Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, hjertesukka skrev:

Ja, det funker har jeg lest! Spiller visst ingen rolle om det er alkohol i den eller ikke. Må få høre hvordan det går. :)

Så bra! Du skal få rapport! :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg forberedt det store regnfallet som visstnok skal komme ikveld. :dusje: Potter er satt under tak og spesielt petunia som ikke liker vann på seg. Hvis attpåtil pottene ikke har hull i bunnen så går det skeis. Men egentlig så skal det bli deilig med en skikkelig regnskyll.:regn:

 Som den optimisten jeg er, så kjøpte jeg meg solseng i dag. Og satser på at i morgon, i morgon blir det sydenvarme og jeg skal bare nyte det. Fordi jeg fortjener det så innmari. :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette regnværet har generert alle snegler i området, tror jeg. Det er som om jeg mister matlysten av å gå der og plukke, klippe osv- og så gå inn og meske seg med en god salat etterpå, liksom. Vel, jeg får prøve å skifte fokus! 

Det er så mye vakkert som kommer i hagen nå og det er en fryd å se at det jeg sådde, kommer så fint opp. For ikke å snakke om den flotte klematisen jeg fikk, som nå har klatret flere meter i hageportalen min! 

:biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, jeg blir rett og slett kvalm av alle de sneglene :dry: Jeg satt ut ingefærøl på terrassen for ett par dager siden, men ikke en eneste snegl har latt seg friste?! :sukk: Har funnet ett par små minisnegler til, de lurer rundt reddikene mine, og der kan de jo ikke være! 

Ja, nå er det jammen en fin tid i hagen altså, det går nesten for fort, synes du ikke? Skulle hatt en ekstra måned klemt inn mellom nå og st.hans. Jeg ofrer gjerne januar, om noen kan ordne det? :laugh:

Tror kanskje den første rosen her springer ut i dag, men er ikke helt sikker. Hadde vært gøy, kan ikke huske å ha fått roser så tidlig før. Gøy med klematis og slike planter som fyker av gårde nå! Har det kommet knopper på klematisen også? :) 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg angående dine betraktninger om måneder. Skulle gjerne byttet ut både januar, februar og mars, jeg. :laugh:

Ser ingen knopper so far, men skal sjekke mer grundig i dag. Nå skal jeg UT og bare kose meg.  Først binde opp Kongslyset som veltet nesten overende i det kraftige regnet. Har vært og kjøpt et skikkelig kosteskaft, hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Rumle skrev:

Ha en fin dag :) 

Like måte! Det er herlig nå, altså.

Ellers var det jo nedslående at sneglene ikke ville ha ølet ditt! For noen bortskjemte beist! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hjertesukka skrev:

Like måte! Det er herlig nå, altså.

Ellers var det jo nedslående at sneglene ikke ville ha ølet ditt! For noen bortskjemte beist! :grine:

Ja, friske reddikblad fristet nok mer! :dry: Jaja, tror jeg tar de i dag uansett, (reddikene altså!), så kan de ha det så godt. I resten av bedet er det hvitløk, og de er ikke så begeistret for det heldigvis :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Rumle skrev:

Ja, friske reddikblad fristet nok mer! :dry: Jaja, tror jeg tar de i dag uansett, (reddikene altså!), så kan de ha det så godt. I resten av bedet er det hvitløk, og de er ikke så begeistret for det heldigvis :) 

 Er reddikene dine ferdige nå?? Ser at grønnkålen min har fått en skikkelig boost disse dagene, og rødbetene ser bra ut. De står i en sånn pallekarm, der sneglene ikke kommer til. Sjekker hele tiden.

Kom rosa ut? Har mange roseknopper her og, men er i tvil om knoppene på klematisen. Kan se ut som knopper da.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, første omgang er i alle fall ferdige nå :jepp: Har sådd litt her og der til forskjellig tidspunkt. Og nei, rosen har ikke åpnet seg enda , den tar sin tid!:bond: Håper det er knopper som kommer på klematisen :jepp: Jeg har en som straks er klar til å blomstre, er ikke så veldig mange knopper på den, kanskje 6-7, men de er utrolig fine, så de er vel verdt å vente på :jepp: Ellers har jeg flere klematis som det ikke er kommet knopper på enda, men regner med at de kommer etterhvert :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skaffe meg en slik blå alpeklematis og la den vokse i en halvslarven einerbusk. Og så kommer den tidlig om våren. Kjekt med alt som kommer tidlig. :)

