Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Her vil jeg begynne å følge med! Du skriver så bra, sitter og ler for meg selv.

Baby som sover på fanget.. those were the days :rodmer: Mini her har bikket 4 måneder, og vil ikke lenger ligge i fanget og bare kose. Nå skal alt kikkes på og klås på og alt annet enn å ligge stille er gøy. Og så har han blitt så innmari lang, så jeg får liksom ikke til å holde ham på en bra måte heller. Hmf. :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er definitivt noen fine stunder innimellom og, og de gjør at jeg tåler alt maset myyye bedre. Pluss at mannen jo er intet mindre enn helt fantastisk både med henne og meg. :rodmer: Han har sine sider den fyren, på enkelte ting er han en ordentlig teiting og tassaladd. Og jeg var vel litt redd for at det skulle prege spedbarnsperioden. Men som pappa altså. Åh. Jeg sa det rett ut, jeg: "jeg har undervurdert deg skikkelig". Da ble han glad, superpappaen.

Hei og vælkømmin, Sitronkake! Ja, det er vel bare å nyte det mens man kan. Må innrømme at noe av det første jeg gjør når hun sovner (enten det er på meg eller på sofaen eller stolen eller gud vet hvor) er å flekke opp mobilen raskere enn lysets hastighet og rett inn på FB, kåge, nettaviser, blogger, e-bok, hvasomhelst egentlig. Bare sånn for å kunne få LITT kontakt med verden utenfor babybobla. :sjenert:



Og ooooh, haha, fant nettopp denne - vil ha!

worlds-okayest-mom.jpg

Endret av *bakepulver*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, så godt å høre at mannen din er ordentlig superpappa og tar vare på deg også :laugh:

Digger koppen, forresten :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kul kopp.... personlig tar jeg gjerne imot en verdens beste mor kopp. Føler meg som verdens beste mor- for dem iallfall ;) Tror ikke de ville byttet meg ut. Kanskje jeg er heldig å få noe slikt engang.

Ha en fin torsdag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker vel den bør være mer retta mot de kravene man stiller til seg selv, den koppen - ikke hva ungene tenker :P

Hrm. Teit natt. Brukte eeeeevigheter på å sovne, så våknet hun hver halvtime omtrent, i en periode på 3 timer. Så mat og eeeeevigheter på å sovne igjen. Så sov hun en stund sammenhengende, våknet og ville ha mat og etter det var det bare kroppskontakt som gjaldt. Så hun sov ved siden av meg, og SPRELLA altså noe så sinnssykt i søvne! Jeg er overraska over at jeg ikke har blåmerker på magen :ler: Tror det var pga luft som tydeligvis ikke gjorde vondt, men fikk henne til å bevege seg.

*sprellesprellesprell*

*fiiiiis*

*sove rolig i 5 min*

Gjenta i en par-tre timer til ho mor blir gal og står opp :hoho:

Men resten av dagen har vært fin altså! Litt hyl og skrik innimellom, men jeg rakk f.eks å lage meg havregrøt til frokost (med banan og blåbær, nam!), vi har badet og hun SMILTE til meg fra balja! :blink: så lå hun kliss naken og lufttørka på stellematta. Fikk til og med tatt litt magetrening helt til hun plutselig vræla (ganske begrensa tålmodighet meg mageleie så langt :ler: ). Litt panisk rydding akkompagnert av mer vræl, men så var puppen effektiv av-knapp. Så sovna hun, og mens hun sov har jeg rukket å spise ordentlig lunsj (ikke bare noe jeg klarer å finne og dytte i meg med én hånd), lese bok og nettaviser, og drikke te og spise kjeks (vanlig Bixit er melkefri, hurra!).

Innmari glad det blir litt idyll innimellom, da er alt det slitsomme sååå mye lettere å takle!

