Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Takk, de har jeg lyst å prøve neste år. Veldig greit med blomster man kan plukke med seg inn også! Har igrunnen en del som ikke egner seg for å ta inn. Men har et par rosetrær jeg tar av nå og det er jo herlig da.

I dag prøvde jeg noe; satte fem rosetrestilker nedi poteter, og så ned i jord. Noe jeg så på nett og det skal visstnok komme nye rosetrær. Kjenner noen som prøvde, men det var bare potetene som greidde seg. :tongue:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaaa, jeg elsker å lage buketter å ta med inn, så jeg prøver alltid å så og plante ting som kan brukes til det :jepp: 

Så gøy at du har prøvd det potet-trikset! Jeg har lest om det også, men aldri kommet så langt som til å faktisk prøve det - blir spennende å høre hvordan det går!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei natthagere :vinke: 

Jeg har laget rosebed på berget på hytta i sommer, veldig spent på hvordan det vil gå med dem. 

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rumle skrev:

Frøkensina! Så koselig å se deg i natten :vinke: Hvordan går det med hyttehagen? :) 

Halloen Rumlen! Koselig å se deg også. Jo, jeg har ikke vært der altfor mye dessverre, men jeg og pappa gjorde masse når vi først var der noen dager. Så jeg er veldig spent! Jeg plantet veldig hardføre roser, fra det rosegartneriet vet du. Celestial, eplerose (Magnifica), Hansa (rugosa) , William Baffin som du har tror jeg, og gul Dagmar Hastrup. :)))

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg vannet, mest på vårparten og forsommeren, luket to bed og det gjenstår et veldig overgrodd ett. Hvordan står det til i hagen din? 

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Frøkensina skrev:

Halloen Rumlen! Koselig å se deg også. Jo, jeg har ikke vært der altfor mye dessverre, men jeg og pappa gjorde masse når vi først var der noen dager. Så jeg er veldig spent! Jeg plantet veldig hardføre roser, fra det rosegartneriet vet du. Celestial, eplerose (Magnifica), Hansa (rugosa) , William Baffin som du har tror jeg, og gul Dagmar Hastrup. :)))

Så gøy! :jepp: William Baffin har jeg også ja, den er flott :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ellers har jeg vannet, mest på vårparten og forsommeren, luket to bed og det gjenstår et veldig overgrodd ett. Hvordan står det til i hagen din? 

Høres bra ut det da :) Joda går greit her - henger som vanlig ganske langt etter med det meste, men prøver å gi litt blaffen i det og nyte det som er uansett :) Har blitt en kløpper i å overføre prosjekter til neste år etterhvert :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rumle skrev:

Så gøy! :jepp: William Baffin har jeg også ja, den er flott :Nikke: 

Du har vært med litt i ånden når jeg laget dette :jepp: Det er jo litt risiko for katastrofe med roser der ute haha. Enten det er lite jord, ett tonn furunåler og surjord eller rett og slett alt som spiser på plantene. Jeg så ikke før etter at alle rosene var plantet at William er den som kan bli størst, den står litt feil men jeg kommer ikke til å flytte på noe noen nå. :ler:

Endret av Frøkensina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rumle skrev:

Høres bra ut det da :) Joda går greit her - henger som vanlig ganske langt etter med det meste, men prøver å gi litt blaffen i det og nyte det som er uansett :) Har blitt en kløpper i å overføre prosjekter til neste år etterhvert :ler: 

Det høres veldig fornuftig ut, ellers blir det bare stress og rot :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Frøkensina skrev:

Det høres veldig fornuftig ut, ellers blir det bare stress og rot :ler: 

Mhm og det er det nok av fra før :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Mhm og det er det nok av fra før :ler: 

:ler: Og haging skal visst være avslappende...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

:ler: Og haging skal visst være avslappende...

Men, det er jo det! .. også! :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Rumle skrev:

Men, det er jo det! .. også! :ler: 

Ja det er jo det, et komplett lite paradoks hihi

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg visste hva som har spist opp Augusta Louise der ute i sommer, er litt bekymret for at hva enn det er skal gjennomhulle de nye rosene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Frøkensina skrev:

Jeg skulle ønske jeg visste hva som har spist opp Augusta Louise der ute i sommer, er litt bekymret for at hva enn det er skal gjennomhulle de nye rosene. 

Oi da :unsure: er ikke noe kjekt når det skjer. Hender her av og til også, men jeg aner faktisk ikke hva det skylds :vetikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Rumle skrev:

Oi da :unsure: er ikke noe kjekt når det skjer. Hender her av og til også, men jeg aner faktisk ikke hva det skylds :vetikke: 

Jeg håper det er noe forbigående.. Jeg har søkt på nettet uten å bli noe klokere :ler: 

Beklager om jeg faller ut, dette forumet virker veldig dårlig på ipaden min nå. Skal opp tidlig i morgen og prøve å få orden på macen. Burde ha sovet nå.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jeg håper det er noe forbigående.. Jeg har søkt på nettet uten å bli noe klokere :ler: 

Beklager om jeg faller ut, dette forumet virker veldig dårlig på ipaden min nå. Skal opp tidlig i morgen og prøve å få orden på macen. Burde ha sovet nå.. 

Ja, du må si i fra hvis du kommer over noe :Nikke: Jeg skulle lagt meg selv for lenge siden .. så nå er det marsj i seng her :) Kjekt å se deg igjen her inne :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, du må si i fra hvis du kommer over noe :Nikke: Jeg skulle lagt meg selv for lenge siden .. så nå er det marsj i seng her :) Kjekt å se deg igjen her inne :blomst: 

Natta, rumle godt til sengs :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med flere natthagere her! :) Har nettopp vært ute og bundet opp slyngrosetreet mitt, New Dawn, og kan si med hånden på hjertet og ti kryss i taket, at det finnes ikke noe som spiser på det!  Det skyldes nok at jeg har vært flittig med å spraye med grønnsåpevann, tror jeg nok. Ikke en eneste lus iår. (i motsetning til ifjor).

Går litt amok med den sprayflaska innimellom, og spayer på alt jeg har omtrent. Det skader heldigvis ikke. Ikke spør meg om blandingsforholdet, men en liten dæsj grønnsåpe oppi en halv liter vann omtrent. Elsker å gi folk råd, haha.

Super dag! :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...