Gå til innhold

Prøvere 2014!


Destruit

Anbefalte innlegg

Takk, Destruit!

Jeg har ikm 8. feb, så har akkurat begynt på en ny pp. Har EL neste helg tror jeg, ifølge appen. Sluttet på pillen i juli, så har vært ganske stabil siden. Håper den snart sitter :)

Men hvor kjøper dere billig gtester?

Krysser fingrene for at spiren sitter snart ! 💛

Billigetester.no er en av sidene, men vet at mange også bruker ebay for der er de oftere billigere og flere i hver pakke 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da startet spottingen i dag, og TR kommer hvert øyeblikk. Så da er det bare å se når neste IKM blir, og håpe på at det går bedre neste PP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen er også 2014-prøvere. Jeg prøver og ikke delta for mye på prøveforum etter så mange skuffelser de siste 6 mnd...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for de gode ordene dine, Destruit ♡♡

Skriver på mobilen min nå, og da fikk jeg ikke til å svare akkurat på din...

Jeg kan godt fortelle hva som skjedde. Jeg var innlagt på sykehuset med symptomer på svangerskapsforgiftning, men legene mente at det ikke var det selv om jordmor hadde funnet proteiner i urinen og forhøyet blodtrykk. I tillegg hadde jeg hodepine og var kvalm og hadde vondt i magen. Da vi skulle til å bli sendt hjem fra sykehuset skulle jordmor ta en ekstra ctg og da fant de ikke hjertelyden til gutten vår. Derfra ble det hastekeisersnitt og alt som følger med. Etter lange forsøk på gjenoppliving fikk de i gang hjertet til babyen vår, men han hadde vært for lenge uten oksygen og klarte seg ikke. Fikk akkurat bekreftet årsaken, morkakesvikt grunnet svangerskapsforgiftning som ikke ble behandlet. Bittert og vondt, jeg var på sykehuset hvor man skal få hjelp også gjør de ingenting. Overlegen mente faktisk at alle de symptomene jeg hadde var et sunnhetstegn på et bra svangerskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet hvorfor man har mensmurringer?

Jeg har hatt det nesten hele syklusen denne gangen, helt siden mensen var ferdig. Slik pleier det ikke å være, vanligvis har jeg det kanskje fra El eller en ukes tid før mensen. Var til gynekolog denne uken for å sjekke ks-arret pga magesmerter, spurte henne men hun sa det ikke medførte problemer med å bli gravid. Det samme med spotting før mensen. Klarer likevel ikke å kvitte meg med følelsen av at noe er galt med kroppen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg med her jeg! :)

Vi sluttet med prevensjon i fjor vår, og skulle prøve aktivt fra sommeren. Men jeg har kun hatt 2 pp siden juli, så nå er jeg til utredning og har fått påvist pcos. Jeg har fått resept på provera som jeg skal begynne på denne uka, og så skal jeg ta progesteronnivåprøver på sykehuset i neste syklus for å sjekke etter el.

Etter det er det mest sannsynlig pergotime enkel kur i seks måneder. Får se om el dukker opp da! :) Jeg har vurdert å tempe i tillegg nå, bare for å få dobbeltsjekket. Jeg har en CBFM, men synes det blir dyrt med de testpinnene når jeg ikke engang vet om jeg vil få el ennå. Får tempe og kjøpe billigtester tror jeg, i hvert fall inntil videre.

Mannen skal ta sædprøve i mars/april, så får vi se hvordan det barker i vei for oss!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen Mee Mee!

Du har en veldig spennende tid i vente fremover skjønner jeg! Er det deres første Ivf forsøk i Februar ? :)

Hvordan foregår prosessen frem til Ivf ? (Tenker det er flere som etterhvert vil komme inn i samme prosess her)

Og Februar er jo virkelig ikke langt unna nå !

Det blir spennende å følge deg videre i prosessen mot spire !

Og 2014 er året !

Hold oss oppdatert underveis?

