Gå til innhold

Hater sykepleiere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mhmm. ... høres ut som om du har mye respekt for LiS, ja.

På de fleste avdelinger er det faktisk lege mot sykepleier. Det bruker å være færre leger, flere sykepleiere, de rotter seg sammen, hvisketiske, baksnakker LiSene, og må dulles med mer, fordi de er fast inventar.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Nei, jeg er livredd LIS-leger som mangler ydmykelse og forståelse. Jeg er ikke redd for min egen del, men jeg er redd for at de tar valg som setter pasienten i fare. Jeg skal ta på min kappe (og generaliserings-hatt), at det virket som jeg mente alle LIS-leger. Forstå meg rett, jeg har møtt de også som er utrolige dyktige og innhenter seg kunnskap underveis. Men jeg har også møtt LIS-leger som IKKE er ydmyke, og den personen satte en 8 år gammel gutt i fare, fordi han ikke ville høre på et råd han fikk fra en sykepleier. "Hva vet vel de dumme sykepleiererne, det er tross alt jeg som har studert i så mange år. Det er tross alt min underskift som gjelder, og som virkelig betyr noe". Slik holdning er kvalmende, og det er skremmende!!!

Nei, på de fleste avdelinger er det ikke sykepleier vs. lege. Beklager å skuffe deg! :)

Anonymous poster hash: 42e42...974

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foreslår at dere bruker den energien og irritasjonen på å gjøre hverdangen DIN bedre. Med å samarbeide til tross for profesjon, og ikke tenk MEG og DE.

Hvis du går til sjefen, og klager på at en pasient måtte vente for lenge på poliklinikken, da er det ikke OSS, da er du en FIENDE.

Hvis du går til sjefen, og klager på at det gis feil medisin, selv om det ikke gjør det, da er det ikke OSS, da er du en go-behind-my-back-fitte og FIENDE.

Hvis du klager på at jeg bruker for lang tid på å snakke med pasienter enten de har angst, er plagsomme, eller bare har et høyt informasjonsbehov, da er du ikke kollega, men FIENDE.

Hvis du klager på at jeg bruker for kort tid på å snakke med pasienter, da er du ikke kollega, men FIENDE

Hvis du klager på at jeg lukker, åpner, bruker diatermi, slipper opp blodtomhet, osv fordi din mening er så jævla viktig, da er du ikke kollega, men FIENDE.

Hvis du ikke kommer og hjelper til når det haster, men klager til sjefen på at du ikke ble snakket til uten din riktige tittel (hennes høyhet), da er du ikke kollega, men FIENDE

Sykepleiere er ikke kollegaer, de er FIENDER og FARLIGE.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for min egen del, men jeg er redd for at de tar valg som setter pasienten i fare. Jeg skal ta på min kappe (og generaliserings-hatt), at det virket som jeg mente alle LIS-leger.

Mhm... Selvfølgelig. Det er alltid PASIENTENS beste du tenker på (bare helt tilfeldig at det beste alltid følger din overbevisning). Det handler aldri om deg. Hver gang en LiS gjør som du ikke liker, så er LiS ikke ydmyk, bryr seg ikke om pasienten, er arrogant og ekkel. Du er bare en skjønn engel, du.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går til sjefen, og klager på at en pasient måtte vente for lenge på poliklinikken, da er det ikke OSS, da er du en FIENDE.

Hvis du går til sjefen, og klager på at det gis feil medisin, selv om det ikke gjør det, da er det ikke OSS, da er du en go-behind-my-back-fitte og FIENDE.

Hvis du klager på at jeg bruker for lang tid på å snakke med pasienter enten de har angst, er plagsomme, eller bare har et høyt informasjonsbehov, da er du ikke kollega, men FIENDE.

Hvis du klager på at jeg bruker for kort tid på å snakke med pasienter, da er du ikke kollega, men FIENDE

Hvis du klager på at jeg lukker, åpner, bruker diatermi, slipper opp blodtomhet, osv fordi din mening er så jævla viktig, da er du ikke kollega, men FIENDE.

