Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siste jeg har kjøpt:

Wallsticker

Og en heeel haug på ønskelisten :laugh: Gleder meg til "lønning" :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mobildeksel, rosa

Fransk manikyr-maler 1 dollar

Uglesmykke (mottatt, grei kvalitet)

Søte mini-postits (mottatt, søte!)

Yankee candles, 10 små (mottatt- kjempegode, veldig grei selger)

Tea strainer (mottatt - geniale!)

DIY Veggklokke

Leselys til Kindle

Magnetisk dobbelsidig tape

Vet du om det Kindle-lyset passer til denne typen KIndle? (Link til bilde: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/00/Amazon_Kindle_3.JPG/220px-Amazon_Kindle_3.JPG)

Skrevet

Vet du om det Kindle-lyset passer til denne typen KIndle? (Link til bilde: http://upload.wikime...on_Kindle_3.JPG)

Det der er en Kindle 3, samme som jeg har, så det burde gå fint ;-) Kan ikke si noe om kvaliteten da, siden jeg ikke har mottatt den enda...

Skrevet

Nååmenn!! Den kjolen har både jeg og mamma siklet på. Ser helt nydelig ut. Er den virkelig så fin som den ser ut som? Lurer på om du kan svare meg ang. størrelsen. Jeg er normalt en 36, men dersom jeg følger målene som er oppgitt må jeg opp i en 40 kanskje..? Fulgte du tabellen - hvilken størrelse er du normalt - og hvilken har du i denne kjolen?

hehe :P Skal i bryllup selv skjønner du. Og denne er sååå fin!

Anonym poster: 796a6ea2a0ce786647b08a19733d4410

Først og fremst, ja kjolen er nydelig ;)

Jeg er ikke så lang, så den er litt for lang til meg på 1,60. Jeg har ikke prøvd den ennå, men det gjorde min søster. (Hun har lik :P)

Hun er vanligvis en 34, hun bestilte deres 36. Den passet akkurat. Og da mener jeg akkurat, kunne hatt den i 38 slik at hun hadde mer å gå på. Så jeg ville absolutt gått for en 40 for deg, jeg har den i 38. Sikkert samme greia her, så skulle jeg bestilt om igjen ville jeg sikkert gått for 40 jeg også. Og hun ville gått for 2 str over slik at hun tør å spise masse :P

Gjest NozMonster
Skrevet

Coin purse men skal brukes til noe annet.

hva da, om jeg tørr spørre?

du kanke bare skrive sånn uten å skrive noe mer vettu....:sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Hei :) Nå har jeg nettopp laget med en bruker på ebay (jeg skulle aldri gått inn på denne tråden, kommer til å blakke meg helt. Burde ha lært etter iherb-tråden...). Jeg har noen spørsmål:

Er det vanlig at shipping er dyrere enn selve tingen? Jeg så på en veske som kostet $9,98, også var shippingen på $12. Jeg syns det virker litt rart.

Hvordan finner dere de fine tingene? Hver gang jeg søker på ting kommer det hundrevis av sider, det vil jo ta evigheter å bla gjennom alt!

Har dere ellers noen tips til en ebay-nybegynner?

Jeg har lest litt bakover i tråden, men ikke så veldig langt. Så jeg beklager om dette allerede er svart på.

Anonym poster: efd09039bdaef4d9508adfa083866db9

Har postet denne i en annen tråd, men tenkte flere ville ha nytte av den her inne også. :)

Her en liten liste over det grunnleggende:

1. Du lager en Ebaykonto med ditt ekte navn og adresse.

2. Du lager deg en konto på Paypal som du kobler til bankkortet ditt.

3. Du søker på det du leter etter.

4. Du sorterer søket ditt etter Price+Shipping:Low - da skal selgeren etter sigende være villig til å sende til Norge. Om du bruker andre sorteringskriterier dobbelsjekker du om varen shippes til Norge eller Worldwide. Husk at shippingkostnaden kan være høy, så trippelsjekk beløpet. Du vil også sjekke at selgeren har en høy prosent Buyer Satisfaction. Det er det prosenttallet du ser bak selgerens navn. Prosenten indikerer hvor mye selgeren er til å stole på/hvor fornøyd kundene er med produktet sitt.