*overser at naboen spiller gitar. Igjen. Samme jævla riffet om igjen og om igjen og om igjen. Igjen. :dry: *

Endret av *bakepulver*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun bare savner å sparke deg i magen, og måtte ta til takke med å gjøre det på utsiden denne gangen? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsom kopp! :ler:

Jeg mener... Man kan jo ikke være verdens beste mamma hele tida..? ;)

Slitsomme netter er - ja, nettopp slitsomt. Du får slappe av når du kan! :klem:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, slitsom natt i natt og. Begynte leggeprosessen kl 21 med amming og sånt. Hun sovnet vel sånn...midnatt? Og da sov hun i 4,5 time, jeg på den andre siden brukte vel en 30-45 min på å sovne og våkna så stadig vekk, av hver minste lille lyd. :dry:

Formiddagen derimot var ikke så slitsom, vi sov til 1230!!! :blink:

Hadde jeg klart å sovne fortere og så faktisk sove godt, så hadde jeg vært verdens mest uthvilte nybakte mor.

De har drop-in for veiing på helsestasjonen mellom 12 og 14 på fredager og jeg hadde egentlig tenkt meg dit. Men med amming og bleieskift og frokost til meg og sånt så skjønte jeg at det kom vi jo ikke til å rekke. Pluss at det regner. Så jeg sneik meg ut av senga og tok en dusj i stedet! :hoho:

Hun er et herk å få i sengog det skal bli deilig når det en eller annen gang i fremtiden blir enklere. Men jeg tipper at jeg kommer til å savne disse B-mennesketendensene veeeldig etterhvert :ler:

Fredag! Har folk noen festlige planer? Vi skal spise sushi, også skal jeg drikke en halv øl. Gleder meg :hoho:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite festlige planer! Alene hjemme med babyen, dvs alene om legging, x antall oppvåkninger, sutrete unge siste timen før legging osv. Er mye alene og kjenner jeg er litt lei. Vesla våkner ørten ganger om natta og det er slitsomt. Unntaket var selvfølgelig da hun overnatta hos svigermor og sov som en stein fra halv åtte til fem. Her hjemme skjer det aldri!

Blir vel å legge henne og se på idol eller noe annet hjernedødt etterpå, og forhåpentligvis klare å få i meg noe som kan ligne middag. Sushi hørtes godt ut :) Hadde ambisjoner om dampet seifilet med urter og ovnsbakte rotgrønnsaker, men spørs om det lar seg gjøre!

Håper du sover bedre etter hvert. Klarer du å sove hvis mannen tar vesla litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, slitsom natt i natt og. Begynte leggeprosessen kl 21 med amming og sånt. Hun sovnet vel sånn...midnatt? Og da sov hun i 4,5 time, jeg på den andre siden brukte vel en 30-45 min på å sovne og våkna så stadig vekk, av hver minste lille lyd. :dry:

Formiddagen derimot var ikke så slitsom, vi sov til 1230!!! :blink:

Hadde jeg klart å sovne fortere og så faktisk sove godt, så hadde jeg vært verdens mest uthvilte nybakte mor.

De har drop-in for veiing på helsestasjonen mellom 12 og 14 på fredager og jeg hadde egentlig tenkt meg dit. Men med amming og bleieskift og frokost til meg og sånt så skjønte jeg at det kom vi jo ikke til å rekke. Pluss at det regner. Så jeg sneik meg ut av senga og tok en dusj i stedet! :hoho:

Hun er et herk å få i sengog det skal bli deilig når det en eller annen gang i fremtiden blir enklere. Men jeg tipper at jeg kommer til å savne disse B-mennesketendensene veeeldig etterhvert :ler:

Fredag! Har folk noen festlige planer? Vi skal spise sushi, også skal jeg drikke en halv øl. Gleder meg :hoho:

Kos deg med en hel halv øl! :hoppendeglad:

Det er ikke sikkert hun vokser det av seg... :sjenert: Jeg har vært b-menneske hele mitt liv. Er dog mulig foreldrene mine ville byttet ut 12 år med å vrenge en suuuuuuupertrett (og gretten) unge ut av senga 5 dager i uka med noen tidlige helgemorgener. :vetikke:

Hm. :hoho:

(nå har jeg fleksitid og begynner på jobb 9 - da funker jeg som tenkende individ. :nigo: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite festlige planer! Alene hjemme med babyen, dvs alene om legging, x antall oppvåkninger, sutrete unge siste timen før legging osv. Er mye alene og kjenner jeg er litt lei. Vesla våkner ørten ganger om natta og det er slitsomt. Unntaket var selvfølgelig da hun overnatta hos svigermor og sov som en stein fra halv åtte til fem. Her hjemme skjer det aldri!

Blir vel å legge henne og se på idol eller noe annet hjernedødt etterpå, og forhåpentligvis klare å få i meg noe som kan ligne middag. Sushi hørtes godt ut :) Hadde ambisjoner om dampet seifilet med urter og ovnsbakte rotgrønnsaker, men spørs om det lar seg gjøre!

Håper du sover bedre etter hvert. Klarer du å sove hvis mannen tar vesla litt?

Neimen hyyyyssssjjj, du ødelegger bildet mitt om at alle unger over 3 mnd er kronisk blide som små soler og aldri griner! :ler:

Hm, så overstått kolikk til tross er det fortsatt mye sutring altså? Jaja, mødre til grinete unger unite! :5: (eeeeller som den ekstremt amerikanske omskrivingen for trassig skrikerunge jeg så på en nettside: "spirited children" :rolleyes: Virka ikke som om det var humoristisk ment engang. Jeeeez. Jaja, jeg og mannen bestemte oss rimelig fort for at den korrekte betegnelsen på Lille må være "quiet impaired" eller "volume challenged" :hoho: )

Er det pga jobb at samboeren din er borte så mye? Skjønner godt du blir lei av å være mye alene med babyen, jeg kjenner på det selv her - og min er jo nesten alltid hjemme på kvelden. På ukedagene er det jeg som tar henne på natta, han må kjøre endel bil på jobb, så det er viktig at han er uthvilt (heller gråtende unge enn å gå og bekymre meg for om han kommer seg hjem i én bit. Huff.). Men han tar over "stafettpinnen" ( :lol: ) når han kommer hjem. Og vi deler på nattestyret i helgene. Sist tok jeg amming og bleieskift og han sov ved siden av senga hennes og fikk ansvaret for å få henne til å sove. Det hjalp endel, altså. Selv om det ofte er visstheten om at "det kommer en forstyrrelse - og det er umulig å vite når" som nok er det største stressmomentet for min del. Mulig jeg tar noen netter på eget rom innimellom og - vi får se.

Kos deg med en hel halv øl! :hoppendeglad:

Det er ikke sikkert hun vokser det av seg... :sjenert: Jeg har vært b-menneske hele mitt liv. Er dog mulig foreldrene mine ville byttet ut 12 år med å vrenge en suuuuuuupertrett (og gretten) unge ut av senga 5 dager i uka med noen tidlige helgemorgener. :vetikke:

Hm. :hoho:

(nå har jeg fleksitid og begynner på jobb 9 - da funker jeg som tenkende individ. :nigo: )

Fleksitid :hjerte:

Når jeg begynner på jobb igjen til våren kommer jeg til å både ha ultrafleksibel fleksitid OG en time ammefri. Det blir gull, særlig siden det strengt tatt er tidligere jobbstart enn jeg kunne tenke meg (februar... sånn er det når man jobber på prosjekter, jobben er når den er).

