Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Høres bra ut med folie! Du er kreativ. Tror ikke snegler liker folie noe særlig. 

Krysser fingrene for georginene dine, og håper sneglene holder seg laaangt unna. Takker for tips.

:blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig med bilder! :kaffekopp: 

Nå har jeg tatt en ny runde med grønnsåpe og bakepulver, bladene på georginen min ser ut som de er fulle av sopp :dry: 

Lurer litt på om soppen overlever i knollene også, et hagesenter sa at den går inn i planten så man ikke blir kvitt den. 

 

I går skulle jeg ta en tur på hagesenter, men endte opp på hytta :ler: Det trengtes virkelig vanning og så fikk jeg ordnet med mer kompost og bark. Og så blomstret det fint :hoppe: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6. september 2016 at 1.10, Rumle skrev:

Planter de på våren, ja. Pleier vanligvis å plante de inne like etter påske, og så ut sånn i starten av mai, hvis været ser stabilt ut fremover :jepp: Har en del ja, men er som sagt ikke så flink med å få knollene til å overleve fra år til år, så der kan jeg ikke gi mye tips. De første er akkurat begynt å blomstre nå, litt seint - men nå vil de blomstre ca. frem til frosten kommer. Da graves de opp og tas inn :Nikke: Men - snegler elsker de! Jeg har de kun på terrassen av den grunn, og selv der blir de angrepet :dry: I dag tullet jeg inn nederste del av alle stenglene til en gruppe (som står i en kjempesvær balje) i aluminiumsfolie :laugh: Aner ikke om det vil hjelpe, men nå prøver jeg alt altså! :ler: 

Håper sølvpapir virker! hvis det er de hersens brunsneglene så er det like før jeg kjøper nematoder til deg :ler: Fælt at du plages sånn med de :klemmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

Koselig med bilder! :kaffekopp: 

Nå har jeg tatt en ny runde med grønnsåpe og bakepulver, bladene på georginen min ser ut som de er fulle av sopp :dry: 

Lurer litt på om soppen overlever i knollene også, et hagesenter sa at den går inn i planten så man ikke blir kvitt den. 

 

I går skulle jeg ta en tur på hagesenter, men endte opp på hytta :ler: Det trengtes virkelig vanning og så fikk jeg ordnet med mer kompost og bark. Og så blomstret det fint :hoppe: 

Takk, høres ut som du har gjort en kjempeinnsats i hyttehagen. "Ordnet mer kompost og bark"-  just like that. Håper grønnsåpe og bakepulver tar knekken på soppen!  Synd hvis den går inn i knollene, æsj.

Har tatt opp de siste restene av poteter i dag, og jammen var det ei kjempestor der som jeg skal bake til middag i dag. Med godt tilbehør så blir det et såkalt "herremåltid".....haha, damer spiser jo som kjent ikke. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.9.2016 at 9.44, hjertesukka skrev:

Høres bra ut med folie! Du er kreativ. Tror ikke snegler liker folie noe særlig. 

Krysser fingrene for georginene dine, og håper sneglene holder seg laaangt unna. Takker for tips.

:blomst:

Nei, håper de holder seg borte :Nikke: Litt usikker på om det virker, for jeg så at noe hadde spist der, men det kan jo være larver og all slags annet også. Må snart ha døgnvakt der ute! :ler: 

2 timer siden, Frøkensina skrev:

Håper sølvpapir virker! hvis det er de hersens brunsneglene så er det like før jeg kjøper nematoder til deg :ler: Fælt at du plages sånn med de :klemmer: 

:laugh: det skal du få slippe! Vurderer å kjøpe det selv, men gruer meg litt etter å ha lest hvor mye styr det er med det. Mulig jeg prøver det til våren :Nikke: 

54 minutter siden, hjertesukka skrev:

Takk, høres ut som du har gjort en kjempeinnsats i hyttehagen. "Ordnet mer kompost og bark"-  just like that. Håper grønnsåpe og bakepulver tar knekken på soppen!  Synd hvis den går inn i knollene, æsj.

