Gå til innhold

Prøvere 2014!


Destruit

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

Da kaster jeg med på tråden deres! Vi har to unger fra før og har planer om å gjøre familien komplett med et tredje barn. Jeg fjernet hormonspiralen på torsdag i forrige uke, og fikk beskjed av gyn da jeg tok den ut at jeg hadde et egg som kom til å slippes bare et par dager senere. Dere kan tro jeg styrta avgårde til apoteket for å kjøpe folat :fnise:

Jeg inviterte mannen med på litt sengekos lørdag kveld, og søndag morgen kom det ferskt blod (veldig lite) på papiret.. Jeg skjønte ikke så mye av det i grunn, men tenkte først at det kunne være fordi jeg akkurat har fjerna spiralen og at slimhimmen er veldig tynn og sart.. Gyn sa at det ikke var sikkert at et befruktet egg ville kunne feste seg SÅ snart etter spiralen var tatt ut.. Men jeg vet jo også at noen opplever en festeblødning (det har jeg aldri hatt før).

I dag har jeg en halvøm følelse på høyre side litt høyere enn lysken. Tipper symptomjakten blir heftig de neste ukene..

Lykke til alle dere andre også :hjerte:

Velkommen Tarzani ! 😃

Så hyggelig å høre at dere er på vei mot nr. 3 😃 får håpe sengekosen gjorde raskt utslag 😉

Hvordan var dine 2 første svangerskap ?

Blir spennende å følge deg videre i spireåret 2014 :)

Hold oss oppdatert underveis ? 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hiver meg med her jeg! :)

Vi sluttet med prevensjon i fjor vår, og skulle prøve aktivt fra sommeren. Men jeg har kun hatt 2 pp siden juli, så nå er jeg til utredning og har fått påvist pcos. Jeg har fått resept på provera som jeg skal begynne på denne uka, og så skal jeg ta progesteronnivåprøver på sykehuset i neste syklus for å sjekke etter el.

Etter det er det mest sannsynlig pergotime enkel kur i seks måneder. Får se om el dukker opp da! :) Jeg har vurdert å tempe i tillegg nå, bare for å få dobbeltsjekket. Jeg har en CBFM, men synes det blir dyrt med de testpinnene når jeg ikke engang vet om jeg vil få el ennå. Får tempe og kjøpe billigtester tror jeg, i hvert fall inntil videre.

Mannen skal ta sædprøve i mars/april, så får vi se hvordan det barker i vei for oss!

Velkommen Sprinkles! 😃

Koselig at du vil være med inn på denne tråden ! 😃

Høres ut som 2014 blir ett veldig spennende år for dere fremover !

Hvordan fungerer Provera ?

Så forresten at på ebay så kan man få store bukker med EL tester og Graviditets tester for en litt billigere penge enn Billigetester.no :)

Lykke til på Provera og håper du kan gå fort over på Pergotime :)

Hold oss oppdatert underveis ? 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6dpo i dag og plutselig smakte kaffen veldig vondt! Måtte dobbelsjekke og kjøpe en ekstra latte fra en annen cafe (kunne jo være uheldig med den første), like vond den andre også! Det var et av de tidlige symptomene jeg fikk i forrige graviditet, men likevel ikke sååå tidlig! Har hatt skikkelig dårlig mage og vondt nederst i magen og rundt symfysen de siste dagene også. Håper håper håper at det er en liten spire som plager meg litt! Det er hvertfall meeeeer enn velkomment! ;) og btw. kvise på haken også!

Oj! Høres ut som det er noe som brygger ja 😄

Har hørt at dersom man blir gravid med tvillinger kan symptomene komme ennå tidligere og bli desto sterkere 😉 (uten å kaste for mye ild på bålet ennå altså 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart EL her i gården! Tror ikke jeg hadde EL forrige syklus, så dette blir spennende :) Kanskje det blir oktoberbaby på oss? :gravid::hjerte:

😃

Krysser fingrene for en Oktober baby 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, idag har vore en slik dag der bare alt går sakte og alt føles så tungt :(

2 uker siden en av de tungeste dagene i mitt liv :(

Hater denne ventingen på at mensen skal komme tilbake. Det og ikke vite om det er et par uker eller par måneder.. Fikk svar på blodprøven idag, hcg-nivået mitt var på 30. Blir vel tilbake for ny test neste uke.. Da håper jeg det har gått ned til under 5..

