Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Morn morn! :kaffekopp: Så koselig!  Ja,  fint navn og fin blomst :rodmer: Duftet godt også, men det er fortsatt ukjent hvor herdig den er her til lands. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå leste jeg litt om herdighet på nett, her og der. Og det kan høres ut som om de lærde strides, ja. Men, merka meg at ei fra Gudbrandsdalen og ei fra Os i Hordaland, hadde samme gode erfaring med denne rosa! Det er jo to vidt forskjellige soner.

Så jeg gleder meg allerede til neste års flor, selv om det ser ut som det kommer flere roser framover nå.

 

:hoppe:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært fint med et lite blårosebed, med Morden Sunrise som kontrast (veldig lyst på den også) :rodmer: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha sommer enda på balkongen forresten. Ikke alt har vokst som jeg hadde tenkt, men sånn er det vel alltid :ler: Noen sommerblomster har vokst sakte (looking at you ulike petuniaer :dry: ) og så har vi andre da som en flittiglise som har vokst helt enormt og svelger opp to hostaer i slengen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Så deilig å ha sommer enda på balkongen forresten. Ikke alt har vokst som jeg hadde tenkt, men sånn er det vel alltid :ler: Noen sommerblomster har vokst sakte (looking at you ulike petuniaer :dry: ) og så har vi andre da som en flittiglise som har vokst helt enormt og svelger opp to hostaer i slengen. 

Herlig med blomstring enda ja :jepp: Jeg synes nesten denne tiden nå er den aller fineste på terrassen. Merker høsten flere uker før ute i hagen, artig det :ler: 

 

Men, enkelte planter kunne jammen fortet seg litt altså! Den kanari-blomkarsen min har laget masse fine, lange ranker med knopper, men de blomstrer ikke! :bond: Blir jo koko av å vente :ler: Og tomatene .. herlighet så lang tid det tar!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Rumle skrev:

Herlig med blomstring enda ja :jepp: Jeg synes nesten denne tiden nå er den aller fineste på terrassen. Merker høsten flere uker før ute i hagen, artig det :ler: 

 

Men, enkelte planter kunne jammen fortet seg litt altså! Den kanari-blomkarsen min har laget masse fine, lange ranker med knopper, men de blomstrer ikke! :bond: Blir jo koko av å vente :ler: Og tomatene .. herlighet så lang tid det tar!

Ja kjenner til det der altså, tenk på hytta har ikke dagliljene hatt en eneste blomst enda :sjokkert: 

Tomater er vanskelige, vil jo ha så mye sol og varme. Og næring. Men tipper det er de første den trenger mer av. Kan du sette opp noe skydd, noe drivhusglassaktig rundt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Frøkensina skrev:

Ja kjenner til det der altså, tenk på hytta har ikke dagliljene hatt en eneste blomst enda :sjokkert: 

Tomater er vanskelige, vil jo ha så mye sol og varme. Og næring. Men tipper det er de første den trenger mer av. Kan du sette opp noe skydd, noe drivhusglassaktig rundt? 

Mhm skulle absolutt hatt noe skikkelig beskyttelse, men det funker dårlig der ute uten at det blir en voldsom jobb. Får satse på en varm og fin høst! :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Rumle skrev:

Mhm skulle absolutt hatt noe skikkelig beskyttelse, men det funker dårlig der ute uten at det blir en voldsom jobb. Får satse på en varm og fin høst! :Nikke: 

Synes jeg absolutt vi fortjener :sol: Og, om det skulle bli mange grønne tomater på slutten så går det jo å modne de litt inne. Eventuelt finne en oppskrift på stekte grønne tomater. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Frøkensina skrev:

Synes jeg absolutt vi fortjener :sol: Og, om det skulle bli mange grønne tomater på slutten så går det jo å modne de litt inne. Eventuelt finne en oppskrift på stekte grønne tomater. 

Jupp, heldigvis - i fjor kuttet jeg rett og slett av alle plantene som hadde tomater på og hang de opp ned fra taket i stuen! Det så en smule spesielt ut :laugh: Men, etter noen uker var alle tomatene røde :jepp: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Jupp, heldigvis - i fjor kuttet jeg rett og slett av alle plantene som hadde tomater på og hang de opp ned fra taket i stuen! Det så en smule spesielt ut :laugh: Men, etter noen uker var alle tomatene røde :jepp: 

:laugh:  Så bra! OPpned, har jeg ikke hørt om før! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte tomatplanter både inne og ute denne gangen, bare for å teste hvilken som blei fortest ferdig! Gjett?

Hehe, de er på en prikk nøyaktig like langt komne, de ute kanskje litt rødere! Det inne står i et vindu og har masse sol, der blir jo sydenvarme når sola står på. Forstå det den som kan! :vetikke:

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

:laugh:  Så bra! OPpned, har jeg ikke hørt om før! 

Det var mest fordi det var praktisk slik :ler: Men, jeg har prøvd å dyrke tomater oppned i bøtter et par ganger, det er artig, og sparer litt plass :ler: 

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Satte tomatplanter både inne og ute denne gangen, bare for å teste hvilken som blei fortest ferdig! Gjett?

Hehe, de er på en prikk nøyaktig like langt komne, de ute kanskje litt rødere! Det inne står i et vindu og har masse sol, der blir jo sydenvarme når sola står på.

Så morsomt! Og veldig rart? :klo: :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelige greier disse tomatene :ler: Ga opp etter ett forsøk egentlig, hadde tomatplanten ute på balkongen. Det ble en eller to :klo: rød tomat, og noen grønne etter en heeeeel sommer :rolleyes: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Frøkensina skrev:

Men hvorfor ? :klo: Er det lettere sånn??

:ler: 

Nei, jeg kan jammen ikke huske begrunnelsen - tror ikke det kom mer tomater enn vanlig, men det ble fine og kraftige planter :jepp: Var dog litt styr å plante dem og henge dem opp! :ler: De må tres igjennom det hullet når de er ganske små, jeg klippet til litt duk og hadde rundt hullet for beskyttelse på mine :jepp: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...