Gå til innhold

Prøvere 2014!


Destruit

Anbefalte innlegg

Hei :P

Jeg er ny her, og helt fersk prøver! Sluttet på p-pillene i begynnelsen av Desember.

Er 25 år gammel, vært sammen med samboeren min i 9 år (!), og nå er det "game on!" :P

Hadde EL for 14 dager siden.. og blødning i går -.- Men en veldig kort blødning som er over nå, men negativ test.. Regner med vi må prøve en stund =)

Velkommen Hundemamma! 😃

Da er du i samme område som meg, helt fersk prøver etter uttak av Pstav i Desember 😄

Hvor lenge har du gått på p-piller ?

Blir spennende å følge deg videre! :)

Hold oss oppdatert ? 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wæææ! Her kommer det et lite frustrasjons utbrudd! 😝

Jeg er nå 5/6 dager over IKM og negativ test i ettermiddag (mååååtte jo bare teste😄) , og ingen tegn til TR. Uuutrolig frustrerende det her altså! Leser og leser på nett om forsinket mens, negative tester og Gud faders Oldemor, men ingenting skjer med denne kroppen nei 😳

Noen tips til distraksjoner ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg også være med :lillesky: Jeg er også prøver i 2014.

Er på 4.prøve perioden nå. Hadde EL ca.14 jan og IKM den 28.01 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lavendelkyss

Tusen takk søte deg :)

Grunnen til at jeg har tatt el-tester er pga min uregelmessige mens og uvissheten om når jeg egentlig har den.

Jeg blør litt i dag også, og nå er det litt brunaktig. Misstenker at det er mensen som prøver å komme.

Trist :/

Jepp, da var den kjære gamle gode mensen i full sving igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wæææ! Her kommer det et lite frustrasjons utbrudd!

Jeg er nå 5/6 dager over IKM og negativ test i ettermiddag (mååååtte jo bare teste) , og ingen tegn til TR. Uuutrolig frustrerende det her altså! Leser og leser på nett om forsinket mens, negative tester og Gud faders Oldemor, men ingenting skjer med denne kroppen nei

Noen tips til distraksjoner ? :)

Du tror ikke de kan vere syklusen som tuller litt da, siden du sluttet med pstav ganske nylig? Venting er kjedelig, det vet jeg alt om, hehe

Prøvd og distrahere meg selv med alt ifra shopping, lese bøker, se tv-serier kokkelering på kjøkkenet osv osv, men er ingenting som er bra nokk til at jeg blir 100% distrahert. Tror 50 % av hjernen min har låst seg inn på å bli gravid, og nekter og la meg bruke den på andre ting, før jeg har nådd dette målet. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg også være med :lillesky: Jeg er også prøver i 2014.

Er på 4.prøve perioden nå. Hadde EL ca.14 jan og IKM den 28.01 :)

Hei mjaue, og velkommen hit til oss :)

Kanskje blir du bare her med oss et par dager da ;) håper på positiv test for deg ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, da var den kjære gamle gode mensen i full sving igjen :(

Hold motet oppe kjære lavendelkyss, å hopp til køys om et par uker, så ska du se at spiren sitter som et skudd! :)

Vi er 25 og 30.

Rart med dette at med en gang man liksom har bestemt seg for å prøve, så kan det ikke skje fort nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bliiiiiiir gaaaaal - dag 4 dager etter IKM og det er bare lite spotting, så det telles ikke som TR enda. Synes TR bare kan komme for fult så syklusen kan starte ordentlig. Dette er jo bare å erte meg :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mjaue, og velkommen hit til oss :)

Kanskje blir du bare her med oss et par dager da ;) håper på positiv test for deg ♡

Takk, det håper virkelig jeg også ;) Er så spent om spiren sitter denne gangen... Tror hodet spiller meg et puss med div symptomer (sikkert bare innbiling). Har veldig lyst å teste nå, men er vel litt tidlig enda... åhhh altfor spennende dette her altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lavendelkyss

Hold motet oppe kjære lavendelkyss, å hopp til køys om et par uker, så ska du se at spiren sitter som et skudd! :)

Vi er 25 og 30.

Rart med dette at med en gang man liksom har bestemt seg for å prøve, så kan det ikke skje fort nok..

Takk kjære deg. Ja, vi har vel ikke akkurat "prøvd" før i.o.m at jeg aldri har hatt eggløsning når vi har hoppet til køys, vel i følge el-testene. Så jeg kan faktisk ikke klage :P Hadde vel bare håpet at når jeg sluttet på prevansjon, så kom jeg til å bli gravid fort, men med sjelden sex, er det jo heller usannsynlig. Vi har jobber som gjør det vanskelig å ha sex hver dag. Hadde vi hatt det, hadde dette kanskje gått fort. Men jeg går alltid å er redd for at jeg ikke fungerer eller han ikke fungerer. Altså at hans sædceller er svake eller jeg ikke produserer egg o.l. Men det er bare dumt av meg. Er nok bare en frykt.

