Gå til innhold

Monstrums Tenketank


Monstrum

Anbefalte innlegg

I går, før jeg la mini, la jeg frem treningstøy på badet, slik at jeg ikke kunne bruke "Vil ikke vekke henne" som unnskyldning :P
Tok det pliktskyldigst på meg i morges, og hadde kanskje verdens letteste treningsøkt. Men, det var da noe! Det er godt å kjenne kroppen bevege på seg, at leddene mykner opp litt.

Vet dere; jeg har alltid vært myk! Selv nå, med en BMI på langt over 40, så kan jeg stå oppreist og ta i bakken, og jeg kan sitte med beina rett frem og nå tærne!
Jeg tenker litt sånn... Jeg er ikke kristen, men hadde jeg vært det ville vel velsignet vært riktig ord å bruke. Velsignet med en kropp som ikke gir opp, selv om jeg har behandlet den dårlig. En kropp som kan! Det er bare eieren som må følge etter  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

*følge stille etter og myse offisielt i boka* :laugh: 

"myse offisielt"? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg gjøre noe jeg ikke har gjort skikkelig på veldig lenge, faktisk, men som jeg gjerne vil komme skikkelig i gang med igjen. Jeg skal meal-preppe!

I går fant jeg aluminiumsformer på tilbud, og egg som var nedsatt pga dato. Altså, egg... Så jeg kjøpte det, og en pakke billige gulrøtter (gleder meg til de begynner høstingen i august-september, da får jeg gratis!), litt påleggsavskjær.. I tillegg har jeg en god del i fryseren som er kjøpt på tilbud/fått gratis tidligere. Jeg tror bare jeg har to ting i fryseren som er kjøpt til full pris faktisk.

Fordelen med å ha jegere, og grensehandelentusiaster forsåvidt, i familien er at jeg ofte får mye gratis mat. Men maten jeg får er som regel i form av store steker, eller pakker på 2-3 kg med kylling, grillbein eller gudene vet hva. Så jeg pleier å ta det opp og skjære det opp i mer passende porsjoner, mens det er halvfrossent, for så å fryse ned igjen. Men i dag tenker jeg å få ferdig hele måltider, som er bare å poppe i ovnen på travle dager, eller når jeg er helt blakk.

Så nå sover mini dupp, jeg skal henge opp litt klær, spise frokost, lage grønnsaksmos til mini, også kaste meg rundt!
Resultatet kommer senere i dag! :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok meg 2,5 time, kostet meg i underkant av 150 kroner, og ga meg 30 måltider! :hoppendeglad: 5 kr pr måltid det! (ca 8-10 kroner mer om man skal regne med ingrediensene jeg har fått gratis)  Nå har jeg både middager og lunsjer for en godt stund, ingen unnskyldning for spontankjøp på butikken ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Monstrum skrev:

I dag skal jeg gjøre noe jeg ikke har gjort skikkelig på veldig lenge, faktisk, men som jeg gjerne vil komme skikkelig i gang med igjen. Jeg skal meal-preppe!

I går fant jeg aluminiumsformer på tilbud, og egg som var nedsatt pga dato. Altså, egg... Så jeg kjøpte det, og en pakke billige gulrøtter (gleder meg til de begynner høstingen i august-september, da får jeg gratis!), litt påleggsavskjær.. I tillegg har jeg en god del i fryseren som er kjøpt på tilbud/fått gratis tidligere. Jeg tror bare jeg har to ting i fryseren som er kjøpt til full pris faktisk.

Fordelen med å ha jegere, og grensehandelentusiaster forsåvidt, i familien er at jeg ofte får mye gratis mat. Men maten jeg får er som regel i form av store steker, eller pakker på 2-3 kg med kylling, grillbein eller gudene vet hva. Så jeg pleier å ta det opp og skjære det opp i mer passende porsjoner, mens det er halvfrossent, for så å fryse ned igjen. Men i dag tenker jeg å få ferdig hele måltider, som er bare å poppe i ovnen på travle dager, eller når jeg er helt blakk.

