Gå til innhold

Monstrums Tenketank


Monstrum

Anbefalte innlegg

På 25.7.2018 den 7.49, Monstrum skrev:

Mini og jeg koser oss på ferie!  Vi får vært litt med storfamilien og litt med de nærmeste. Besteforeldre og oldeforeldre er i ekstase, og mini får oppmerksomhet i bøttevis :hjerte: Hun har vært litt småsyk, så litt roligere dager nå, det har blitt litt mye styr. Men det er deilig  (men veldig uvant!) å ha litt hjelp rundt meg. Bare det at noen har ryddet av bordet etter oss om jeg er opptatt med noe annet liksom. At noen avlaster armene mine når hun bare vil bæres og kose. 

Har ikke med meg pc, og nettbrettet er teit og må sendes inn når jeg kommer hjem, så litt lite oppdateringer blir det. Min mobil er ikke helt samarbeidsvillig med KG.

Håper dere nyter sommeren! :sol:

Høres herlig ut! :sol:Ha en flott sommer med dine :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjompenisse er et fint ord. Akkurat passe negativt ladet , men kan ikke kalles styggord. 

Så jeg kaller exen en Fjompenisse jeg, uten et snev av dårlig samvittighet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å være liten i denne varmen tror jeg :hjerte: Sover dårlig, spiser dårlig og sutrer mye. Heldigvis har vi vifte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Monstrum said:

Ikke lett å være liten i denne varmen tror jeg :hjerte: Sover dårlig, spiser dårlig og sutrer mye. Heldigvis har vi vifte! 

Kjenner til det, hold ut! Vi teller ned til i morgen, da blir det 10 grader kaldere her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, _marielle_ skrev:

Kjenner til det, hold ut! Vi teller ned til i morgen, da blir det 10 grader kaldere her 😊

Hadde hun enda vært like frossenpinn som meg så, da handelen ikke vært noe problem :p Men neida, varmblods hun her! Satser på at det går ned her og, men så langt bare meldt like varmt.... og lyn og torden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten @_marielle_ har du prøvd det garnet som Nille fører? Lindegarn?  

Fant det i går og bare måtte kjøpe, sååå fine farger 😍

Endret av Monstrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det garnet har jeg ikke prøvd nei, men skal sjekke det ut :tekola: takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går formiddag så jeg noen unger og en voksen snekre på noe rart noe ute. Nå hører jeg ungene krangle om hvem det er sin tur å kjøre ned bakken. :fnise:

I hjemmesnekra olabil! :strix: Det finnes håp for verden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi på vei hjem :) Det skal bli deilig, samtidig synes jeg tiden her har gått ALT for fort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme!! :hjerte: Laang tur, men gud så godt å komme hjem! Også gjør det ting litt lettere med en mini som oppfører seg eksemplarisk :hjerte:
Nå skal jeg pakke ut, henge litt her inne, også ta relativt tidlig kveld. Er SÅ glad for at det siste jeg gjorde før vi reiste var å skifte på sengene! Nydusjet og rent sengetøy er helt himmelsk :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannemor76

Måtte legge igjen et lite fotspor i dagboken din også! :hjerte:

Borte bra, men hjemme best. Ekstra godt om det er ryddig og fint når man kommer hjem. :strix:

Håper du får en nydelig Lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker den ungen høyere enn himmelen, men noen ganger har jeg bare lyst til å :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når hun bare gråter og gråter og gråter og gråter, og ingenting funker, ingenting er bra nok. Biteringer, smokk,bamse, kos, sang, mye berøring, lite berøring, mørkt, lyst, varmt, kaldt. Nada. Når hun får dekket alle de primære behovene, ikke sår, ingen tegn til tenner, ingen hår som har surret seg rundt en tå. Og likevel er alt bare fælt, og hun gråter så sårt. Når jeg bruker FIRE TIMER på å få henne til å sove om kvelden, og hun til slutt sovner fordi hun er utslitt, hun gråter seg i søvn i armene mine.