Vi er B-mennesker begge vi og. Eller, jeg er B-menneske som liker å være A. Eh. Jeg synes det er fantastisk å sitte oppe om kvelden og styre med mitt, 23-01 er liksom gulltid. MEN jeg syne sog det er utrolig deilig å komme seg opp om morran og føle at man får litt ut av dagen. Blir vel for mye å håpe på at Lille blir sånn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dumt er det der med å amme ungen i søvn? :klo: Jeg ser jo stadig vekk at folk advarer mot å venne ungene til det, men det er så sinnssykt mye mer effektiv her enn alt det bysse-vugge-synge-styret. Både for å få mor og barn til å sove :P

Litt av problemet er at hun våkner veldig av rapingen (og det må vi nesten gjøre synes jeg, iom. at hun både har luftplager og gulper endel) og bleieskift på bad med sterkt lys (bæsj i nesten hver bleie og hun er en mester på å tisse under bleieskift, så det ville være idioti av en annen verden å prøve på noe sånt i senga :ler: )

Jeg får fint til å amme liggende, så det kunne vel vært en idé å gjøre det til rutine at det blir amming + raping + bleieskift + ny runde amming liggende og til hun sovner. Litt redd for at det skal bli mer lufttrøbbel eller gulp, men det ser vi jo om skjer eller ikke. Spørsmålet er om vi risikerer at hun blir så tilvendt det at hun nekter å sovne på andre måter senere og nattavvenning blir mye mer trøblete når vi en gang kommer dit. Eller overtenker jeg ting nå? :vetikke:

Endret av *bakepulver*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

For å si det sånn: neste gang kommer jeg til å drite i rådet om å ikke amme i søvn. Det hadde spart meg for en del frustrasjon i starten om jeg bare hadde gjort det. Så får jeg heller ta avvenningen som den kommer. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å si det sånn: neste gang kommer jeg til å drite i rådet om å ikke amme i søvn. Det hadde spart meg for en del frustrasjon i starten om jeg bare hadde gjort det. Så får jeg heller ta avvenningen som den kommer. :)

Det er litt det nivået jeg er på og nå. Det er liksom:

- bysse og vugge i én time og ungen sover fortsatt ikke mens armer og rygg verker og mor er frustrert og det blir en time kortere sovetid til hun blir sulten igjen

Vs.

- dytte pupp i munnen på henne. Baby sovner mett, mor sovner fornøyd. (mor våkner på ett eller annet tidspunkt med vondt i rygg og pupp og kløner babyen tilbake i egen seng og stresser seg opp over at ungen kanskje våkner da og bruker litt tid på å sovne igjen. Fortsatt et bedre alternativ.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Det er litt det nivået jeg er på og nå. Det er liksom:

- bysse og vugge i én time og ungen sover fortsatt ikke mens armer og rygg verker og mor er frustrert og det blir en time kortere sovetid til hun blir sulten igjen

Vs.

- dytte pupp i munnen på henne. Baby sovner mett, mor sovner fornøyd. (mor våkner på ett eller annet tidspunkt med vondt i rygg og pupp og kløner babyen tilbake i egen seng og stresser seg opp over at ungen kanskje våkner da og bruker litt tid på å sovne igjen. Fortsatt et bedre alternativ.)

Nemlig.

Mitt (helt ufaglige) råd: drit i å være "flink", gjør det som er best mulig for flest mulig av dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Am i vei! :5:

Vi bruker det fortsatt som supereffektivt sovemiddel. Det er enten 1: rasende unge som skriker til hun omtrent spyr, dyner/laken/pysjamas/meg blir søkkvåte av snørr og tårer, hun raser rundt i senga si/mi, brøler og sutrer og herjer rundt i 1-2 timer før hun endelig (kanskje) sovner hikstende - eller 2: sovner på puppen i løpet av 15-20 minutter.

Go figure :ler:

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Altså: barneoppdragelse driver man på med når barnet har litt mer å kommunisere med enn rap-hyl-sutte-hyl-promp-hyl-raaaaaap-hyl-hikk-hyl-promotering-promp-promp-fiiiiiiis-hyl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...