Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Passer det for dere å møtes på tirsdag? :)

Edit: alle som vil, kan komme!

Jeg kan på tirsdag.

Takk! Tenk at min bittelille baby har blitt en stor baby som sutter på totten og holder seg i tærne når hun ligger på ryggen! :rodmer:

Legging har holdt seg ganske bra, og det er helt fantastisk! Det går faktisk an å legge henne ned og si god natt, og så sovner hun selv. Hvordan går det hos dere? :)

Godt å høre at det går bedre hos dere og med lille J.

Det går bra med oss og. Gleder oss til å begynne med litt smaksprøver vi og.

Jeg har ikke fått svar ang utsettelse enda. Håper jeg får svar snart!

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg anbefaler at du ringer og ikke drar ned til NAV da det ikke er NAV lokal som behandler disse søknadene. Du vil få beskjed om å ringe når du drar ned dit :P det blir bortkastet

Malicious: Det er ikke NAV Bærum som har behandlet søknaden din men NAV Forvaltning (Akershus da kanskje? Hvis den ikke har slått seg sammen med den i Oslo det vet jeg ikke :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere som ville møtes som jeg har på facebook: kan jeg lage en chat der med dere alle? Litt lettere å avtale møte der enn her, men jeg vet ikke om alle har hverandre på face fra før av. Derfor syns jeg det er greit å spørre her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler at du ringer og ikke drar ned til NAV da det ikke er NAV lokal som behandler disse søknadene. Du vil få beskjed om å ringe når du drar ned dit :P det blir bortkastet

Malicious: Det er ikke NAV Bærum som har behandlet søknaden din men NAV Forvaltning (Akershus da kanskje? Hvis den ikke har slått seg sammen med den i Oslo det vet jeg ikke :P )

Ah, så bare på avsender på brevene fra NAV jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler at du ringer og ikke drar ned til NAV da det ikke er NAV lokal som behandler disse søknadene. Du vil få beskjed om å ringe når du drar ned dit :P det blir bortkastet

Malicious: Det er ikke NAV Bærum som har behandlet søknaden din men NAV Forvaltning (Akershus da kanskje? Hvis den ikke har slått seg sammen med den i Oslo det vet jeg ikke :P )

Da ringer jeg idet de åpner i morgen. Kan jeg be om å bli satt over til min saksbehandler? Navnet hennes står i brevet jeg fikk av dem sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ringer jeg idet de åpner i morgen. Kan jeg be om å bli satt over til min saksbehandler? Navnet hennes står i brevet jeg fikk av dem sist.

 

Ikke noe vits det :) hvem som helst kan gå inn på saken din og svare akkurat det samme. Ikke sikkert at du har en "fast" saksbehandler heller. Bare be om å få prate med noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe vits det :) hvem som helst kan gå inn på saken din og svare akkurat det samme. Ikke sikkert at du har en "fast" saksbehandler heller. Bare be om å få prate med noen

Ok, da gjør jeg det. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere som ville møtes som jeg har på facebook: kan jeg lage en chat der med dere alle? Litt lettere å avtale møte der enn her, men jeg vet ikke om alle har hverandre på face fra før av. Derfor syns jeg det er greit å spørre her :)

Greit for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de av dere som ville møtes som jeg har på facebook: kan jeg lage en chat der med dere alle? Litt lettere å avtale møte der enn her, men jeg vet ikke om alle har hverandre på face fra før av. Derfor syns jeg det er greit å spørre her :)

Greit for meg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med neste gang, litt for tidlig for både min og tuttas del med langtur inn til Oslo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne vært med, men så det litt for sent! =P ikke har jeg noen baby å trille på enda heller! Haha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det så lenge siden jeg har skrevet at jeg ikke husker om jeg har skrevet at jeg møtte Malicious og lille T og gikk en lang tur i Frognerparken. Sola skinte og det var en kjempeflott dag! Det ble tilogmed en is ;)

Denne uka møtte jeg MissStiles og lillemor (husker ikke om du bruker forbokstaven hennes i boka eller ei, så jeg skriver ikke den her). Vi skulle egentlig møte Ulzzang også, men hun fikk dessverre ikke vært med. Jeg og MissStiles trillet litt i Slottsparken, men oppdaget fort at den var ganske liten. Dessuten var noen av grusstiene dumme å trille vogn på, for hjulene sank nedi. Det var veldig fint der, da! Så vi trillet til Pascal og kjøpte makroner - nam! :wow: Så gikk vi nedover mot Aker Brygge og satte oss ved rådhuset og ammet og slappet av litt med det flotte været. Fy flate, så store måker som finnes der nede!!