Vi har først og fremst bare fått brev om samtale, hva som skjer etter det vet jeg ikke. Er ganske ny på dette også. Er ikke så lenge siden jeg i det hele tatt fikk diagnosen. Men håper innest inne at det klaffer uten ivf. Har gått 6 dg på provara nå for å få mensen, bare 4 dager igjen. Så skal mensen komme etter 3 dg. Og på dag 3. skulle jeg begynne med pergo. Satser på at det klaffer da :danse: Føler også at jeg er " for heldig" å få time så raskt på klinikken, mens mange må gå årevis før legen eller gynekolgoen sender henvisning. Jeg ble satt opp etter bare en time hos lege og en time hos gynekolog. Men men, er ikke alt man kan ha dårlig samvittighet over :)

Takk for svar tilbake også :)

krysser fingrene for deg! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Da kaster jeg med på tråden deres! Vi har to unger fra før og har planer om å gjøre familien komplett med et tredje barn. Jeg fjernet hormonspiralen på torsdag i forrige uke, og fikk beskjed av gyn da jeg tok den ut at jeg hadde et egg som kom til å slippes bare et par dager senere. Dere kan tro jeg styrta avgårde til apoteket for å kjøpe folat :fnise:

Jeg inviterte mannen med på litt sengekos lørdag kveld, og søndag morgen kom det ferskt blod (veldig lite) på papiret.. Jeg skjønte ikke så mye av det i grunn, men tenkte først at det kunne være fordi jeg akkurat har fjerna spiralen og at slimhimmen er veldig tynn og sart.. Gyn sa at det ikke var sikkert at et befruktet egg ville kunne feste seg SÅ snart etter spiralen var tatt ut.. Men jeg vet jo også at noen opplever en festeblødning (det har jeg aldri hatt før).

I dag har jeg en halvøm følelse på høyre side litt høyere enn lysken. Tipper symptomjakten blir heftig de neste ukene..

Lykke til alle dere andre også :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

var 100% sikker på at TR kom igår. Det begynte som lyserosa på papiret, men ikke fult kjør enda. Vi passet på å ha litt kos før det skulle bli en ukes tørke :fnise: , og etter samleiet var det mer blod kan man si.... Så jeg trodde det var kommet for fult i natt, men i dag så bare.... INGENTING.. Ikke en rosa flekk engang. nå skjønner jeg ingenting :klo: IKM i dag, negative tester så jeg er ikke gravid. Merkelige kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6dpo i dag og plutselig smakte kaffen veldig vondt! Måtte dobbelsjekke og kjøpe en ekstra latte fra en annen cafe (kunne jo være uheldig med den første), like vond den andre også! Det var et av de tidlige symptomene jeg fikk i forrige graviditet, men likevel ikke sååå tidlig! Har hatt skikkelig dårlig mage og vondt nederst i magen og rundt symfysen de siste dagene også. Håper håper håper at det er en liten spire som plager meg litt! Det er hvertfall meeeeer enn velkomment! ;) og btw. kvise på haken også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart EL her i gården! Tror ikke jeg hadde EL forrige syklus, så dette blir spennende :) Kanskje det blir oktoberbaby på oss? :gravid::hjerte:

Endret av missdior
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6dpo i dag og plutselig smakte kaffen veldig vondt! Måtte dobbelsjekke og kjøpe en ekstra latte fra en annen cafe (kunne jo være uheldig med den første), like vond den andre også! Det var et av de tidlige symptomene jeg fikk i forrige graviditet, men likevel ikke sååå tidlig! Har hatt skikkelig dårlig mage og vondt nederst i magen og rundt symfysen de siste dagene også. Håper håper håper at det er en liten spire som plager meg litt! Det er hvertfall meeeeer enn velkomment! ;) og btw. kvise på haken også!

Krysser alt som kan krysses for at det er en liten spire som plager deg ;) En liten uke nå, så kan du teste. Så speeennende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart EL her i gården! Tror ikke jeg hadde EL forrige syklus, så dette blir spennende :) Kanskje det blir oktoberbaby på oss? :gravid::hjerte:

Da er det bare og stå på missdior, smi mens jernet er varmt! hihi ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, idag har vore en slik dag der bare alt går sakte og alt føles så tungt :(

2 uker siden en av de tungeste dagene i mitt liv :(

Hater denne ventingen på at mensen skal komme tilbake. Det og ikke vite om det er et par uker eller par måneder.. Fikk svar på blodprøven idag, hcg-nivået mitt var på 30. Blir vel tilbake for ny test neste uke.. Da håper jeg det har gått ned til under 5..

Idag er jeg misunnelig på alle dere som får prøve.. jeg bare venter venter og venter :(

Sorry for negativt sutre-innlegg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, idag har vore en slik dag der bare alt går sakte og alt føles så tungt :(

2 uker siden en av de tungeste dagene i mitt liv :(

Hater denne ventingen på at mensen skal komme tilbake. Det og ikke vite om det er et par uker eller par måneder.. Fikk svar på blodprøven idag, hcg-nivået mitt var på 30. Blir vel tilbake for ny test neste uke.. Da håper jeg det har gått ned til under 5..

