonymous poster hash: 32be3...0bf Joda, man klarer å stå opp for seg selv uansett hvilken jobb man er i. Ser lett at TS er en person som totalt mangler ryggrad. Det er noe man må ha om man skal klare seg. Nå er jeg student, men der jeg jobber (for det meste om sommeren) er jeg eneste jenta, og man kan ikke være noen pingle som ikke tør å si fra til kollegene om de ikke oppfører seg eller ikke gjør den jobben de skal. Så jeg har da medarbeidere jeg også som jeg ikke liker så godt som flere andre, men jeg får likevel respekt av alle og er en godt likt person fordi jeg er en person med bein i nesa samtidig som at jeg er veldig hyggelig og respekterer alle og sier fra på en skikkelig måte som ting ikke blir gjort som de skal. Det burde TS begynne med i stedet for å sitte og sutre på Kvinneguiden som en 14-åring som aldri har jobbet sammen med andre før, så vil hun kanskje også merke at folk respekterer henne om hun gjør seg fortjent til det. Så ingen som sutrer her får noen som helst medlidenhet med meg. Anonymous poster hash: 56b3c...710
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #68 Skrevet 11. februar 2014 Joda, man klarer å stå opp for seg selv uansett hvilken jobb man er i. Ser lett at TS er en person som totalt mangler ryggrad. Det er noe man må ha om man skal klare seg. Nå er jeg student, men der jeg jobber (for det meste om sommeren) er jeg eneste jenta, og man kan ikke være noen pingle som ikke tør å si fra til kollegene om de ikke oppfører seg eller ikke gjør den jobben de skal. Så jeg har da medarbeidere jeg også som jeg ikke liker så godt som flere andre, men jeg får likevel respekt av alle og er en godt likt person fordi jeg er en person med bein i nesa samtidig som at jeg er veldig hyggelig og respekterer alle og sier fra på en skikkelig måte som ting ikke blir gjort som de skal. Det burde TS begynne med i stedet for å sitte og sutre på Kvinneguiden som en 14-åring som aldri har jobbet sammen med andre før, så vil hun kanskje også merke at folk respekterer henne om hun gjør seg fortjent til det. Så ingen som sutrer her får noen som helst medlidenhet med meg. Anonymous poster hash: 56b3c...710 Er du legestudent, og er kjent med sykehushierarki og masse ego? Anonymous poster hash: 32be3...0bf
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #69 Skrevet 11. februar 2014 Selvfølgelig! Jeg foretrekker riktignok sykepleiere som ikke tviholder på lunchen sin når vi har det travelt, akkurat som jeg ikke diskuterer fjellturen når de har det travelt. Anonymous poster hash: 32be3...0bf I er stressende turnusarbeid så er det særdeles viktig med visse rutiner for kroppen.. Jeg kan godt stresse ræva av meg, og bli igjen lengre enn nødvendig om det er veldig travelt, men regelmessige måltider er særdeles viktig for min egen helses skyld. Jeg setter ikke jobben over meg selv, jobben er noe jeg har for å kunne leve et godt liv bed siden av.Anonymous poster hash: 6ad08...5e2
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #70 Skrevet 11. februar 2014 Er du legestudent, og er kjent med sykehushierarki og masse ego? Anonymous poster hash: 32be3...0bf Folk med stort ego finner du i alle yrkesgrupper uansett. Så mitt tips er det som står over: få dere litt bein i nesa jenter og respekter andre så vil dere bli respektert tilbake. Er det noe jeg ikke takler så er det folk som er for pinglete til å si hva de mener og så går og sutrer til andre (i dette tilfellet KG) etterpå. Jeg tror kanskje noen av de sutrekjerringene i denne tråden her burde bytta jobb i noen måneder og se det at de har det ganske så fint i forhold til mange andre steder. Så skjerpings. Dere kommer ingen steder av å sutre her inne. Anonymous poster hash: 56b3c...710
Gjest BettyBoop Skrevet 11. februar 2014 #71 Skrevet 11. februar 2014 Dette er godt å høre! Jeg skal bli sykepleier, og kjenner meg absolutt ikke igjen i det TS skriver.. jeg reagerte på at han tror operasjonssykepleiere er de som bestemmer det verktøyet kirurgen skal bruke. Det er nå gjerne kirurgen som bestemmer og ber sykepleieren gi han eksakt det redskapet han har bestemt han skal bruke.
Gjest BettyBoop Skrevet 11. februar 2014 #72 Skrevet 11. februar 2014 Enig! Sykepleiere er teite! Og følelseskalde...Anonymous poster hash: 521fc...3b9 ja skjær alle over samme kam du. Jeg er ikke følelsekald
yxnyx Skrevet 11. februar 2014 #73 Skrevet 11. februar 2014 Jeg hater sykepleiere. Jeg hater dem bare mer og mer jo eldre jeg blir. Jeg hater new public management.Anonymous poster hash: cc445...f56 Hva i alle dager har New Public Management med sykepleiere å gjøre?
Gjest BettyBoop Skrevet 11. februar 2014 #74 Skrevet 11. februar 2014 Hva i alle dager har New Public Management med sykepleiere å gjøre? hva er new public management?
yxnyx Skrevet 11. februar 2014 #75 Skrevet 11. februar 2014 NPM, generell betegnelse på at man gjør den offentlige forvaltningen mer lik det private. Gjøre offentlige virksomheter til AS, privatisering, innføring av mål- og resultatstyring, osv osv.
Gjest BettyBoop Skrevet 11. februar 2014 #76 Skrevet 11. februar 2014 NPM, generell betegnelse på at man gjør den offentlige forvaltningen mer lik det private. Gjøre offentlige virksomheter til AS, privatisering, innføring av mål- og resultatstyring, osv osv. haha ja hørtes veldig sykepleierrelatert ut. Lurer på hva ts har røyka
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #77 Skrevet 11. februar 2014 jeg reagerte på at han tror operasjonssykepleiere er de som bestemmer det verktøyet kirurgen skal bruke. Det er nå gjerne kirurgen som bestemmer og ber sykepleieren gi han eksakt det redskapet han har bestemt han skal bruke. Selvsagt er ikke TS lege eller noe lignende. Da hadde TS visst dette. Anonymous poster hash: 56b3c...710 1
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #78 Skrevet 11. februar 2014 Selvsagt er ikke TS lege eller noe lignende. Da hadde TS visst dette. Anonymous poster hash: 56b3c...710 Øh. Det hender faktisk at sykepleiere legger seg oppi ting de ikke har noe med, og TS har sikkert opplevd det. Anonymous poster hash: 32be3...0bf
Tarsan97 Skrevet 11. februar 2014 #79 Skrevet 11. februar 2014 (endret) Gjetter jeg på en klassisk hjelpepleier/sykepleier psykose ? Endret 11. februar 2014 av Tarsan97
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #80 Skrevet 11. februar 2014 oooy her er det en som er bitter... hva i alle dager har de gjort deg som er så ille??? jeg elsker sykepleiere. har vært innlagt på sykehus 3 ganger i mitt voksne liv og sykepleiere går der hele dagen for at jeg skal ha det bra. de kommer med vann, de snakker med deg om de har litt ekstra tid å de er snille! hva skulle vi gjort uten sykepleiere? mange av de sitter med mange års utdannelse og erfaring som mange andre bare kan drømme om å få. skaff den en boksebag som du kan gå amokk på når sånne dumme tanker dukker opp Anonymous poster hash: 51e20...ebc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå