Binta Ba Skrevet 3. oktober 2012 #3161 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg kommenterte vel mest ift dette som hun skrev: Poenget er at det er hennes feil, ergo har hun vel egentlig ikke rett til å føle at det er surt. Det er tross alt rimelig enkelt å luke ut de som sender til Norge. Hvis det i tillegg er en vare man har bydd på hadde jeg som selger antagelig gitt henne negativ feedback, rett og slett fordi hun vinner foran andre som kunne betalt for seg (og som bor et sted man kan sende til). Og joda, jeg har faktisk gjort den feilen selv, én gang for svært lenge siden, og da la jeg meg helt paddeflat og var svært heldig som ikke fikk negativ feedback. Mvh Yvonne Det sto at de shippet worldwide, uten unntak..dette dobeltsjekket jeg. Og var buy it now, ingen auksjon.
Binta Ba Skrevet 3. oktober 2012 #3162 Skrevet 3. oktober 2012 Du må jo sjekke totalprisen før du byr! Jeg får alltid opp shippingprisen klart og tydelig når jeg klikker meg inn på et produkt. Dessuten står det jo "Commit to buy" når du byr.. Jada, DER dummet jeg meg ut, men sendte også straks mail til selger, som ifølge han selv, "ikke hadde noe problem med å kansellere ordren", og alikevel sto den der ennå. Selvfølgelig er det surt da.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2012 #3163 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg kommenterte vel mest ift dette som hun skrev: Poenget er at det er hennes feil, ergo har hun vel egentlig ikke rett til å føle at det er surt. Det er tross alt rimelig enkelt å luke ut de som sender til Norge. Hvis det i tillegg er en vare man har bydd på hadde jeg som selger antagelig gitt henne negativ feedback, rett og slett fordi hun vinner foran andre som kunne betalt for seg (og som bor et sted man kan sende til). Og joda, jeg har faktisk gjort den feilen selv, én gang for svært lenge siden, og da la jeg meg helt paddeflat og var svært heldig som ikke fikk negativ feedback. Mvh Yvonne Som kjøper kan man ikke få negativ feedback. Jeg synes ikke alltid det er like lett å luke ut de som ikke sender til Norge. Anonym poster: 42a8ecff75ad89f17bf53687cb97c499 1
Binta Ba Skrevet 3. oktober 2012 #3164 Skrevet 3. oktober 2012 Som kjøper kan man ikke få negativ feedback. Jeg synes ikke alltid det er like lett å luke ut de som ikke sender til Norge. Anonym poster: 42a8ecff75ad89f17bf53687cb97c499 Akkurat det å luke de vekk har jeg prøvd å være veldig, veldig nøye på. Og har ikke engang lagt noe i vogna, wish-list eller favoritter som ikke kan sendes til Norge;) Sendte mail idag til en selger på en kjole som det kun er fem igjen av, spurte pent om de kunne holde av en til den 15, og fikk positivt svar. Har leita etter den leeenge, skal legge ut bilde når jeg har kjøpt den.. Skal også kjøpe total-varen jeg nevnte tidligere som ble for dyr, selger der skulle også holde av for meg. Om dette bare er noe de sier, aner jeg ikke, men jeg liker å tro på at de gjør småting som det:)
Anglofil Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter #3165 Skrevet 3. oktober 2012 Som kjøper kan man ikke få negativ feedback. Jeg synes ikke alltid det er like lett å luke ut de som ikke sender til Norge. Anonym poster: 42a8ecff75ad89f17bf53687cb97c499 Mener man kunne det før, ihvertfall da jeg var ny, men dette er jo mange år siden nå. Uansett, man kan bli svartelistet, og ordet sprer seg jo fort på slike communities. Og det er jo bare å trykke på price + shipping så får du opp hvorvidt de sender eller ikke. Uansett er det lurt å gå inn på tingen du kjøper for å forsikre deg om at det stemmer. Det sto at de shippet worldwide, uten unntak..dette dobeltsjekket jeg. Og var buy it now, ingen auksjon. Okay, da er det i såfall merkelig, men shipping skal jo stå før man kjøper. Man bør sende melding til selger før man kjøper hvis shipping ikke er oppgitt, for da tar jeg det ihvertfall for gitt at det egentlig ikke sender til f.eks Norge. Mvh Yvonne
Anoia Skrevet 3. oktober 2012 #3166 Skrevet 3. oktober 2012 link please!!! Anonym poster: f73d97f7c9f7b6e066566fce21a76dd9 http://www.ebay.com/itm/Demonia-Ranger-301-goth-gothic-punk-black-platform-ankle-boots-womens-7-/250938562087?pt=US_Women_s_Shoes&hash=item3a6d1a9627
Gjest padawan Skrevet 3. oktober 2012 #3167 Skrevet 3. oktober 2012 http://www.ebay.com/itm/Demonia-Ranger-301-goth-gothic-punk-black-platform-ankle-boots-womens-7-/250938562087?pt=US_Women_s_Shoes&hash=item3a6d1a9627 Sexy shoes.
Chloe- Skrevet 3. oktober 2012 #3168 Skrevet 3. oktober 2012 Hvor leser dere at hun ikke gadd å betale fordi prisen var for høy? Hun skriver at hun fikk ikke betalt fordi selger ikke hadde oppgitt fraktkostnadene (og da går det ikke an å betale). Mest sannsynlig har hun kjøpt noe som ikke blir sendt til Norge, men selger burde ha kansellert kjøpe istedetfor å bare la henne får strike. Selvsagt hennes ansvar å sjekke at varen blir sendt til Norge, men alle gjøre feil. Jeg har gjort den bommerten flere ganger selv. Anonym poster: 42a8ecff75ad89f17bf53687cb97c499 "Ser også at en jeg ba..." Da virker det jo som om det er to forskjellige kjøp det er snakk om. Jeg svarte angående det siste kjøpet som hun ville kansellere kun fordi totalprisen ble for høy. 1
Chloe- Skrevet 3. oktober 2012 #3169 Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Jada, DER dummet jeg meg ut, men sendte også straks mail til selger, som ifølge han selv, "ikke hadde noe problem med å kansellere ordren", og alikevel sto den der ennå. Selvfølgelig er det surt da. Bare for oppklaring: Det var snakk om to forskjellige kjøp, sånn som det kom frem i første innlegget, sant? Ikke bekymre deg for mye for den ubetalte gjenstanden. En gang mistet jeg bankchippen min og fikk ikke ny før betalingsfristen var gått ut. Fikk dårlig samvittighet for at selger ikke fikk utbytte av budrunden sin og sendte en mail med beklagelse (som jeg aldri fikk svar på). Men det har ikke hindret meg noe i senere ebay-kjøp. Selvfølgelig vil jeg ikke oppfordre til å ikke betale gjenstander man har bydd på, men det enkelttilfellet fikk ingen konsekvenser for min del hvertfall. Endret 3. oktober 2012 av Chloe-
plix Skrevet 4. oktober 2012 #3170 Skrevet 4. oktober 2012 Ja, kjære Binta ba, Ebay er en skummel verden... Ikke bare pga alt mulig som finnes der, men også pga slike bommerter som kan skje helt plutselig om man blir litt ivrig Kjøpte en gang en vare som i utgangspunktet ikke skulle sendes til norge. Var helt fortvilt, jeg var ny på Ebay og var nesten på gråten Beklaget sterkt, heldigvis var dette en selger som var veldig service-innstilt også utenfor hennes marked Jeg fikk varen, uten ekstra kostnad. Da ville jeg bare reise over og gi henne en klem
Skjønningen Skrevet 4. oktober 2012 #3171 Skrevet 4. oktober 2012 Ja, kjære Binta ba, Ebay er en skummel verden... Ikke bare pga alt mulig som finnes der, men også pga slike bommerter som kan skje helt plutselig om man blir litt ivrig Kjøpte en gang en vare som i utgangspunktet ikke skulle sendes til norge. Var helt fortvilt, jeg var ny på Ebay og var nesten på gråten Beklaget sterkt, heldigvis var dette en selger som var veldig service-innstilt også utenfor hennes marked Jeg fikk varen, uten ekstra kostnad. Da ville jeg bare reise over og gi henne en klem Jeg hadde et tilfelle hvor jeg kjøpte en brudekjole og betalte denne, men så fant selgeren ut at den var gått ut av produksjon. Jeg hadde da brukt flere tusen kroner og var livredd for at hun skulle stikke av med pengene. Hun var veldig på den at jeg skulle finne meg en ny kjole i stedet for å få pengene tilbake. Jeg fant ikke en ny kjole og jeg bad henne være så vennlig og gi meg pengene tilbake for varen jeg ikke hadde mottatt. I mellomtiden prata jeg med mange om det og alle sammen sa at hun lett kunne stikke av med pengene mine derso hun ville det. Heldigvis gjorde hun ikke det, men det gikk et par dager hvor jeg var helt i ørska.