Idag er jeg misunnelig på alle dere som får prøve.. jeg bare venter venter og venter :(

Sorry for negativt sutre-innlegg :)

Det er leit å høre Moina, noen dager er tyngre enn andre , dessverre . 😔 Veldig Bra at du forteller om det! Jeg vet ikke hvordan du føler deg, men vil gjerne støtte deg 😘

Krysser fingrene for at systemet kommer i lage igjen for dere slik at dere kan fortsette å prøve ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering på min front :

IKM har nå kommet og gått, og i utgangspunktet er jeg nå 4/5 dager over . Raidet symptomtråder siden EL men har roet ned litt nå 😄 negativ test 2/3 dager over så nå venter jeg til søndag før jeg eventuelt tester igjen eller TR kommer :) (ingen tegn til at den kommer akkurat nå heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lavendelkyss

Hei! Vi er et par i 30 årene som er prøvere for første gang! Sniker meg inn i gruppen deres jeg, for her så det koselig ut :)

Jeg har hatt uregelmessig mens i flere år, mye pga jeg har gått opp mye i vekt tror jeg. Jeg håper dette ikke vil være noe problem for oss. Har kjøpt meg EL tester, men ikke "funnet" noe EL enda :/ Er veldig redd for at jeg ikke har det. Har jo blødninger, men hørt at man kan ha det uten å ha EL, dermed - lite/ingen sjangse for å bli gravid. Vel, jeg skal ikke bli for negativ, så jeg håper jo inderlig at noe kan skje og at vi kan treffe på rikitg. Har kjøpt billigtester på ebay, men redd for at disse er så billige at de også viser meg dårlige/feil resultater? Blir dyrt i lengden å kjøpe dyre el-tester. Har kjøpt fra billigetester.no også, men de er allerede brukt opp (hehe) - Ingen EL ble funnet på de heller, og de vet jeg er ganske sikker.

Bruker slik sykluskalender-app på telefonen og den anslår el. Så sist jeg "hadde" det, hadde vi to-tre runder et par dager før og på "dagen". Jeg har hatt regelmessig mens de siste månedene, men denne måneden kom ikke mensen. Altså er jeg ca 7 dager på overtid og håper jo selfølgelig at noe her har skjedd og at vi traff el selv om el-tester ikke viste el...Har tatt to graviditetssteter og de viser negativt argh...Men googler på nettet og håper jeg er en av de som produserer lite Hcg, og dermed får sent svar? He he...Jeg tenker å ta en ny test om en uke. Da MÅ det vel vises.

En annen ting som skjedde i dag som er litt rart er at jeg hadde en liten blødning i morges. Jeg ble jo kjempe skuffet og dro på butikken å kjøpte tamponger, men det ble med denne ene blødinger. Altså kom ikke mensen? Jeg er litt forvirret og håper selfølgeli at dette er "småblødninger" som ofte kan oppstå under svangerskap. En festeblødning kan det ikke være, da vi ikke har hatt sex siden el, så det vil være for sent å ha det, hvis jeg hadde blitt gravid.

Noen erfaringer?

Jeg krysser fingre og tær for at ikke mensen fortsetter i natt, og at det kan være en liten spire på gang, men tør ikke håpe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Sprinkles!

Koselig at du vil være med inn på denne tråden !

Høres ut som 2014 blir ett veldig spennende år for dere fremover !

Hvordan fungerer Provera ?

Så forresten at på ebay så kan man få store bukker med EL tester og Graviditets tester for en litt billigere penge enn Billigetester.no :)

Lykke til på Provera og håper du kan gå fort over på Pergotime :)

Hold oss oppdatert underveis ?

Takk for det, destruit! :)

I dag er proveradag 3. Provera fungerer på samme måte som primolut hvis du har hørt om det. Altså, den induserer en falsk mens, slik at jeg kan begynne med ny syklus igjen. Jeg er langt over 100 dager denne syklusen, så hun sa jeg kunne ta de dersom jeg ble utålmodig. ;)

Så nå h ar jeg bestilt termometer, og har forhåpentligvis el-tester på vei. Jeg skal uansett ta prøver for å se om jeg har EL i neste syklus, så jeg tror ikke jeg bruker de før jeg begynner på pergo. :)

Spennende med IKM som har kommet og gått da! Det er jo mange som må gå en til to uker over før de får to streker :)

(Red.: Autokorrekt skrev promille i stedet for primolut :P)

Endret av Sprinkles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering på min front :

IKM har nå kommet og gått, og i utgangspunktet er jeg nå 4/5 dager over . Raidet symptomtråder siden EL men har roet ned litt nå negativ test 2/3 dager over så nå venter jeg til søndag før jeg eventuelt tester igjen eller TR kommer :) (ingen tegn til at den kommer akkurat nå heller ;)

Hjelp hvor spennende Destrui! Vi blir jo helt tullete av denne prøvingen, hehe.