Sjekkelista er altså:

- Shipper selgeren til Norge?

- Er fraktkostnaden lav?

- Har selgeren høy score?

Ja, ja og ja = kjøp.

5. Du legger inn et bud (som kanskje må følges opp om noen byr høyere) om det er en auksjon, eller så klikker du BuyNow om varen selges til fastpris.

6. Du betaler med Paypal.

7. Du får varen i posten. Jeg har fått mitt alt fra tre til tretti dager senere.

Lykke til! Ebay er gøy!

• Liker 2
Gjest badeand1
Skrevet

hva da, om jeg tørr spørre?

du kanke bare skrive sånn uten å skrive noe mer vettu.... :sjenert:

Du da. :ler:

Samle rotet mitt i kåpa jeg skal bruke i vinter. :P dvs et lite speil. leppomade. mp3spiller og nøkkel. =)

Skrevet

Stor toalettmappe, pink stripe

Kan du si hvordan denne er når du får den?

Skrevet

Kan du si hvordan denne er når du får den?

Jepp! :)

Skrevet

Denne er billigere (3.99 USD i stedet for 5.39 USD) :) I tilfelle flere skal kjøpe den.

Se der, ja. Jaja..

Skrevet

Her er mine siste kjøp:

Varmeflaske

Pennal

Små zip-lock poser som jeg skal oppbevare silkebånd i

Øredobber med plastikkpinne

Hårbørste

Ellers ser jeg at det diskuteres mye at man må være svært nøye med å bare velge selgere som eksplisitt skriver at de sender worldwide osv. Nå er det faktisk slik at en selger på ebay kan velge å stenge ute kjøpere fra de land han selv ønsker på tingene han legger ut for salg. Så da tenker jeg at selger ikke har gjort jobben sin hvis han åpner for at noen fra et land han ikke vil sende til har tilgang til å kjøpe tingen han har lagt ut. Har hatt et par tilfeller hvor det har skjedd, altså at selger ikke ville sende til Norge etter at jeg hadde kjøpt varen. Da henviste jeg til den siden på ebay hvor det står hvordan man sperrer for kjøpere fra andre land, og ba de bruke muligheten neste gang for å unngå misforståelser. Var ikke noe problem å få slettet kjøpet.

På den andre siden må jeg jo også være klar til å betale det selger ønsker i frakt når jeg ikke har spurt på forhånd. Nå kjøper jeg mest fra UK når det er snakk om listinger uten porto, og derfra er det alltid lav porto i norsk målestokk. Hvis jeg derimot skulle kjøpt fra USA ville jeg gjerne forhørt meg om porto på forhånd, for det kan være langt dyrere derfra.

Hvis selger ender opp med å kreve vannvittige portokostnader etter at man har kjøpt en vare, så finnes det noe regler på det også, i hvert fall på ebay.co.uk. Se hva som står her: "It's against our rules to provide unclear or misleading delivery information or to charge unreasonable fees for postage and related services."

Anonym poster: 29f74bcf779b2a8151293f13a5ae5bea

• Liker 1
Skrevet

Uff.. og dette var på èn dag. Sjekket hvor mange ganger jeg har shoppet på ebay.. over 150 kjøp.

Svarte Wedges

Høye vintersko

Alien smykke

Uglering

Falske øyevipper

Genser

SKILLPADDE-RING

Ring

Grå, lang Cardigan

Smykke

Fiiint smykke

Store, svarte blomster-øredobber

Målebånd

Hahah, måtte bare. Jaja, er de crappy, så var de iallefall billige :fnise:

Falske jeffrey campbell spike

• Liker 2
Skrevet

Smykke og Fiiint smykke hadde samme link...

