Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mulig jeg skal på barseltreff den dagen men usikker på om det er den mandagen. Hvis ikke, er jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del går det an å ta det hvilken som helst dag den uka, men tirsdag og onsdag har jeg som faste dager for barseltreff med gruppene fra helsestasjonen. Det er riktignok ofte at det ikke blir noe av treffene, så jeg har ingen problemer med å møte dere da hvis det passer best for dere.

Noen som har en spesiell dag som passer bedre enn andre?

-------------

I uka som var fikk jeg bare trent én gang, og den var litt halvhjertet. Tok det rett og slett på plenen hos foreldrene mine sammen med søsteren min og J (hun lå på et teppe og fulgte med på oss). Brukte forskjellige manualer og tok litt forskjellige øvelser. Var der i en times tid, men det blir jo en del pauser og litt tøysing ;)

Håper jeg er flinkere den kommende uka. Gubben er gira!

J har hatt barnevakt på kveldstid for første gang! Til nå har hun kun vært med svigers på trilletur, men i går var søsteren min her mens jeg og kjæresten fikk dratt ut en tur. Ble litt å drikke på også, så gubben var ødelagt i dag :P Er så utrolig glad for å ha fått litt tid som oss, ikke bare foreldre!

Det var dessuten en visning i dag som vi ville få med oss, og huset var nesten perfekt! Eneste er at det er litt dyrt for oss. I tillegg må vi flytte et stykke ut av byen, og det er noe vi gruer oss til sosialt sett. Da vi kom hjem fant vi ut at vi kanskje heller skal bo her i et år til, men ta en ordentlig opprydding i leiligheten. Vi har jo masse stæsj vi ikke bruker.. Får se hva vi føler i morgen, da kanskje vi vil by likevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lå huset? Blir kanskje fort sånn at det blir på bekostning av noe :( Men vi kommer på besøk selv om dere flytter litt lenger ut, da! :)

 

Så deilig med kjærestetid! Gjorde dere noe spesielt eller? Uten om at typen ble drita? hahah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med litt "bare kjæreste tid" også!! Kjenner igjen dilemmaet med å flytte ut av byen ja, vi har vært inne på samme tanken, men så er ko alle vennene våres og familie her i byen da.. Hm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan også neste uke bortsett fra (som nevnt) den 15... og den 18 skal jeg på undersøkelse på sykehus! men ellers er det ikke noe mer som skjer så jeg kan de andre dagene :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med litt tid for seg selv som kjærester! Lurer også på hva dere gjorde første gangen med barnevakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke lagt inn noe bud, men svarte megler (da han ringte) at vi følte huset hadde litt for høy prisantydning. Det er visning der i kveld også, så jeg tenker vi kanskje blir kontaktet i morgen om det blir noe action.

Første kveld med barnevakt ble brukt på en fest i et lokale tilknyttet en takterrasse i byen! Gubben var på kamp på dagen, så det var et slags after party som samtidig varmet opp til at vi skulle på byen. Da klokka ble ett og alle beveget seg ut for å finne et nytt sted å henge, snek vi oss bort og tok en taxi hjem :P Vi var glade for det i ettertid, for jeg ammet på morgenkvisten og gubben var fyllesyk hele søndagen. Om han hadde vært ute hele natta hadde jeg ikke fått til å få noe som helst hjelp fra ham - han var helt utslått av full rulle hele dagen på lørdag!

Er så glad for at søsteren min kunne stille opp, og hun var jo temmelig fresh som sto opp klokka sju for å dra på jobb..! Imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei for å møte Malicious nå, vi skal trille litt i Frognerparken. Det er strålende sol, så dette blir koselig!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat vært en tur i byen. Kjempefint å gå rundt og trille i det finværet som er nå! Håper det holder en stund fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker så koselig å bo i storbyen! Bare å trille ut i finværet og sette seg på en fin kafé eller som dere, spasere rundt i frognerparken... Skjønner ikke hvordan den lille bygda her har fått bystatus når det ikke finnes vanlige kafeer i sentrum :P Jeg vil også på kafé!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer det for dere å møtes på tirsdag? :)

Edit: alle som vil, kan komme!

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med 4 måneder!!!

Hvordan går det med legging? Bedre?

Takk! Tenk at min bittelille baby har blitt en stor baby som sutter på totten og holder seg i tærne når hun ligger på ryggen! :rodmer:

Legging har holdt seg ganske bra, og det er helt fantastisk! Det går faktisk an å legge henne ned og si god natt, og så sovner hun selv. Hvordan går det hos dere? :)

Lille tulla vår fikk smake bittelitt gulrot i går. Ble en del rare ansiktsuttrykk, men det gikk ned! Fikk ikke gitt henne noe i dag, men kjører på med en teskje gulrotmos igjen i morgen. Tenkte å gi litt og litt i en ukes tid før jeg prøver andre smaker.

Er så spent på hvordan J utvikler seg videre. Hun er så skjønn! Pludrer for seg selv, smiler masse når hun våkner og har begynt å holde kosebamsen sin selv :rodmer: Kjenner at jeg er i en god periode nå, og jeg blir nesten "forelsket" i lillemor hver gang jeg ser på henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at vi kanskje ikke får løst permisjonen sånn som vi opprinnelig planla.. I søknaden om foreldrepenger skrev vi opp hvordan vi ønsket å fordele permisjonsukene og spe på tiden med ferie og ulønnet perm. Planen var at jeg skulle ha to måneder ulønnet perm før gubben tar over og får resten av felleskvoten i tillegg til fedrekvoten. Ettersom vi ikke hørte noe rundt løsningen vår og vi fikk foreldrepenger innvilget, regnet vi med at alt var ok.

På torsdag ringte jeg Nav ifbm utsettelse av foreldrepenger pga ferie. Da spurte jeg samtidig om hvordan jeg skulle fylle ut skjemaet når jeg skal ha ulønnet perm. Da sa han jeg snakket med at det ikke så ut til at vi kunne gjøre det sånn. Det er visst ikke mulig å utsette felleskvoten pga ulønnet perm.. Vi har tenkt oss fram til en måte det bør gå an å løse det på, men det avhenger av Navs tolkning av et skjema, så jeg må ta meg en tur til Nav til uka.

Hvis det ikke løser seg må jeg be arbeidsgiveren min om to måneders fri ekstra, pluss at pappaen bare får fedrekvoten på ti uker med lillemor.

Krysser fingrene for at det løser seg som vi ville! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAV er ei papirmølle uten like, søknader i alle retninger. MEN, herregud så deilig det faktisk er når det fungerer. Vi har sendt inn søknad om utsettelse pga ferie, er spent på om den går gjennom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn utsettelse pga ferie og det gikk fint, men det er nok noe annet med ulønnet.. Hos meg har alt med NAV gått som en drøm! NAV Bærum 👍🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...