Sunshine Skrevet 4. oktober 2012 #3172 Skrevet 4. oktober 2012 Binta ba: enten forklarer du deg selv veldig dårlig eller så ser du ikke kjøpers side av saken i det hele tatt. Om du har bydd og vunnet en auksjon så har du bindet deg til å kjøpe varen, og bør betale. At du er uerfaren er en ting, men da har man lært til neste gang. Skjønningen: I dette tilfellet ville ebay eller paypal sørget for at du fikk tilbake pengene dine. Ebay er veldig trygt å handle gjennom ettersom tilbyderne beskytter kjøperen.
Binta Ba Skrevet 4. oktober 2012 #3173 Skrevet 4. oktober 2012 Mener man kunne det før, ihvertfall da jeg var ny, men dette er jo mange år siden nå. Uansett, man kan bli svartelistet, og ordet sprer seg jo fort på slike communities. Og det er jo bare å trykke på price + shipping så får du opp hvorvidt de sender eller ikke. Uansett er det lurt å gå inn på tingen du kjøper for å forsikre deg om at det stemmer. Okay, da er det i såfall merkelig, men shipping skal jo stå før man kjøper. Man bør sende melding til selger før man kjøper hvis shipping ikke er oppgitt, for da tar jeg det ihvertfall for gitt at det egentlig ikke sender til f.eks Norge. Mvh Yvonne Var det som var så merkelig. Sto free shipping når jeg gikk inn på varen, men når jeg skulle betale kom dette problemet, og i ettertid står det plutselig ingenting på shippinga=/ Veldig synd, for jeg hadde veldig lyst på den kjolen.
Binta Ba Skrevet 4. oktober 2012 #3174 Skrevet 4. oktober 2012 Binta ba: enten forklarer du deg selv veldig dårlig eller så ser du ikke kjøpers side av saken i det hele tatt. Om du har bydd og vunnet en auksjon så har du bindet deg til å kjøpe varen, og bør betale. At du er uerfaren er en ting, men da har man lært til neste gang. Skjønningen: I dette tilfellet ville ebay eller paypal sørget for at du fikk tilbake pengene dine. Ebay er veldig trygt å handle gjennom ettersom tilbyderne beskytter kjøperen. Var ingen auksjon:) Jeg forklarer sikkert dårlig. Jeg ville kjøpe tre ting fra samme selger, og lurte på hvor mye totalen ble på, MED shipping. Jeg visste ikke at man kunne sende mail direkte, og gikk dermed inn på request total. Selger ville ha samme shipping ganger tre, og dermed ble det for dyrt i denne omgang ( han senket altså IKKE shippingen, slik jeg hadde håpt, siden jeg kjøpte tre ting av samme selger. ). Jeg har lært:)
Binta Ba Skrevet 4. oktober 2012 #3175 Skrevet 4. oktober 2012 Bare for oppklaring: Det var snakk om to forskjellige kjøp, sånn som det kom frem i første innlegget, sant? Ikke bekymre deg for mye for den ubetalte gjenstanden. En gang mistet jeg bankchippen min og fikk ikke ny før betalingsfristen var gått ut. Fikk dårlig samvittighet for at selger ikke fikk utbytte av budrunden sin og sendte en mail med beklagelse (som jeg aldri fikk svar på). Men det har ikke hindret meg noe i senere ebay-kjøp. Selvfølgelig vil jeg ikke oppfordre til å ikke betale gjenstander man har bydd på, men det enkelttilfellet fikk ingen konsekvenser for min del hvertfall. Ja, to forskjellige:) En hvor selger bare ikke svarte angående shipping-pris, en annen hvor jeg dummet meg ut og totalen ble for dyr. Jeg burde sendt mail og spurt, fremfor å trykke request total. Ante ikke dette, nå vet jeg bedre. Og jada, jeg fikk rimelig dårlig samvittighet også.
Binta Ba Skrevet 4. oktober 2012 #3176 Skrevet 4. oktober 2012 Ja, kjære Binta ba, Ebay er en skummel verden... Ikke bare pga alt mulig som finnes der, men også pga slike bommerter som kan skje helt plutselig om man blir litt ivrig Kjøpte en gang en vare som i utgangspunktet ikke skulle sendes til norge. Var helt fortvilt, jeg var ny på Ebay og var nesten på gråten Beklaget sterkt, heldigvis var dette en selger som var veldig service-innstilt også utenfor hennes marked Jeg fikk varen, uten ekstra kostnad. Da ville jeg bare reise over og gi henne en klem Aaaw. Så det betyr at OM jeg finner varer som ikke sendes til Norge, så skader det ikke å sende en mail og spørre..? Ja, ebay-verden er LITT forvirrende ennå for meg. Men jeg lærer.