Jeg går selv på symptom-jakt etter eggløsning nå, og innbiller meg derfor hver dag at jeg har det :P Du må oppdatere oss med en gang du vet noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi er et par i 30 årene som er prøvere for første gang! Sniker meg inn i gruppen deres jeg, for her så det koselig ut :)

Jeg har hatt uregelmessig mens i flere år, mye pga jeg har gått opp mye i vekt tror jeg. Jeg håper dette ikke vil være noe problem for oss. Har kjøpt meg EL tester, men ikke "funnet" noe EL enda :/ Er veldig redd for at jeg ikke har det. Har jo blødninger, men hørt at man kan ha det uten å ha EL, dermed - lite/ingen sjangse for å bli gravid. Vel, jeg skal ikke bli for negativ, så jeg håper jo inderlig at noe kan skje og at vi kan treffe på rikitg. Har kjøpt billigtester på ebay, men redd for at disse er så billige at de også viser meg dårlige/feil resultater? Blir dyrt i lengden å kjøpe dyre el-tester. Har kjøpt fra billigetester.no også, men de er allerede brukt opp (hehe) - Ingen EL ble funnet på de heller, og de vet jeg er ganske sikker.

Bruker slik sykluskalender-app på telefonen og den anslår el. Så sist jeg "hadde" det, hadde vi to-tre runder et par dager før og på "dagen". Jeg har hatt regelmessig mens de siste månedene, men denne måneden kom ikke mensen. Altså er jeg ca 7 dager på overtid og håper jo selfølgelig at noe her har skjedd og at vi traff el selv om el-tester ikke viste el...Har tatt to graviditetssteter og de viser negativt argh...Men googler på nettet og håper jeg er en av de som produserer lite Hcg, og dermed får sent svar? He he...Jeg tenker å ta en ny test om en uke. Da MÅ det vel vises.

En annen ting som skjedde i dag som er litt rart er at jeg hadde en liten blødning i morges. Jeg ble jo kjempe skuffet og dro på butikken å kjøpte tamponger, men det ble med denne ene blødinger. Altså kom ikke mensen? Jeg er litt forvirret og håper selfølgeli at dette er "småblødninger" som ofte kan oppstå under svangerskap. En festeblødning kan det ikke være, da vi ikke har hatt sex siden el, så det vil være for sent å ha det, hvis jeg hadde blitt gravid.

Noen erfaringer?

Jeg krysser fingre og tær for at ikke mensen fortsetter i natt, og at det kan være en liten spire på gang, men tør ikke håpe.....

Velkommen lavendelkyss :)

Har dessverre ikke mange erfaringene og komme med siden jeg ble gravid på første forsøk, før jeg mista. Da brukte jeg ikke el-tester, eneste jeg gjorde var og noterte ned første syklusdag og ca forventet el-dag, så hadde vi sex annenhver dag rundt denne dagen :) Jeg har 25 el-tester liggenede nå til vi skal prøve igjen, men for og vere ærlig tror jeg bare jeg kommer til og stresse mer når jeg har disse testene. Om du har regelmessig syklus vil jeg derfor bare annbefale deg og slappe av og gjøre det noen ganger før og rundt el. Lettere sagt enn gjort ;)

Ellers så krysser jeg fingrene for at du har en liten spire i magen som foråsaker denne lille blødningen ♡♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, destruit! :)

I dag er proveradag 3. Provera fungerer på samme måte som promille hvis du har hørt om det. Altså, den induserer en falsk mens, slik at jeg kan begynne med ny syklus igjen. Jeg er langt over 100 dager denne syklusen, så hun sa jeg kunne ta de dersom jeg ble utålmodig. ;)

