Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Hjelmlua fra Nøstebarn sitter riiimelig godt på, og ellers bruker vi sånne baklavaluer som Pasadena linket til :)

Jeg har god erfaring med hjemmestrikka votter/håndposer med knytting rundt håndleddet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker en gang når mini var bitteliten. Han satt i bilstolen mens jeg kjørte og det ble plutselig så stille der bak. Synes jeg så han så dårlig i speilet også. Så jeg måtte stoppe og se hva han drev med. Da hadde han vridd så på hue frem og tilbake at hele lua var bak frem :hoho: han var temmelig forskrekka når jeg tok av lua :P

Så ja, har hatt samme problemet selv ;) jeg liker godt balaklavan fra Joha. Selges f.eks på babyshop. Den er god. Men sørg for at den sitter ordentlig. Er det bittegrann for stor så vil den nok vri seg, så den må være trang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye moro å lese. Dette var redningen fra en kjedelig kveld uten tv og pc. (Mannen har rappet begge for å se hercules...)

Måtte le høyt av aammepisoden på venterommet og melkespruten i øyet. Og ikke minst det å prøve å amme seg selv... jeg tror jeg blir en av de altså. Har c cup fra før så tørr nesten ikke å se for meg hvor store de kan bli med melk i! :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok ikke muligheter for å amme av seg selv... mine pupper har bare vokst til skikkelig fin størrelse, ikke noe tacky-tendenser her.. (tviler på at typen din synes de er tacky??). Hehe, litt amazed at du faktisk kom på å teste da.. Men hvis de er så store at de fyller hele synsfeltet ditt, så skjønner jeg jo at det var lett å komme på.

(jeg ønsker meg nesten silikon etter dette... nyyyter kløfta mi)

God helg til deg og den lille bæsjefisegulpebylten.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så finnes det ikke amme-bher i a-cup, for det skal tydeligvis ikke være mulig å ha så små pupper som meg når man ammer. :snurt: Jeg er derfor litt fascinert av at du faktisk klarer å få i deg din egen melk. Bokstavelig talt et påfunn som var suget av eget bryst! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info så finnes det ikke amme-bher i a-cup, for det skal tydeligvis ikke være mulig å ha så små pupper som meg når man ammer. :snurt: Jeg er derfor litt fascinert av at du faktisk klarer å få i deg din egen melk. Bokstavelig talt et påfunn som var suget av eget bryst! :nigo:

:skratte:

Som jeg skulle sagt det selv :5:

Og kjenner jeg meg selv rett så er jeg nok også en av de heldige som kommer til å klare å amme meg selv, så jeg syns ikke det hørtes spesielt snodig ut i det hele tatt!

Endret av Androide
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og jeg som skulle til å spørre om Androide hadde vært konsulent for den spøken der! :ler:

..og takk for alle luftige, hei til Skyblue, og god bedring til nakken til Nesevisa :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hallooo, sovebaby. Lille sov til 12, hun. Hun sovna sånn 23ish i går og sov nesten 6 timer. Så var det en time med mating og bleieskift og sånt, og hun sovna igjen litt før kl 7. Og våkna kl 9. Og sovna ca 10 og sov til nå. Jeg sovna og kl 10, med henne tett inntil meg, men selv om det er innmari kooos med en liten varm og myk sovebylt i armene, så er det ikke så behagelig altså. Så jeg stod opp. Tok en dusj. Rydda ut av oppvaskmaskina. Spiste frokost. Drakk kaffe. Drakk litt mer kaffe. ...også hørte jeg våkne-lyder, og har ligget i 10 minutter i senga med en baby som gliser og promper om hverandre! :hoho:

Innmari fint med disse idyll-timene innimellom alt kaoset.

(kaoset som ble redigert vekk for å gi inntrykk av en perfekt natt: kl 0530: Lilles tå har vikla seg inn i en løs tråd på svøpet. Skriket vekker både mannen og halve blokka. Kl 0630: STØRSTE.SPRUTGULP.EVER. Seriøst. Kl 0715: jeg får ikke sove. Ikke sjans. Tusler ut og sutrer litt til mannen som sitter med kaffen og prøver å våkne etter en dårlig natt. Jeg blir dels sur for at han ikke klarer å komme seg i seg når han skal (vi har arbeidsfordeling på søvnproblemene; jeg får ikke sove. Det får han, men han har lakenskrekk). Og dels bekymra fordi han må kjøre så langt i supertrøtt tilstand. Legger meg og får sove til slutt, sånn bittelitt før Lille våkner igjen.)