Hvis du ikke kommer og hjelper til når det haster, men klager til sjefen på at du ikke ble snakket til uten din riktige tittel (hennes høyhet), da er du ikke kollega, men FIENDE

Sykepleiere er ikke kollegaer, de er FIENDER og FARLIGE.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Og du, kjære mr. hvilepuls, er ingen fiende, bare særdeles lite tilpasningsdyktig! :)

Anonymous poster hash: 2e115...0fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen man velger å ta en helsefaglig utdanning så går man automatisk med på ubekvem arbeidstid. Sykdom eksisterer dessverre døgnet rundt, men likevel skal dere altså kun jobbe på dag og aldri i helger?

Dere tjener altfor bra, og det er faktum. En lege som ikke tar døgnvakter, ekstravakter og overtid kan skrape sammen 600-650 000 på et år på sykehus. Når spl begynner å kreve at man skal ligge godt over snittet for landet med en utdannelse som strengt tatt ikke er faglig krevende og som profesjon er dere ikke spesielt fåtallige. I tillegg kan hjelpepleiere også gjøre svært mange sykepleieroppgaver, men gud forby... Dette er de også mye flinkere på i andre nordiske land.

Dere er bortskjemte, utakknemlige og sutrete.

Ja, man velger ubekvem arbeidstid, men jeg pratet vel ikke om å kutte ut det? Ei sa jeg noe om å jobbe BARE dag, og ikke helg. Den tid jeg har lyst til det velger jeg et annet yrke. Men det er snakk om å få lønn etter resten av samfunnet, og ikke like mye som en som tar 2 år på VGS. Jeg tjener 353 000 i dag i året. Så ja, for all del. Senk lønnen til å bli under gjennomsnittet. Anbefaler du heller å NAVE da? Kan jeg tjene på de skattepengene du betaler. Med slike holdninger blir sikkert norge mye bedre....

På min avdeling er det ikke hjelpepleiere, da de ikke har den utdanningen det trengs for å utføre de fleste prosedyrer. Ikke fordi de ikke er kompetente, men for at det går utenfor deres yrke. Så det å si at sykepleirere liksågreit kunne vært en hjelpepleier er latterlig. 3 år er bachelorutdanning, og da forventer jeg ja, og tjene like bra som alle andre yrker som har en bacelorgrad.

Det er trist å lese at folk faktisk har slike holdninger som deg.

Og hvem er det som er utakkemlig og sutrete??? Det er ikke jeg som laget en slik klagetråd.....

Anonymous poster hash: 42e42...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går til sjefen, og klager på at en pasient måtte vente for lenge på poliklinikken, da er det ikke OSS, da er du en FIENDE.

Hvis du går til sjefen, og klager på at det gis feil medisin, selv om det ikke gjør det, da er det ikke OSS, da er du en go-behind-my-back-fitte og FIENDE.

Hvis du klager på at jeg bruker for lang tid på å snakke med pasienter enten de har angst, er plagsomme, eller bare har et høyt informasjonsbehov, da er du ikke kollega, men FIENDE.

Hvis du klager på at jeg bruker for kort tid på å snakke med pasienter, da er du ikke kollega, men FIENDE

Hvis du klager på at jeg lukker, åpner, bruker diatermi, slipper opp blodtomhet, osv fordi din mening er så jævla viktig, da er du ikke kollega, men FIENDE.

Hvis du ikke kommer og hjelper til når det haster, men klager til sjefen på at du ikke ble snakket til uten din riktige tittel (hennes høyhet), da er du ikke kollega, men FIENDE

Sykepleiere er ikke kollegaer, de er FIENDER og FARLIGE.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Haha, WHAT??? Hvilken verden lever du i? :P

Anonymous poster hash: 42e42...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mhm... Selvfølgelig. Det er alltid PASIENTENS beste du tenker på (bare helt tilfeldig at det beste alltid følger din overbevisning). Det handler aldri om deg. Hver gang en LiS gjør som du ikke liker, så er LiS ikke ydmyk, bryr seg ikke om pasienten, er arrogant og ekkel. Du er bare en skjønn engel, du.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Hva du mener jeg gjør for meg selv? Når det kommer til lønn og rettigheter, tenker jeg selvfølgelig på MEG selv, ja. Naturlig nok! Men når jeg går visitt, eller er på jobb, er jeg der for pasientene, ja. Men det hender jeg trenger meg en matbit også, så selvsentrert jeg er.. Men for all del! Som sagt, glad jeg aldri kommer til og jobbe, eller ha noe med deg å gjøre! :)

Anonymous poster hash: 42e42...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

På min avdeling er det ikke hjelpepleiere, da de ikke har den utdanningen det trengs for å utføre de fleste prosedyrer. Ikke fordi de ikke er kompetente, men for at det går utenfor deres yrke. Så det å si at sykepleirere liksågreit kunne vært en hjelpepleier er latterlig. 3 år er bachelorutdanning, og da forventer jeg ja, og tjene like bra som alle andre yrker som har en bacelorgrad.