Idag er jeg misunnelig på alle dere som får prøve.. jeg bare venter venter og venter :(

Sorry for negativt sutre-innlegg :)

:klem: Jeg fikk tilbake mensen på dag 39 etter SA. Er sikkert noe annet når du har hatt utskrapning osv, men håper det går fort!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moina, ikke si unnskyld.. Det er kjempekjipt å gå å vente etter noe sånn :/Føler med deg.. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og mannen er også 2014-prøvere. Jeg prøver og ikke delta for mye på prøveforum etter så mange skuffelser de siste 6 mnd...

Velkommen Lovinda82! 😃

Skjønner skuffelsene kan bli mange etterhvert som PP etter PP trekker ut, men da kan det være godt å ha noen å dele både gleder , sorger og frustrasjoner med som sitter i samme båt :)

2014 blir Året!

Hold oss oppdatert ? 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for de gode ordene dine, Destruit ♡♡

Skriver på mobilen min nå, og da fikk jeg ikke til å svare akkurat på din...

Jeg kan godt fortelle hva som skjedde. Jeg var innlagt på sykehuset med symptomer på svangerskapsforgiftning, men legene mente at det ikke var det selv om jordmor hadde funnet proteiner i urinen og forhøyet blodtrykk. I tillegg hadde jeg hodepine og var kvalm og hadde vondt i magen. Da vi skulle til å bli sendt hjem fra sykehuset skulle jordmor ta en ekstra ctg og da fant de ikke hjertelyden til gutten vår. Derfra ble det hastekeisersnitt og alt som følger med. Etter lange forsøk på gjenoppliving fikk de i gang hjertet til babyen vår, men han hadde vært for lenge uten oksygen og klarte seg ikke. Fikk akkurat bekreftet årsaken, morkakesvikt grunnet svangerskapsforgiftning som ikke ble behandlet. Bittert og vondt, jeg var på sykehuset hvor man skal få hjelp også gjør de ingenting. Overlegen mente faktisk at alle de symptomene jeg hadde var et sunnhetstegn på et bra svangerskap.

Å herremin! 😭 tårene rant når jeg leste det du har skrevet. Kondolerer så mye ! 😔 Helt ufattelig at du ikke ble fulgt bedre opp med symptomene du hadde . Hvor langt hadde du kommet ?

Og fikk du noen oppfølging i etterkant av sykehuset ?

Sender fortsatt 😘 til engelen din ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet hvorfor man har mensmurringer?

Jeg har hatt det nesten hele syklusen denne gangen, helt siden mensen var ferdig. Slik pleier det ikke å være, vanligvis har jeg det kanskje fra El eller en ukes tid før mensen. Var til gynekolog denne uken for å sjekke ks-arret pga magesmerter, spurte henne men hun sa det ikke medførte problemer med å bli gravid. Det samme med spotting før mensen. Klarer likevel ikke å kvitte meg med følelsen av at noe er galt med kroppen min.

Hm, er ingen ekspert på det , men har lest en del rundt det med mensmurringer. Det er krampetrekninger i livmoren (som er en muskel) , enten pga at livmoren strekker seg og vokser for å kunne utvide seg, for eks under en graviditet, og det kan være utstøtelse av alt fra cysterester til mens osv.

Skal se om jeg kan finne en artikkel på det til deg 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har først og fremst bare fått brev om samtale, hva som skjer etter det vet jeg ikke. Er ganske ny på dette også. Er ikke så lenge siden jeg i det hele tatt fikk diagnosen. Men håper innest inne at det klaffer uten ivf. Har gått 6 dg på provara nå for å få mensen, bare 4 dager igjen. Så skal mensen komme etter 3 dg. Og på dag 3. skulle jeg begynne med pergo. Satser på at det klaffer da :danse: Føler også at jeg er " for heldig" å få time så raskt på klinikken, mens mange må gå årevis før legen eller gynekolgoen sender henvisning. Jeg ble satt opp etter bare en time hos lege og en time hos gynekolog. Men men, er ikke alt man kan ha dårlig samvittighet over :)

Takk for svar tilbake også :)

krysser fingrene for deg! :)

Det er bra de tar tak i det raskt , så slipper man å gå å undre , og får hjelpen man trenger :) ingenting å ha dårlig samvittighet for her 😉

Det blir spennende å følge deg videre fremover 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...