• Liker 1
Skrevet

Her er mine siste kjøp:

Varmeflaske

Pennal

Små zip-lock poser som jeg skal oppbevare silkebånd i

Øredobber med plastikkpinne

Hårbørste

Ellers ser jeg at det diskuteres mye at man må være svært nøye med å bare velge selgere som eksplisitt skriver at de sender worldwide osv. Nå er det faktisk slik at en selger på ebay kan velge å stenge ute kjøpere fra de land han selv ønsker på tingene han legger ut for salg. Så da tenker jeg at selger ikke har gjort jobben sin hvis han åpner for at noen fra et land han ikke vil sende til har tilgang til å kjøpe tingen han har lagt ut. Har hatt et par tilfeller hvor det har skjedd, altså at selger ikke ville sende til Norge etter at jeg hadde kjøpt varen. Da henviste jeg til den siden på ebay hvor det står hvordan man sperrer for kjøpere fra andre land, og ba de bruke muligheten neste gang for å unngå misforståelser. Var ikke noe problem å få slettet kjøpet.

På den andre siden må jeg jo også være klar til å betale det selger ønsker i frakt når jeg ikke har spurt på forhånd. Nå kjøper jeg mest fra UK når det er snakk om listinger uten porto, og derfra er det alltid lav porto i norsk målestokk. Hvis jeg derimot skulle kjøpt fra USA ville jeg gjerne forhørt meg om porto på forhånd, for det kan være langt dyrere derfra.

Hvis selger ender opp med å kreve vannvittige portokostnader etter at man har kjøpt en vare, så finnes det noe regler på det også, i hvert fall på ebay.co.uk. Se hva som står her: "It's against our rules to provide unclear or misleading delivery information or to charge unreasonable fees for postage and related services."

Bor du i Norge? Jeg prøvde å bestille de øreringene med plastpinner, men fikk opp at de kunne ikke sendes til Norge. Hadde vært perfekt til min mor, hun har kuldeallergi og kan ikke bruke vanlig øredobber med stål/gull/sølv eller andre ting som leder kulde/varme om vinteren. Da får hun allergisk reaksjon og hovner opp i øret.

Anonym poster: 42a8ecff75ad89f17bf53687cb97c499

Skrevet

Ja, jeg bor i Norge. Prøvde å trykke på Buy it now, og fikk ingen feilmeldinger. Ville åpenbart ikke trykke på commit to buy. Du får sende henne en melding og spørre, jeg er i hvert fall veldig fornøyd med de. :)

Skrevet

Bor du i Norge? Jeg prøvde å bestille de øreringene med plastpinner, men fikk opp at de kunne ikke sendes til Norge. Hadde vært perfekt til min mor, hun har kuldeallergi og kan ikke bruke vanlig øredobber med stål/gull/sølv eller andre ting som leder kulde/varme om vinteren. Da får hun allergisk reaksjon og hovner opp i øret.

Anonym poster: 42a8ecff75ad89f17bf53687cb97c499

Har sett tidligere at det selges på H&M :)

Skrevet

Uff.. og dette var på èn dag. Sjekket hvor mange ganger jeg har shoppet på ebay.. over 150 kjøp.

Svarte Wedges

Høye vintersko

Alien smykke

Uglering

Falske øyevipper

Genser

SKILLPADDE-RING

Ring

Grå, lang Cardigan

Smykke

Fiiint smykke

Store, svarte blomster-øredobber

Målebånd

Hahah, måtte bare. Jaja, er de crappy, så var de iallefall billige :fnise:

Falske jeffrey campbell spike

Kan du si ifra om de wedgesene er veldig skrå bak? Eller om de går rett ned fra hælen liksom? :)

Skrevet

Kan du si ifra hvordan de er? De er jo rå, men til den prisen er det nesten for godt til å være sant :(

Enig!! Har sett andre falske av den typen, men da rundt 35 dollar pluss litt i frakt. Det der er jo verdt et forsøk. Er liksom to snusbokser!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...