Det er trist å lese at folk faktisk har slike holdninger som deg.

Og hvem er det som er utakkemlig og sutrete??? Det er ikke jeg som laget en slik klagetråd.....

Anonymous poster hash: 42e42...974

Hvilken avdeling er det du jobber på da? Hjelpepleiere kan absolutt gjøre det meste av prosedyrer, det de trenger er opplæring. Det er jo slik de gjør det i utlandet, hvorfor er det så voldsomt annerledes her?

Folk med "kun en bachelor" sliter med å få jobb, så slik sett er du heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

Hvis du går til sjefen, og klager på at en pasient måtte vente for lenge på poliklinikken, da er det ikke OSS, da er du en FIENDE.

Hvis du går til sjefen, og klager på at det gis feil medisin, selv om det ikke gjør det, da er det ikke OSS, da er du en go-behind-my-back-fitte og FIENDE.

Hvis du klager på at jeg bruker for lang tid på å snakke med pasienter enten de har angst, er plagsomme, eller bare har et høyt informasjonsbehov, da er du ikke kollega, men FIENDE.

Hvis du klager på at jeg bruker for kort tid på å snakke med pasienter, da er du ikke kollega, men FIENDE

Hvis du klager på at jeg lukker, åpner, bruker diatermi, slipper opp blodtomhet, osv fordi din mening er så jævla viktig, da er du ikke kollega, men FIENDE.

Hvis du ikke kommer og hjelper til når det haster, men klager til sjefen på at du ikke ble snakket til uten din riktige tittel (hennes høyhet), da er du ikke kollega, men FIENDE

Sykepleiere er ikke kollegaer, de er FIENDER og FARLIGE.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Du må være noe av det mer fornuftige som finnes blant legestanden.

Bukett avsendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Hvilken avdeling er det du jobber på da? Hjelpepleiere kan absolutt gjøre det meste av prosedyrer, det de trenger er opplæring. .

What?

På min avdeling har vi en hjelpepleier. Vi har to prossedyrer hun kan gjøre, da resten av våre prosedyrer krever sykepleier/spesialsykepleier.

Hvordan avdelinger det DU jobber på? Hvor man tydeligvis ikke trenger noe særlig utdannelse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken avdeling er det du jobber på da? Hjelpepleiere kan absolutt gjøre det meste av prosedyrer, det de trenger er opplæring. Det er jo slik de gjør det i utlandet, hvorfor er det så voldsomt annerledes her?

Folk med "kun en bachelor" sliter med å få jobb, så slik sett er du heldig.

Altså... Moren min kan sikkert LÆRE seg prosedyrer hun også, og utføre de riktig. Men det trenger vel litt opplæring, og utdanning (??) til for at det er faglig forsvarlig?? .......

Hvilke yrker er det man sliter hvis man har en barchelor? Sosiologi??

Anonymous poster hash: 42e42...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

What?

På min avdeling har vi en hjelpepleier. Vi har to prossedyrer hun kan gjøre, da resten av våre prosedyrer krever sykepleier/spesialsykepleier.

Hvordan avdelinger det DU jobber på? Hvor man tydeligvis ikke trenger noe særlig utdannelse?

Igjen, hvilken avdeling er det snakk om? Er det vanskelighetsgraden som tilsier at man må være SPESIALUTDANNET eller er det bestemmelser forøvrig?

Hjelpepleiere kan gjøre det meste som sykepleiere fastholder som "sine områder", forutenom å legge dosetter osv. De er verken dummere eller mindre interesserte i jobben sin enn sykepleiere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må være noe av det mer fornuftige som finnes blant legestanden.

Bukett avsendt.

