Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

I dag tok gubben med seg knøttet ut på trilletur mens jeg var hjemme og gjorde husarbeid og bakte til i morgen. Selv om jeg var opptatt med oppgaver hele tiden var det utrolig deilig å ikke ha noen andre å tenke på!

Det samme gjorde samboeren min. I regnværet. Stakkars, han var klissvåt når han kom hjem igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det samme gjorde samboeren min. I regnværet. Stakkars, han var klissvåt når han kom hjem igjen.

Ja, det regnet masse, men her var mannen strålende fornøyd med været! Han sa at det var veldig deilig, for det var nesten ingen andre ute, og han var kledd for været. J lå jo nede i vogna med regntrekk over, så hun hadde det også fint :) Gubben hørte på podcast mens han gikk, og det var visst veldig behagelig å høre stemmene fra podcasten til regnet i bakgrunnen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det regnet masse, men her var mannen strålende fornøyd med været! Han sa at det var veldig deilig, for det var nesten ingen andre ute, og han var kledd for været. J lå jo nede i vogna med regntrekk over, så hun hadde det også fint :) Gubben hørte på podcast mens han gikk, og det var visst veldig behagelig å høre stemmene fra podcasten til regnet i bakgrunnen!

Det samme sa M. E sovnet vist med en gang de kom ut. Jeg fikk til og med bilde av en sovende E i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med å måtte kjøpe ny sjokolade til bakst høres veldig kjent ut.. :sjenert:;)

Hehe, jeg fortalte det til søsteren min, og hun fikk latterkrampe :fnise: Er nok ikke uvanlig der i huset heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme sa M. E sovnet vist med en gang de kom ut. Jeg fikk til og med bilde av en sovende E i vogna.

Så deilig! Kan tenke meg at lyden av regnet mot regntrekket er perfekt bakgrunnsstøy når de små skal sove :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der med å måtte kjøpe ny sjokolade til bakst høres veldig kjent ut.. :sjenert:;)

Her i huset er det mannen som stjeler sånt....haha 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det mannen som stjeler sånt....haha

Hos oss og. Pluss at han prøver å skjule det. Kaste papiret før jeg oppdager det. Hehe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss og. Pluss at han prøver å skjule det. Kaste papiret før jeg oppdager det. Hehe...

Min legger papiret perfekt tilbake så jeg ikke ser at innholdet er borte 😜😜😜 Da oppdager jeg det når det er alt for sent😂 Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min legger papiret perfekt tilbake så jeg ikke ser at innholdet er borte Da oppdager jeg det når det er alt for sent

Hehe, de mannfolka våre altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min legger papiret perfekt tilbake så jeg ikke ser at innholdet er borte 😜😜😜 Da oppdager jeg det når det er alt for sent😂

Hahaha, det hadde vært en god taktikk dersom han hadde kjøpt ny og erstattet den tomme innpakningen! Ellers er det jo bare bevismateriale! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 17. mai i går!! :hoppendeglad: Vi var hos søsteren min og feiret med familien hennes, masse av svigerfamilien hennes, lillesøsteren vår og mormoren vår. J sin aller første 17.maifeiring!

Vi så først på toget som nevøen og niesen min gikk i, deretter fulgte vi etter opp til skolen. Der var det tale, barnekor og litt aktiviteter. Dessverre regnet det og var kaldt, så ungene ville heller hjem enn å bli på skolen og delta på aktiviteter utendørs. Forståelig ;)

Det er noe med buffeter som egentlig er ganske skummelt! Om man finner mye godt blir man jo aldri ferdig med å spise! Og så er det kaker ETTER det igjen! Nam! Masse jordbær på meg, i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos! Angrer på at vi ikke kom oss ut! Har J reagert på at du har spist jordbær? Er visst veldig vanlig at barna får mye gass i magen av oss mødre som spiser jordbær, skal jeg tro mine foreldre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Måtte bare dele opp for i går og i dag.)

I dag var vi på 3-månederskontroll på helsestasjonen. J hadde bare gått opp 30 gram på en uke! :sjokkert: Det var visst greit nok (jeg hadde ventet med amming pga at vi skulle ta rotavaksinen, det påvirket vekta litt), for hun virker tilfreds og energisk og hun følger visstnok percentilene sine. Hun er nå 57 cm lang og har en hodeomkrets på 39,5 cm!