Har vært ute og priklet alle valmuene jeg bare strødde i ei bøtte. Litt av en jobb! Men nå har de fått space rundt seg og jeg har satt dem litt rundtomkring. Spørsmålet er om sneglene finner dem i natt. :icon_frown:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu! Ikke en eneste valmue var spist opp da jeg sjekket i morges. I just can't believe it. :biggrin:

MEN: da jeg kom ut i stad, så hang en snegle i min BLÅ VALMUESØSTER som står i en potte ved inngangen!!! Trodde jeg skulle gå amok. For den planten har jeg hegnet om og passet på som om det var en baby. Men nå hadde jeg kaffegrut rundt og håper det hjelper da. Skulle hatt selvskudd utlagt! :sinnatagg:

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom Bolla Pinnsvin på besøk i hagen min. :biggrin:

Jeg var helt nær den, men så blei jeg så ivrig med fotograferingen at jeg skleid i grusen, laget en høy knaselyd og da krøllet den seg sammen. Inn og hentet kattemat som jeg strødde foran den, og lot den være i fred en stund. Da jeg listet meg ut igjen, var den borte og hadde såvidt snust på maten. Jaja, artig lell.

bolla pinnsvin.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med pinnsvin på besøk i hagen :lillesky: Jeg hadde en gjeng som kom igjen hvert eneste år, jeg visste det var de samme, for den ene nøs hver gang han spiste noe :laugh: Men, nå er de borte alle som en :sukk:

 

Brunsnegler spiste faktisk opp hele min blå valmuesøster, dvs første året spiste de på blomsten (kjøpte ferdig plante), andre året spiste de alt som kom opp  av jorden, slik at den ikke fikk komme opp. Til slutt ga den opp. Jeg har ikke prøvd meg på den siden, og det er jo litt dumt for de er jo så fine! Håper kaffegrut hjelper, kanskje du må ofre den ølen i tillegg? :ler: 

 

Rosen har enda ikke åpnet seg her, det må da være den treigeste åpningen jeg noensinne har vært borti! :bond: Kanskje den har fått varmesjokk eller noe? :vetikke: 

 

Men klematisen har startet! :hoppe: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så synd med de fine blå valmuesøstrene dine da!:grine: - De er jo så utrolig fine, nydelig blåfarge. Ja, jeg får ty til ølen min, men i dette varme og tørre været holder de seg litt unna, men man vet aldri.

Treig åpning haha, ja det er det samme her med valmuen min. Jeg går og kikker hver halvtime omtrent, men antakelig så spretter den ut nå til uka når jeg skal være borte et par/tre dager. Er det ikke typisk? Er bare så innmari spent på om den er oransjerød eller rosa, håper jo det siste da. :biggrin: Fine er de, okkesom.

Jasså, klematisen har startet, det blir flott!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ofre en ny øl selv i går jeg, pga de små sneglene i grønnsaksbedet :( Håper virkelig jeg får tatt resten av de nå. Plukket sikkert 10 stk bare på et lite område i går. Kommer aldri noensinne til å venne meg til å ta snegler altså, de er så ekle! :haar: 

Håper valmuen åpner seg før du reiser! :jepp: Jeg har to stk jeg går og venter på selv, men de vet jeg at er oransje, så det er ikke like spennende. I går hadde rosen så vidt startet, så har håp om at den springer skikkelig ut i dag :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant plutselig sortøye/øyeblomst (usikker på hva de kalles egentlig) i blomst i går, så de må ha frøet seg i fjor tror jeg, for jeg kan ikke huske at jeg har sådd det i år :vetikke: Hyggelig overraskelse uansett :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med sortøye, er de gule rundt og sorte i midten? Ellers er jeg helt enig ang snegler, som sagt mister jeg matlysten og må passe på at jeg spiser før jeg kaster meg i sneglekrigen ;-) Det blei ikke noe valmue i dag heller,sukk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er sort og hvit - eller mer auberginfarget sort/lilla og hvit. Veldig fine :jepp: 

p94676l.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av det jeg også, og så føler jeg de kryper på meg :haar: 

Håper valmuen tar seg sammen til i morgen :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...