Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Godt å få ord på følelsene, det tror jeg er veldig viktig! Mannen skal ikke få slippe unna oppgaver tilhørende barnet, så er godt at han vil avlaste deg litt innimellom. Kanskje vi får til det sånn at både LE og H gir oss fri samtidig, så kan vi gå ut og kose oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

som du vet har mannen her tatt 5 uker med fedrekvoten og guuuud det har hjulpet mye! Jeg hadde også ekstrem kort lunte de første ukene og var veldig sliten da jeg følte at jeg måtte rekke alt men aldri gikk nok tid. Selv Om mannen alltid sa at jeg kunne la være å rydde for eksempel så følte jeg likevel at han forventet det av meg. Nå som han er hjemme så ser han hvor lite man egentlig får gjort. Også er dette med avlastning da, gull verdt! Gruer meg masse til han er tilbake på jobb. Nå har jeg nesten glemt hvordan det var å være alene her og ha kort lunte. Anbefaler at du prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode ord og klemmer! :hjerte:

Føler jo at jeg ikke burde klage, samtidig så har jeg det tidvis tungt. Det var vanskelig å åpne meg for helsesøster og faktisk si at jeg kanskje trenger litt hjelp, men det føles mye bedre nå som jeg har fått "luftet" temaet litt.

Dagen i dag har vært mye bedre, og lille J har faktisk gjort to nye ting i dag! :bolledeig: I går hjalp jeg henne med å rulle fra siden og over på magen. I dag lå hun på magen for å trene nakken da hun plutselig tippet til siden og rullet over på ryggen! :D Hun virket mest forskrekket, men jeg var i alle fall veldig stolt!

Samboeren gikk glipp av rullingen, men han var her for framskritt nummer to. Under leggingen forsøkte han å bysse henne da hun plutselig lo! Til nå har det vært små hvin og en slags latterlyd uten "trilling", men denne gangen var det med trilling - en ordentlig latter! Den var veldig kort og etterfulgt av et humørskifte, men det var utrolig fint å få oppleve sammen med kjæresten :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode ord og klemmer! :hjerte:

Føler jo at jeg ikke burde klage, samtidig så har jeg det tidvis tungt. Det var vanskelig å åpne meg for helsesøster og faktisk si at jeg kanskje trenger litt hjelp, men det føles mye bedre nå som jeg har fått "luftet" temaet litt.

Dagen i dag har vært mye bedre, og lille J har faktisk gjort to nye ting i dag! :bolledeig: I går hjalp jeg henne med å rulle fra siden og over på magen. I dag lå hun på magen for å trene nakken da hun plutselig tippet til siden og rullet over på ryggen! :D Hun virket mest forskrekket, men jeg var i alle fall veldig stolt!

Samboeren gikk glipp av rullingen, men han var her for framskritt nummer to. Under leggingen forsøkte han å bysse henne da hun plutselig lo! Til nå har det vært små hvin og en slags latterlyd uten "trilling", men denne gangen var det med trilling - en ordentlig latter! Den var veldig kort og etterfulgt av et humørskifte, men det var utrolig fint å få oppleve sammen med kjæresten :rodmer:

det med latter var da tidlig! :D så koselig det må ha vært!

Har hørt noe lignende selv, men da sov han haha! Gleder meg til jeg også hører ordentlig latter, det må være herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få ord på følelsene, det tror jeg er veldig viktig! Mannen skal ikke få slippe unna oppgaver tilhørende barnet, så er godt at han vil avlaste deg litt innimellom. Kanskje vi får til det sånn at både LE og H gir oss fri samtidig, så kan vi gå ut og kose oss?

Det hadde vært hyggelig! Vi får se hvordan det går på lørdag ;) Han skal egentlig ha henne i noen timer neste lørdag også, men det avhenger av den førstkommende.

Kanskje lettest på dagtid en helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode ord og klemmer! :hjerte:

Føler jo at jeg ikke burde klage, samtidig så har jeg det tidvis tungt. Det var vanskelig å åpne meg for helsesøster og faktisk si at jeg kanskje trenger litt hjelp, men det føles mye bedre nå som jeg har fått "luftet" temaet litt.

