Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Finner jeg det billigere på nett så kjøper jeg det på nett. Studentøkonomien min åpner ikke for dyre kjøp og ekstravagante julegaver. Heldigvis er det ingen jeg kjenner som er opptatt av prislappen på julegaven, det viktigste for meg er at jeg finner noe som passer hver enkelt, og jeg gir selvsagt ikke bort noe som er av dårlig kvalitet. Mye som er billig og fortsatt bra på ebay.

........................

Idag fikk jeg varmeflaske og tråder.

Varmeflasken er kjempegod, så den kommer jeg nok til å bestille flere av og gi bort til jul til noen veninner, sammen med en fin "varmeflaskepose".

Trådene er som forventet. Dessuten fikk jeg ti stk ekstra!

Endret av Raindrops
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For dere som bruker google chrome, jeg fant tilfeldigvis en Ebay Extension idag, jeg har ikke prøvd den selv men ser bra ut, der kan dere lett holde oversikt over bud, kjøp osv :)

https://chrome.googl...djdibmngahahhck

Endret av Minttu
Skrevet

Jeg er så glad og så stolt, jeg har kjøpt ca 25 julegaver, og det har kostet meg 800kroner!!

Anonym poster: 140c91c48f8b808da2d9f092e6deb49f

Vil du dele linker?

Cuz it's nøtt primørk maust pråbabbli. :) Jeg hadde klaget. Men så klager jeg på mye, synes selgerne på Ebay driver med mye tull. Kjøpte en utkledningskjole som var langt fra som beskrevet, selgeren prøvde seg med å si at han skulle refundere halvparten av beløpet, men etter litt masing fikk jeg "hi friend please don't worry, we refund for you."

Joda det er Primark. Jeg har en nesten lik kjole i samme stoff derfra (Primark er jo billigbutikk det også). Vaskelappen inni kjolen er der, og restene av lappen er der, bare ikke det i midten.

Skrevet

Vil du dele linker?

Jg kan logge meg inn og finne alle linkene etterhvert, det er litt tungvint på ipad, klipp og lim opplegg, men vet du, det aller meste har jeg faktisk fått tips om her :) :) Noe har jeg gravd opp selv, i ebay jungelen, det er så mye rart der..

Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg klager spesielt om varen ikke er som beskrevet. LA MEG ta et eksempel, denne utkledningskjolen jeg akkurat fikk i posten.

1. Skjørtet skulle være i sateng, var et ekkelt polyesterstoff

2. Overdelen skulle være i fløyel, men var også i et ekkelt polyesterstoff

3. Det røde underskjørtet i tyll på bildet var ikke der i det hele tatt

4. Kragen som på bildet var av sateng/annet mykt stoff, var av hard tyll.

5. Kragen som skulle "ligge nede" stod rett opp i et kaos

Så not so good. Er grei at kvaliteten er så som så, men man skal ikke få et annet produkt enn det man kjøper.

jeg bestilte denne kåpen her http://www.ebay.com/itm/Womens-Ladies-Woolen-Warm-Winter-Double-breasted-Coat-Jacket-Trench-Slim-Fit-/110940090535?_trksid=p5197.m1992&_trkparms=aid%3D111000%26algo%3DREC.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D14%26meid%3D2996595099513318141%26pid%3D100015%26prg%3D1006%26rk%3D1%26sd%3D110940090535%26 i det som selgeren kaller "orange red" ... men det viste seg at kåpen var veldig orange! Kun orange! Veeeeeldig orange!

Jeg har så liten erfaring fra e-bay, så derfor lurer jeg på hva du (evt andre her) hadde gjort?

jeg bare tenker at det koster jo mer å sende den i retur, enn det hele kåpa kostet....

hender det at selger sender en ny i en annen farge uten at man må sende den man kjøpte tilbake? :P

Skrevet

jeg bestilte denne kåpen her http://www.ebay.com/...d=110940090535 i det som selgeren kaller "orange red" ... men det viste seg at kåpen var veldig orange! Kun orange! Veeeeeldig orange!