Så nå h ar jeg bestilt termometer, og har forhåpentligvis el-tester på vei. Jeg skal uansett ta prøver for å se om jeg har EL i neste syklus, så jeg tror ikke jeg bruker de før jeg begynner på pergo. :)

Spennende med IKM som har kommet og gått da! Det er jo mange som må gå en til to uker over før de får to streker :)

Så bra du får hjelp Sprinkles :) skal se dette setter fart på sakerne, så du blir gravid fort !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, i går begynte jeg å blø.. Det kom ganske mye :(

Fjernet hormonspiralen forrige torsdag og fikk beskjed av gyn om at eggløsning kom til å være ca to dager etterpå. Noen som vet om det er vanlig å få kraftig blødning noen dager etter å ha fjernet spiralen? Eller kan dette ha vært tidenes korteste graviditet som endte? jaja. Det var vel kanskje min tur til å ikke klare det på første forsøk.. Det har vært veldig enkelt for meg å bli gravid før, selv om det desverre har endt med 2 SA.

Gubben sier at vi må se det positive i det; at nå får en mnd til med heftig prøving :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herremin! 😭 tårene rant når jeg leste det du har skrevet. Kondolerer så mye ! 😔 Helt ufattelig at du ikke ble fulgt bedre opp med symptomene du hadde . Hvor langt hadde du kommet ?

Og fikk du noen oppfølging i etterkant av sykehuset ?

Sender fortsatt 😘 til engelen din ❤️

Det skjedde to uker før termin, så de kunne jo tatt keisersnitt tidligere uten at det hadde vært noe problem. :(

I etterkant har vi fått veldig dårlig oppfølging. Tok 4 mnd før vi fikk tilbud om terapi av kommunen. Vært på sykehuset et par ganger med sjekk av arret og innvendig ultralyd da. Det har vært greit å få sjekket at alt er i orden når man plutselig får vondt i magen. Blir jo så redd for alt mulig galt som kan ha skjedd, fra kreft til at de har gjort noe galt under operasjonen. :(

Nå håper vi virkelig at spiren sitter snart. Det gikk på første forsøk forrige gang. *håper håper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lavendelkyss

Velkommen lavendelkyss :)

Har dessverre ikke mange erfaringene og komme med siden jeg ble gravid på første forsøk, før jeg mista. Da brukte jeg ikke el-tester, eneste jeg gjorde var og noterte ned første syklusdag og ca forventet el-dag, så hadde vi sex annenhver dag rundt denne dagen :) Jeg har 25 el-tester liggenede nå til vi skal prøve igjen, men for og vere ærlig tror jeg bare jeg kommer til og stresse mer når jeg har disse testene. Om du har regelmessig syklus vil jeg derfor bare annbefale deg og slappe av og gjøre det noen ganger før og rundt el. Lettere sagt enn gjort ;)

Ellers så krysser jeg fingrene for at du har en liten spire i magen som foråsaker denne lille blødningen ♡♡

Tusen takk søte deg :)

Grunnen til at jeg har tatt el-tester er pga min uregelmessige mens og uvissheten om når jeg egentlig har den.

Jeg blør litt i dag også, og nå er det litt brunaktig. Misstenker at det er mensen som prøver å komme.

Trist :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er IKM, men siden jeg hadde EL (tror jeg, utfra testene) 12.01, så tror jeg ikke IKM blir før på lørdag.. Kan altså virke som Pergotime har utsatt EL med et par dager. Har hørt det er vanlig?

Så jeg aner ikke om jeg skal orke å teste i morgen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :P

Jeg er ny her, og helt fersk prøver! Sluttet på p-pillene i begynnelsen av Desember.

Er 25 år gammel, vært sammen med samboeren min i 9 år (!), og nå er det "game on!" :P

Hadde EL for 14 dager siden.. og blødning i går -.- Men en veldig kort blødning som er over nå, men negativ test.. Regner med vi må prøve en stund =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lavendelkyss

Kan jeg få spørre hvor gamle dere prøvere er?

Selv er vi begge i beg. av 30 årene, og jeg føler den biologiske klokka tikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre hvor gamle dere prøvere er?

Selv er vi begge i beg. av 30 årene, og jeg føler den biologiske klokka tikker ;)

Vi er 29 og 30 :) Kjenner det her også, gitt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i midten av tjueårene begge to. :-D Har planlagt det en stund, så vi kjenner oss "overklare" nå. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...