Gå til innhold

Prøvere 2014!


Destruit

Anbefalte innlegg

Testet du negativt noen dager/dagen før du fikk positiv test også? 😊

Det gjorde ihvertfall jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter at jeg fikk bekreftet på mandag at jeg var gravid så begynte jeg i går å blø. Blø veldig mye og hadde mens smerter hele dagen. Det var helt forferdelig. Så jeg gikk til legen igjen i dag for å høre, han sendte meg bare videre til gynokolog, som tok en ultralyd....

Det viste seg at jeg har hatt en spontanabort. Hun mente jeg har hatt den brune utfloden fordi fosteret har vært dødt, men kroppen har ikke oppfattet det, før i går. Så da har den kvittet seg med det.

Jeg har vært veldig obs på at dette kan skje ettersom hver fjerde kvinne har spontanabort så ble selvsakt lei meg, men ikke så mye som jeg faktisk hadde trodd.

Heldigvis så har jeg en så fin og omtenksom mann som jeg kan snakke med og støtter meg. Var deilig å høre han si at det ikke var noe krise at det skjedde, vi kan prøve igjen. Vi er sterke og står sammen om dette.

Så har tatt medisinen jeg fikk fra legen og vente til restene kommer ut. Så skal vi prøve videre når dette er over. Får krysse f ngrene for at neste gang går bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fikk bekreftet på mandag at jeg var gravid så begynte jeg i går å blø. Blø veldig mye og hadde mens smerter hele dagen. Det var helt forferdelig. Så jeg gikk til legen igjen i dag for å høre, han sendte meg bare videre til gynokolog, som tok en ultralyd....

Det viste seg at jeg har hatt en spontanabort. Hun mente jeg har hatt den brune utfloden fordi fosteret har vært dødt, men kroppen har ikke oppfattet det, før i går. Så da har den kvittet seg med det.

Jeg har vært veldig obs på at dette kan skje ettersom hver fjerde kvinne har spontanabort så ble selvsakt lei meg, men ikke så mye som jeg faktisk hadde trodd.

Heldigvis så har jeg en så fin og omtenksom mann som jeg kan snakke med og støtter meg. Var deilig å høre han si at det ikke var noe krise at det skjedde, vi kan prøve igjen. Vi er sterke og står sammen om dette.

Så har tatt medisinen jeg fikk fra legen og vente til restene kommer ut. Så skal vi prøve videre når dette er over. Får krysse f ngrene for at neste gang går bedre

Å nei, det var kjedelig! Det er flott du har en støttende mann, så dere har hverandre :)

Ønsker deg masse lykke til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fikk bekreftet på mandag at jeg var gravid så begynte jeg i går å blø. Blø veldig mye og hadde mens smerter hele dagen. Det var helt forferdelig. Så jeg gikk til legen igjen i dag for å høre, han sendte meg bare videre til gynokolog, som tok en ultralyd....

Det viste seg at jeg har hatt en spontanabort. Hun mente jeg har hatt den brune utfloden fordi fosteret har vært dødt, men kroppen har ikke oppfattet det, før i går. Så da har den kvittet seg med det.

Jeg har vært veldig obs på at dette kan skje ettersom hver fjerde kvinne har spontanabort så ble selvsakt lei meg, men ikke så mye som jeg faktisk hadde trodd.

Heldigvis så har jeg en så fin og omtenksom mann som jeg kan snakke med og støtter meg. Var deilig å høre han si at det ikke var noe krise at det skjedde, vi kan prøve igjen. Vi er sterke og står sammen om dette.

Så har tatt medisinen jeg fikk fra legen og vente til restene kommer ut. Så skal vi prøve videre når dette er over. Får krysse f ngrene for at neste gang går bedre

Huff sånn er ikke lett :/

Jeg tok det veldig bra der og da jeg fikk beskjed om at det ikke var liv i mai i fjor. Mwn så kom reaksjonen senere...

Var veldig tøft, og jeg ble møtt med vekslende grad av støtte nettopp fordi det er så vanlig.

Ikke bli forundret om du får en smell senere <3

Følelser og sjokk-reaksjoner er snodige greier, ingen har en fasit, en må bare gi rom for de reaksjonene man får <3

Jeg har venninner jeg unngår fremdeles nå nesten ett år senere fordi de såret meg med sin manglende medfølelse da jeg mistet.

Lykke til videre i prøvingen, krysser fingrene <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor lenge sædceller lever i kvinnen?

Jeg har EL ca i dag, men Samboern er borte frem til lørdag. Vi har hatt sex hver dag fra søndag og til i går, så håper det fortsatt kan gå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor lenge sædceller lever i kvinnen?