Helsesøster sjekket hoftene og hvordan J snur på hodet, samt løfting av nakken. J er littebitt stiv i nakken når hun skal snu seg til venstre, men helsesøster sa at vi bare kunne fortsette med å snu henne litt. Motorisk sett sto alt bra til :)

Tok også vaksiner i dag. Ammet litt før vi tok andre dose av rotavaksinen. Deretter måtte jeg ha J på fanget mens hun fikk sprøyter i lårene sine. Klarte ikke å se på.. Lille jenta mi spente seg og så hylgråt hun, stakkars! Og så var det ikke bare én, men to sprøyter! Da gråt jeg også, for det var grusomt å høre på henne. Det ga seg heldigvis fort, da!

Pratet også en stund om at jeg syns det er vanskelig om dagen. Vi har jo prøvd å få inn en form for leggerutine i over en måned nå, og det går stort sett alltid med ca tre timer med klesskift, ny bleie, amming og så hva enn som følger av legging, synging, byssing, bæring osv den dagen. Det tidligste vi har fått henne til å sovne er vel mellom ni og halv ti på kvelden, men vi begynner jo med skiftet i sjutiden.

Jeg fortalte at jeg egentlig er ganske sliten og lurer på om jeg kanskje kan være litt deprimert også. Dessuten er jeg såpass frynsete at jeg kjenner at det skal lite til fra J sin side før jeg blir frustrert og irritert, som gjør at jeg blir skuffet og lei meg for at jeg føler det sånn, og det blir bare for mye for meg iblant. Jeg vet jo at jeg ikke har en av de vanskeligste ungene i verden, men for meg er situasjonen akkurat nå at jeg trenger mer avlastning og litt hjelp til å få lillemor til å sovne.

Egentlig sa helsesøster at jeg skulle ringe legen og få et par ukers sykemelding og få gubben til å ha permisjon i mellomtiden. På den måten kunne vi begge være hjemme og dele litt mer på alt. Jeg syntes det hørtes litt "voldsomt" ut, siden J har mange gode dager og timer også, men hun sa at hun syntes vi burde prøve det så jeg får hentet meg litt inn igjen. Nevnte det for gubben da han kom hjem fra jobb, men det et ikke så enkelt for han å ta seg tid vekk fra jobben akkurat nå. Han skal bli enda litt flinkere til å gi meg litt "fri" når det er mulig, da :)

Phew, will wall of text med litt whining og self pity er over ;) Jeg er ikke så flink på å snakke om egne behov når det må tas ansikt til ansikt, så jeg er glad for at jeg har fått satt igang noen hjul så jeg får oppfølging :) Vil jo det beste for den lille jenta mi! :hjerte:

Og bare fordi vi hadde snakket med helsesøster om det i dag, slo hun til og sovnet halv ni ;) Halleluja!

Sov godt, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos! Angrer på at vi ikke kom oss ut! Har J reagert på at du har spist jordbær? Er visst veldig vanlig at barna får mye gass i magen av oss mødre som spiser jordbær, skal jeg tro mine foreldre :P

Har ikke merket noenting, nei :) Hun har virket i fin form i det siste, er ikke like mye trøbbel med magen som det var. Hvordan går det med T? Har du opplevd mye gass etter jordbærspising?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:kose:

Det blir bedre! Snart sovner hun klokka 19.30 og dere får tid for dere selv igjen. Kjenner meg igjen i den der med at jeg kan ha litt kort lunte avogtil, og da gråter jeg etterpå fordi jeg føler meg som verdens verste mamma. Men verken du eller jeg er det, vi er jo bare vanlige mennesker vi også! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt blir så mye mer trasig når man er sliten. Det er jeg også, så vet hvordan du har det :klemmer: Trøsten er en mye brukt frase av småbarnsmødre: Det går over! :)

Det som har hjulpet meg i dårlige perioder med begge ungene har vært å bare akseptere situasjonen og prøve å ikke tenke så mye på hvordan det helst skulle vært. Bare innfinne meg med at sånn er det bare nå. Før eller siden blir det bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Føler med deg! Bra gjort av deg å ta det opp på helsestasjonen. Kanskje ingen dum idè å få litt mer hjelp fra samboeren?! Jeg har sagt ifra til samboeren min flere ganger når jeg gjerne vil at han skal hjelpe til litt mer. Spesielt i helgene.

Håper det blir bedre etter hvert. Som de fleste sier. Bare prøve å ta tiden til hjelp!

Ikke gi opp når det gjelder leggetid - plutselig så sovner hun før dere aner.

Ha en fin tirsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke merket noenting, nei :) Hun har virket i fin form i det siste, er ikke like mye trøbbel med magen som det var. Hvordan går det med T? Har du opplevd mye gass etter jordbærspising?

Kan godt være det, men føler det er helt tilfeldig. Pappa er i allefall snar med å fortelle historien for 26 år siden hvorav jeg lå i vogna og prompa og gliste som bare det, etter at mamma hadde spist jordbær :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...