Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det får i tilfelle ble sashimi, er litt grense for hvor mye tid vi gidder å bruke på å lage middag for tiden :P Sashimisalat pleier vi å lage av og til da, det er jo sunnere enn vanlig sushi og. Men det er lite som slår sånn ordentlig sushi, altså :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå... Suuushiiiiii..... Lilleninja!!! Skal vi dra på Ohma en dag!!?

(p.s. lille havfrue er verdens fineste!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke såå glad i sushi, faktisk .. :sjenert: Men jeg kan sikkert bli med og se på at du spiser, MissDior :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååå... Suuushiiiiii..... Lilleninja!!! Skal vi dra på Ohma en dag!!?

(p.s. lille havfrue er verdens fineste!)

....ok da, det er hun. ^^

Jeg er ikke såå glad i sushi, faktisk .. :sjenert: Men jeg kan sikkert bli med og se på at du spiser, MissDior :fnise:

Hvis du er smart nå MissDior, så sier du ja og glemmer at hun ikke vil ha og spiser Lilleninja sin porsjon også!

Nyyydelig jenta di er :rodmer:

Så fint sagt. Jeg er litt tussete, ja :rodmer:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får i tilfelle ble sashimi, er litt grense for hvor mye tid vi gidder å bruke på å lage middag for tiden :P Sashimisalat pleier vi å lage av og til da, det er jo sunnere enn vanlig sushi og. Men det er lite som slår sånn ordentlig sushi, altså :hjerte:

Sushi er ikke noe for meg. Det er den riseddiken som lager krøll for meg, tror jeg. Fisken er ok, soyasaus er nam og ingefær er jo enda bedre. Drakk et veldig godt ingefærøl i går, med spansk pepper i :jepp: Fentimans het det, fåes visstnok på Deli DeLuca. Som jeg ikke har noe sted i nærheten :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sushi er superdigg! Hadde dilla på det i begge graviditetene, og vil gjerne ha det oftere nå også.. ;) yummmy!

Fikk dessverre ikke sett bilde av prinsessa di, men hun er sikkert helskjønn. Har hun mistet litt av håret nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er mammalivet sammenlignet med hva du så for deg? :)

Åh. Interessant spørsmål som jeg hadde tenkt å skrive et interessant svar på. Men det går ikke, for jeg tror det er økedøgn på gang her :bond: Muligens. Hun er litt sånn av-og-på-grinete til vanlig, i dag har det vært mer på enn av. Og det ser ikke alltid ut som luftsmerter. Tror jeg. Og hun blir stille og spiser når hun får puppen sov om det er bare en time-halvtime siden sist (går vanligvis fint å vene 2,5-3 timer). Ooog natt sov hun max 2 timer av gangen, mot 3-4 til vanlig. På formiddagen var hun relativt normal, da :klo::vetikke:

Sushi er ikke noe for meg. Det er den riseddiken som lager krøll for meg, tror jeg. Fisken er ok, soyasaus er nam og ingefær er jo enda bedre. Drakk et veldig godt ingefærøl i går, med spansk pepper i :jepp: Fentimans het det, fåes visstnok på Deli DeLuca. Som jeg ikke har noe sted i nærheten :roll:

Jeg har en 5 minutter unna :P må sjekke ut!

Jeg er ikke så glad i det når det blir for mye av den eddiken, og særlig hvis den er mye mer sur enn søt. Men er bare kjedelig om det blir for lite og...

Jeg vil gjerne ha instaPM! :nigo:

Sendt! :)

sushi er superdigg! Hadde dilla på det i begge graviditetene, og vil gjerne ha det oftere nå også.. ;) yummmy!

Fikk dessverre ikke sett bilde av prinsessa di, men hun er sikkert helskjønn. Har hun mistet litt av håret nå?

