Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Endelig ser jeg fargene på akeleiene, og det er faktisk mine favorittfarger, lilla, hvitt og blått! Denne på bildet er mer lilla enn den andre jeg har, som er mer blå i kronbladene. Du verden så vakre de er!

bilde (291).JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De var kjempefine :rodmer: Har du sådd de fra frø?

 

Håper du får/har en strålende 17.mai - Gratulerer med dagen :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen til deg også!

Ja, de er sådd fra frø som jeg fikk fra noen. Sådde de i fjor og i år kom de i all sin prakt! Veldig kjekt, siden jeg nesten ikke var klar over at det var akeleier engang.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, hjertesukka skrev:

Gratulerer med dagen til deg også!

Ja, de er sådd fra frø som jeg fikk fra noen. Sådde de i fjor og i år kom de i all sin prakt! Veldig kjekt, siden jeg nesten ikke var klar over at det var akeleier engang.

 

Takk for det! :)

Så gøy - sådde du de direkte ute på vokseplassen? Jeg har prøvd å samle frø fra mine mange ganger, og strødd de rundt, men jeg tror ikke det er nok her, vet ikke :vetikke: Men, de finner nå ut av det selv likevel da, for de sprer seg nå rundt uten min innblanding uansett :ler: 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

Takk for det! :)

Så gøy - sådde du de direkte ute på vokseplassen? Jeg har prøvd å samle frø fra mine mange ganger, og strødd de rundt, men jeg tror ikke det er nok her, vet ikke :vetikke: Men, de finner nå ut av det selv likevel da, for de sprer seg nå rundt uten min innblanding uansett :ler: 

Nei, i fjor sådde jeg mesteparten inne først, og så dukket disse opp og jeg satte dem ut sammen med det andre. Trodde først det var noe ugress som hadde forvillet seg. :)  Det er først i år at det virkelig har blitt blomster av det. Nå ser jeg at de også har frødd seg selv ute og jeg har akeleier 3 steder i hagen! Regner med at det blir enda mer neste år. :danse:

De virker ganske villige, forresten og noen står et sted det omtrent ikke er jord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med brunsneglene hos deg, Rumle? Her har det kommet litt flere i regnværet, og jeg la merke til at de fleste samler seg til en spesiell sort blomster. Nemlig noen hvite forglemmegei som jeg kjøpte på tilbud hos Mestergrønn. Så jeg lurer på om de har fulgt med plantene, rett og slett, men har ikke bevis. :angry:

Så nå løper jeg på sneglejakt hele tiden og legger dem i et fat med saltvann, de svina. :sprettert:

Dagen etter : - la på masse kaffegrut og i dag var det null snegler der. Tror jammen det hjelper!

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med brunsneglene :sukk: Her har jeg merkelig nok sett lite til dem i år :vetikke: Men, regner med at de ligger og planlegger ett totalt kupp eller noe .. :dry: 

Har hørt bra ting om kaffegrut jeg også, men vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne å plassere det, har så mye! :ler: 

 

Håper du har en fin helg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jammen heldig som har lite brunsnegl! Syns de pleier å dukke opp i regnvær. Nå er jeg spent på hvordan det ser ut når jeg kommer hjem i morgen, har vært bortreist et par dager. Men det beste er at jeg skal svinge innom et flott hagesenter på veien hjem, oss hagegærne imellom! 

:)

 

Ps jeg kaster kaffegrut overalt nesten

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha mengder av brunsnegl, så jeg tviler ikke på at de kommer. De er nok bare litt sent ute i år vil jeg tro :vetikke: Jeg er bare glad så lenge det varer :ler: 

Plantene tåler kaffegrut helt fint, da eller? Kanskje jeg prøve det ut selv også :jepp: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rumle skrev:

Jeg pleier å ha mengder av brunsnegl, så jeg tviler ikke på at de kommer. De er nok bare litt sent ute i år vil jeg tro :vetikke: Jeg er bare glad så lenge det varer :ler: 

Plantene tåler kaffegrut helt fint, da eller? Kanskje jeg prøve det ut selv også :jepp: 

 

Ja, de tåler det veldig godt. Det er jo med på å forbedre jorden også, har jeg lest. Du får kikke under steiner og sånn, så ligger det nok noen brunsnegler og lurer, uff.