Du synes man er fornuftig når man roper bitch og oppfører seg helt sykt på et forum og sier at man vil drepe folk? Interessant..

Anonymous poster hash: 56b3c...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen, hvilken avdeling er det snakk om? Er det vanskelighetsgraden som tilsier at man må være SPESIALUTDANNET eller er det bestemmelser forøvrig?

Hjelpepleiere kan gjøre det meste som sykepleiere fastholder som "sine områder", forutenom å legge dosetter osv. De er verken dummere eller mindre interesserte i jobben sin enn sykepleiere.

Er bare du som snakker om intelligens her og tror at hva man er utdannet som viser hvor intelligent man er. Ingen andre :)

Anonymous poster hash: 56b3c...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går til sjefen, og klager på at en pasient måtte vente for lenge på poliklinikken, da er det ikke OSS, da er du en FIENDE.Hvis du går til sjefen, og klager på at det gis feil medisin, selv om det ikke gjør det, da er det ikke OSS, da er du en go-behind-my-back-fitte og FIENDE.Hvis du klager på at jeg bruker for lang tid på å snakke med pasienter enten de har angst, er plagsomme, eller bare har et høyt informasjonsbehov, da er du ikke kollega, men FIENDE.Hvis du klager på at jeg bruker for kort tid på å snakke med pasienter, da er du ikke kollega, men FIENDEHvis du klager på at jeg lukker, åpner, bruker diatermi, slipper opp blodtomhet, osv fordi din mening er så jævla viktig, da er du ikke kollega, men FIENDE.Hvis du ikke kommer og hjelper til når det haster, men klager til sjefen på at du ikke ble snakket til uten din riktige tittel (hennes høyhet), da er du ikke kollega, men FIENDE Sykepleiere er ikke kollegaer, de er FIENDER og FARLIGE. Anonymous poster hash: cc445...f56

Jeg tror ikke et øyeblikk på at du er lege.

Jeg tror ikke du har vært medisinstudent en gang.

Hvis det nå likevel skulle stemme at du er lege, så kommer du ikke til å bli lenge i det yrket. Jeg har sett sånne som deg før (ikke fullt så ekstreme, skal det sies). De forsvinner fort, fordi de er totalt uegnede til jobben. Leger som ikke kan samarbeide er livsfarlige for pasienter.

Det er DU som er fienden - for pasienten. Vi andre prøver bare å gjøre en jobb.

Ja, det finnes mange dumme sykepleiere (jeg er faktisk oppriktig bekymret for fagnivået på mange nytudannede sykepleiere for tiden), men det finnes mange, mange som er utrolig dyktige og flinke.

Det finnes drøssevis av leger som er idioter. Men det finnes også mange som er dyktige, empatiske, og forstår hvorfor man skal samarbeide. Nyutdannede er ofte de verste, for de forstår ikke at de egentlig er ubrukelige frem til de får nødvendig erfaring.

Min personlige erfaring er at det er lurt å lytte til de gamle ringrevene når man er fersk. Det lærer man utrolig mye av, uansett hvilken yrkestittel de har. Det er ikke alt i helsevesenet som kan måles i forskjellen mellom lege- og sykepleierpensum. Mye av det man trenger er ikke en gang noe man lærer i utdannelsen, men som kommer med erfaring og lærevilje. Det er mange små triks man plukker opp underveis, men det tar lang tid.

Anonymous poster hash: 8f144...59d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

Du synes man er fornuftig når man roper bitch og oppfører seg helt sykt på et forum og sier at man vil drepe folk? Interessant..

Anonymous poster hash: 56b3c...710

Bitch er et helt vanlig ord, forøvrig kaller jeg bikkjer det hele tiden.

Det andre har jeg ikke lest, men som alt annet her inne antar jeg at det er sagt med en klype salt attåt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Igjen, hvilken avdeling er det snakk om? Er det vanskelighetsgraden som tilsier at man må være SPESIALUTDANNET eller er det bestemmelser forøvrig?

Hjelpepleiere kan gjøre det meste som sykepleiere fastholder som "sine områder", forutenom å legge dosetter osv. De er verken dummere eller mindre interesserte i jobben sin enn sykepleiere.

