Gå til innhold

Prøvere 2014!


Destruit

Anbefalte innlegg

Glemte å si at min siste mensen var ferdig 22. januar. Noen som vet sånn ca når jeg har EL? Jeg tror det blir denne uka som kommer nå, men er ikke helt sikker. Har ca 30 dagerssyklus :-)

Hvis du vet at du har 30 dager, kan du regne EL her inne: http://www.babyverden.no/Verktoy/Egglosningskalkulator/

Men du må ta inn første dag av mens, ikke siste slik du nevner her, derfor kan jeg ikke svare deg :)

Husk at det ikke er likt for alle, så det er ikke sikkert den stemmer for deg.

Lykke til med prøvingen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så da vil jeg ha EL ca 4 februar, hadde vært typisk om jeg hadde blitt gravid før jeg rakk å få monitoren i posten! Haha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min ble gravid midt i mensen.

Selv fikk jeg min blå strek nå etter å tilfeldigvis finne ut at eggløsning var en hel uke før tiden, og heldigvis klaffet det!

Så EL er noen sniker ;) ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ninakanin! Gleder meg så mye til jeg også får to streker :-) ja denne eggløsningen er en snik, vi har sex ca annahver dag hele måneden vi da! Noen ganger blir det oftere og noen ganger sjeldnere, vet ikke om det har noe å si for sædkvaliteten når jeg først får EL? Vet ikke hvor ofte man burde ha sex rundt EL jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar ang. Bortfallsblødning og sånn fra flere her;-) idag har jeg hatt antydninger til "el-slim". Ikke så mye, men litt å det har jeg jo ikke haty siden jeg begynte på pilla. Håper at jeg er så heldig at jeg får tr om ikke så lenge,så vi får startet ordentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt nysgjerrig, så har et spørsmål til dere som er prøvere nå så tidlig på året: Hva tenker dere å gjøre rent praktisk mtp det store behovet for permisjon som oppstår dersom man får et september - desemberbarn? (Og egentlig senere også). Moren får vel kun 1 år maksimalt og mannen har 14 uker. Hvordan skal man da få dette til å gå fint helt frem til garantert barnehageplass som er i september?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt nysgjerrig, så har et spørsmål til dere som er prøvere nå så tidlig på året: Hva tenker dere å gjøre rent praktisk mtp det store behovet for permisjon som oppstår dersom man får et september - desemberbarn? (Og egentlig senere også). Moren får vel kun 1 år maksimalt og mannen har 14 uker. Hvordan skal man da få dette til å gå fint helt frem til garantert barnehageplass som er i september?

Vi tenkte på det i starten, men nå har vi holdt på i snart ett år, så da er det ikke så nøye.. Noen av oss får ta ulønnet perm i såfall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt nysgjerrig, så har et spørsmål til dere som er prøvere nå så tidlig på året: Hva tenker dere å gjøre rent praktisk mtp det store behovet for permisjon som oppstår dersom man får et september - desemberbarn? (Og egentlig senere også). Moren får vel kun 1 år maksimalt og mannen har 14 uker. Hvordan skal man da få dette til å gå fint helt frem til garantert barnehageplass som er i september?

Vi er i den situasjonen siden vi fikk barn i november, så vi har bare lagt av penger i løpet av graviditeten og sparer barnetrygden til den tiden. Jeg skal bli gravid på nytt (hvis vi får det til) før permisjonen min går ut, så da må mannen gå ulønnet siden jeg må begynne på jobb igjen for å få rett på nye foreldrepenger.

Jeg er av den formening om at å få barn ikke skal skje kun i de periodene der man er garantert bhgplass, tar bort litt av spenningen med prøvingen og kjærligheten for min del. Det meste løser seg hvis man er 2 om det :)

Endret av Keljo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sint, lei meg, skuffet å alt som går ann akkurat nå.. føler meg rett og slett dum. Mannen har akkurat ombestemt seg ang. Prøving så da var det tilbake til kondom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sint, lei meg, skuffet å alt som går ann akkurat nå.. føler meg rett og slett dum. Mannen har akkurat ombestemt seg ang. Prøving så da var det tilbake til kondom...

Så kjedelig! :( Men det er viktig å være helt sikker, så kanskje han bare trenger litt mere tid å tenke på? Dagen kommer nok snart for dere også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig! :( Men det er viktig å være helt sikker, så kanskje han bare trenger litt mere tid å tenke på? Dagen kommer nok snart for dere også :klem:

ja, det hsr du rett i. Er bare så vanskelig å tenke det nå som jeg endelig trodde det var vår tur :-( har ønsket dette så lenge. Skulle bare ønske han tenkte litt mer nøye over det fra starten av. Så hadde jeg sluppet å bli kjempeglad når han sa vi skulle droppe prevensjon for så å bli helt knust nå... men takk for god-ord!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det er ikke noe moro, nei :( Håper han finner ut at han er klar likevel snart, så du slipper å gå og vente noe særlig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det hsr du rett i. Er bare så vanskelig å tenke det nå som jeg endelig trodde det var vår tur :-( har ønsket dette så lenge. Skulle bare ønske han tenkte litt mer nøye over det fra starten av. Så hadde jeg sluppet å bli kjempeglad når han sa vi skulle droppe prevensjon for så å bli helt knust nå... men takk for god-ord!

Skjønner at du synes det er leit Saraby. Vi damer blir jo veldig utolmodige og gira når det først er bestemt at det blir prøving. Bare prøv og slå deg til ro med at det blir jo bare litt utsatt, ikke avlyst :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal prøve å tenke på det. Takk for fine svar dere :-)

:klem:

Får håpe han ombestemmer seg snart. Du får prøve å leve som vanlig :)

Noe spesiell grunn til at han plutselig ikke vil allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Får håpe han ombestemmer seg snart. Du får prøve å leve som vanlig :)

Noe spesiell grunn til at han plutselig ikke vil allikevel?

nei, han er bare redd virker det som. Vi har jo trossalt ikke barn fra før. Han vingler veldig om han er klar eller ikke. Noen ganger er han superpositiv til det og snakker ikke om annet, mens andre ganger freaker han ut. mens jeg hele veien prøver å ikke legge press på han. Vet liksom ikke hvordan jeg skal forholde meg til det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen som fortalte at testen var positiv. Var deilig å få bekreftet at jeg var gravis.

Angående den brun/svarte utfloden som jeg hadde så trodde han det kunne være en form for urinveisinfeksjon, eller bakterie dannelse i skjeden. Fikk antibiotika kur med vaginale stikkpiller.

Jeg er visst i det de kaller uke 7+1 dager

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...