Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Jeg leste halve Good Omens, men så var det noe som kom i veien sånn at jeg ikke fikk lest den ferdig. Noe som er litt dritt, for den er jo helt fantastisk morsom. Hvorfor tok jeg aldri opp igjen den, mon tro? :klo:

Min introduksjon til Gaiman var Sandman. Min introduksjon til Pratchett var tekstadventure (det var tekst ... Eh ... Var det ikke) Discworld. Den første boken med disse var Good Omens. Vil lese den på nytt ... Ikke kommet så langt.

Min introduksjon til Douglas ...jepp tekstadventure spillet Hitchiker. Så sa noen at dette egentlig var en bok.

Men først av alt kom The Foundation av Asimov. Deretter kom Tolkien. Før dette var verden kjedelig ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste halve Good Omens, men så var det noe som kom i veien sånn at jeg ikke fikk lest den ferdig. Noe som er litt dritt, for den er jo helt fantastisk morsom. Hvorfor tok jeg aldri opp igjen den, mon tro? :klo:

Åååååå, jeg ELSKERELSKERELSKER Good Omens. Og jeg har bare hørt den på lydbok enn så lenge. Den må jeg sannelig lese i bokform også! :hjerter:

Forresten enig med Blondie at verden før Tolkien, Rowling og Sanderson var kjedelig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, elsker Pratchett! Altfor lenge siden jeg har lest noe Discworld. Har holdt på med A Song of Ice and Fire i flere år (det går litt sakte, ja :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag. "oooh, ha på kjole i dag!" tenkte bakepulver. Drittvær. "Med den gule cardiganen over. Solfarge. Jepp.".

Fredag. "i dag skal jeg teste å sprutgulpe mens jeg ligger i mammas armkrok" tenkte Lille.

En melkegeysir senere... :dry: ligger det tre voksenplagg, inkludert et solfarget ett, og to babyplagg i skittentøyskurven. Og en noget traumatisert havfrue ligger og samler seg på stellematta foran varmluftsovnen etter å ha måttet ta et nødbad i vasken.

Jeg har fortsatt kjole, men den er like grå som været. Får sette på mer kaffe. Av det sterke slaget. Fredag.

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Se på det positive i det: hun sprutgulpet på deg, ikke på gjesten som kom med helt nye, og dyre klær slik M gjorde da hun var liten. :ler:

(Gjesten var veldig grei altså, med barn selv, så ingen KG-tilstander på den episoden heldigvis)

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt prosjektilgulp må man regne med har jeg skjønt. :fnise: Det antrekket ditt hørtes i hvert fall veldig fint ut da! :jepp:

God helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Se på det positive i det: hun sprutgulpet på deg, ikke på gjesten som kom med helt nye, og dyre klær slik M gjorde da hun var liten. :ler:

(Gjesten var veldig grei altså, med barn selv, så ingen KG-tilstander på den episoden heldigvis)

Ingen tråd dedikert til det, med spørsmål om hvem det var rett at tok renseriregninga altså? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tråd dedikert til det, med spørsmål om hvem det var rett at tok renseriregninga altså? :ler:

:hoho: Det var den jeg tenkte på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen oppdateringer fra den lille havfruen:

- Håret er fortsatt på plass

- Hun har fått lengre og mørkere øyenvipper, og er dermed ENDA flinkere til å sjarmere oss

- Hun har blitt en flørt som innimellom smiler stort og lager rare-søte lyder. Gleder meg til det blir oftere :rodmer:

- Hun er mer stadig mer sosial. Ser mer på oss, og reagerer på lyder vi lager. DET ER SÅ GØY!

-Hun har vært litt mindre grinete de siste dagene. Det kom relativt raskt etter at jeg kuttet kumelk og vi sluttet å gi henne mycostatin. Tipper at - om det i det hele tatt er noen av dem og ikke bare en tilfeldighet - er mycostatinen som har gjort forskjellen.

- For at det ikke skal bli for sukkersøtt og idyllisk har hun begynt å gulpe oftere. :fnise:

- ...og selv om hun har mindre vondt i magen, har hun det nå på kjipere tidspunkter. Nå er det mindre på kveldene, og mer på natta. Hun våkner gjerne av det og ikke at hun er sulten. Farvel, 4-timerssoving, hallo igjen 2-timers. Jaja. Går seg til.

- siden vi kuttet mycostatinen, er trøsken på vei tilbake. (pensler med farris, men kan ikke se at det hjelper så mye) Pest eller kolera, Jippi.

Uansett: verden er ganske ålreit nå. ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at havfrua virker mer tilfreds nå. Ikke greit med magevondt må skjønne!

Det er såå herlig når de begynner å bli litt sosiale. Den første måneden virker de jo konstant sure, kind of. Jeg mister helt tid og sted når vesla smiler og pludrer til meg. OG sparker ivrig med bein og armer, litt som en liten logrende, valp ;)

Håper natteroen kommer tilbake, det går vel bittelitt opp og ned..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, høres kos ut :) Med unntak av at trøsken er på tur tilbake etter medisinkutt, og magevondt om natta da, så klart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, det eneste som er sikkert med havfruen er at hun er uforutsigbar. Nå har hun hatt litt mer vondt igjen. Men sovet bedre (i går sov hun 4 t 45 min først, det er lengste noensinne tror jeg). Men hun bruker gjerne eeevigheter på å sovne. Enten fordi hun har vondt, eller fordi hun bare ikke er trøtt. Så etter amming, rapepause, mer amming, ny raping og bleieskift så er det alt fra en halvtime til to timer med byssing og mislykka forsøk på å legge henne tilbake i senga si. :roll:

Når det er sagt, så sover hun i det minste lenge om morgenen! Vi stod opp kl 12 i dag, vi - da hadde jeg til og med fått sneket meg på badet for å ta en dusj uten at hun våkna. Digg! 13 timer siden vi la oss, jeg tror kanskje jeg har sovet halvparten? :P nå frokost, og en ny (litt kort) dag med verdens rareste datter ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baby som sover i fanget, og e-bok (stadig Pratchett) på mobilen. Kos!

Naw. :rodmer:

En screenshot av det her på mobilen er et must. Også å ta bilde og lagre som skjermsparer til de dagene der kg-tråder som "småjente hopper i senga i 3 timer før hun sovner" blir til.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uforutsigbart ja... heldigvis så pleier det å bedre seg veldig når de blir litt større. Både fordi de får mer rytme, pluss du får mer erfaring/ blir bedre kjent med henne.

Hvis du får lest litt bok så har du visst noen fine stunder også.. ikke BARE grining og hardt arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...