Faen det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Sånt er slitsomt. Men det går over. Er hun i et utviklingstrinn? Det forklarte perioder med dårlig humør her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, _marielle_ skrev:

:klem:

Sånt er slitsomt. Men det går over. Er hun i et utviklingstrinn? Det forklarte perioder med dårlig humør her!

Hun er midt mellom to, såvidt jeg klarer å lese meg til. Jeg vet det går over heldigvis, men det er så tungt, og det er nå jeg virkelig får kjenne på det å være alene om omsorgen. Også er det bare når hun er trøtt!! Blid som ei sol ellers, men når hun skal sove dupp eller legge seg på kvelden, da er det bare gråting og ingenting som hjelper. :( 

Vi skal på kontroll på helsestasjonen i morgen, så får ta det opp da og be om tips.
Samtidig skal hun utredes for et par matintoleranser, men har hatt en periode uten "skummel" mat nå, så bør ikke være det hun reagerer på akkurat nå heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hannemor76

Ååå @Monstrum! Det ene innlegget der tok meg tilbake. Det er utrolig tungt når de små gråter, uansett hva man gjør. Noen ganger hjelper ingenting uansett. Så lenge hun kjenner at mamma er der går det nok helt fint. Bare hold ut, det blir så uendelig mye lettere med tiden. 

Håper du får noen gode tips i dag! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hannemor76 skrev:

Ååå @Monstrum! Det ene innlegget der tok meg tilbake. Det er utrolig tungt når de små gråter, uansett hva man gjør. Noen ganger hjelper ingenting uansett. Så lenge hun kjenner at mamma er der går det nok helt fint. Bare hold ut, det blir så uendelig mye lettere med tiden. 

Håper du får noen gode tips i dag! :hjerte:

Takk for gode ord! :hjerte: 
Helsesøster mente det kunne ha noe med den lange reisen og mange inntrykk å gjøre. Når hun endelig var blitt vant til nye omgivelser, så dro vi hjem igjen. Og at de følelsene og den forvirringen kom lettere frem når hun er trøtt.  Kan godt være noe i det altså!
Ellers måtte jeg bar eprøve å holde på rutinene så godt det lot seg gjøre, men være flink å lese signalene hennes. I kveld var hun trøtt en time før "normal" tid, så jeg la henne, og det tok mye kortere tid enn de siste dagene, heldigvis! Det kan virke som hun har lettere for å bli overtrøtt, og da blir jo alt fælt..

Huff, det gjør så vondt når hun gråter! :hjerte:

Men nå sover hun, så får vi se hvor lenge det varer. Den lille alenetiden jeg har har blitt ekstra viktig de siste dagene når det har stått på sånn her. Så den nyter jeg!
Nå er det KG, serie, te, og strikking en stund, så får jeg ta frem mammaen igjen når hun våkner :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så viktig å prioritere den alenetiden man får til ego-ting som netflix, strikking og te! Fordi det er så kjipt å bare skulle støvsuge litt og vaske over kjøkkenet først, også innen jeg har satt meg ned har mini våkna igjen. Så, prioriter! 

Og det virker logisk det helsesøster sier, og godt at hun sovnet greit i kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, _marielle_ skrev:

Det er så viktig å prioritere den alenetiden man får til ego-ting som netflix, strikking og te! Fordi det er så kjipt å bare skulle støvsuge litt og vaske over kjøkkenet først, også innen jeg har satt meg ned har mini våkna igjen. Så, prioriter! 

Og det virker logisk det helsesøster sier, og godt at hun sovnet greit i kveld :) 

Ja, det er det jeg virkelig begynner å kjenne på nå. Hun sover ikke så lenge i gangen, så jeg rekker ikke gjøre mye før hun våkner. Da får jeg gjøre det jeg kan når hun er våken, så blir det litt mindre når hun sover.

Sov greit i går, "bare" to timer med gråting på natta. Stakkar naboene, hørte at de lukket vinduet etter en halvtime :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...