Dagen i dag har vært mye bedre, og lille J har faktisk gjort to nye ting i dag! :bolledeig: I går hjalp jeg henne med å rulle fra siden og over på magen. I dag lå hun på magen for å trene nakken da hun plutselig tippet til siden og rullet over på ryggen! :D Hun virket mest forskrekket, men jeg var i alle fall veldig stolt!

Samboeren gikk glipp av rullingen, men han var her for framskritt nummer to. Under leggingen forsøkte han å bysse henne da hun plutselig lo! Til nå har det vært små hvin og en slags latterlyd uten "trilling", men denne gangen var det med trilling - en ordentlig latter! Den var veldig kort og etterfulgt av et humørskifte, men det var utrolig fint å få oppleve sammen med kjæresten :rodmer:

Så morsomt med så store fremskritt!! :biggrin: Gleder meg veldig til den første latteren! Her rullet E over fra mage til rygg to ganger for litt siden, men tror egentlig det bare var flaks. Likevel blir man jo stolt, selv om det nødvendigvis ikke trenger å være "ekte vare", hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det med latter var da tidlig! :D så koselig det må ha vært!

Har hørt noe lignende selv, men da sov han haha! Gleder meg til jeg også hører ordentlig latter, det må være herlig!

Ja, var virkelig flott! Fikk tårer i øynene :hjerte:

Og i forhold til å ha gubben hjemme, så er det noe vi kanskje tyr til om ikke ting bedrer seg. Han skal jo stille opp mer framover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med så store fremskritt!! :biggrin: Gleder meg veldig til den første latteren! Her rullet E over fra mage til rygg to ganger for litt siden, men tror egentlig det bare var flaks. Likevel blir man jo stolt, selv om det nødvendigvis ikke trenger å være "ekte vare", hehe.

Ja, det var nok bare et uhell for J, men jeg velger å tro at det er starten på noe nytt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nok bare et uhell for J, men jeg velger å tro at det er starten på noe nytt ;)

Det er det, helt klart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært hyggelig! Vi får se hvordan det går på lørdag ;) Han skal egentlig ha henne i noen timer neste lørdag også, men det avhenger av den førstkommende.

Kanskje lettest på dagtid en helg?

Ja, tror det er lettest på dagtid :) Krysser fingrene for at det går litt lett til lørdag! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tror det er lettest på dagtid :) Krysser fingrene for at det går litt lett til lørdag! ;)

Jepp, det hadde vært klart enklest i forhold til å be ham om å legge henne uten meg senere også! Om det blir et rent helvete for ham, derimot, er jeg spent på neste helg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært hyggelig! Vi får se hvordan det går på lørdag ;) Han skal egentlig ha henne i noen timer neste lørdag også, men det avhenger av den førstkommende.

Kanskje lettest på dagtid en helg?

Alltid litt skummelt å være alene med babyen for første gang. Samboeren min synes også det var skummelt men han klarte seg fint. De må bare prøve seg frem. Å klare seg litt uten oss damene i noen timer. Både dagtid og kveldstid, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid litt skummelt å være alene med babyen for første gang. Samboeren min synes også det var skummelt men han klarte seg fint. De må bare prøve seg frem. Å klare seg litt uten oss damene i noen timer. Både dagtid og kveldstid, synes jeg.

Helt enig! Jeg kommer til å gå på veggen om jeg aldri får litt fri, så han må bare prøve igjen senere også uansett hvordan det går denne gangen.

Kjenner at jeg savner å gå på kino, jeg! Gubben har blitt mer fan av det å være hjemme og se film og serier der, så da må vel jeg kunne gå på kino med en søster eller venninne! Får prøve å finne dagtidskino en helgedag ;) Må få prøvd meg på babykino også når jeg har fått penger fra Nav og litt ledig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner at jeg savner å gå på kino, jeg! Gubben har blitt mer fan av det å være hjemme og se film og serier der, så da må vel jeg kunne gå på kino med en søster eller venninne! Får prøve å finne dagtidskino en helgedag ;) Må få prøvd meg på babykino også når jeg har fått penger fra Nav og litt ledig tid!

Samme her. Vi ser en del film hjemme men ikke det samme som å gå på kino.

Jeg har også lyst til å prøve babykino. Kanskje vi kan prøve det på neste barseltreff?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Jeg kommer til å gå på veggen om jeg aldri får litt fri, så han må bare prøve igjen senere også uansett hvordan det går denne gangen.

Kjenner at jeg savner å gå på kino, jeg! Gubben har blitt mer fan av det å være hjemme og se film og serier der, så da må vel jeg kunne gå på kino med en søster eller venninne! Får prøve å finne dagtidskino en helgedag ;) Må få prøvd meg på babykino også når jeg har fått penger fra Nav og litt ledig tid!

BABYKINO!!!!!! (overivrig anyone? :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at flere er gira! Enig i at det blir neste treff, såfremt det ikke er strålende sol ute!

Nå er jeg ute på første tur helt alene. Og jeg har planer om å drikke litt alkohol! Startet å pumpe for tre uker siden, så gubben bør klare seg med den melka som er :P Gikk hjemmefra for tre kvarter siden, og foreløpig er det bare litt uvant å ikke trille på en vogn. Og nå må jeg jo ha veske! Har glemt hvordan det var før fødselen og i alle fall før graviditeten..! Føler at jeg lukter smørbæsj, selv om det er to dager siden jeg skiftet bæsjebleie sist og jeg er nydusjet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, av filmene som går nå er det vel Jurassic World som fristet mest, og den har jeg lovet å se med samboeren min. Bør kanskje velge en vi ikke MÅ følge med på når vi har med babyer, forsåvidt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at flere er gira! Enig i at det blir neste treff, såfremt det ikke er strålende sol ute!

Nå er jeg ute på første tur helt alene. Og jeg har planer om å drikke litt alkohol! Startet å pumpe for tre uker siden, så gubben bør klare seg med den melka som er :P Gikk hjemmefra for tre kvarter siden, og foreløpig er det bare litt uvant å ikke trille på en vogn. Og nå må jeg jo ha veske! Har glemt hvordan det var før fødselen og i alle fall før graviditeten..! Føler at jeg lukter smørbæsj, selv om det er to dager siden jeg skiftet bæsjebleie sist og jeg er nydusjet :P

Det kommer sikkert til å gå bra for samboeren å passe J alene. Kos deg med litt vin ikveld!!

Hmm, av filmene som går nå er det vel Jurassic World som fristet mest, og den har jeg lovet å se med samboeren min. Bør kanskje velge en vi ikke MÅ følge med på når vi har med babyer, forsåvidt ;)

Den filmen vil nok samboeren min også se sammen. Men den kommer ikke før i midten av juni. Noen andre filmer som frister da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert til å gå bra for samboeren å passe J alene. Kos deg med litt vin ikveld!!

Den filmen vil nok samboeren min også se sammen. Men den kommer ikke før i midten av juni. Noen andre filmer som frister da?

Det har gått over all forventning! Han ga henne 150 ml morsmelk på flaske, dullet litt med henne, la henne 20:19, hun sutret litt og han puttet inn smokken og så sovnet hun 20:39. Hva er det som utgjorde forskjellen?! Skjønner ikke hvordan vi kan bruke opp mot fem timer på legging når vi er to og hun får pupp, men så kort tid med flaske og bare mannen tilgjengelig..

Men det betyr at jeg kunne være ute lenger! Er på vei hjem nå, og skammer meg ikke for å si at det har vært fantastisk deilig å være ute alene! Og å kunne nyte litt vin og cava/prosecco (er ikke sikker på hva jeg fikk :P ).

J sover fremdeles, så jeg håper hun sover i noen timer til. Om hun ikke våkner før tidligst klokka halv fire tenker jeg at det bør gå greit å amme. Har jo spist masse og drukket masse vann, og jeg drakk vel totalt en halv flaske vin fordelt på tiden fra klokka seks og til nå. Det bør vel gå greit? Føler meg ikke veldig påvirket heller, bare et lite "trykk" i hodet på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...