Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Rumle skrev:

Nei, jeg kan jammen ikke huske begrunnelsen - tror ikke det kom mer tomater enn vanlig, men det ble fine og kraftige planter :jepp: Var dog litt styr å plante dem og henge dem opp! :ler: De må tres igjennom det hullet når de er ganske små, jeg klippet til litt duk og hadde rundt hullet for beskyttelse på mine :jepp: 

Jaja, sålenge det funker :laugh: Imponerende at du fikk det til, synes det er vanskelig bare å plante gjennom hull i kurver o.l. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jaja, sålenge det funker :laugh: Imponerende at du fikk det til, synes det er vanskelig bare å plante gjennom hull i kurver o.l. 

Jeg måtte ha litt hjelp, ble vanskelig å få det til alene :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enormt kreativt! :Nikke:

Syns jeg er flink som greier å få de på plass på den normale måten, hehe.

Her går jeg ut og inn, blir aldri helt fornøyd. Litt kald sjøtrekk ute, syns jeg, men knall i sola. Må lage meg en ny soleplass har jeg funnet ut. MED utsikt og UTEN sjøtrekk. :kul:

 La to nye årer i sola for at de skal bli rekved. Lurer på hvor lang tid det tar? Tenkte å ha de til pynt inne, nemlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lun sitteplass høres lurt ut å lage ja :jepp: Aner ikke, blir vel rekved med langvarig påvirkining av saltvann og sol? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den kanadiske Morden Sunrise, som jeg gikk glipp av i år. Tror jeg skal legge inn bestilling på den til neste år.

87415_MordenSunrise.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, har også en merkelig hang til rosa. :rosaengel: Men også blått, lilla, turkis, hvitt og grått....kanskje litt gult og oransje inni der et sted. Dette gjelder mest hage og interiør, da, selv går jeg ofte i svart. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare ta inn litt av de nye rosetrærne mine, siden jeg har gått inn for kvelden.....(men fargene blir jo helt feil, prøvde å ta bilde minst tjue gg..)- lukter deilig også!

rosesamling.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige mandag og sol! :shoppe: hehe, vært på litt shopping og derfor er humøret på topp. Men omtrent alt på salg, da.

Tilogmed vært på Biltema og fikk tak i akkurat det jeg skulle ha, ikke verst. :klappe: Elsker når det skjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:  Sol her og, har bare stullet litt i balkonghagen :) Men nå har skyggen kommet for dagen. 

Jeg har forresten funnet ut at grønnsåpe og bakepulvervann hjelper litt på meldugg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, hjertesukka skrev:

Hehe, har også en merkelig hang til rosa. :rosaengel: Men også blått, lilla, turkis, hvitt og grått....kanskje litt gult og oransje inni der et sted. Dette gjelder mest hage og interiør, da, selv går jeg ofte i svart. :ler:

Det er vel en blanding av rosa/lilla som dominerer balkonghagen nå, men jeg er veldig glad i å kombinere farger egentlig. Har litt gult og oransje oppi det rosa, men mistet den oransjerøde georginen min. Er også glad i å ha ulike grønnfarger på vekstene, fra lysegulgrønn til blågrønt. Kler meg i farger også, men jeg kler ikke oransje og gulgønt så godt å ha de fargene på planter. Er egentlig veldig glad i blå blomster, men siden det er mye skygge på balkongen trenger jeg farger som varmer den mer opp. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

:vinke:  Sol her og, har bare stullet litt i balkonghagen :) Men nå har skyggen kommet for dagen. 

Jeg har forresten funnet ut at grønnsåpe og bakepulvervann hjelper litt på meldugg. 

Grønnsåpe hjelper mot det meste! Og jeg innbiller meg at alle vekster tåler det. Har ei sprayflaske med vann og grønnsåpe stående, og har nå nettopp hatt meg en runde med den. Spraya på svartlus, grønnlus, you name it. :rope: unna vei, luseherk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpe på roser er det veldig lenge siden jeg har prøvd, den gangen synes jeg ikke det funket :vetikke: Hvor mye tar dere i en liter vann?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, Rumle skrev:

Grønnsåpe på roser er det veldig lenge siden jeg har prøvd, den gangen synes jeg ikke det funket :vetikke: Hvor mye tar dere i en liter vann?

Tar det på en slump, men la meg si sånn ca en desiliter pr en halv liter. Altså to desiliter pr liter da, sånn cirka.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Rumle skrev:

I dag har kanari-blomkarsen startet å blomstre! :hoppe: 

Åh! Du må legge ut bilde når den blomstrer. Spennende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hjertesukka skrev:

Tar det på en slump, men la meg si sånn ca en desiliter pr en halv liter. Altså to desiliter pr liter da, sånn cirka.

Ok, takk! :blomst: 

5 minutter siden, hjertesukka skrev:

Åh! Du må legge ut bilde når den blomstrer. Spennende.

Skal ta ett bilde når litt flere blomster har sprunget ut :Nikke: Men, det er sååå fullt av alt mulig som vokser der den er, så den forsvinner litt i alt kaoset :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...