Fikk handla en del blomster i dag; blålilla minirododendron, noen steinbedplanter, et brett med hvite margeritter og rosinen i pølsa, en svær staude - Kongslys.

Fant et bilde på nettet:. min er rosa, tror jeg. 

Kongslys staude.jpg

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det noen små blomster på Kongslysplanten min, og de har en kjempefin lilla farge:

Kongslys en.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg er spent på fargen på denne valmuen da! Regner med at den spretter ut nå i varmen som kommer.

:hoppe::hoppe::hoppe:

valmue.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 23.5.2016 at 18.28, hjertesukka skrev:

Ja, de tåler det veldig godt. Det er jo med på å forbedre jorden også, har jeg lest. Du får kikke under steiner og sånn, så ligger det nok noen brunsnegler og lurer, uff.

Fikk handla en del blomster i dag; blålilla minirododendron, noen steinbedplanter, et brett med hvite margeritter og rosinen i pølsa, en svær staude - Kongslys.

Fant et bilde på nettet:. min er rosa, tror jeg. 

---

Nydelig kongslys, elsker den lillefargen :rodmer: 

Sneglene har dukket opp :dry: hadde ikke mer enn skrevet det her inne at det var merkelig, før jeg begynte å finne dem rundt omkring. Fant til og med noen mini sneglebabyer i grønnsaksbedet på terrassen, så der skal jeg sette ut øl i kveld. 

Spennende hvilken farge det blir på valmuen :hoppe: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

Nydelig kongslys, elsker den lillefargen :rodmer: 

Sneglene har dukket opp :dry: hadde ikke mer enn skrevet det her inne at det var merkelig, før jeg begynte å finne dem rundt omkring. Fant til og med noen mini sneglebabyer i grønnsaksbedet på terrassen, så der skal jeg sette ut øl i kveld. 

Spennende hvilken farge det blir på valmuen :hoppe: 

Å, de sneglene. Fant en på toppen av en blå hengelobelia i dag, er det mulig liksom? Nå har jeg kverket de jeg så og strødd både kaffegrut og kanel rundtomkring, det siste hjelper også på maur. Den dør ikke, men flytter et annet sted. (tror jeg). :fnise:

ps. vet ikke om jeg vil spandere den ene ølflaska jeg har i kjøleskapet, på sneglene, haha.

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hjertesukka skrev:

Å, de sneglene. Fant en på toppen av en blå hengelobelia i dag, er det mulig liksom? Nå har jeg kverket de jeg så og strødd både kaffegrut og kanel rundtomkring, det siste hjelper også på maur. Den dør ikke, men flytter et annet sted. (tror jeg). :fnise:

ps. vet ikke om jeg vil spandere den ene ølflaska jeg har i kjøleskapet, på sneglene, haha.

Så kjedelig :( 

Du får tenke på at du spanderer på blomstene, ikke sneglene, så er det kanskje litt lettere?  :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg endelig funnet de første roseknoppene! :hoppe: Med det fine været som er meldt fremover er det nok ikke lenge før blomstringen begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rumle skrev:

Nå har jeg endelig funnet de første roseknoppene! :hoppe: Med det fine været som er meldt fremover er det nok ikke lenge før blomstringen begynner!

Så herlig! Har du mange rosetrær?

Jeg har fire, et rosa klatretre, to hvite og et rødt. Ser at det er bittesmå knopper på klatretreet nå. Takk for tips om å snu tankegangen ang øl til sneglene. Nå skal jeg teste ut grus, kaffegrut og kanel først, så ser vi. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hjertesukka skrev:

Så herlig! Har du mange rosetrær?

Jeg har fire, et rosa klatretre, to hvite og et rødt. Ser at det er bittesmå knopper på klatretreet nå. Takk for tips om å snu tankegangen ang øl til sneglene. Nå skal jeg teste ut grus, kaffegrut og kanel først, så ser vi. :laugh:

Jaaa, jeg har veldig mange roser, har mistet tellingen :ler: 

Fant flere av de små sneglene i kveld, og la ut øl. Viste seg at det var vørterøl jeg hadde! ikke vanlig øl :ler: Håper det funker :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det funker har jeg lest! Spiller visst ingen rolle om det er alkohol i den eller ikke. Må få høre hvordan det går. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...