Det var ikke meg du referte til - jeg skrev det over. Men du skrev det jo svart på hvitt. De kan også LÆRE seg å utføre prosedyrer osv, men da blir det vel veldig glidende over hvilken profesjon man er i da? Jeg kan også lære meg å legge et rør, men da blir jeg vel rørlegger? Bare for å sette det på spissen:)

Helt enig i at hjelpepleiere verken er dumme eller mindre interessert i jobben enn sykepleiere. Men det er dessverre en annen utdanning.

Jeg jobber på en avdeling der vi har mye overvåkning. Det er mange faglige prosedyrer, som dessverre en hjelepleier ikke kan bidra så mye med :)

Anonymous poster hash: 42e42...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Igjen, hvilken avdeling er det snakk om? Er det vanskelighetsgraden som tilsier at man må være SPESIALUTDANNET eller er det bestemmelser forøvrig?

Hjelpepleiere kan gjøre det meste som sykepleiere fastholder som "sine områder", forutenom å legge dosetter osv. De er verken dummere eller mindre interesserte i jobben sin enn sykepleiere.

Det er forskrifter, og lover som bestemmer dette, da de fleste av vår prossedyrer inneholder medikamenter, som både dobutamin, sonovue, adrenalin, midazolam, petidin etc.. Rytmeovervåking, elektrokonvertering etc.

Hvordan avdeling det er er jo ikke viktig. Det som er et poeng her er at du tar alle under ett.

At du jobber på en avdeling hvor det faktisk ikke er behov for noe særlig utdannelse, med lite faglige utfordringer får jo bare være, det er vel heller unntaket enn regelen for de fleste avdelinger i dag.

De fleste prossedyrer, foruten stell, BT, temp etc krever faktisk en viss utdannelse fra forskriftene og lovens side.

Endret av Magdalene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

Det var ikke meg du referte til - jeg skrev det over. Men du skrev det jo svart på hvitt. De kan også LÆRE seg å utføre prosedyrer osv, men da blir det vel veldig glidende over hvilken profesjon man er i da? Jeg kan også lære meg å legge et rør, men da blir jeg vel rørlegger? Bare for å sette det på spissen:)

Helt enig i at hjelpepleiere verken er dumme eller mindre interessert i jobben enn sykepleiere. Men det er dessverre en annen utdanning.

Jeg jobber på en avdeling der vi har mye overvåkning. Det er mange faglige prosedyrer, som dessverre en hjelepleier ikke kan bidra så mye med :)

Anonymous poster hash: 42e42...974

Hva da? Kan ikke en hjelpepleier stelle eldre mennesker? Servere middag? Måle temp, BT, bs, metning? Kan ikke en hjelpepleier sette på ekg-elektroder? En hjelpepleier kan fint koble på nye enheter væske eller fjerne venfl. og suturer. Hvorfor kan ikke hjelpepleiere gjøre dette når medisinstudenter få være med på det? Tror dere at vi hadde peiling da?

På alle prosedyrer kan de være med og hjelpe til. Det er bare tull og pga redsel for å redusere egen viktighet at man tviholder på dette.

Forøvrig så må jeg ofte løpe og slå av klokkene, til og med hjelpe pasienter med bekken og dassbesøk fordi sykepleierne finner det helt greit at man driter på seg. Er det en del av min arbeidsbeskrivelse? Neppe. Man skulle tro at dette gikk alle veier.

Endret av Blanchefleur
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

Det er forskrifter, og lover som bestemmer dette, da de fleste av vår prossedyrer inneholder medikamenter, som både dobutamin, sonovue, adrenalin, midazolam, petidin etc.. Rytmeovervåking, elektrokonvertering etc.

Hvordan avdeling det er er jo ikke viktig. Det som er et poeng her er at du tar alle under ett.

At du jobber på en avdeling hvor det faktisk ikke er behov for noe særlig utdannelse, med lite faglige utfordringer får jo bare være, det er vel heller unntaket enn regelen for de fleste avdelinger i dag.

De fleste prossedyrer, foruten stell, BT, temp etc krever faktisk en viss utdannelse fra forskriftene og lovens side.

Medisinering er en ting, observasjoner, nedskriving, stell og rapportering er noe ganske annet. Det klarer hjelpepleiere fint.

De eneste stedene hvor man (kun) trenger spesialsykepleiere er stort sett intensivavdelinger, akuttmottak og anestesi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...