Gå til innhold

Monstrums Tenketank


Monstrum

Anbefalte innlegg

Jeg skulle likt å vite hva som foregår inni hodet på mini om kvelden like før hun sovner. "Hehe! He... Hehehe. Heheee!" Ligger der og flirer for seg selv :hjerte: Babylatter :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig! Er så vidunderlig fint å høre på :rodmer: Tenk å se verden gjennom ens baby øyne. Alt er nytt og så spennende! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviket er så jævla stort. Og det fortsetter jo bare å vokse. For hvert nytt møte dukker det opp nye ting. Opplysninger de har innhentet. Og før hvert møte har han lovet dyrt og heliig at nå, nå er det ikke mer. Han har ikke mer å skjule, for hvorfor skulle han vel ha det? Men så er det mer. Det er så mye mer.

"Bråkjekk. Manipulerende. Psykopatiske trekk. Mulig personlighetsforstyrrelse"

"Jeg føler meg lurt", sa jeg til saksbehandleren da jeg møtte h*n før helga. "Det er ikke noe rart. Du er blitt lurt. Rundlurt".
For hvem er dette? Hvem er denne mannen? Dette er jo ikke han jeg forelsket meg i! Han jeg har vært kjæreste med, har delt seng med, økonomi med. Dette, det mennesket som kommer frem, det er ikke mannen jeg forlovet meg med og fikk barn med.

Jeg vil bare bli ferdig med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2018 den 2.06, Dr. A. Kula skrev:

:blomst::klem: 

 

På 30.4.2018 den 6.04, Verdande skrev:

:sukk::klem: tenker på deg!

Takk dere :klem: 

Er på vei ned igjen. Ringer legen i morgen. Også skal jeg ut og trille en tur. Trenger det. Frisk luft, variasjon.
På den positive siden tok jeg mot til og spurte en gjeng med andre småbarnsmødre om de ville møtes en dag. Kjenner ikke alle, så det er stort og skummelt for meg! Men sa det som det var; Jeg har det litt tøft nå, jeg har minimalt med nettverk utenom de jeg har via eksen, vil noen trreffes en dag og bli litt kjent.
Bare positive svar. Folk er så fine :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det krever seriøst all min viljestyrke å ikke falle tilbake i spiseforstyrrelses-mønsteret, og stappe i meg 4000 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Skadeskutt skrev:

(...)

Takk for fine ord! Og det hjelper helt klart å vite at man ikke er alene :)

Det skal sies at jeg har kommet veldig langt ift overspisingen. Jeg har gått fra 3-4 episoder i uken, til gjennomsnittlig 1 annenhver uke. Nå er det flere uker siden sist. Jeg klarte å unngå det i går da! Fornøyd med det, for jeg var veldig trigget. Det som hjelper nå er mini, hun er min store motivasjon. Jeg vil få et normalt forhold til mat, og komme meg ned på en sunnere vekt, være mer aktiv - for at ikke hun skal slite med de samme tingene som meg. Jeg unner ingen å slite sånn. Nå merker jeg også at overvekten begynner å ta på kroppen. Jeg har vært kraftig overvektig i 14(!) år! Men jeg har vært for syk til å kunne ta tak i det. Jeg har måttet fokusere på årsakene bak, på å få hodet på plass. Nå nærmer jeg meg et bra sted.
Det å spise for lite er også helt klart en trigger. Det er litt utfordrende nå, mini krever hele min oppmerksomhet, og til tider glemmer jeg å spise rett og slett. Da er det så mye lettere å overspise når jeg først får i meg litt mat.

Men nå sover hun dupp, så nå er det mat! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefontime med legen i dag, det hjalp. Går litt bedre, tror bare jeg fikk en skikkelig meltdown her om dagen. Nå kommer liksom reaksjonen jeg har gått og ventet på. Var i  møte med barnevernet, og alvorlighetsgraden i dette sank virkelig inn. Faen altså.
Mye av problemet nå er at jeg sliter med å sove. Har mareritt, helt grusomme, forferdelige mareritt, som alltid ender med at presten banker på døra fordi noen jeg er glad i har avsluttet alt. Våkner 4-5 ganger om natta, og pulsen er så høy at det tar lang tid før jeg sovner igjen. Så da kvier jeg meg for å sove, og blir liggende å tenke i stedet, som igjen trigger flere mareritt. Såh.
Men gråt skikkelig for et par dager siden. Hver gang mini sov var det tårer. Jeg gråter ikke foran henne. Og det hjalp, faktisk. Jeg blir så trøtt i øynene når jeg gråter, så da våknet jeg bare en gang.Fremskritt. Men det går litt bedre nå. En dag av gangen.

Legen har ike lov å ta i mot blomster eller gaver, men hadde jeg kunnet hadde jeg sendt henne 10000 roser. Det fortjener hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er småbarnsmor når den nye definisjonen av luksus er at ungen sover 10 minutter lengre dupp, slik at man rekker å både henge opp klær, ryde, sette i oppvaskmaskina, vaske flasker, tørke støv, og spise litt :pls:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager går det veldig fint. De dagene vi ikke er i møter, og ikke prater om det. Da er alt som før liksom, bare at vi ikke bor sammen, og ikke er intime. Vi ler, smiler, koser oss med mini. Er venner.
Men så treffer det meg. Alvorligheten. Sviket. Jeg tenker en del fremover, på praktiske ting. Barnehagestart, når han ikke kan hente i barnehagen? Hvem skal gjøre det da? Og hvordan skal jeg svare på spørsmålene som kommer, nettopp om hvorfor ikke han kan, hvorfor jeg må ha noen andre til å gjøre det? Det plager meg at jeg må lyve, jeg må komme unnskyldninger og bortforklaringer, for noe som er helt og holdent hans feil. Det kjennes urettferdig. Men jeg står i det, jeg må jo det. Det er ikke jeg som er viktig lengre.

Men jeg skulle så virkelig ønske jeg kunne snakke med noen, noen som ikker har taushetsplikt. Med mamma, med søsken.. *Noen, som jeg virkelig kan lufte til, som jeg kan ringe når som helst.

Meh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, da har'n lasta ned Tinder gitt, så SÅ sønderknust var han :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering på spis opp maten - prosjektet!

Dette er det jeg har brukt opp til nå:
- En nesten full pk riskjeks
- 4 500g Propud
- 3 200g Propud
- 10 Nutrilettbarer
- 1 pk glutenfrie tortillalefser, 4 stk
- 1 pk 5-minuttersgrøt
- 1 pk gulrøtter
- 2 4pk hamburgere
- 2 4pk pølser
- 14 bokser Nocco
- 12 bokser Cola Zero
- 4 pk rett i koppen kakao
- 1 pk glutenfri couscous
- 1 boks cider
- 1 stor flaske Cola zero
- 1 pk Superchips
- 1 pk tørket reinkjøtt
- 1 nesten full pose mini-daim
- 1/2 pk ostepop
- 1 plate Firkløver
- 1 halvfull flasker saus/topping til iskrem
- 2 pk mel
- 1 halvfull pk bakekakao
- 1 pk kikerter
- 2 pk Carbonarasaus, Toro
- 2 pk Bretagne kyllingsaus, Toro

Ganske bra det da? Har egentlig bare kjøpt grønnsaker og basisvarer, så det tømmes saaakte men sikkert!
 

Gjenstående:
Frokost, te:
- To pk glutenfrie knekkebrød
- Et glass peanøttsmør
- En nesten full flaske akasiehonning
- Ett halvfullt glass minthonning
- 1 Nutrilettbar
- Masse te. Note to self; Ikke kjøp mer te!

Frø o.l.:
- 3/4 pk linfrø.
- 3/4 pk chiafrø

Middag:
- 1 pk glutenfri lasagneplater
- ca 2 kg glutenfrie pastaskruer
- 1/2 pk grøtris
- 1 pk glutenfri couscous
- 1,5 pk nachoschips (stor pose)
- 1 pk glutenfri fullkornsspaggeti
- 3/4 storpose glutenfri brunsauspulver
- 1 pk soya-taco-fyll
- 1 pk Rosepeppersaus, Toro
- 9 pk Bretagne kyllingsaus, Toro
- 6 pk Carbonarasaus, Toro
- 2 pk pastasaus, Toro
- 1 pk spagettisaus, Toro
- 1 pk kjøttdeigsaus, Toro
- 1 pk Lofoten fiskesaus, Toro
- 2 pk Maggi Juicy Chicke
- 1 pk glutenfri blomkålsupper
- 2 pk Miks for laksepanne
- 1 pk Miks for ovnsbakt laks

- 2 flasker gløgg
- 3 pk istepulver
- 1 flaske cider
- 1 flaske hvitvin- 1 dunk rødvin (gis sannsynligvis vekk i gave)
- 1 pk frokostjuice
- 1 liter iste
- 1 flaske fruktmost
- 1 flaske alkoholfri rosevin
- 2 flasker alkoholfri gløgg

Snacks:
- 2 pk mikropopcorn
- 4 halvfulle flasker saus/topping til iskrem
- 1/2 pose peanøtter
- 3 poser dip-pulver
- 1 pose Doc
- 3 pk tyggis

Bakevarer/tørrvarer:
- 6x5 pk tørrgjær
- 3 pk glutenfri bollemiks
- 12 pk glutenfritt mel
- 3 pk melis
- 1 halvfull pk bakekakao
- 1 pk potetmel
- 1 pk sukker
- masse fiberhusk
- 2 pk natron
-3/4 pk glutenerstatning

- DIV:
- 1 pk amaranth-korn
- 1 pk kikerter

Nytt!
- 2 liter melk
- 1 pakke xtra pytt i  panne
- 1 pk grillpølser av kyllling/kalkun
- 1/4 pk krydderost
- 3 pk bacon
- 10 sjokolademuffins (selvbakt)
- 8 egg
- 1/2 pk Norvegia
- Basisvarer som litt olje, melange, et par kryddere

Av det over her har jeg bare kjøpt 2 ting selv da, resten har jeg fått av eksen som syntes synd på meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått et helt annet forhold til det å ha det rent og ryddig rundt meg etter at jeg flyttet fra han. Det begynte egentlig mot slutten av svangerskapet. Tror det handler om en kombinasjon av at jeg var lei av å rydde etter andre, og at jeg ikke ville bruke barseltiden på mer husarbeid enn nødvendig. Nå når det er bare oss har jeg ingen andre å skylde på om det ikke ser ut her, og jeg setter mye mer pris på at det er rent og ryddig.
Samtidig legger jeg nok lista litt for høyt, litt for mye press på meg  selv. For hva er det egentlig jeg gjøre hver dag? Jeg må vaske og sterilisere flasker og alt som hører med MME. Jeg må vaske klær og alt som hører med der. Og jeg må tørke gulpeflekker/dammer. Og ta unna skittenkopper. Ellers da? MÅ jeg tørke støv hver dag? Vaske speilet? Toalettet, som ser helt rent og fint, må det tas hver eneste dag?
På sykehuset sa de at det var lov at huset xto litt på hodet, at man skulle prioritere baby og egentid fremfor husarbeid. Klarer ikke å følge det, jeg. Prioriterer mini fullt og helt når hun er våken! Men nå hun sover, til sammen 2 timer om dagen ca... Det er kanskje 15-20 minutter som ikke går til husarbeid. Som regel går de til å lage mat, som det er 50/50 om jeg rekker å spise før den er blitt kald :P

Kanskje handler det litt om at dette er en ting jeg har kontroll over? For jeg har jo mistet fullstendig kontrollen på så mange andre områder. Alt ble snudd på hodet. Men å ha det ryddig og rent, kanskje det hjelper på psyken, sånn underbevisst? Det er i alle fall en ting jeg mestrer, en ting som lar meg slippe å tenke.

Men jeg må virkelig prøve å senke kravene litt, og ta meg mer tid til meg selv. For jeg vet njo egentlig at jeg ikke kan fortsette sånn i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Det er viktig at du prøver å ta litt ekstra vare på deg selv også, ja, midt oppi alt annet! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini har oppdaget at den eneste måten det er mulig å spise på er om jeg bærer henne, i verdens minst ergonomiske stilling, mens jeg mater. Mini har passert 7 kg, og bruker laaang tid på en flaske. La oss håpe hun kommer på bedre tanker etterhvert, nå som ryggen endelig var begynt å komme seg etter fødselen. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 19.52, Verdande skrev:

Det er viktig at du prøver å ta litt ekstra vare på deg selv også, ja, midt oppi alt annet! :klem:

Jeg prøver :klem: 

Marerittene har gitt seg da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...