Nei, det henger på fortsatt! Det er fint det håret, men det ser jo fett ut med én gang. Vasket det i 12-tiden i dag, nå ser det ikke nyvaska ut i det hele tatt :ler: Vil liksom ikke vaske det oftere enn et par ganger i uka av hensyn til huden hennes heller, så da har vi en baby som ser møkkete ut :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle babyer som mister håret :opplyser:

Da lille var baby, var min tante stadig innom og forventet at håret skulle være borte. Hun tok det omtrent som en stor personlig fornærmelse at det ikke falt av, og ble mer og mer snurt for hver gang :blink: hun er litt rar.

Nå er håret over 20 cm langt, og tuppene er fortsatt kullsorte :) det var helt sort da hun ble født, men etterhvert som det vokste ut ble det brunt. Nyvaskalooken forsvant fort på henne også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaha. Ok. Litt spesielt :ler:

Jeg mistet ihvertfall mitt da jeg var baby, jeg så ganske dust ut på noen av bildene mamma viste meg :hoho:

Hrm, nå gikk visst den såkalte økedagen over. Pappaen kom hjem, tok henne, og etter det har hun vært normal. De rotter seg sammen mot meg :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye gråt på vesla di, mye luftsmerter? Får en vond følelse når jeg leser om det, tenker tilbake på perioden vi hadde med kolikk. Håper ikke det er så ille at det kan være noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla hadde konstant fett hår til vi begynte med babysjampo. :daane: Men hun mista ikke noe hår!

Slitsomt med sånne dager, håper natta blir bedre :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hrm, nå gikk visst den såkalte økedagen over. Pappaen kom hjem, tok henne, og etter det har hun vært normal. De rotter seg sammen mot meg :dry:

I know! Det er så "deilig" når man har hatt en slitsom dag, med baby som har sutret, grått og gnuret seg gjennom dagen, og som har nektet å sove uten masse byssing, kos og puppe-bestikkelser.. og så kommer mannen hjem og skjønner ikke hva jeg snakker om fordi mini er blid som en sol. Utspekulert baby :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye gråt på vesla di, mye luftsmerter? Får en vond følelse når jeg leser om det, tenker tilbake på perioden vi hadde med kolikk. Håper ikke det er så ille at det kan være noe sånt?

Det er endel, men det er et stykke igjen til kolikk -definisjonen, altså. Hun har gode og dårlige dager, men selv på dårlige er hun ikke oppe i 3 timer gråting. Og ofte er det ikke sånn helt utrøstelig gråt heldigvis, det går over med litt mat, med byssing eller når hun har fått prompet fra seg. Og stort sett hun ikke grått på nettene, annet enn når hun våkner og er sulten. Men det har vært litt verre den siste uka, særlig i går og i dag. Og det bekymrer meg. Mer gråt, sterkere gråt, og hun har sovet dårligere. Sover kortere av gangen, og er urolig og grinete før hun sovner. Og sovner gjerne i bare en 5-10 minutter for så å våkne og gråte litt igjen. Hun sover fortsatt lenge på morgenen, men da er det jo de helvetes oppussingsarbeidene som vekker meg.

I kveld er det helt umulig å få henne til å sovne så langt, har for første gang måttet ut av senga for å bysse. Uten at det hjelper noe særlig. Og selvfølgelig sammenfaller dette med at mannen har begynt på jobb igjen, sånn at jeg er mye alene. Håper, HÅPER det bare er noen dårlige dager dette, eller del av den naturlige utviklinga. Det er skummelt at det blir verre, men jeg ser jo at mange steder nevner at de fleste spedbarn gråter mest rundt 6 ukers alder, også dabber det gradvis av etter det. Så sånn sett kan det være helt "etter boka" dette. Håper det, og at det ikke blir til kolikk etterhvert. Er slitsomt nok som det er nå... :(

Herregud, hjernen min går så lett i katastrofemodus. Unger griner. Noen mer enn andre. Sånn er det bare. Nei?

#frustrert #trøtt #fårtrentarmeneogrompaihvertfall

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...