Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Den 31.8.2016 at 14.49, hjertesukka skrev:

Et lite glimt fra hagen i dag; 

To litt forskjellige solhatter, det ser jeg nå. Og så rosetreet mitt i kroken; New Dawn, som har fått 7-8 roser på samme stilk, det er rosa si det, selv om bildet er så som så. Lukter godt også. :)

 

solhatt en alene.JPG

Solhatt to stk.JPG

New dawn i dag.JPG

Så fint :rodmer: 

Den 31.8.2016 at 14.05, Frøkensina skrev:

Har sett på den hos Lundeby :rodmer: Sånn knekk får jo Augusta også? Nå har balkong augustaen sin siste blomst på hell (inntil hun forhåpentligvis lager nye knopper).

Synes du? Litt knekk har den, men ikke på samme måten synes jeg? Hmm kanskje det bare er meg :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Rumle skrev:

Så fint :rodmer: 

Synes du? Litt knekk har den, men ikke på samme måten synes jeg? Hmm kanskje det bare er meg :ler: 

 

Øh nei, jeg vet jo ikke hvordan Shropshire ser ut egentlig :ler: Eller hvor mye roser tåler å henge med hodet, de første bandt jeg opp :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

 

Øh nei, jeg vet jo ikke hvordan Shropshire ser ut egentlig :ler: Eller hvor mye roser tåler å henge med hodet, de første bandt jeg opp :fnise:  

Hmmm kanskje det er litt variasjoner på de da, innad i samme sort :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Hmmm kanskje det er litt variasjoner på de da, innad i samme sort :vetikke: 

Ja det kan jo hende? Du forresetn, så nydelige de var de dype fargede rosene du lokket med bak der :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Ja det kan jo hende? Du forresetn, så nydelige de var de dype fargede rosene du lokket med bak der :rodmer: 

Ja, ikke sant? De er så fine sammen med rosa, fersken og rød :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner endelig georginene å åpne seg her! Herlighet det har tatt vanvittig lang tid!!! :daane: Men, det er stadig noe som spiser på bladene altså :dry: vurderer å surre aluminiumsfolie rundt stilkene en stund for å se om det hjelper, mistenker at det som spiser gjemmer seg nedi jorden/bak krukkene :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, Rumle skrev:

Nå begynner endelig georginene å åpne seg her! Herlighet det har tatt vanvittig lang tid!!! :daane: Men, det er stadig noe som spiser på bladene altså :dry: vurderer å surre aluminiumsfolie rundt stilkene en stund for å se om det hjelper, mistenker at det som spiser gjemmer seg nedi jorden/bak krukkene :ler: 

Jeg har akkurat i kveld gitt opp den ene av de to nye georginene :ler: Kan jo ikke sitte her og vente på blomster i noen måneder til, mens bladene bare blir mer og mer ødelagt av sopp. Men fint at dine åpner seg hvertfall, ja huff er så mye lumske småkryp  :bond: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall, jeg kjøpte en krysantemum på butikken og har plantet den der jeg hadde georginen. Litt synd for den hadde oransjerøde blomster, en fin kontrast til alt det rosa. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Jeg har akkurat i kveld gitt opp den ene av de to nye georginene :ler: Kan jo ikke sitte her og vente på blomster i noen måneder til, mens bladene bare blir mer og mer ødelagt av sopp. Men fint at dine åpner seg hvertfall, ja huff er så mye lumske småkryp  :bond: 

Huff, det var leit :sukk: Ikke alle mine kommer heller, men jeg plantet heldigvis mange - så krysser fingrene for at det går bra med så mange som mulig :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år er det utrolig mye rognebær her, er det det hos dere også? Nå kan vi en gang få alle få avgjort om det stemmer eller ikke det med snøen .. .eller? :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Hvertfall, jeg kjøpte en krysantemum på butikken og har plantet den der jeg hadde georginen. Litt synd for den hadde oransjerøde blomster, en fin kontrast til alt det rosa. 

Den kombinasjonen av farger er jeg veldig glad i også :rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Huff, det var leit :sukk: Ikke alle mine kommer heller, men jeg plantet heldigvis mange - så krysser fingrene for at det går bra med så mange som mulig :Nikke: 

Håper du får flere fine! Og du har vel kjeller du kan overvintre dem i, så det er alltid en mulighet til neste år :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

I år er det utrolig mye rognebær her, er det det hos dere også? Nå kan vi en gang få alle få avgjort om det stemmer eller ikke det med snøen .. .eller? :laugh:

Snøen? :klo: Vet ikke om jeg har hørt det før, skal det snø mye når det er mye rognebær? Ja, du jeg tror det faktisk er mye rognebær nå :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Frøkensina skrev:

Håper du får flere fine! Og du har vel kjeller du kan overvintre dem i, så det er alltid en mulighet til neste år :) 

Ja, men jeg er ærlig talt elendig dårlig på slike ting som å overvintre knoller og pelargonier osv :laugh: Føler alltid at det er et lite mirakel her gang det går bra :sjenert: Mens, andre hagefolk klarer dette med største selvfølgelighet :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Den kombinasjonen av farger er jeg veldig glad i også :rodmer: 

Herlig fint! :hoppe::rodmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Snøen? :klo: Vet ikke om jeg har hørt det før, skal det snø mye når det er mye rognebær? Ja, du jeg tror det faktisk er mye rognebær nå :jepp:

Mhmmm skal visst det! og så mener noen at det er bare sprøyt. Bare vent å se, hver eneste høst pleier dette å blir diskutert her inne :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, men jeg er ærlig talt elendig dårlig på slike ting som å overvintre knoller og pelargonier osv :laugh: Føler alltid at det er et lite mirakel her gang det går bra :sjenert: Mens, andre hagefolk klarer dette med største selvfølgelighet :P

Tror det har med flaks når det gjelder kjellerforhold å gjøre jeg :laugh: Så da er det mye bedre å glede seg over et mirakel :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Frøkensina skrev:

Tror det har med flaks når det gjelder kjellerforhold å gjøre jeg :laugh: Så da er det mye bedre å glede seg over et mirakel :jepp: 

Jo men jeg har prøvd to forskjellige kjellerforhold + loft! Jeg har nok ikke noe å skylde på :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Rumle skrev:

Mhmmm skal visst det! og så mener noen at det er bare sprøyt. Bare vent å se, hver eneste høst pleier dette å blir diskutert her inne :ler: 

Har jeg nok fortrengt :ler: 

Tror egentlig ikke rognetrærne kan spå hva klimaskiftet fører til av plussgrader eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Frøkensina skrev:

Har jeg nok fortrengt :ler: 

Tror egentlig ikke rognetrærne kan spå hva klimaskiftet fører til av plussgrader eller ikke. 

Nei, det tror jeg jammen du har rett i :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...