654321 Skrevet 4. oktober 2012 #3177 Skrevet 4. oktober 2012 Yvonne, man kan ikke faa negativ feedback som kjoeper. Det ble slutt for noen aar siden. Til hun som kjoepte kjole og ikke fikk betalt. hvis du har "requested total" og ikke faatt svar fra selger, saa er du faktisk fri. Det er selge som ikke har fulgt opp. Ikke du, noe som du ogsaa kan vise til, naar du faar svar fra ebay. men, det og kjoepe en vare og ikke foelge opp med betalig er faktisk ikke tillatt. ebay ha kun tre grunner (trr jeg) som er gyldig for og trekke et bud tilbake. det ene er at man legger inn et ALT for hoyt bud i flg startbudet, dvs man legger inn et bud paa 1000 usd paa oe som i utgangspunktet er priset til 1 usd. men alt dette staar ppaa ebay s sider. Men dette maa ogsaa gjoeres innen en hvis tid, tror det er 24 timer. Shipping, dette maa man alltid sjekke, selv om det staa worldwide, saa maa man faktisk sjekke at det landet som varen skal sendes til faktisk er inkludert i selges shippinng liste. hvis det ikke er det, kan man ALLTID sjekke om sselger er villig til og ende til det landet man bor i. Noen er villig, andre nei. Postage, sjekk alltid paa forhaand, hvis man har lagt inn et bud, faatt aksept for dette, (husk bud er BINDENE) og synes shipping er for dyrt, vel da er det din feil Du maa betale, for du er pliktig og sjekke disse tingene paa forhaand. mange hilsen Meg
Binta Ba Skrevet 4. oktober 2012 #3178 Skrevet 4. oktober 2012 Yvonne, man kan ikke faa negativ feedback som kjoeper. Det ble slutt for noen aar siden. Til hun som kjoepte kjole og ikke fikk betalt. hvis du har "requested total" og ikke faatt svar fra selger, saa er du faktisk fri. Det er selge som ikke har fulgt opp. Ikke du, noe som du ogsaa kan vise til, naar du faar svar fra ebay. men, det og kjoepe en vare og ikke foelge opp med betalig er faktisk ikke tillatt. ebay ha kun tre grunner (trr jeg) som er gyldig for og trekke et bud tilbake. det ene er at man legger inn et ALT for hoyt bud i flg startbudet, dvs man legger inn et bud paa 1000 usd paa oe som i utgangspunktet er priset til 1 usd. men alt dette staar ppaa ebay s sider. Men dette maa ogsaa gjoeres innen en hvis tid, tror det er 24 timer. Shipping, dette maa man alltid sjekke, selv om det staa worldwide, saa maa man faktisk sjekke at det landet som varen skal sendes til faktisk er inkludert i selges shippinng liste. hvis det ikke er det, kan man ALLTID sjekke om sselger er villig til og ende til det landet man bor i. Noen er villig, andre nei. Postage, sjekk alltid paa forhaand, hvis man har lagt inn et bud, faatt aksept for dette, (husk bud er BINDENE) og synes shipping er for dyrt, vel da er det din feil Du maa betale, for du er pliktig og sjekke disse tingene paa forhaand. mange hilsen Meg Jeg har lært, tro meg.. Fikk svar fra selgeren som skulle slette, selv om det var min feil, og han ordnet det idag. Snille selgeren. Jeg skal bestille mer enn bare de planlagte tre om noen uker, for den selgeren har MYE fint. Jeg skrev mail med en gang til selger og forklarte situasjonen, at jeg er ny, visste ikke dette om mail osv, og at jeg håpte han kunne tilgi meg, og la meg komme tilbake og handle senere. Virket som selger ikke var sint, og heldigvis forsto det. Alle kan gjøre feil:)
Gjest Uanonymbruker Skrevet 4. oktober 2012 #3179 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har lært, tro meg.. Fikk svar fra selgeren som skulle slette, selv om det var min feil, og han ordnet det idag. Snille selgeren. Jeg skal bestille mer enn bare de planlagte tre om noen uker, for den selgeren har MYE fint. Jeg skrev mail med en gang til selger og forklarte situasjonen, at jeg er ny, visste ikke dette om mail osv, og at jeg håpte han kunne tilgi meg, og la meg komme tilbake og handle senere. Virket som selger ikke var sint, og heldigvis forsto det. Alle kan gjøre feil:) Selgerne er vant til det, du er garantert ikke den første han har måttet slette bestillingen til
Gjest NozMonster Skrevet 4. oktober 2012 #3180 Skrevet 4. oktober 2012 (endret) bright black tights http://www.ebay.com/itm/120981294479?var=420092544211&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2648 Endret 4. oktober 2012 av NozMonster
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå