Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Herregud, jeg glemte jo å skrive i går at J ble 3 måneder! Hun vokser jo helt sykt fort! Veier 5550g nå, og på mandag får vi vite hvor lang hun har blitt! Jeg tror hun nærmer seg 60cm, altså, for 50 er stort sett for smått, 56 er ofte passe, men nå har hun jammen meg fått på seg en bukse i 62 som virker nesten for liten..! :sjokkert:

På vei for å feire 17. mai med jobben min. Rekker ikke toget, men kommer akkurat i tide til kakene, hahaha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, jeg glemte jo å skrive i går at J ble 3 måneder! Hun vokser jo helt sykt fort! Veier 5550g nå, og på mandag får vi vite hvor lang hun har blitt! Jeg tror hun nærmer seg 60cm, altså, for 50 er stort sett for smått, 56 er ofte passe, men nå har hun jammen meg fått på seg en bukse i 62 som virker nesten for liten..! :sjokkert:

På vei for å feire 17. mai med jobben min. Rekker ikke toget, men kommer akkurat i tide til kakene, hahaha!

Oj! 3 mnd allerede :) Gratulerer. Så bra at hun legger på seg godt :)

Hvor mye veide hun da hun ble født? Trenger man egentlig masse i strl 50? JM estimerte vekte på Alien ca. 3600-3700.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! 3 mnd allerede :) Gratulerer. Så bra at hun legger på seg godt :)

Hvor mye veide hun da hun ble født? Trenger man egentlig masse i strl 50? JM estimerte vekte på Alien ca. 3600-3700.

Du bør regne med å kjøpe en del i 50 Ja:) virker som de færreste hopper rett i 56 ;) Min var 53 lang og 3795 ved fødsel, da var 50 veeldig romslig. Nå veier hun over 4 kg og må fortsatt bruke 50 :P jeg skulle ønske vi hadde litt fler plagg for da hadde jeg sluppet å vaske så ofte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde mye i 50, som vi ikke fikk brukt så lenge :( Gjør jo ikke noe om det er bittelitt stort? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde mye i 50, som vi ikke fikk brukt så lenge :( Gjør jo ikke noe om det er bittelitt stort? :P

Her er 56 såppas stort at hun feks havner som en ball inni pysjen fordi hun trekker inn bena så... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er 56 såppas stort at hun feks havner som en ball inni pysjen fordi hun trekker inn bena så... :fnise:

Haha, ja da er det nok greit med 50 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si sånt da! :fnise: Jeg har omtrent bare kjøpt 56 siden alle sier at de vokser så fort ut av de minste størrelsene og fordi det er vanlig med store babyer i familien :P Jaja, da har jeg en god grunn til å handle babytøy når jeg starter permisjonen :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine har brukt noe særlig i 50. Ett og annet plagg bare, som vi fikk som arvetøy. Mine har vært 51 og 52 cm ved fødsel. Også 4070 og 4525 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E druknet i str 56. Så jeg måtte kjøpe str 50 men ikke mye. Hun brukte det i ca 1 måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da får vi handle inn litt i 50 så vi har noe å gå på. Så kjedelig om vi handler for mye så han han ikke bruke det.

Iallefall om han vokser like fort som mannen gjorde. Da trodde JM at svigermor hadde byttet ut ungen på 6 ukeskontrollen. Han spiste som en ku med 4 mager og eksploderte som en marshmallow! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun på matroskjolen eller? :D

Nei, ville spare den til den ordentlige dagen ;) Ble blomstrete bukse med rysjer på og en babyrosa body. Jeg er ikke så glad i rosa, men måtte sørge for at ingen tok henne for å være gutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj! 3 mnd allerede :) Gratulerer. Så bra at hun legger på seg godt :)

Hvor mye veide hun da hun ble født? Trenger man egentlig masse i strl 50? JM estimerte vekte på Alien ca. 3600-3700.

Takk! :hjerte:

Hun veide 3186g da hun ble født. Var estimert til å bli stor (ikke fulgt opp med ultralyd, kun basert på magestørrelsen og utvendig undersøkelse), men hun hadde nok vært akkurat på gjennomsnittet om hun hadde kommet til termin.

Vi har fremdeles noen plagg i str 50 som passer. Men vi har hatt tre tynne ullpysjer til natta, ca tre vanlige bukser, to ullbukser, fem-seks bodyer, to-tre ullbodyer, noen sokkepar og ca tre sparkedresser (heldresser til innebruk) som har blitt brukt. Alt annet har blitt liggende ubrukt. Har tatt fram en kjole når det har vært noe spesielt, og brukt strømpebukse til, men det blir ikke ofte. Har rett og slett ikke vært behov for mer klær til nå. Blir jo mindre ullbehov framover, nå som det blir varmere. Men det gir deg i alle fall et inntrykk av vårt forbruk av klær :)

Om noen skal gi dere klær anbefaler jeg deg å ønske deg i str 56 eller 62, da, for noe i str 50 er veldig lite og trangt!

Husk forsåvidt lue også :) Vi har hatt en bamsedress og en fleecejakke til å variere utifra været, samt en balaclavalue og en tynn lue. Du får garantert luer og sokker i gave fra andre også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, da får vi handle inn litt i 50 så vi har noe å gå på. Så kjedelig om vi handler for mye så han han ikke bruke det.

Iallefall om han vokser like fort som mannen gjorde. Da trodde JM at svigermor hadde byttet ut ungen på 6 ukeskontrollen. Han spiste som en ku med 4 mager og eksploderte som en marshmallow! :P

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby ble jo liten, og 50 er alt for stort. Fått låne noe i 44 som passer greit. Men de færreste får jo så liten baby da. På den positive siden kan han bruke klærne sine lengre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillemor har fått noen lekeringer av meg og øver på å gripe og holde dem. Allerede begynner hun å bli ordentlig flink, og er ikke lenger like "overalt" med armene. Hun beveger dem roligere mot ringene enn før og skjønner ofte at hun er nødt til å åpne og lukke hånda. Og hun kan føre ringene til munnen for å "smake" på dem!

I tillegg tror jeg hun prøvde å snu seg på magen i dag. La henne på siden i lekegrinda, og da begynte hun å grave ansiktet ned i madrassen. Har sett det en gang før også, men da skjønte jeg ingenting.

Denne gangen flyttet jeg den nederste armen innunder henne og dro forsiktig i den øverste så hun rullet over på magen. Rettet på armene hennes, og da virket hun faktisk litt fornøyd!

Er så stolt av henne!! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok gubben med seg knøttet ut på trilletur mens jeg var hjemme og gjorde husarbeid og bakte til i morgen. Selv om jeg var opptatt med oppgaver hele tiden var det utrolig deilig å ikke ha noen andre å tenke på!

Er fantastisk glad i lille J, men det er ikke alltid hun er forenlig med å få ting gjort ;)

Gubben hadde trillet en god runde til et vann som ligger i skogkanten, og deretter tok han turen innom butikken. Jeg trengte nemlig en ny sjokolade til kremen på kaka etter at jeg spiste opp den forrige platen i går.. Oops! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...