Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

:ler: Nye utfordringer er vel greit iblant. Nei du må være forsiktig med små baby-hender, men er hun virkelig sterk? Ja, de kan overraske, de babyene. Hun lærer etter hvert :) Moro at hun har oppdaga hendene sine.

Overraskende sterk! :blink: jeg vet nok hvem av oss som hadde vunnet i håndbak, men det frister liksom ikke med full drakamp heller. I det minste sånn for husfredens skyld. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig entusiastiske desse små. :hoppendeglad: Og så søt. :rodmer:

Ikke så rart, heller. Tenk å oppdage at en har to fiks ferdige gripearmer som en kan få tak på alt slags spennende med!? (bare vent til hun oppdager alle pøbelstrekene de er nyttige til! :fnise: )

Og gled deg til hun oppdager tær. I følge gode kilder er det så godt som umulig å få på en baby med begge stortærne i munnen en bleie i tide til å unngå arbeidsuhell. :hoho: Og klær er visst verre...

Sist jeg var på helsestasjonen var vi ved siden av en knert som hadde oppdaget tærne sine. Jeg tror han var låst fast i den stillingen :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven døtte sykkelstøtte.

Hun sovna en eller annen gang etter kl 23 (måtte bare hyyyle hver gang jeg la henne ned først. Og så bæsje to ganger). ...og våkna 0650!

HAHAHA! *hysterisk latter*

(hun har selvfølgelig småvåkna flere ganger i løpet av natta og sutra og jeg har gitt henne smokken og sånt. Og hun har grynta i søvne som vanlig, og jeg har vel hørt det innimellom og. Men den første reaksjonen min da jeg så hva klokka var, var noe sånt som "OMG ungen har nesten sulta ihjel også våkna jeg ikke av det! :hoho:)

Endret av *bakepulver*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååeh. Blir man noen gang så herda at man ikke friker fullstendig ut når ungen begynner å skrike i vogna når man er ute blant folk? Uæck.

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm. Har en baby som sover på meg og poteter som nok straks er ferdigkokte. Burde bort å sjekke. Men da våkner hun. Litt ekstrav kos er vel verdt noen overkokte poteter, vel? Kooos.

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og i natt sov hun fra 0030 til 0845! :hakeslepp: litt mer hyl og skrik når hun skal legges de siste par dagene. Ser ut som magevondt. Men hun tar det tydeligvis igjen. Nesten litt for brått, hønemor her blir jo bekymra når hun helt plutselig skal sove natta gjennom :bond:

Og da var det forsåvidt jeg som vekket henne. Hun hadde klart å sprelle sånn at dyna lå over fjeset hennes. Urk, ekkelt. Har sett at den sklir oppover før og, men ikke SÅ høyt (vi pleier legge den ved livet hennes, siden hun har på seg både kortermet body og svøpedrakten). Hrm, hvordan ordner man med flyttefri dyne når man svøper mon tro? :klo:

Fint med sovebaby. Hadde vært fint med sovemor også. Jeg våkna midt på natta og var våken i et par timer sånn helt umotivert, jeg :rolleyes:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og i natt sov hun fra 0030 til 0845! :hakeslepp: litt mer hyl og skrik når hun skal legges de siste par dagene. Ser ut som magevondt. Men hun tar det tydeligvis igjen. Nesten litt for brått, hønemor her blir jo bekymra når hun helt plutselig skal sove natta gjennom :bond:

Og da var det forsåvidt jeg som vekket henne. Hun hadde klart å sprelle sånn at dyna lå over fjeset hennes. Urk, ekkelt. Har sett at den sklir oppover før og, men ikke SÅ høyt (vi pleier legge den ved livet hennes, siden hun har på seg både kortermet body og svøpedrakten). Hrm, hvordan ordner man med flyttefri dyne når man svøper mon tro? :klo:

Fint med sovebaby. Hadde vært fint med sovemor også. Jeg våkna midt på natta og var våken i et par timer sånn helt umotivert, jeg :rolleyes:

Hva med sånne stropper man fester lakenet med? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeey, kult! Frøkna begynner å få litt kontroll på beina sine! Vi kjøpte jo boka Experimenting with babies. Som er masse sånne småting man kan gjøre for å se rare ting babyen din kan, og alt er fundert i ordentlige eksperimenter og forklart ut fra et vitenskapelig og evolusjonære perspektiv. Ganske kul :)

Uansett: ett av eksperimentene går på utvikling av motorikk, og hvordan babyer faktisk får kontroll over beina før armene. I det ordentliger eksperimentet hadde de plassert en rangle først på armlengdes, så fotlengdes avstand fra babyen. Og babyene klarte i gjennomsnitt å treffe rangla og få den til å lage lyd med beina 4 uker før de klarte det med armene. Virker kanskje litt ulogisk å starte med beina, men de mener det er fordi bevegelsesmulighetene er mindre i hofteleddet enn i skulderleddet. Da trengs det mindre kontroll for å styre beina i riktig retning, mens armene lettere går litt sånn alle over the place og må øves mer med.

Og etter noen runder i babygymmen her i heimen: joda, det stemmer fint på Lille! Hun prøver å sparke borti den ranglesaken vi har hengt opp. (som forøvrig har EN JÆVLIG IRRITERENDE LYD. Men hey - for science!) Ser skikkelig konsentrert ut, og blir sååå gira når den hun får til den føkkings lyden :fnise:

Endret av *bakepulver*
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Planen er selvfølgelig at vi skal være så nerdete at det smitter over på jentungen, og at hun dermed ender opp med å bære være venn med "de rare" på vgs sånn at drikking og dop og sex og sånt er helt uaktuelt. Og hun ikke får seg kjæreste før hun er minst 23 år gammel. Sånn: masse bekymringer spart! Neida. Joda. Kanskje. :ler:

Endret av *bakepulver*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter to sovenetter har hun en skikkelig møkkanatt. Jeje, hun porsjonerer dem ut ihvertfall. Det smitta over på meg da, så jeg fikk ikke sove igjen etter amming på morgenen i dag. Det lureste jeg gjør det gangene er å stå opp, altså. I stedet for å ligge og frustrerende meg får jeg tatt en god og varm dusj i fred og ro, spist frokost og drukket kaffe mens jeg leser nettavisene. Og det beste av alt: jeg rekker å savne henne litt. Så i stedet for å bli irritert over avbrutt søvn (eller søvnforsøk...) når hun våkner, så bør jeg glad. Nå sitter jeg med kaffekoppen og gleder meg til at hun skal våkne :rodmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Og etter to sovenetter har hun en skikkelig møkkanatt. Jeje, hun porsjonerer dem ut ihvertfall. Det smitta over på meg da, så jeg fikk ikke sove igjen etter amming på morgenen i dag. Det lureste jeg gjør det gangene er å stå opp, altså. I stedet for å ligge og frustrerende meg får jeg tatt en god og varm dusj i fred og ro, spist frokost og drukket kaffe mens jeg leser nettavisene. Og det beste av alt: jeg rekker å savne henne litt. Så i stedet for å bli irritert over avbrutt søvn (eller søvnforsøk...) når hun våkner, så bør jeg glad. Nå sitter jeg med kaffekoppen og gleder meg til at hun skal våkne :rodmer:

Se der ja. Alene tid på morgenen er da himla mye bedre enn å rotere i sengen og telle sauer som breker så høyt at en ikke får sove. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve å få smokken inn i kjeften på en frustrert baby som helst vil gjøre noen ukoordinerte forsøk på å sutte på egne hender: omtrent like lett som å prøve å låse opp en dør når du har fem i promille. Og feil nøkkel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...