Jeg har så liten erfaring fra e-bay, så derfor lurer jeg på hva du (evt andre her) hadde gjort?

jeg bare tenker at det koster jo mer å sende den i retur, enn det hele kåpa kostet....

hender det at selger sender en ny i en annen farge uten at man må sende den man kjøpte tilbake? :P

Vel, å bestille en slik farge mener jeg er risky, fordi man ser farger forskjellig. For meg er den kåpen helt klart oransje, og ville derfor ikke blitt overrasket om den var knalloransje slik du opplever den. For selgeren kan det godt hende den ser oransjerød ut, hva vet jeg. Uansett, jeg ville hørt med selgeren hva de foreslår. Noen ganger kan man få avslag i prisen fordi fargen ikke er som man trodde. Dog akkurat i dette tilfellet kan jeg forstå både selger og deg.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Skrevet

jeg bestilte denne kåpen her http://www.ebay.com/...d=110940090535 i det som selgeren kaller "orange red" ... men det viste seg at kåpen var veldig orange! Kun orange! Veeeeeldig orange!

Ser ut som om den kåpen finnes i både "orange red" og "red", lurt å sjekke om man bestilte riktig. :) Har sett flere ganger at selgere skriver at f.eks. en topp er rød, mens den på bildene ser mer oransje ut. Uansett om jeg spør selgeren svarer de at den er rød, men tar ikke det for god fisk akkurat... Selgeren vil nok si at forskjellige datamaskiner viser fargen forskjellig på grunn av ulike innstillinger eller noe i den duren, så tror ikke du kan få en ny tilsendt eller hele beløpet refundert. Sender du en mail og sier at fargen ikke er "as pictured" og forklarer at fargen er mye sterkere i virkeligheten enn avbildet i annonsen, så får du nok et par dollar om ikke halvparten refundert. :)

Skrevet

Jeg kjøpte en veske og betalte for den 8 september.. Men har fortsatt ikke fått den.. Sendt mail til selger som sier at den er sendt.. Men fortsatt ikke mottat pakke. .Er riktignok fra kina, men nesten 2 mnd vente tid?

Skrevet

Jeg kjøpte en veske og betalte for den 8 september.. Men har fortsatt ikke fått den.. Sendt mail til selger som sier at den er sendt.. Men fortsatt ikke mottat pakke. .Er riktignok fra kina, men nesten 2 mnd vente tid?

Jeg har ventet ca like lenger på pakker fra kina, selger sier de har sendt på nytt fordi de anser de forrige som tapt i posten..

Skrevet

Jeg er enig med NozMonster i at det er ikke BARE tanken som teller. Men fordelen er at om man begynner tidlig har man god tid til å finne gode og personlige gaver som ikke trenger å koste det samme som det man kanskje ville betalt for noe "helt ok" i panikken når det nærmer seg jul.

Jeg har for eksempel kjøpt Converse sko til hele 200,- (noen vil sikkert stille seg skeptisk til om de er ekte eller ikke, men jeg velger å tro at om ikke er det greie sko likevel) og selgeren har 100% positiv feedback. Om de er ekte blir de gave til søsteren min som ønsker seg det. Hvis ikke har jeg fått nye sko :biggrin: Vinn-/vinnsituasjon spør du meg ;)

Ellers så har jeg bestilt Drømmehagen pyjamas til min 2 år gamle niese og en bamse fram samme serien.

Og en kul t-skjorte til min far.

Skrevet

dette er IKKE kritikk rettet mot deg, for jeg har jo ikke sett hva du har kjøpt en gang......(frykter jeg kommer til å ikke helt bli forsått men...)

jeg har sett en del her som poster bilder av julegavene de har kjøpt

sååå billig på e-bay.. men er det egentlig om å gjøre å kjøpe billigst mulig julegaver? Jeg bare tenker at jeg ikke ville ha kjøpt billige gaver på e-bay til de jeg er så glad i.. (det finnes jo mye fint jpå e-bay, men jeg synes mange av julegavene som har blitt postet her skriker litt "billig fra nett" /"kjøpe gave for å kjøpe gave"... det er jo uhørt å ikke synes at det bare er tanken som teller, men jeg er så ærlig at jeg innrømmer at jeg faktisk ikke synes det...

Jeg kjøper gjerne en billig og morsom ting fra Ebay OG en ordentlig gave. Og på jobben har vi avtale om at julegaver ikke kan koste mer enn 100, så da er det enklest å finne noe på Ebay.

Jeg synes det er så mange her inne som er flinke til å finne unike gaver :)

Skrevet

Jeg har ventet ca like lenger på pakker fra kina, selger sier de har sendt på nytt fordi de anser de forrige som tapt i posten..

Kontakt selger, ikke gi dere så lett!