Hvor lenge har dere vært prøvere? Veldig gøy å følge med her i gruppa og glede seg med alle andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, mye sengekos er cluet i nuet

Denne PP har nå passert IKM med 1-2 dager , så har lovt meg selv å ikke teste før på søndag :P men vi har ikke brukt EL test nå, men dersom det ikke går i denne PP'en så kan det bli fort bli noen nettbestillinger gitt ;)

Tok du blodprøve for å måle hcg eller brukte de urinprøve ? Blodprøven er helt sikker, mens GT (gravidetstest) er den samme hos legen som man får kjøpt selv på nett eller apotek :)

Håper du bare testet litt for tidlig denne gangen

Hehe :-)

Ååh, spennende! Fikk du positiv test eller? :D Ja denne gangen lurer jeg på å ikke bruke EL test, og bare ha sex og slappe av! Snakket med min svigermor, og hun sa det at når ho prøvde når ho var ung, så kjente ho alle mulige symptomer, for det blir jo nesten psykisk vettu hehe :P Men ho var ikke gravid, men når ho slappa av og ikke tenkte så mye over det, og lot det gå som det går, da ble ho gravid nesten med det samme! :-) Litt artig!

Men jeg er ikke så aktiv av meg, selv om jeg har en helt vanlig kroppsform, så er jeg altfor usunn og med null aktivitet, så nå har både jeg og samboer kjøpt oss treningsklær og sko, og skal kjøpe oss treningkort på treningssenter neste mnd, imenst skal vi jogge ute fra og med idag :D Har jo lest litt at aktivitet og kosthold har mye å si. Så en får bare krysse fingrene for at det blir bedre nå og lettere :-)

Fikk jo dessverre IKM den 21.Januar :( Fikk mest lyst å gråte fordi man vil jo så mye, men når en blir skuffa flere ganger så kjenner jeg et begynner å gå veldig på tålmodigheten min hehe :P

Jeg tok bare urinprøve hos legen ja, visste faktisk ikke at blodprøve var så sikkert, men nå vet jeg :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg skal være prøver i løpet av 2014, men starter ikke før i mai da vi ønsker at det skal klaffe med retten til barnehageplass denne gangen. Vi fikk vårt første barn november 2013, så vi ønsker de ganske tett. Jeg håper jeg kan bli gravid på nytt! Jeg fikk jo sjokk første gangen. Vi hadde begynt å prøve og hadde kun sex 1 gang etter jeg sluttet på prevensjon, og da ble jeg gravid. Vi hadde jo regnet med å prøve i noen måneder, så tror vi hadde veldig flaks :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk kjære deg. Ja, vi har vel ikke akkurat "prøvd" før i.o.m at jeg aldri har hatt eggløsning når vi har hoppet til køys, vel i følge el-testene. Så jeg kan faktisk ikke klage :P Hadde vel bare håpet at når jeg sluttet på prevansjon, så kom jeg til å bli gravid fort, men med sjelden sex, er det jo heller usannsynlig. Vi har jobber som gjør det vanskelig å ha sex hver dag. Hadde vi hatt det, hadde dette kanskje gått fort. Men jeg går alltid å er redd for at jeg ikke fungerer eller han ikke fungerer. Altså at hans sædceller er svake eller jeg ikke produserer egg o.l. Men det er bare dumt av meg. Er nok bare en frykt.

Hvor lenge har dere vært prøvere? Veldig gøy å følge med her i gruppa og glede seg med alle andre :)

Du har nok ingenting å bekymre deg over kjære deg :) Er sikker på at det er som du sier, at jobbsituasjonen har gjort at dere ikke har fått prøve når du er mest fertil, da skal det jo godt gjøres og bli gravid :)

Jeg hadde samme frykten selv, var livredd for at jeg ikke kunne bli gravid, eller at mannen min hadde nedsatt sædkvalitet osv.. Jeg sluttet med p-piller nå i september, og ble gravid på første forsøk i Oktober.. så all den den bekymringen uten grunn ;) Desverre så mistet vi denne lille engelen vår i uke 12, for to uker siden, og jeg kjenner nå på en nye type bekymringer.. "hva om første graviditeten var bare et "lykketreff" og at jeg egentlig har vanskelig for og bli gravid" "hva om noe hendte under utskrapningen som gjør at jeg er en av dei uheldige som blir steril etterpå" "hva om jeg er en av dei som ikke får igjen mensen på flere måneder" osv osv...

Tror vi alle går og bekymrer oss unødvendig mye, og det blir vel ikke bedre når vi endelig har fått de små hjerteknuserene våre heller.. Er vel en del av prosessen med det å bli mor ;)

Vi er i vertfall heldige som har hverandre og dele kunnskap og erfaringer med! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :-)

Ååh, spennende! Fikk du positiv test eller? :D Ja denne gangen lurer jeg på å ikke bruke EL test, og bare ha sex og slappe av! Snakket med min svigermor, og hun sa det at når ho prøvde når ho var ung, så kjente ho alle mulige symptomer, for det blir jo nesten psykisk vettu hehe :P Men ho var ikke gravid, men når ho slappa av og ikke tenkte så mye over det, og lot det gå som det går, da ble ho gravid nesten med det samme! :-) Litt artig!

