Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Jeg er bare halvzombie i dag.

Bra dag for et bad. Ja, av Lille altså. Jeg får ikke plass i balja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm. Det er visst økedøgn på gang. ...for meg. :eeeh:

*fysenpåaltiheleverden*

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde to-tretimers våkenperiode i natt :kjefte: vi får som regel det når hennes elskede bestemor har vært borte, hun kom hjem fra langweekend i går. Da må hun opp og forsikre seg om at mimmi ikke skal forsvinne igjen. Litt søtt, da. Men mest ikke :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har Lille hatt en sjeldent lang lur midt på dagen, på 1,5 time. Jeg la meg på sofaen og sovna. Og sov i et kvarter, så fikk jeg ikke sove noe mer. Erremulig? :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, første mail til psykolog sendt. Tok litt tid, nå håper jeg det er verdt det. Spent på e-terapi! :)

Oooog sånn for å veie opp for all sutringa (og sporadiske forsøk på å starte Crazy zombie poeple's night club :fnise: ), her er lista over ting som er skikkelig kult akkurat nå.

- 6-ukerskontroll i morgen (eh, dagen før hun fyller 8 uker. Litt sprengt kapasitet der nede) Bare synd det er kl 10, så jeg må jo stå opp tre timer tidligere enn jeg en vant...Å HEI NEI DU, IKKE SPOR AV TIL SUTRING IGJEN!

- Lille ligger og sover på pappa'n sin nå. Verdens fineste syn :rodmer:

- Hun har blitt så sosial! Det er så gøy!!! Smiler i stadig nye situasjoner (til å begynne med var det bare på stellebordet), og "prater" masse. HERREGUD DEN UNGEN HAR VERDENS SØTESTE STEMME. Samtalene er ikke så intelligente enda, det går mest i eeeeaaah, egllllgggghh og IIIH!

- vi har kjøpt rosa smokkestropp med hodeskaller på

- vi har innført fredag som fast take-away-dag

- Lille lærer stadig noe nytt motorisk sett. Jeg tror hun er i ferd med å oppdage sine egne hender, og av og til ser det ut som om hun strekker hendene etter ting. Og hun har begynt å kaste seg til siden når vi bærer henne. Eh, jippi, fremskritt... Kjempegøy. Ikke skummelt i det hele tatt. :eeeh:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde to-tretimers våkenperiode i natt :kjefte: vi får som regel det når hennes elskede bestemor har vært borte, hun kom hjem fra langweekend i går. Da må hun opp og forsikre seg om at mimmi ikke skal forsvinne igjen. Litt søtt, da. Men mest ikke :roll:

jooo, litt søtt! :hjerte:

Men hjelp - masse sympati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi jaaa hun er jo søt da :rodmer: men jeg blir jo så frustrert, hun skal jo liksom sove :bond:

Spennende med kontroll i morgen! :hoppe: jeg liker alle punktene på positivlista di :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll overstått! Lille havfrue fungerer som hun skal. Rotavirus-vaksinen har hun fått og. Helsesøster var sååå fornøyd. Det var den første babyen hun gav vaksinen til (den gis som dråper) så hun var litt spent, men Lille bare slafset den i seg. Ett stk glad og gira helsesøster måtte bare ut på gangen og fortelle de andre at det gikk så lett :fnise:

Også veier hun over 5 kg nå. Stoooore lille. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, som hun vokser! Hvor lang var hun? :)

Supert at dere fikk den vaksinen, skulle ønske de større barna også kunne få den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, de målte ikke lengden

Trodde ikke det var vanlig så tidlig, jeg? :klo:

Også eeeeøøøøøh, dagens n00b. Herregud. Etter kontrollen var hun sulten, så jeg amma på venterommet. Der var det masse folk og mye søte unger og ekle unger og bråkete unger og enda mer bråkete foreldre og generelt masse distraksjoner. Og jeg var trøtt. Jeg la jo merke til at hun kava litt og var mer urolig enn hun pleier, men tenkte det var pga masse folk og lyd og sånt. Noen minutter senere kikker jeg ned...og innser...at jenta ligger og sutter desperat...på huden ved siden av brystvorte!

[/facepalm]

Det er 5 timer siden. Jeg har fortsatt sugemerke :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooh, også fikk jeg sånn nesespray for å få i gang utdrivningsrefleksen. Nevnte at jeg stresser litt med pumpinga pga soving og sånt (får jo sove lengre om mannen kan gi flaske). Så legen foreslo det. Det er seriøst GOOD SHIT. :fnise: vanligvis har jeg fått ut sånn 50-100 ml (20 på det dårligste, 120 på det beste). Nå fikk jeg ut 150 på begge! :nigo:

Frister å fryse ned endel nå, men man skal jo liksom ikke det når hun har trøske. Samtidig så ser det ikke ut som om hun blir kvitt det så fort, legen nevnte at av og til må det bare gå over av seg selv. Men så lenge hun har det må det vel være greit med sånn... trøskemelk? (æææææsj, ekleste ordet EVAR!) :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo fryse ned og bruke det seinere hvis hun har trøske da også? Hvis hun ikke har, så kan du jo evt kaste det. Veldig kjekt å ha et lager i fryseren! Og lurt å fylle opp nå som du har så mye melk. Så bra med sånn nesespray, det skal jeg be om hvis jeg får nummer to en gang. Blir bare vanskeligere og vanskeligere å pumpe, men når ser det ut som vi snart kan gi NAN om vi trenger.

Er ikke vanlig at de blir målt før de er tre måneder, nei, vesla mi vokste 12 cm de tre første månedene, altså en cm i uka! Det er vilt!

Sprøtt at du ikke merka at hun ikke sugde riktig, det gjør jo såå vondt når de treffer feil!! :(

Lurer på om mi kan få rotavirusvaksine, jeg? Må undersøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det har pleid å gjøre vondt når hun bommer på brystvorta før, men nå var det ikke det. Merkelig nok. Hun sugde vel ikke så hardt, da. :klo:

Uansett: melk er herved fryst ned. Wooh!

Jeg tror den vaksinen må tas før fylte 12 uker fordi faren for enkelte bivirkninger var større etter det. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Så hun var relativt grinete og skrikene i går kveld. Men sovna etter 3 minutter byssing (pleier å ta15), fortsatte å sove da jeg la henne i senga si (pleier å våkne og bruke nye 15 min på å sovne), også sov hun i 5,5 time (pleier å være 3-4).

...kan hun få sånn vaksine hver dag?

:lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...