Jeg har EL ca i dag, men Samboern er borte frem til lørdag. Vi har hatt sex hver dag fra søndag og til i går, så håper det fortsatt kan gå :)

Opptil fem dager. Vanligvis 3. Det er nok forskjellig fra person til person og kvalitet. Det sies at "jente"cellene lever lenger enn "gutte"cellene.

Men dere har truffet perfekt, så her er det absolutt mulighet :D LYKKE TIL

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som vet hvor lenge sædceller lever i kvinnen?

Jeg har EL ca i dag, men Samboern er borte frem til lørdag. Vi har hatt sex hver dag fra søndag og til i går, så håper det fortsatt kan gå:)

etter hva jeg har lest så KAN de leve i opp til 6 dager :-) Endret av Saraby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptil fem dager. Vanligvis 3. Det er nok forskjellig fra person til person og kvalitet. Det sies at "jente"cellene lever lenger enn "gutte"cellene.

Men dere har truffet perfekt, så her er det absolutt mulighet :D LYKKE TIL

Okei:-) da virker det som om vi har en sjans:) kanskje vi har truffet denne måneden da:-))

Tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter hva jeg har lest så KAN de leve i opp til 6 dager :-)

ja, det finnes vel vidunder celler som lever en uke om de vil :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff sånn er ikke lett :/

Jeg tok det veldig bra der og da jeg fikk beskjed om at det ikke var liv i mai i fjor. Mwn så kom reaksjonen senere...

Var veldig tøft, og jeg ble møtt med vekslende grad av støtte nettopp fordi det er så vanlig.

Ikke bli forundret om du får en smell senere <3

Følelser og sjokk-reaksjoner er snodige greier, ingen har en fasit, en må bare gi rom for de reaksjonene man får <3

Jeg har venninner jeg unngår fremdeles nå nesten ett år senere fordi de såret meg med sin manglende medfølelse da jeg mistet.

Lykke til videre i prøvingen, krysser fingrene <3

Er flink til å lufte tankene mine til min mann og han er en fantastisk lytter. Ettersom vi valge å ikke fortelle det til noen fordi sjangsene var der og det ennå var tidlig så er det deilig å ha min mann som og er min beste venn her å snakke med.

Men kommer nok ikke til å reise på jobb om to uker, da kommer jeg til å sykemelde meg. Nettop fordi jeg tenker på det psykiske. Er ikke alltid like lett å gå på en rigg jeg kanskje ikke har vært på, ha 130 fremmede mennesker rundt meg og gjøre jobben min og late som ingenting å gå rundt å smile og være hyggelig. Så skal ta det med ro slik at jeg får den tiden jeg trenger.

Men takk for delte tanker og følelser, sitter pris på det ninakanin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Jeg og mannen min er prøvere. Fantastisk med ett sånt forum der man kan lufte alt det kanskje ikke er like naturlig å prate om over lunsj på jobb liksom... :)

Vi har faktisk prøvd i nærmere 1 1/2 år, men startet for første gang med el-test denne måneden. I går sa testen at eggløsningen var der, så vi passet på å ha sex da. I dag har jeg migrene, men jeg får kanskje prøve å få til en kjappis allilevel.... Til dere som har tatt sånne el-tester før, skal man ha sex hver dag en periode etter positiv test eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er flink til å lufte tankene mine til min mann og han er en fantastisk lytter. Ettersom vi valge å ikke fortelle det til noen fordi sjangsene var der og det ennå var tidlig så er det deilig å ha min mann som og er min beste venn her å snakke med.

Men kommer nok ikke til å reise på jobb om to uker, da kommer jeg til å sykemelde meg. Nettop fordi jeg tenker på det psykiske. Er ikke alltid like lett å gå på en rigg jeg kanskje ikke har vært på, ha 130 fremmede mennesker rundt meg og gjøre jobben min og late som ingenting å gå rundt å smile og være hyggelig. Så skal ta det med ro slik at jeg får den tiden jeg trenger.

Men takk for delte tanker og følelser, sitter pris på det ninakanin

Det hørtes ut som et fornuftig valg, rigg er ikke stedet å være hvis vonde tanker kommer snikende <3

Bra du har en god venn i mannen din, det er medisin <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Jeg og mannen min er prøvere. Fantastisk med ett sånt forum der man kan lufte alt det kanskje ikke er like naturlig å prate om over lunsj på jobb liksom... :)

Vi har faktisk prøvd i nærmere 1 1/2 år, men startet for første gang med el-test denne måneden. I går sa testen at eggløsningen var der, så vi passet på å ha sex da. I dag har jeg migrene, men jeg får kanskje prøve å få til en kjappis allilevel.... Til dere som har tatt sånne el-tester før, skal man ha sex hver dag en periode etter positiv test eller?

Det er som regel, i hvertfall på de testene jeg kjenner til, 24-48 timer ETTER positiv test man faktisk har eggløsning :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan.