I går var det første gangen vi hadde J hos barnevakt over natta! Vi kjørte henne ut til søsteren min i går, var der litt så hun skulle se at det var trygt der og "godkjent" og at jeg og gubben kjente menneskene i huset, og så dro vi på date! :hjerte:

Pyntet oss litt mer enn vanlig, så dro vi og så på Mad Max på kino. Deretter spiste vi Crazy Duck på Südøst og drakk litt vin og en drink hver. Veldig god and der, altså!! Da vi kom hjem ordnet kjæresten litt tente lys og musikk, og så koste vi oss med det som var under klærne også ;)

Ble en tidlig kveld (23:00) selv om vi hadde barnevakt, for vi ville ikke være ødelagt i dag når J kom hjem igjen. Våknet likevel halv fire og kvart over fire av gammel vane :P

J har kost seg masse hos søsteren min, og har sannsynligvis fått masse kos og lek og oppmerksomhet generelt! :nigo: Det at alt gikk så bra betyr at vi kan ha barnevakt igjen uten å være veldig bekymret for hvordan hun er, for det kan gå helt supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig!! Her begynner J å hylgråte hvis andre enn meg håndterer han ved legging og natt. Sååå mammadalt. :P

Bare å nyte barnevakt. Det er gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist! Det var hyggelig!

Så godt at det gikk så fint med barnevakt og at dere koste dere på date!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å så herlig!! Her begynner J å hylgråte hvis andre enn meg håndterer han ved legging og natt. Sååå mammadalt. :P

Bare å nyte barnevakt. Det er gull verdt.

Ser for meg at det er slitsomt, selv om det betyr at han er veldig glad i deg! Det blir vanskelig å skulle finne på noe annet når leggingen ikke går uten deg.

 

Takk for sist! Det var hyggelig!

Så godt at det gikk så fint med barnevakt og at dere koste dere på date!

Ja, takk for sist! Koste oss masse, både jeg og J! :nigo:

 

--------------------------------------------------

 

I går ga kjæresten flaske til J før hun la seg (pumpet morsmelk tidligere på dagen). Hun var trøtt før syv, så vi endte opp med å begynne på kveldsstellet et kvarter tidligere. Jeg hadde fått ut megamasse melk, og hadde 150 ml til henne som vi trodde hun kom til å sluke. Hun spiste 20 ml før hun sloknet helt! Og da var klokka syv! :O Vi var mildt sagt sjokkerte, men det er jo flott at hun sovnet så lett! Trodde at natta skulle bli umulig, men hun våknet ikke før halv fire, og deretter mellom seks og syv, så det gikk veldig bra :hoppe:

 

Nå har jeg kost meg med 2/3 av en brie med masse ritzkjeks og eple! Har jo savnet det under graviditeten, men glemte litt av å spise myke oster etter at J ble født (da gikk det i salami!). Kjenner at jeg muligens tok litt for mye av med munchinga, men det var bare FOR godt til at jeg kunne stoppe :wow:

 

Lurer på om kanskje jeg må vike plass for de som faktisk er gravide og flytte dagboka mi. Jeg er fryktelig dårlig på å sjekke forskjellige tabs, og er sjeldent nok innom kg som det er, så jeg mistenker at det blir "døden" for dagboka mi :P Får se. Må tenke litt til på det. Av vanlige dagbøker har jeg noen jeg følger i L-N, men jeg havner jo ikke der.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har vi vært på tidlig femmånederskontroll. Er for kort tid siden forrige sprøytevaksine, så den får vi heller om en mnd. Digg, for vi skal kjøre til svigers på sommerferie i morgen. Håper det går fint og at J sover eller ser seg rundt mesteparten av tiden.

Har kjøpt uv-telt og et lite utebad med tak - gleder meg til å teste ut det nå i sommer! Teltet er pop-up, så det slo seg opp automatisk. Å ta det ned var litt verre :P Skulle bare titte på det på kjøkkenet, og "popp", så var det ikke plass til å bevege seg der :fnise:

Måtte se en YouTube-video for å skjønne hvordan vi tok det ned. Vi skjønte det likevel ikke, men plutselig gikk det, haha.

God sommer, folkens!!! :sol: Si ifra om noen i Oslo-området vil dra på stranda eller Hovedøya eller trille i parken eller noe slikt. Jeg sjekker nok ikke her inne så ofte, men ser om jeg får en pm pga automatisk mail. Er borte neste uke og andre uka i august, ellers er jeg gjerne med på litt sommerkos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også kjøpt sånn telt. Hvor kjøpte dere utebad?

Hvordan gikk 5månederskontroll?

God sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...