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

Vel, å bestille en slik farge mener jeg er risky, fordi man ser farger forskjellig. For meg er den kåpen helt klart oransje, og ville derfor ikke blitt overrasket om den var knalloransje slik du opplever den. For selgeren kan det godt hende den ser oransjerød ut, hva vet jeg. Uansett, jeg ville hørt med selgeren hva de foreslår. Noen ganger kan man få avslag i prisen fordi fargen ikke er som man trodde. Dog akkurat i dette tilfellet kan jeg forstå både selger og deg.

Ser ut som om den kåpen finnes i både "orange red" og "red", lurt å sjekke om man bestilte riktig. :) Har sett flere ganger at selgere skriver at f.eks. en topp er rød, mens den på bildene ser mer oransje ut. Uansett om jeg spør selgeren svarer de at den er rød, men tar ikke det for god fisk akkurat... Selgeren vil nok si at forskjellige datamaskiner viser fargen forskjellig på grunn av ulike innstillinger eller noe i den duren, så tror ikke du kan få en ny tilsendt eller hele beløpet refundert. Sender du en mail og sier at fargen ikke er "as pictured" og forklarer at fargen er mye sterkere i virkeligheten enn avbildet i annonsen, så får du nok et par dollar om ikke halvparten refundert. :)

tusen takk for svar begge to :)

jeg hadde egentlig ikke tenkt å klage i det hele tatt, men leste litt bakiher at det er lurt uansett om man egentlig ikke er så fornøyd. Jeg er jo fornøyd, men synes bare at beskrivelsen er misvisende.

Jeg er enig med NozMonster i at det er ikke BARE tanken som teller. Men fordelen er at om man begynner tidlig har man god tid til å finne gode og personlige gaver som ikke trenger å koste det samme som det man kanskje ville betalt for noe "helt ok" i panikken når det nærmer seg jul.

Jeg har for eksempel kjøpt Converse sko til hele 200,- (noen vil sikkert stille seg skeptisk til om de er ekte eller ikke, men jeg velger å tro at om ikke er det greie sko likevel) og selgeren har 100% positiv feedback. Om de er ekte blir de gave til søsteren min som ønsker seg det. Hvis ikke har jeg fått nye sko :biggrin: Vinn-/vinnsituasjon spør du meg ;)

Ellers så har jeg bestilt Drømmehagen pyjamas til min 2 år gamle niese og en bamse fram samme serien.

Og en kul t-skjorte til min far.

[quote name=Forever :)' timestamp='1351194867' post='11718262]

Jeg kjøper gjerne en billig og morsom ting fra Ebay OG en ordentlig gave. Og på jobben har vi avtale om at julegaver ikke kan koste mer enn 100, så da er det enklest å finne noe på Ebay.

Jeg synes det er så mange her inne som er flinke til å finne unike gaver :)

Skrevet (endret)

[quote name=Forever :)' timestamp='1351178793' post='11716854]

Suppetermos julegave.

Endret av Solbærsaft
Skrevet

Jeg fikk en kjole fra Primark som var avbildet med merkelappen inntakt i nakken, men den var fjernet da jeg fikk den. Snodig.

Svarte på dette på forrige side, men kopierer det inn her fordet:

Klærne som leveres til outlets har ofte logomerket/lappen klipt i to. Juicy Couture vet jeg f.eks at alltid gjør dette. Kan være selger like greit fjerner restene av lappen for at det ikke skal være så synlig. Så om du har et merkeplagg med klipt opp/fjernet lapp kan dette være grunnen!

Skrevet

Cuz it's nøtt primørk maust pråbabbli. :) Jeg hadde klaget. Men så klager jeg på mye, synes selgerne på Ebay driver med mye tull. Kjøpte en utkledningskjole som var langt fra som beskrevet, selgeren prøvde seg med å si at han skulle refundere halvparten av beløpet, men etter litt masing fikk jeg "hi friend please don't worry, we refund for you."

Se mitt forslag over :)

Skrevet

Litt for glad i eBay skjønner jeg når jeg får beskjed om at jeg nå ikke har plass til flere lister. Sukk!

Skrevet

Nozmonster, mener du at ting fra ebay ikke gjør gode julegaver fordi det er billig?

Så du kjøper heller ting til fullpris i butikken når du kunne fått det samme på ebay for en mye billigere penge?

Og hva er et med tankegangen om at det ikke er tanken som teller? Jeg prøver å gi venner og familie de fineste gavene de pengene jeg har til overs kan gi, og jeg har fått utrolig mye fint på ebay til en billig penge, det betyr ikke at det er noe dårligere enn det som er i butikken feks.

Kanskje du skal lære deg å søke om du finner bare billig ubrukelig ræl...

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...