Jeg og mannen min er prøvere. Fantastisk med ett sånt forum der man kan lufte alt det kanskje ikke er like naturlig å prate om over lunsj på jobb liksom... :)

Vi har faktisk prøvd i nærmere 1 1/2 år, men startet for første gang med el-test denne måneden. I går sa testen at eggløsningen var der, så vi passet på å ha sex da. I dag har jeg migrene, men jeg får kanskje prøve å få til en kjappis allilevel.... Til dere som har tatt sånne el-tester før, skal man ha sex hver dag en periode etter positiv test eller?

Hei. Det anbefales å kontakte lege forå utelukke at noe er galt når man har prøvd over ett år uten klaff. Ville bare si det :)

Anonymous poster hash: 15edb...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det anbefales å kontakte lege forå utelukke at noe er galt når man har prøvd over ett år uten klaff. Ville bare si det :)

Anonymous poster hash: 15edb...d2b

Hei.

Vi har vært hos lege! :) Alt er tipp topp! :) Men vi har bare vært litt sånn "skjer det så skjer det"-prøvere. Nå har vi begynt å gå aktivt inn for det. :)

Men da får jeg prøve å få inn en bestilling i kveld og da... tross migrene... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg fikk bekreftet på mandag at jeg var gravid så begynte jeg i går å blø. Blø veldig mye og hadde mens smerter hele dagen. Det var helt forferdelig. Så jeg gikk til legen igjen i dag for å høre, han sendte meg bare videre til gynokolog, som tok en ultralyd....

Det viste seg at jeg har hatt en spontanabort. Hun mente jeg har hatt den brune utfloden fordi fosteret har vært dødt, men kroppen har ikke oppfattet det, før i går. Så da har den kvittet seg med det.

Jeg har vært veldig obs på at dette kan skje ettersom hver fjerde kvinne har spontanabort så ble selvsakt lei meg, men ikke så mye som jeg faktisk hadde trodd.

Heldigvis så har jeg en så fin og omtenksom mann som jeg kan snakke med og støtter meg. Var deilig å høre han si at det ikke var noe krise at det skjedde, vi kan prøve igjen. Vi er sterke og står sammen om dette.

Så har tatt medisinen jeg fikk fra legen og vente til restene kommer ut. Så skal vi prøve videre når dette er over. Får krysse f ngrene for at neste gang går bedre

:( :( Så trist og dumt. Så godt å høre at du har en støttende mann og at du kan få pratet godt med ham. Det tror jeg er alfa omega i en slik situasjon. Dere er sammen om det hele, og sammen håper jeg at dere klarer å bearbeide skuffelsen og fortsette videre :) Krysser i hvert fall fingrene jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter at jeg fikk bekreftet på mandag at jeg var gravid så begynte jeg i går å blø. Blø veldig mye og hadde mens smerter hele dagen. Det var helt forferdelig. Så jeg gikk til legen igjen i dag for å høre, han sendte meg bare videre til gynokolog, som tok en ultralyd....

Det viste seg at jeg har hatt en spontanabort. Hun mente jeg har hatt den brune utfloden fordi fosteret har vært dødt, men kroppen har ikke oppfattet det, før i går. Så da har den kvittet seg med det.

Jeg har vært veldig obs på at dette kan skje ettersom hver fjerde kvinne har spontanabort så ble selvsakt lei meg, men ikke så mye som jeg faktisk hadde trodd.

Heldigvis så har jeg en så fin og omtenksom mann som jeg kan snakke med og støtter meg. Var deilig å høre han si at det ikke var noe krise at det skjedde, vi kan prøve igjen. Vi er sterke og står sammen om dette.

Så har tatt medisinen jeg fikk fra legen og vente til restene kommer ut. Så skal vi prøve videre når dette er over. Får krysse f ngrene for at neste gang går bedre

Veldig trist det her, nordsjøarbeideren :( Så bra at du har en skikkelig mann som kan støtte deg gjennom dette. Sammen er dere sterke. :) Og så må du ikke glemme oss prøvejentene, vi er mange som har opplevd det å miste og vet hvordan det er. :klem: Nå vet du i hvertfall at dere kan bli gravide, og at ting fungerer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, hvordan er det egentlig med det at sædcellene kan leve i livmoren så og så lenge.. Er det slik at de KAN leve der, men at det er i sjeldne tilfeller, eller lever de garantert der noen døgn for å vente på ett egg? Tror jeg hadde EL på tirsdag, men hadde bare sex søndag og mandag. Mannen orket ikke på tirsdag da han jobbet sent og var så sliten :( er det fortsatt håp eller er denne pp fortapt? Ganske ny i gamet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt mensensmerter nå, håper ikke jeg får mensen.. Håper det er murringer.. Så hardt det er å gå å vente på IKM..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...