Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, jeg kjenner at jeg gruer meg til i morgen og til den kommende uka. Mannen begynner i den nye jobben sin i morgen, og det betyr at han kommer til å være borte hjemefra mye lengre enn til nå. Det han har jobbet til nå har vært på et prosjekt med korte dager, så han har gjerne kommet hjem i 2-tiden. Og det har vært litt roligere med oppussing og slikt, så jeg og lille har jo gjerne sovet til 11. Nå kommer mannen hjem tidligst 5, og jeg regner med det kommer til å være full baluba og oppussingshelvete fra 8-tiden som både jeg og Lille våkner av. Så det blir laaange dager hjemme alene med masse påtrengende bråk og en unge som fortsatt er over gjennomsnittet sutrete etter vaksinen (sånn at det ikke er bare-bare å ta en tur ut heller). Frykter både ensomhet og at det skal føles klaustrofobisk. Også blir jeg sur fordi jeg er så pysete og lar meg vippe av pinnen så lett. Jeg tror jeg trenger en større pinne. Hm, hva gjør man for å overleve fremover mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, og bildet: hihi, takk for kommentarer :) Det er nok ikke så mye blinkskudd som det ser ut til; vi var egentlig midt i leggeprosessen da hun gulpa og vi fant ut at det var for dumt å gå glipp av en sånn fotosjanse :P hun gliiisa på noen av de andre bildene, men de ble ikke like bra sånn ellers, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg lista lavt og beina høyt. En tur ut er godt for begge. Legg planer, men ikke gå i kjelleren om det ikke funker.

Det er slitsomt når det er sånn, men man klarer det man må :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så skjønn hun er :)

Ja i morgen er det en dag i en ny tilværelse for deg. Du får trøste deg med at oppussinga ikke varer i evigheter, og at mannen sikkert kommer til å gjøre det bra i den nye jobben sin. Ta en dag av gangen. Som Tekola skriver; man klarer det man må. Pinnen din vokser seg større den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en overgang, men så blir du vant til det også. Snart begynner kanskje vesla å sove mer regelmessig også, og det vil nok hjelpe litt.

Du har ingen barselgruppe du kan henge med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg lista lavt og beina høyt. En tur ut er godt for begge. Legg planer, men ikke gå i kjelleren om det ikke funker.

Det er slitsomt når det er sånn, men man klarer det man må :klemmer:

Nei uff, kjelleren gidder jeg ikke gå i - det er så sinnssykt mange etasjer ned :eeeh:

I dag ble det litt blæh med tur ut, for det er jo drittvær. Men da er det kanskje lov med kako i termokoppen?

Så skjønn hun er :)

Ja i morgen er det en dag i en ny tilværelse for deg. Du får trøste deg med at oppussinga ikke varer i evigheter, og at mannen sikkert kommer til å gjøre det bra i den nye jobben sin. Ta en dag av gangen. Som Tekola skriver; man klarer det man må. Pinnen din vokser seg større den :)

Hehe, takk.

Neida, oppussinga varer ikke i evigheter. Bare helt til neste starter :P De har bråka fælt i dag, men det mest bråkete abeidet pleier jo ikke ta sååå mange dager heldigvis.

Litt av ekstraproblemet nå er jo at hun fortsatt er i et helsikes humør etter vaksinen (og noe av det er vel bare henne også). Så det er liksom ikke fred å få, er det ikke bråk fra det ene, så er det fra det andre. Bortsett fra at hun var kjempeblid og skravlete på morgenkvisten, da :rodmer: Sånt bidrar til pinnen, helt klart. Og - sånt går seg jo gjerne til! :jepp:

Det blir nok en overgang, men så blir du vant til det også. Snart begynner kanskje vesla å sove mer regelmessig også, og det vil nok hjelpe litt.

Du har ingen barselgruppe du kan henge med?

Ja, når begynner de med det egentlig? :klo:

Nei, har helt glemt å melde meg på barselgruppe. Kanskje pga litt moderat interesse og, selv om jeg jo ser poenget. Er vel kanskje ikke for seint å skrive seg på lista på helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbfefale en barselgruppe. Det hjelper mot kjedsomhet og også fødselsdepresjon (som kan dukke opp ganske langt ut i permisjonen også, f.eks pga manglende sosialliv - snakker av egen erfaring). Det er herlig å kunne være i babymodus sammen med noen andre, og bare la skravla gå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gi barselgruppe et forsøk! Er det ingen kjemi der så trenger du jo ikke å treffe dem flere ganger. Har du noen venninner som er hjemme på dagtid da? Eller mulighet til å dra hjem til foreldre og få litt fred fra bråket et par dager?

Nei, når begynner de å sove regelmessig? Jeg er vel ikke den rette til å svare, da kolikken ødela alt av forsøk på rutiner, men da den var over ved tre måneders alder gikk det seg til her.

Hilsen meg som har sitti på et mørkt rom og surfa på mobilen i en halvtime nå mens vesla turner rundt i senga si. Skal se om hun klarer å sovne av seg selv uten at jeg må trå til. Snart tomt for strøm på mobilen, så dette kan bli en lang kveld... Kan ikke forlate rommet, for da er hylinga (nei autokorrekt, ikke kyllingsalat) igang. Eller vent, nå var den i gang likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hun sovna på egenhånd uten at jeg trengte å ta på henne en gang!! Det har vel ALDRI skjedd!! Hurra!!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Danser :dansejente: for småttisser som finner søvnen selv.

Det var vel på tide, etter ni måneder? :fnise:

Lurer på om ikke vi har en champis i vinskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel på tide, etter ni måneder? :fnise:

Lurer på om ikke vi har en champis i vinskapet...

9 måneder?! :hakeslepp:

Det har fortsatt ikke skjedd her, etter 21 måneder :dry: tar gjerne litt champis jeg også altså, men åpenbart av andre grunner :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 måneder?! :hakeslepp:

Det har fortsatt ikke skjedd her, etter 21 måneder :dry: tar gjerne litt champis jeg også altså, men åpenbart av andre grunner :hoho:

:hoho: :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...