Har tatt opp de siste restene av poteter i dag, og jammen var det ei kjempestor der som jeg skal bake til middag i dag. Med godt tilbehør så blir det et såkalt "herremåltid".....haha, damer spiser jo som kjent ikke. :laugh:

Herlig! :jepp: Jeg har en sånn plantesekk stående med poteter i, mulig jeg må prøve å grave nedi der å se om det er noe snart. De jeg prøvde å ta opp sist var jo latterlig små :ler: 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal jeg avgårde og vaksinere pusen min. Gruer meg til kjøreturen, er redd den går amok i bilen. Den er i bur da, men likevel. Håper jeg som vanlig tar bekymringene på forhånd og at alt går fint. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Og den oppførte seg eksemplarisk hos dyrlegen! Men mjauet en del i bilen og tisset ut en myk, fin pute jeg hadde lagt i buret, jaja, kan skje verre ting. Nå er det gjort! :hoppe::catmilk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, hjertesukka skrev:

:) Og den oppførte seg eksemplarisk hos dyrlegen! Men mjauet en del i bilen og tisset ut en myk, fin pute jeg hadde lagt i buret, jaja, kan skje verre ting. Nå er det gjort! :hoppe::catmilk:

Så bra! :) Forstår hun at hun skal der, eller er det bilturen som er problemet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rumle skrev:

Så bra! :) Forstår hun at hun skal der, eller er det bilturen som er problemet? 

Hun liker ikke å være i bur. Og så er hun ikke vant med å kjøre bil heller. Men det gikk da bra tilslutt. :rodmer:

(Hos dyrlegen gikk det strålende. Dyrlegen undersøkte henne overalt, og det tror jeg pusen oppfattet som massasje eller klapping. :))

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Rumle skrev:

 

Herlig! :jepp: Jeg har en sånn plantesekk stående med poteter i, mulig jeg må prøve å grave nedi der å se om det er noe snart. De jeg prøvde å ta opp sist var jo latterlig små :ler: 

 

 

Ja, potetene vokser i varmen nå, tror jeg. Vurderer å ha mer poteter neste år for jeg syns det er en veldig anvendelig grønnsak som man kan variere i det uendelige nesten. Ovnsbakte båtpoteter med cajennepepper er min favoritt. :sikle:

Fant du noe under der? :spise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, hjertesukka skrev:

Hun liker ikke å være i bur. Og så er hun ikke vant med å kjøre bil heller. Men det gikk da bra tilslutt. :rodmer:

(Hos dyrlegen gikk det strålende. Dyrlegen undersøkte henne overalt, og det tror jeg pusen oppfattet som massasje eller klapping. :))

Så bra da! Min katt er ikke spesielt glad i å gå til dyrelegen, begynner å mjaue med en gang hun kommer inn i buret :sukk: 

1 time siden, hjertesukka skrev:

Ja, potetene vokser i varmen nå, tror jeg. Vurderer å ha mer poteter neste år for jeg syns det er en veldig anvendelig grønnsak som man kan variere i det uendelige nesten. Ovnsbakte båtpoteter med cajennepepper er min favoritt. :sikle:

Fant du noe under der? :spise:

Ja, potet er virkelig godt og veldig allsidig :jepp: 

Jeg har ikke sjekket enda, tenkte å vente til jorden var litt tørrere, men det kan muligens bli veeeeldig lenge å vente :ler: 

God helg :blomst: 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, alle!

Sender god energi med denne buketten av høstasters.

 

Og husk; gjør minst en ting i helga som kun er lystbetont og som får deg i godt humør.:hjertesmil:

høstasters.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Rumle skrev:

God plan, det skal jeg huske på :) 

Vurderer om jeg skal spandere litt hvitvin på meg selv i helgen og spille musikk så huset rister, hehe. Naboene er på behørig avstand, heldigvis. 

"Gal kjerring oppi lia" - thats me. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Vurderer om jeg skal spandere litt hvitvin på meg selv i helgen og spille musikk så huset rister, hehe. Naboene er på behørig avstand, heldigvis. 

"Gal kjerring oppi lia" - thats me. :fnise:

:laugh: høres ut som en veldig god ide! :Nikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rumle skrev:

0098b987985ee954c3760d412f2bcb56.jpg

Litt høstinspirasjon herfra også :jepp: 

Woaoooow!! Noe så nydelig! Kreativ sjel, du.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, hjertesukka skrev:

Woaoooow!! Noe så nydelig! Kreativ sjel, du.

Det er ikke mitt bilde! Fant bare på Pinterest :jepp: synes det var så vakre farger :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for inspirasjon! Fikk lyst å kopiere/lage noe lignende.....hm....blir jo aldri likt da, men man får ta det man har. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...