Men jeg er ikke så aktiv av meg, selv om jeg har en helt vanlig kroppsform, så er jeg altfor usunn og med null aktivitet, så nå har både jeg og samboer kjøpt oss treningsklær og sko, og skal kjøpe oss treningkort på treningssenter neste mnd, imenst skal vi jogge ute fra og med idag :D Har jo lest litt at aktivitet og kosthold har mye å si. Så en får bare krysse fingrene for at det blir bedre nå og lettere :-)

Fikk jo dessverre IKM den 21.Januar :( Fikk mest lyst å gråte fordi man vil jo så mye, men når en blir skuffa flere ganger så kjenner jeg et begynner å gå veldig på tålmodigheten min hehe :P

Jeg tok bare urinprøve hos legen ja, visste faktisk ikke at blodprøve var så sikkert, men nå vet jeg :-)

Hehe, tror din svigermor er en meget klok dame 😄 det kan fort bli mye stress rundt hele prosessen 😄

Mine tester viser negativt , og nå er jeg på dag 6/7 over IKM , så tror systemet bare tuller litt med kroppen etter pstav uttaket. Selv om jeg fikk TR 3 dager etter uttak 😜

Er også lite aktiv , men nå er flisa snudd og de 2 første treningsøktene er lagt inn på fresh fitnessnina 😄

Det kan fort bli noen skuffelser underveis, men heldigvis så er premien tilslutt verdt det , forhåpentligvis 😉

Lykke til i neste PP 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bliiiiiiir gaaaaal - dag 4 dager etter IKM og det er bare lite spotting, så det telles ikke som TR enda. Synes TR bare kan komme for fult så syklusen kan starte ordentlig. Dette er jo bare å erte meg :bond:

Jeg forstår deg GODT! 😄 systemet er så ute av synk at man blir litt gaaal ! Godt vi har hverandre å ty til oppe i alt det her 😄

Men krysser alt som krysses kan for deg 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror ikke de kan vere syklusen som tuller litt da, siden du sluttet med pstav ganske nylig? Venting er kjedelig, det vet jeg alt om, hehe

Prøvd og distrahere meg selv med alt ifra shopping, lese bøker, se tv-serier kokkelering på kjøkkenet osv osv, men er ingenting som er bra nokk til at jeg blir 100% distrahert. Tror 50 % av hjernen min har låst seg inn på å bli gravid, og nekter og la meg bruke den på andre ting, før jeg har nådd dette målet. :P

Ja tror nok systemet er litt "rustent" og tregt i oppstart 😜 ventingen kan gjøre en litt smågal til tider altså ! Og som du sier så er hodet 50% innstilt på målet om å bli gravid 😜

Og takk for gode råd til distraksjoner 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre så mistet vi denne lille engelen vår i uke 12, for to uker siden, og jeg kjenner nå på en nye type bekymringer.. "hva om første graviditeten var bare et "lykketreff" og at jeg egentlig har vanskelig for og bli gravid" "hva om noe hendte under utskrapningen som gjør at jeg er en av dei uheldige som blir steril etterpå" "hva om jeg er en av dei som ikke får igjen mensen på flere måneder" osv osv...

Tror vi alle går og bekymrer oss unødvendig mye, og det blir vel ikke bedre når vi endelig har fått de små hjerteknuserene våre heller.. Er vel en del av prosessen med det å bli mor ;)

Vi er i vertfall heldige som har hverandre og dele kunnskap og erfaringer med! :)

Har akkurat de samme tankene som deg etter en spontanabort i uke 10. Hva om det bare var flaks forrige gang da jeg ble gravid andre pp? Hva om jeg må gjennom det samme to ganger til før de finner ut at det er noe galt med meg - tanken på habituell abort skremmer meg. Men jeg prøver å ikke tenke for mye på det. Jeg tror du har veldig rett i at man bekymrer seg for mye, men det er vanskelig å la være. Lykke til for alle prøvere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ung fremtidig prøver her. Mistet i uke 16 sent i høst, og lyst til å begynne prøvingen ganske snart. Var den gang ikke planlagt og ikke med noe kjæreste. Hadde heldigvis en god kompis som støttet meg igjennom hele svangerskapet da, og vi endte visst opp med å bli mer enn bare kompiser. Så selv om forholdet er ferskt, håper jeg ikke det blir alt for lenge til vi starter med prøvingen. Begge sitter vi her å snakker om barn, men ingen tørr helt ta initiativet til å si: Hei, skal vi gå å lage en baby? Vi bruker ikke prevensjon så gravid blir jeg vell før eller siden uansett. Og hadde jeg ikke mistet, ville han jo blitt "pappa" til det barnet, da barnefar nektet å ha noe som helst med ungen sin å gjøre.

Men syns det er vanskelig å ta opp dette med barn. Jeg er vell den som holder litt igjen også, redd for å skremme han vekk rett og slett. Han er 36 og barneløs, jeg er 19.

Endret av solch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...