Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Det smarteste vi har gjort

...var å bli enige om å dele den ledige tiden mellom middag og leggetid på ukedagene mellom oss, sånn at én passer baby og den andre gjør hva pokker'n den vil. Ofte blir det småfornuftige ting, men det er også utrolig godt å kunne trekke seg tilbake med verdens beste samvittighet.

Hilsen hun med beina godt plantet i et fotbad, solbærtoddy i koppen, photoshop på PCen og musikk på øret. Eller: mamma i ladestasjonen.

Endret av *bakepulver*
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Det smarteste vi har gjort

...var å bli enige om å dele den ledige tiden mellom middag og leggetid på ukedagene mellom oss, sånn at én passer baby og den andre gjør hva pokker'n den vil. Ofte blir det småfornuftige ting, men det er også utrolig godt å kunne trekke seg tilbake med verdens beste samvittighet.

Hilsen hun med beina godt plantet i et fotbad, solbærtoddy i koppen, photoshop på PCen og musikk på øret. Eller: mamma i ladestasjonen.

Her snakker vi suksess oppskrift. Det å dele på oppgaven og få helt fri/fred fra baby er gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut! Men kanskje litt asosialt..? :fnise: Hvor lenge er det snakk om, forresten?

Jupp. Det er det beste med det! :hoho:

Nei uff, det høres fælt ut. :ler: Men både jeg og mannen har altså et rimelig stort behov for alenetid. Vi er typiske introverte som henter energi ved å surre rundt i vårt eget hode. Det blir det jo selvfølgelig mye mindre av nå (og mindre skal det vel bli). Så greit å benytte de sjansene vi har - og greit å si at det er lov å være asosial med god samvittighet. Varierer veldig, som regel en timeish hver. :) Kjærestetid og sånt blir det mer av i helgene, og vi er jo sammen alle tre en masse ellers.

Her snakker vi suksess oppskrift. Det å dele på oppgaven og få helt fri/fred fra baby er gull verdt.

O'yes! Føles slemt å si, men det ER altså innmari deilig med babyfri innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jupp. Det er det beste med det! :hoho:

Nei uff, det høres fælt ut. :ler: Men både jeg og mannen har altså et rimelig stort behov for alenetid. Vi er typiske introverte som henter energi ved å surre rundt i vårt eget hode. Det blir det jo selvfølgelig mye mindre av nå (og mindre skal det vel bli). Så greit å benytte de sjansene vi har - og greit å si at det er lov å være asosial med god samvittighet. Varierer veldig, som regel en timeish hver. :) Kjærestetid og sånt blir det mer av i helgene, og vi er jo sammen alle tre en masse ellers.

O'yes! Føles slemt å si, men det ER altså innmari deilig med babyfri innimellom.

Jeg er også Introvert så du/dere har full forståelse for behovet for egen tid.

En ting er å holde, dulle med og stelle en baby. Noe helt annet er ansvaret. Det å kunne koble det ut for en liten stund er viktig - spesielt for den som går hjemme. I tillegg får jo den som ikke er i permisjon tid med barnet - kan det bli bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også Introvert så du/dere har full forståelse for behovet for egen tid.

En ting er å holde, dulle med og stelle en baby. Noe helt annet er ansvaret. Det å kunne koble det ut for en liten stund er viktig - spesielt for den som går hjemme. I tillegg får jo den som ikke er i permisjon tid med barnet - kan det bli bedre?

Nemlig! :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte: Alenetid :hjerte:

Kanskje jeg også er introvert?? :klo: Jeg ELSKER å slutte tidlig på jobb å komme hjem til et tomt hus. Null mannfolk, null aktiv toåring og null plikter som jeg må gjøre.. Bare fordi jeg ikke gidder å gjøre det når jeg har 1 1/2 time alene før ungen bør hentes i barnehagen :nigo:

Kjenner jeg synes litt synd på folk som ikke takler å være alene i en periode :P

De siste to årene vet jeg å sette mer pris på en time på badet hvor jeg kan barbere alt som barberes bør, hårkur, ansiktsmaske, fotpleie, dusje, kroppspleie og radioen på full gnu uten at det kommer inn en unge som vil være med på "mamma dusje".. For å så bruke brystvortene mine som de er knapper i en heis mens han ler og sier pupp :hoho: Gutter altså :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Alenetid :hjerte:

For å så bruke brystvortene mine som de er knapper i en heis mens han ler og sier pupp :hoho: Gutter altså :P

:skratte: Det gjelder ikke bare guttene, sånn er det her også :ler:

...kan ha noe med at hun fortsatt får pupp når hun skal sove, men ser sitt snitt til å koble seg på hvis puppen uheldigvis kommer til syne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har shoppa! :nigo:

(ja, jeg er en av dem som får krupp av at unger kronisk omtales som prinser og prinsesser :P )

il_570xN.622180480_hj1u.jpg

Endret av *bakepulver*
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeelt enig i at det er en uting å kalle unger for prinser og prinsesser. Har ei venninne som konstant kaller barna sine og noen ganger mine for det og jeg får vondt i sjela 😝

kul body! Hvor er den fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, gosh, jeg HATER at de kaller ungene for prinser og prinsesser! Vi har ikke blått blod for farsken. Men jeg får jo gutt, skal jeg kjøpe en det står bare Khal på da? :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøsser av prinsesser her og. Det gjør forsåvidt S på 3 år også, hun protesterte nemlig da hun ble omtalt som det av en slektning en gang :fnise:

Ungene mine har lenge gått under navnene Bølla og Bolla, men prøver å kutte ned på det, så ikke det skal bli hengende ved dem altfor lenge :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heeeeelt enig i at det er en uting å kalle unger for prinser og prinsesser. Har ei venninne som konstant kaller barna sine og noen ganger mine for det og jeg får vondt i sjela

kul body! Hvor er den fra?

Fra Etsy! Er drøssevis av dem det inne :)

Kuuuul body! :nigo:

:nigo:

Ja, gosh, jeg HATER at de kaller ungene for prinser og prinsesser! Vi har ikke blått blod for farsken. Men jeg får jo gutt, skal jeg kjøpe en det står bare Khal på da? :nigo:

Det verste er at jeg har utviklet en litt sånn ufrivillig reaksjon på å høre folk omtale ungene sine som prinser/prinsesser. Det dukker opp et bilde av vedkommende midt i akten med kongen :hoho: Leste noen som kommenterte noe sånt et sted, nå blir jeg ikke kvitt det :hoho:

Klart du må! :jepp: eller, kanskje bare *grynt* ? :ler:

Like ille med de som omtaler ungene sine som "kidsa" syns jeg, men på en litt mindre klissete måte :ler:

Jeg kan finne på å gjøre det, men da er det med noen trillebårlass med ironisk distanse :P

Grøsser av prinsesser her og. Det gjør forsåvidt S på 3 år også, hun protesterte nemlig da hun ble omtalt som det av en slektning en gang :fnise:

Ungene mine har lenge gått under navnene Bølla og Bolla, men prøver å kutte ned på det, så ikke det skal bli hengende ved dem altfor lenge :rolleyes:

Haha, herlige S! :ler:

Og eh, vi kaller bilen vår for Bølla, vi! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har shoppa! :nigo:

(ja, jeg er en av dem som får krupp av at unger kronisk omtales som prinser og prinsesser :P )

il_570xN.622180480_hj1u.jpg

Veldig fin body! Den må jeg kjøpe til noen en annen gang ;) "Khal ëësi"...betyr det jente?

At barn tiltales som prinser og prinsesser er jo vanlig, men om det er så fint vet jeg ikke om jeg skal synes. Kidsa er bare et av mange fornorskninger av engelske ord...og det er faktisk mye bedre med ordene barna eller ungene.. Er jo også veldig vanlig å kalle barna for "dukker"... Jeg, mine to søstre og to kusiner, ble stadig omtalt som "dukka til bestemor" i vår barndom. Vet også om ei som bruker "dukka mi" som navn på sin søster som er en god del år yngre enn henne.

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Khaleesi er fra Game of Thrones. :)

A hater også når noen kaller henne for prinsesse. "Nei! Eg e ikkje prinsessa, eg e konge!" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok en av de som kan finne på å kalle lillemor for prinsessa mi.. :sjenert: Men jeg skjønner jo at hun ikke ER prinsesse (selv om hun blir "tronarving" i huset :fnise: ), det er bare ett kosenavn, på en måte :P

Når lillesøster var liten så kalte vi henne for prinsessa vår :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...