Så nå sover mini dupp, jeg skal henge opp litt klær, spise frokost, lage grønnsaksmos til mini, også kaste meg rundt!
Resultatet kommer senere i dag! :nori:

Mulig jeg er blond her - men hva er påleggsavskjær? :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sugar&Spice skrev:

Mulig jeg er blond her - men hva er påleggsavskjær? :plystre: 

Det er omtrent det det høres ut som :P
Rett og slett rester etter påleggsproduksjon, gjerne skalker, eller skiver som ble for tynne/tykke, hadde for lite eller for mye fett på seg osv. Har gjerne en kilospris på 60-70 kroner, så er en del rimeligere enn "vanlig" pålegg :)  
Det er en liten overaskelse hver gang da, siden det er rester :P Får man biter med mye fett, kan det fint freses på panna som bacon. Denne gangen fikk jeg store fine skalker av noe som tydeligvis har vært marinert med masse urter. Skikkelig godt! Bunnpris har det hvert fall (kløver), men tror jeg har sett på Coop og 😄  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugar&Spice skrev:

Mulig jeg er blond her - men hva er påleggsavskjær? :plystre: 

Og hei til ny leser (evt gammel snikleser?) forresten! :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Monstrum skrev:

Det er omtrent det det høres ut som :P
Rett og slett rester etter påleggsproduksjon, gjerne skalker, eller skiver som ble for tynne/tykke, hadde for lite eller for mye fett på seg osv. Har gjerne en kilospris på 60-70 kroner, så er en del rimeligere enn "vanlig" pålegg :)  
Det er en liten overaskelse hver gang da, siden det er rester :P Får man biter med mye fett, kan det fint freses på panna som bacon. Denne gangen fikk jeg store fine skalker av noe som tydeligvis har vært marinert med masse urter. Skikkelig godt! Bunnpris har det hvert fall (kløver), men tror jeg har sett på Coop og 😄  

Åja, jøss - dette har jeg aldri hørt om 😮  Eller, ordet i seg selv gir jo mening, men ante ikke hvor man får kjøpt det. Er det typ ferskvaredisken man spør etter det i?

22 timer siden, Monstrum skrev:

Og hei til ny leser (evt gammel snikleser?) forresten! :velkommen:

Ja - jeg er snikleser og har vært det en stund :fnise:  Takk! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugar&Spice skrev:

Åja, jøss - dette har jeg aldri hørt om 😮  Eller, ordet i seg selv gir jo mening, men ante ikke hvor man får kjøpt det. Er det typ ferskvaredisken man spør etter det i?

Ja - jeg er snikleser og har vært det en stund :fnise:  Takk! 😄

Ligger i kjøleskapet, med vanlig pålegg :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Monstrum skrev:

Ligger i kjøleskapet, med vanlig pålegg :biggrin:

:hakeslepp: hææææ, dette har jeg aldri sett... Skal ta en tur på butikken og lete i morgen :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Monstrum skrev:

HVOR BLIR TIDEN AV? :bond:

I dag har jeg søkt om barnehageplass :sukk:

Håper vesla får plass der du ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sola de skrev:

Håper vesla får plass der du ønsker :)

Vel, førstevalget var fullt "/ Men håper på andre! Var visst mange som gikk ut der i år, så krysser fingrene :) Får hun ikke der betyyr det minst 40 minutters kjøring fra jobb for å hente/levere :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monstrum skrev:

Vel, førstevalget var fullt "/ Men håper på andre! Var visst mange som gikk ut der i år, så krysser fingrene :) Får hun ikke der betyyr det minst 40 minutters kjøring fra jobb for å hente/levere :ohmy:

40 minutters kjøring! Galskap :sjokkert: Er jo mange mil jo! Håper virkelig du får den plassen du har som andrevalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eple-karamell-saus-mosen min ble amazing hvis vi dropper alt som heter jantelov :sikle:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Syns du er flink jeg, med økonomi og mealprepping og trening! Med baby i tillegg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, _marielle_ skrev:

:vinke:

Syns du er flink jeg, med økonomi og mealprepping og trening! Med baby i tillegg!

Takk! Kjenner at jeg har en litt sånn "I can do this!!" - holdning nå :jepp:
Eksen rydda i gryseren sin i går, og fant en sånn xtra - pakke med kyllingfilet som jeg fikk :) Lurer på å kjøpe litt brokkoli, også dele det opp i bokser og ha klare i fryseren det og.

Og med dette innlegget tror jeg jeg  ble oppgradert fra C-kjendis til Fast inventar! :hoppendeglad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamphf. Brokkolien jeg kjøpte var svart i midten.
Tok bilde av den og får gå tilbake i morgen å få ny.

Men jeg fikk stekt kyllingen i alle fall, og hatt i frysebokser. Så får jeg fryse bare det. Små biter med masse forskjellig krydder. Kan bruke det i salat kanskje :) Det jeg ikke hadde nok bokser til blir middag i dag, med litt pasta og en god saus tenker jeg. Men uten brokkoli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...