Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Så mye fint du har :rodmer: 

Mine blomstererter blomstrer selvsagt ikke enda, det gjør de aldri før det er høst :closedeyes: Dine er jo helt nydelige :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk skal du ha! Det blir nesten aldri slik som man forestiller seg, noe blir mye bedre og flottere og noe blir ikke helt som man så for seg.

Når det gjelder erteblomster, så har jeg satt dem ut ganske tidlig. Tror kanskje det var i mars og jeg sådde dem direkte på plassen. De står ganske lunt da, men innbiller meg at erteblomster tåler en støyt allikevel. :smilbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns virkelig at valmuene har boltret seg i år! Og så er de også dekorative når de er avblomstret;

valmuekapsler.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!!!! :hoppe: Der kom den fram! Caroline av Monacorosen min, som jeg har ventet på så lenge. Den er kremhvit med stenk av rødt og lime og er bare såååå skjønn, til å spise opp. 

caroline av monaco.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka var jeg en tur hos ei venninne som har kjempehage, tilogmed dam. Den er flott, men forstår at det følger mye arbeid med den også, blant annet grønske. :) Jeg fikk med meg halve bilen med avleggere av diverse, så nå har jeg plantet i alle kriker og kroker. Mest stauder og litt vintergrønt. Spennende å se hva det blir. :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hjertesukka skrev:

Denne uka var jeg en tur hos ei venninne som har kjempehage, tilogmed dam. Den er flott, men forstår at det følger mye arbeid med den også, blant annet grønske. :) Jeg fikk med meg halve bilen med avleggere av diverse, så nå har jeg plantet i alle kriker og kroker. Mest stauder og litt vintergrønt. Spennende å se hva det blir. :hoppe:

Så kjekt! :jepp: Hagedam kan være utrolig fint! Men, kan tenke meg at det er litt jobb med det, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Rumle skrev:

Så kjekt! :jepp: Hagedam kan være utrolig fint! Men, kan tenke meg at det er litt jobb med det, ja.

Ja, jeg har en plass der det ville vært naturlig å lage en dam. Men ser at jeg da må leie inn arbeidsfolk i tilfelle og det blir et ganske stort prosjekt, iallefall for lommeboka. Men når jeg vinner i lotto, så. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok mer arbeid med det enn man skulle tro :ler:

På den andre siden, hvis det ikke snart slutter å regne nå kommer hele hagen min til å bli en sump! Så hvem trenger dam da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, det er nok mer arbeid med det enn man skulle tro :ler:

På den andre siden, hvis det ikke snart slutter å regne nå kommer hele hagen min til å bli en sump! Så hvem trenger dam da :P 

Ja,sant! - Syns det er nok regn nå.- En stund var jeg glad jeg slapp vanne, men nå er jeg redd for alle blomstene som ser ut som om de ikke liker seg noe særlig. Krukker som står under i vann feks., prøver å sette under tak da, men glemmer alltid noen. - Men kanskje godt for alt det nye som jeg har plantet. Uansett, dumt å ikke kunne sitte ute og kose seg!! Selv om jeg har pergola, så hjelper det liksom ikke. Blåser og regner inn fra sidene. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jammen guffent nå altså. Men, det ser i alle fall ikke så verst ut på værmeldingen, så man kan jo håpe på at det stemmer :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slik blei Caroline av Monacorosen min fullt utsprunget. Den er igrunnen enda finere i virkeligheten, ikke så kremgul og så lukter den himmelsk! :)

karoline av monaco fullt utsprunget.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig overraskelse da jeg stod opp i morges! Klematisen som jeg har ventet på siden jeg plantet den i april, kom med sin første blomst! Og den er lys lilla, min favorittfarge. Jeg trodde den var rosa. :hoppe:

God helg, allesammen!

Nelly Moser klematis.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blodbegeren min er snart 3 meter lang! Den trives så godt der den henger, i litt skygge og litt sol. Gjødsler den også litt med hønsegjødsel. Problemet er når jeg skal ta den inn til vinteren, men den tid, den sorg/glede. Har en annen også, som stod under i vann, men mulig den kommer seg.

Blodbeger en.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo bare helt nydelig! :rodmer: Likte veldig godt det du har plantet den i - er den en ekstra vid kurv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, den var fiiiiin! Tror knapt jeg har sett den før. Virker veldig tropisk. :) 

Ja, den korga ser fin ut på bildet, men spørs hvor lenge den holder. Gammel og full av blåmugg. Ellers syns jeg blomkarsen min sturer litt i år. Ikke rart med alt det regnet, sukk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes nesten det ser ut som små fugler som flyr :jepp: Håper det kommer en blomst snart, bladene er i alle fall veldig fine, litt mer detaljerte og med tre fliker.

 

Ellers er det masse, masse snegler her, de elsker jo alt regnet :( Jeg spyr snart .. 

 

God helg :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så synd med de sneglene! Her har det - bank i bordet- ikke vært så mye.

 

En god helg til deg også! :essen2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...