Gå til innhold

Hater sykepleiere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri opplevd at en lege på post har tatt klokker, bekken eller bleieskift..

Anonymous poster hash: d163b...5ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bitch er et helt vanlig ord, forøvrig kaller jeg bikkjer det hele tiden.

Det andre har jeg ikke lest, men som alt annet her inne antar jeg at det er sagt med en klype salt attåt

Så i følge deg så er det helt normal og ok oppførsel å kalle folk bitch osv? Du har ikke lest at TS har skrevet at han/hun har lyst å skjære opp buken til en sykepleier osv? Synes du det er ok å si sånt? Uansett om det er "med en klype salt " eller ikke?

Å si sånt vitner om svært lav intelligens i alle fall, og om du faktisk er utdanna lege så bude du ha nok vett i hodet til å skjønne at sånt faktisk ikke er OK.

Normale oppegående mennesker verken snakker eller diskuterer sånn.

Anonymous poster hash: 56b3c...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

Så i følge deg så er det helt normal og ok oppførsel å kalle folk bitch osv? Du har ikke lest at TS har skrevet at han/hun har lyst å skjære opp buken til en sykepleier osv? Synes du det er ok å si sånt? Uansett om det er "med en klype salt " eller ikke?

Å si sånt vitner om svært lav intelligens i alle fall, og om du faktisk er utdanna lege så bude du ha nok vett i hodet til å skjønne at sånt faktisk ikke er OK.

Normale oppegående mennesker verken snakker eller diskuterer sånn.

Anonymous poster hash: 56b3c...710

Vedkommende har nok ikke vokst opp på Oslo vestkant nei. Og godt er vel det..

Jeg kunne sikkert sagt at jeg av og til drømte om å slenge stekepanner i trynet på visse jeg jobber med, men at jeg gjør det til daglig? Langt derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Medisinering er en ting, observasjoner, nedskriving, stell og rapportering er noe ganske annet. Det klarer hjelpepleiere fint.

De eneste stedene hvor man (kun) trenger spesialsykepleiere er stort sett intensivavdelinger, akuttmottak og anestesi.

Men det er ikke snakk om medisinering, men prossedyrer som krever enkelte medikamenter.

Nei, hjelpepleiere har ikke lov til å rytmeovervåke nykonverterte pasienter.

Jeg har ikke ett sted skrevet at de ikke kan stelle, gi mat og rapportere, men DU skriver at en hjelpepleier stort sett kan gjøre alle oppgavene en sykepleier kan gjøre, foruten å legge i dosett. Det er feil. Så kanskje du skal få litt erfaring utenfor den lille posten din, som ikke krever stort faglig av de som jobber der før du uttaler deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For enkelte holder det faktisk at pasientene setter legen høyt. Hvorfor i helvete skal vi bry oss om hva sykepleierne tenker om oss?

Vet dere hva jeg vil

- Jeg vil at dere skal holde kjeft så fort hodet begynner å kverne om å komme med alt. forslag

- Jeg vil at dere skal rapportere klart, objektivt og så grundig som mulig. Har du noen gang lest en journal? Klarer du å fatte deg like kort og konsist som den er jeg fornøyd.

- Jeg ønsker IKKE å høre om hvor fæl og dårlige andre leger er

- Jeg ønsker IKKE å bli din personlige venninne

- Og nei; demente pasienter skal ikke automatisk ha beroligende m.m bare fordi du synes det er slitsomt på jobb.

Sykepleiere er viktig, akkurat som hjelpepleierne og leger er viktige. Men funfact er jo at vi hadde overlevd med en skrelling på 80 %.

Svarer du meg? Jeg er ikke sykepleier, og jeg forstår både deg og TS på flere punkter. Min innvending er at TS går for langt og at det er et særdeles usunt preg over hans fanesaker og deres omfang.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

Men det er ikke snakk om medisinering, men prossedyrer som krever enkelte medikamenter.

Nei, hjelpepleiere har ikke lov til å rytmeovervåke nykonverterte pasienter.

Jeg har ikke ett sted skrevet at de ikke kan stelle, gi mat og rapportere, men DU skriver at en hjelpepleier stort sett kan gjøre alle oppgavene en sykepleier kan gjøre, foruten å legge i dosett. Det er feil. Så kanskje du skal få litt erfaring utenfor den lille posten din, som ikke krever stort faglig av de som jobber der før du uttaler deg.

Haha. For det første så heter det prosedyrer.

Jeg har nyansert dette litt lengre opp om du følger med. De fleste avdelinger kommer med et stort lass av pleiebehov, det er en falitterklæring å kreve at det kun skal være sykepleiere på post og det er slettes ikke med på å heve statusen til yrket deres.

Det er godt at du finner deg og din stilling viktig i det daglige, men faktum er at hjelpepleiere og sykepleiere faller i samme bås rent faglig sett. Hvorfor er en hjelpepleier så mye mindre verdt enn deg?

Og her kommer du i tillegg og kjefter på leger som er "med på å opprettholde" et hierarki?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg nøyer meg med å si meg fornøyd om jeg kan få det mer komfortabelt, og mer selvråderett i hverdagen.

Ellers tror jeg flesteparten i befolkningen ikke går rundt og er daglig misfornøyde fordi de ikke er popstjerner, selv om de sikkert setter pris på ros og hyggelig omtale.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Så hvilke irrasjonelle tanker og følelser er det DU tror ligger unna et slikt ekstremt behov for å rette sinnet mot yrkesgrupper og system? For vi er vel enige i at normale, friske mennesker er tilpasningsdyktige og heller tenker funksjon enn å gå helt opp i hat mot stat, styresett og yrkesgrupper?

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva forventer du?

Forskjellige navn i et kommentarfelt, som så linkes til i innlegg hvor du både skriver om at du har fått sparken og at du bare er student... Så er du plutselig ass.lege.

Du er kanskje vant til å være smartest, men hva når andre er smartere enn deg?

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

Jeg har hverken skrevet at jeg er student, eller at jeg har fått sparken. Det var ikke jeg som kom med linker, og jeg har også skrevet eksplisitt at jeg ikke stod bak den andre sykepleier-tråden. Så dette er bare vanlig sykepleier-finne-på-det-som-passer-dem piss.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste avdelinger kommer med et stort lass av pleiebehov, det er en falitterklæring å kreve at det kun skal være sykepleiere på post og det er slettes ikke med på å heve statusen til yrket deres.

Det er godt at du finner deg og din stilling viktig i det daglige, men faktum er at hjelpepleiere og sykepleiere faller i samme bås rent faglig sett. Hvorfor er en hjelpepleier så mye mindre verdt enn deg?

Og her kommer du i tillegg og kjefter på leger som er "med på å opprettholde" et hierarki?

På den avdelingen jeg jobber på er det veldig få stellsituasjoner, men mye medikamentell behandling. Nå har jeg skrevet det så mange ganger. Det er snakk om PROFESJONER, og ja, utdanninger er annerledes for en sykepleier kontra hjelpepleier. Derfor faller de ikke i samme "bås" som oss faglig sett. Men det har da aldri vært snakk om hvem som er verdt mer eller ikke? Det er nemlig da man får hierarki.

Anonymous poster hash: 42e42...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i følge deg så er det helt normal og ok oppførsel å kalle folk bitch osv? Du har ikke lest at TS har skrevet at han/hun har lyst å skjære opp buken til en sykepleier osv? Synes du det er ok å si sånt?

Hver gang en sykepleier skal ha meninger om hva jeg gjør, som jeg ikke har bedt om eller spurt om, så har jeg lyst til å løpe ned til operasjonssalen, hente et 20-blad, og skjære opp den feite buken hennes, så all dritten bare velter ut, for et sted må det jo finnes et uttømmelig reservoir.

Ja, akkurat det der syns jeg var åpenbart hysterisk morsomt. Du kan ikke seriøst mene at det der er en drapstrussel mot en bestemt sykepleier.

Var det ikke noen som skrev "idiot" før ordet "bitch" ble brukt?

Anonymous poster hash: cc445...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleiere er ikke kollegaer, de er FIENDER og FARLIGE.

Anonymous poster hash: cc445...f56

Du må være noe av det mer fornuftige som finnes blant legestanden.

Bukett avsendt.

Det er skremmende holdninger.

Jeg reagerte langt bak i tråden bl.a. på at Ts skrev i HI han hadde lyst til å sprette opp den feite buken på en sykepleier og at jeg tvilte på han var lege.

Jeg fikk mitt pass ganske så grundig og frekt påskrevet. Sannsynligvis fordi han gikk ut fra at jeg er sykepleier. Noe jeg ikke er.

Mine reaksjoner på holdningene til dere to er fra pasient og pårørendesynspunkt. Og ja, det skremmer meg.

Heldigvis har jeg og mine blitt tatt veldig godt vare på av alle de involverte yrkesgruppene de gangene vi har vært på sykehus. Og jeg tviler på at det dere beskriver er noe stort problem.

Som noen sier kan problemet meget vel ligge hos dere selv.

Jeg tror dere må tenke på at mange som leser tråden er mennesker som kun har kontakt med sykehus i forbindelse med egen og næres sykdom.

Mange er engstelige og redde når det kommer til innleggelse og denne tråden bidrar bare til å gjøre det mye verre.

Endret av pantertante
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer oppriktig å kalle noen for en idiot, enn å dele ut nedsettende diagnoser og spe på med hersketeknikker alt ettersom det passer en. Du glemte å trekke inn den gangen jeg drepte faren min, og var skilt for første gang - jeg trodde du likte å finne på historier? Kunne du ikke late som om jeg har skrevet det i en annen tråd?

Anonymous poster hash: cc445...f56

Hvilke diagnoser er det du sikter til, og hvilke hersketeknikker benyttes i denne tråden som ikke også benyttes av deg selv?

Du er vel den som liker å finne på historier. De linkene noen la ut taler for seg selv. Dessverre, for dette kunne ha blitt en interessant diskusjon.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Haha. For det første så heter det prosedyrer.

Jeg har nyansert dette litt lengre opp om du følger med. De fleste avdelinger kommer med et stort lass av pleiebehov, det er en falitterklæring å kreve at det kun skal være sykepleiere på post og det er slettes ikke med på å heve statusen til yrket deres.

Det er godt at du finner deg og din stilling viktig i det daglige, men faktum er at hjelpepleiere og sykepleiere faller i samme bås rent faglig sett. Hvorfor er en hjelpepleier så mye mindre verdt enn deg?

Og her kommer du i tillegg og kjefter på leger som er "med på å opprettholde" et hierarki?

Har jeg skrevet noe om at hjelpepleieren er mindre verdt? Jeg ser ikke ned på de, og syns absolutt ikke de er mindre verdt bare fordi de ikke kan gjøre prosedyrer som krever sykepleiere.

Jeg vet at jeg og min stilling er viktig. Jeg kjefter ikke på noen, og har ikke nevnt hireaki med et eneste ord før dette innlegget. Og jeg vet ikke jeg, men jeg higer ikke etter å ha høyere status, selv om det tydeligvis er viktig for deg. For meg holder det at jeg vet at jeg gjør en viktig jobb.

Og hjelpepleiere og sykepleirer er ikke det samme rent faglig sett. Når du skriver det, viser du at du faktisk ikke har ørlitegrann peiling på at man faktisk lærer noe i løpet av tre år med høyere utdanning. Men dere lærer kanskje ikke så mye i løpet av tre år på medisin?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blanchefleur

Ja, akkurat det der syns jeg var åpenbart hysterisk morsomt. Du kan ikke seriøst mene at det der er en drapstrussel mot en bestemt sykepleier.

Var det ikke noen som skrev "idiot" før ordet "bitch" ble brukt?

Anonymous poster hash: cc445...f56

Jeg oppfatter det ikke slik nei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, WHAT??? Hvilken verden lever du i? :P

Anonymous poster hash: 42e42...974

Hvilepuls, som for et år siden hadde avbrutt studiet og nå plutselig er LIS-lege, hevder å ha fått sparken fordi sykepleiere har "sladret på han". Han nevner riktignok i en bisetning at han har det med å være kranglete, men ser ikke at det kan ha noe å gjøre med grunnen til avskjedigelsen. Han har derfor vært mest opptatt av å leke detektiv for å finne ut hvem som har sagt hva, og så kjøre strategi for å melke mest mulig penger ut av arbeidsgiver. Klart man vil bli kvitt slike.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende har nok ikke vokst opp på Oslo vestkant nei. Og godt er vel det..

Jeg kunne sikkert sagt at jeg av og til drømte om å slenge stekepanner i trynet på visse jeg jobber med, men at jeg gjør det til daglig? Langt derifra.

Jeg har nok vokst opp mer på landet enn de fleste, men betyr ikke at jeg ikke har lært å oppføre meg skikkelig. Er tydeligvis noen som ikke har lært det helt..

Anonymous poster hash: 56b3c...710

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er skremmende holdninger.

Jeg reagerte langt bak i tråden bl.a. på at Ts skrev i HI han hadde lyst til å sprette opp den feite buken på en sykepleier og at jeg tvilte på han var lege.

Jeg fikk mitt pass ganske så grundig og frekt påskrevet. Sannsynligvis fordi han gikk ut fra at jeg er sykepleier. Noe jeg ikke er.

Men kjære vene, må du ta alt så bokstavelig? Skal det ikke være lov å uttrykke sin frustrasjon på fritiden heller nå?

Anonymous poster hash: cc445...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. For det første så heter det prosedyrer.

Å herregud. Det der er bare flaut. Håper ikke vi blir å jobbe sammen i fremtiden.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilepuls, som for et år siden hadde avbrutt studiet og nå plutselig er LIS-lege, hevder å ha fått sparken fordi sykepleiere har "sladret på han". Han nevner riktignok i en bisetning at han har det med å være kranglete, men ser ikke at det kan ha noe å gjøre med grunnen til avskjedigelsen. Han har derfor vært mest opptatt av å leke detektiv for å finne ut hvem som har sagt hva, og så kjøre strategi for å melke mest mulig penger ut av arbeidsgiver. Klart man vil bli kvitt slike.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

Det står ikke i noen link at denne Hvilepulsen din har avbrutt noe studium. Ellers holdt jeg på å le meg ihjel når jeg leste det.

Anonymous poster hash: cc445...f56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat det der syns jeg var åpenbart hysterisk morsomt. Du kan ikke seriøst mene at det der er en drapstrussel mot en bestemt sykepleier.

Var det ikke noen som skrev "idiot" før ordet "bitch" ble brukt?

Anonymous poster hash: cc445...f56

Når har vedkommende påstått at du hadde kommet med drapstrussel mot en bestemt sykepleier?

Med så dårlig fortolkningsevne er det kanskje ikke rart du kommer i konflikter med de rundt deg.

Anonymous poster hash: 32be3...0bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...