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det! :jepp:

Også er det så gøy at hun stadig lærer seg noen nye triks! Må innrømme det er myyye morsommere nå som hun både kommuniserer litt og kan gjøre noen småting, enn da hun var helt fersk og bare lå der :fnise:

- babygymmen har blitt skikkelig stas den siste uka. Hun nistitrrer på den leken vi har hengt opp, gliser og lager lyder mens armer og bein går som trommestikker.

- stadig mer pludring og lyder. Går jo mye i "eeeeeh" og "glrrrgh", også kommer det noen høyfrekvente "IIIH!" på innpust innimellom når hun er skikkelig blid og ivrig. Nesten litt som latter, bare mye rarere :ler:

- hun smiler til seg selv i speilet. Skal de ikke begynne med det endel senere? Har vi en over gjennomsnittet selvopptatt baby, kanskje? :haar::fnise:

- hun har faktisk blitt ganske flink til å sovne selv! :jepp: På kvelden nå så tar vi kveldsstellet, tar på svøpet, så går jeg og bysser litt på henne og synger. Ikke lenge, noen minutter kanskje, til hun er tung i øynene og ser trøtt ut. Så legger jeg henne i senga si, og legger meg ved siden av henne (senga hennes er jo kobla på vår). Hun våkner gjerne til litt, men ligger og smiler til uroen over senga og til meg, så får hun smokken når hun blir litt urolig - og da pleier hun å sovne etter en 5-10 minutter. Må riktignok gi henne den jævla smokken ørtipørti ganger fordi hun spytter den ut, og hun må gjerne ha en to-tre forsøk før hun sovner helt på ordentlig, men hey! :ler:

Hun sover stadig lengre og. Fire ganger har hun sovet rundt 6 timer i ett strekk, merkelig nok har det vært mannen som har hatt henne alle de gangene. :klo:

- hun skal stadig kjenne på ting med hendene. Tafsebaby!

- løfter hodet høyt når vi bærer henne på skulderen. Og på brystet. Sterk OG nysgjerrig :hjerte:

Det ikke fullt så positive:

- lengre tid mellom hver bæsjebleie. Vet det er helt normalt og ikke noe galt altså, og det ser ikke ut til å plage henne. Men det kommer jo så jækla mye når det først kommer. :redd:

- hun hadde gått opp litt lite sist jeg veide henne, kun 90 g på 10 dager. Men det var også etter at hun hadde fått vaksinen som hun jo reagerte litt på OG hun fikk ikke mat rett før vi var på helsestasjonen som hun pleier. Og hun har defintivt matlyst, så jeg gidder ikke stresse med det enda, men håper jo går seg til. Ny veiing fredag denne uka. :) Det går kanskje litt i rykk og napp den vektoppgangen og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoooyh. I natt sov hun først fra 23 til 05, så fra 0615 til 1015! Og jeg fikk sove innen en halvtime begge gangene jeg og, så jeg har sovet masse i natt! :hoppendeglad: Blir jo ikke sammenhengende søvn for min del akkurat, for hun lager så sinnssykt mye lyd i søvne din jeg våkner av, men jeg har i grunnen vent meg til det.

Åja, og ny ting hun nylig har lært seg: gripe tak i hår. Og ikke slippe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gå med håret løst. Kjenner at det nok blir en stopp på det ganske snart. Litt mer sjarmerende med babyer som er tynne i håret enn mødre som er det :ler:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste nybakte mødre blir ganske så tynne i håret etter en stund uansett :fnise: plutselig faller halve håret av, og man får den svært kledelige "ammeluggen" når det begynner å vokse ut igjen. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en ny!!! :kjefte: håret vokser fort, så den første var endelig forsvunnet. Så datt det av masse hår igjen, og jeg ser ut som en tufs. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt! :dry: Resten av håret mitt vokser som ugress (seriøst, jeg burde farget etterveksten minst hver 4.uke! :hakeslepp: ), men ammeluggen og de ''vakre'' englehårene vokser aldri. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...